03 vuoden auto ja moottori m271.940xr kirjoitti:m111 vai m271 motori kyseisessä autossajolle kirjoitti:Ajoin tuossa illalla 02 vuoden 200 kompuran ceellä ja mittarissa oli 310 tkm. Auton omistaja väittää ettei ketjua ole vaihdettu eikä sitä tarvitse vaihtaa
Onko alkupään malleihin lipsahtanut tehtaalla parempilaatuisia ketjuja vai mites toi on mahdollista että toisista hyppää jako 100 tkm jälkeen ja toisilla pääsee noinkin pitkälle.
mitä ilmeisimmin on m111 jos se vielä oli ajokunnossa
kone vaihtuu 02
W203 bensa jakoketjut
Tuota ne väittää Vehollakin. Että pitäisi kestää. Mielestäni asiaan vaikuttaa vain kaksi tekijää, ketjun ja pyörien materiaali ja voitelu. Vähiten todennäköinen on pyörien materiaali, joten todennäköinen syy-yhteys osuu ketjun materiaaliin tai voiteluun.jolle kirjoitti:03 vuoden auto ja moottori m271.940xr kirjoitti:m111 vai m271 motori kyseisessä autossajolle kirjoitti:Ajoin tuossa illalla 02 vuoden 200 kompuran ceellä ja mittarissa oli 310 tkm. Auton omistaja väittää ettei ketjua ole vaihdettu eikä sitä tarvitse vaihtaa
Onko alkupään malleihin lipsahtanut tehtaalla parempilaatuisia ketjuja vai mites toi on mahdollista että toisista hyppää jako 100 tkm jälkeen ja toisilla pääsee noinkin pitkälle.
mitä ilmeisimmin on m111 jos se vielä oli ajokunnossa
kone vaihtuu 02
Niin, itse sanoin ihan samalla tapaa aika tasan 3 vuotta sitten kyseisen auto omistajalle , tämä sen jälkeen kun kuulin auto olevan 2003 vuosimallia eikä 2001 joksi sitä olin luullut.dealer kirjoitti:Saattaahan se kestää 310000 km, jakopää. Itse en ajaisi yhtään tuollaisella ennenkuin ketju ja kiristin olisi vaihdettu
Kesti se 312 tkm, nimim. ostetaan ehjä moottori kyseiseen autoon
Niin siinä käy kun rupeaa kehumaan, ei sitä kestä naapurinkaan tuuri.jolle kirjoitti:Niin, itse sanoin ihan samalla tapaa aika tasan 3 vuotta sitten kyseisen auto omistajalle , tämä sen jälkeen kun kuulin auto olevan 2003 vuosimallia eikä 2001 joksi sitä olin luullut.dealer kirjoitti:Saattaahan se kestää 310000 km, jakopää. Itse en ajaisi yhtään tuollaisella ennenkuin ketju ja kiristin olisi vaihdettu
Kesti se 312 tkm, nimim. ostetaan ehjä moottori kyseiseen autoon
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 25.12.2016 9:51
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 25.12.2016 9:51
- Paikkakunta: Helsinki
Joo itseänikin askarruttaa tuo laatu.Alkuperäiset taitavat olla jotain valuterästä,kun taas aftermarket valmistajat mainostavat että cnc-koneistettua karkaistua terästä.Markkinoilla taitaa olla Kiinalaisia,Etelä-Afrikkalaisia ja Saksalaisia.Olen koittanu kahlata foorumeita läpi,mutta ei ole vielä tullut negatiivisiä kommentteja aftermarket nokkarattaista.
- Teddy
- Viestit: 733
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Tuota, aiheeseen liittyen, purattaako kuinka paljon ennen kuin pääsee yläpään ajoitusmerkkejä silmittelemään? Olettaisin että liian työlästä joka tapauksessa katsoa paljonko yläkerta on jälessä ennen kaupantekoa...
Löytyykö hihasta mitään kikkoja ketjun kunnon selvittämiseen, muuta kuin rohinoiden kuuntelu alkuräjähdyksen yhteydessä?
Varmaan nämä kaikki on tässä topikissa jo lueteltu, mutta kysynpähän kuitenkin.
Löytyykö hihasta mitään kikkoja ketjun kunnon selvittämiseen, muuta kuin rohinoiden kuuntelu alkuräjähdyksen yhteydessä?
Varmaan nämä kaikki on tässä topikissa jo lueteltu, mutta kysynpähän kuitenkin.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 25.12.2016 9:51
- Paikkakunta: Helsinki
Eräs henkilö oli ostanut W204 M271 moottorilla, huollettiin autoa ja asiakkaalle luovuttaessa mainitsin jakopään heikkoudesta. Ei löytynyt tietoa että olisi ketjua vaihdettu, ja onnekseen asiakas otti varoitteluni tosissaan (jotkut eivät ota vaan pitävät korjaamon töidenkalasteluna)
Varattiin aika ja vaihdettiin ketju - ja oli lähellä ettei ollut hajonnut, hampaita pyöