Leemun Viano

luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ainakin ässässä grammari jatkoi elämäänsä normaalisti, ei vaan enää keskustellut mittariston kanssa.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Onkos kukaan vaihtanut tällaiseen rautajousia ilmapussien tilalle?
Toinen pussi on vaihtokunnossa ja systeemissä tuppaa sähkötkin sohlaamaan, joten ei tulisi sieluun järin suurta haavaa vaikka ilmajousista luopuisi :lol:
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Leemu kirjoitti:Onkos kukaan vaihtanut tällaiseen rautajousia ilmapussien tilalle?
Toinen pussi on vaihtokunnossa ja systeemissä tuppaa sähkötkin sohlaamaan, joten ei tulisi sieluun järin suurta haavaa vaikka ilmajousista luopuisi :lol:
Mulla ois rautajousinen Vito jolla kiskon isoa vaunua. Tasonsäätö ei olisi pahitteeksi. Onko siinä manuaalista korkeudensäätöä? Otetaanko autot vierekkäim ja vaihdetaan jouset yms. ristiin :tuumaus: :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

-jorkki- kirjoitti:
Mulla ois rautajousinen Vito jolla kiskon isoa vaunua. Tasonsäätö ei olisi pahitteeksi. Onko siinä manuaalista korkeudensäätöä? Otetaanko autot vierekkäim ja vaihdetaan jouset yms. ristiin :tuumaus: :lol:
Takaluukussa on napit joilla pitäisi saada jotain vaikutusta korkeuteen, tiedä sitten onko se tarkoitettu vain lastauskorkeuden alentamiseen en ole niihin koskenut.

Ei paha idea :lol:
Sitä mää lähinnä meinasin, että onkohan näissä erilainen tukivarsi jos on ilmalla tai rautajousella?
S211 kävi aikoinaan helposti, pantiin vaan sedanin alatukivarsi jousen kaveriksi ja purettiin ylimääräiseksi jääneet osat pois..
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

En tiedä tukivarsista, mutta epc:stähän tuo selviää. Jos vaihtokauppa tosissaan kiinnostaa voidaan jutella vaikka yv:llä/puhelimitse lisää. Joka tapauksessa olen kiinnostunut ilmajousituksen osista jos päädyt siitä luopumaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Leemu kirjoitti: S211 kävi aikoinaan helposti, pantiin vaan sedanin alatukivarsi jousen kaveriksi ja purettiin ylimääräiseksi jääneet osat pois..
Miten toteutit jousen yläpään tuossa rautajousimuutoksessa?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Mika.T kirjoitti:
Miten toteutit jousen yläpään tuossa rautajousimuutoksessa?
Ei tarvihe tehdä mitään, yläpää on samanlainen riippumatta jousituksen tyypistä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Josko on halogeenivalot eikä niille manuaalista korkeudensäätöä saattaa katsuri puuttua aiheeseen.
Rautajousimuutosta siis tässä mietin.
Vanhemmissa meni niin että esim V230 ei ollut muuta valojen korkeudensäätöä kuin ilmajousitus ja niihin pariin autoon rautajousien laiton jälkeen rakennettiin Viton umpiolla korkeudensäätö, maskin joutui myös vaihtamaan.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

dealer kirjoitti:Josko on halogeenivalot eikä niille manuaalista korkeudensäätöä saattaa katsuri puuttua aiheeseen.
Rautajousimuutosta siis tässä mietin.
Vanhemmissa meni niin että esim V230 ei ollut muuta valojen korkeudensäätöä kuin ilmajousitus ja niihin pariin autoon rautajousien laiton jälkeen rakennettiin Viton umpiolla korkeudensäätö, maskin joutui myös vaihtamaan.
Juu, ei ole muuta säätöä valoille kuin ilmajouset..
Ihan huomionarvoinen seikka kyllä.
Avatar
blackstar
Viestit: 10
Liittynyt: 15.10.2011 19:24
Paikkakunta: Vantaa/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja blackstar »

On samat tukivarret molemmissa!Omaani tein muutoksen päinvastoin eli vaihdoin rautajouset ilmajousiksi!Oman tietämyksen mukaan tarvit rautajouset ja niiden ylä ja alapään kumit!Sitte sulake pois ja onki takapäästä pomppiva auto valmis!Jos teet muutoksen uusilla osilla arvaan että on halvempi korjata nykyinen jousitus kuin lähteä muutoksen tielle!Valonsäätöön en osaa kommentoida kun omassa sellainen oli ja auton olen muutoksen jälkeen 2 kertaa katsastanutkin!Rautajousien muutos vs.Ilma vaatii kyllä sitte hiukka enemmän hullua mieltä?Johdotus,kompura,tasonsäädöt,ohjainboksi,pussit yms!PS:Se Insinöörin suunnittelema tasonsäätö nappi on sielä takana täysin turha,vaikuttaa ainoastaan kun takaluukku on auki eli voit lastauskorkeutta muuttaa ja kun lähet ajamaan palautuu normitila!
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

blackstar kirjoitti:On samat tukivarret molemmissa!Omaani tein muutoksen päinvastoin eli vaihdoin rautajouset ilmajousiksi!Oman tietämyksen mukaan tarvit rautajouset ja niiden ylä ja alapään kumit!Sitte sulake pois ja onki takapäästä pomppiva auto valmis!Jos teet muutoksen uusilla osilla arvaan että on halvempi korjata nykyinen jousitus kuin lähteä muutoksen tielle!Valonsäätöön en osaa kommentoida kun omassa sellainen oli ja auton olen muutoksen jälkeen 2 kertaa katsastanutkin!Rautajousien muutos vs.Ilma vaatii kyllä sitte hiukka enemmän hullua mieltä?Johdotus,kompura,tasonsäädöt,ohjainboksi,pussit yms!PS:Se Insinöörin suunnittelema tasonsäätö nappi on sielä takana täysin turha,vaikuttaa ainoastaan kun takaluukku on auki eli voit lastauskorkeutta muuttaa ja kun lähet ajamaan palautuu normitila!
No hittolainen, sehän kävisi helposti :shock:
Katsotaan nyt mille aletaan, pussihan ei varsinaisesti vuoda vielä ts. auto pysyy normi korkeudella vaikka olisi päiviä ajamatta. Kyljessä vaan on selkeä halkeama, joten tuskin mahdottoman pitkään kestää enää :roll:
Toisinpäinhän se tosissaan vaati hiukan enemmän harrastemieltä :lol:
En kyllä usko mahdottoman pomppivaa tulevan rautajousilla, mulla on työajossa puolipitkä Vito jossa on rautajouset eikä se ainakaan pompota yhtään..
Arvelinkin niiden nappien vaikutuksen olevan juuri tuollaisen, ei ole ollut tarvista painella niin en ole edes koittanut.
Avatar
blackstar
Viestit: 10
Liittynyt: 15.10.2011 19:24
Paikkakunta: Vantaa/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja blackstar »

Juu!kyllä se helposti käy jos sen nuin haluat tehdä!Mutta mieti 2 kertaa oon itekki ajanu nuilla Viton tekeleillä n.250tkm :D Eli tiiän kyllä mitä ne on niin hyväsä ko pahasaki :D
Avatar
blackstar
Viestit: 10
Liittynyt: 15.10.2011 19:24
Paikkakunta: Vantaa/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja blackstar »

Tosin itellä on tuo pätkämalli mutta sen rautajousi vs ilmajousi ajettavuutta en kyllä ottais takasin pikku välirahallakaan vaikka vaatiki pikku askartelua nuo ilmajouset!Toki itelle tämä on harrastus jolle en laske hintaa!!Ja jos autoja ei halua harrastaa,kattoo lompakkoon ennen kun ostaa ja ostaa itelle sopivan tai tekee siitä sopivan,elämä on valintoja täynnä!
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Vikatilaa ja sähkövikaa tyrkkää.
Ilmajouset on edelleen paikallaan ja toimii, huolimatta lähes joka startissa tulevasta "enr not activated" ilmoituksesta.

Pari kertaa on mennyt vikatilaan ja polttaa sulakkeen numero 10.
Vikakoodeista löytyi seuraavaa:
-Huohottimen lämmitysvastus
-Imusarjan katkaisumoottori
-Ahtopaineen säätö

Läppämoottori oli ainakin julmasti öljyinen päältä, joten syyttävä sormi osoittaa herkästi siihen suuntaan.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Läppämoottori korvattu vastuksella ja ilmajouset poistettu takavasemmalle.
Toinen pussi rivahti risaksi, niin oli pakko tehdä jotain.
Uudet jouset ja käytetyt alus- ja pohjaanlyöntikumit kolmisen sataa. Työtä vartti per puoli puheiden kanssa.
Kompuralle ei äkkiä löytynyt sulaketta, mutta hiljaa se kuuluu silti olevan :roll:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Satunnaisia vikatiloja pukkaa taas :?
Johdon päässö käyty ja tälläkertaa diagnoosiksi muodostui DPF paine-eroanturi.
No on se ainakin turboa halvempi :roll:

Kyllä se vaan niin on, että sähköä ei paranisi tuoda hehkutulppia pidemmälle dieselmoottorin läheisyyteen :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Rusakko päätti suoria jakauksensa syylärin kulmaan :hurt:

Kuva

Ainakin puskuri, cooleri ja syyläri päreinä ilmastoinnin kennosta ei varmuutta.
Piru vie kun ei olisi ehtinyt pomppaamaan ylös, niin olisi osunut puskurin alareunaan eikä todennäköisesti olisi käynyt kuinkaan.
Nyt se sukelsi tuosta säleiköstä läpi arvattavin seurauksin :?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mikä lie kun liikkuvat nyt ahkeraan. Aamuisin kun ajaa töihin niin saa väistellä aika huolella ristiturpia.

Pieniä ovat vielä osa. Syksyä ootellessa että kasvavat :twisted:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Uskomaton suorite Automaalaamo A.Tuomola Oy:ltä.
Auto toimitettiin heti jänismetsän jälkeen korjaamon pihalle odottamaan. Korjaamon väki palasi lomilta maanatai aamulla.
Torstaina läksin soittelemaan, että onko autoa saatu työn alle, koska olin virheellisessä käsityksessä asian vaikutuksesta sijaisauton korvattavuuteen.
Ylläri oli melkoinen kun pajalta kerrottiin, että "uus puskuri on juur maalauksessa ja jos ei tule mitään ylläreitä niin auto on huomenna iltapäivästä kunnossa" :shock:
Ja näin myös kävi. Kahden jäljestä iltapäivällä auto oli päältä pestynä luovutuskunnossa :D
Pikkaisen vajaata vuorokautta vaille viikko mällistä, en ikimaailmassa olisi uskaltanut edes toivoa näin nopeaa toimintaa, henkisesti olin varautunut jopa kolmeen viikkoon.

Uutta tuli puskuri, cooleri ja syylari. Sen verran oli tuuria matkassa, että ilmastoinnin kenno jäi ehjäksi.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Se olis sitämyöten homma taputeltu taas :roll:
Muutamaa kuukautta reilu viidentoista vuoden putki jolloin talouden ykköskulkine on ollut Mersu, katkesi tänään :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Seuraajasta juttua kiitos... Vaikuttaa mielenkiintoiselta 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Pappi kirjoitti:Seuraajasta juttua kiitos... Vaikuttaa mielenkiintoiselta 8)
Käskystä paikalla :arrow:
viewtopic.php?p=766893#766893
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”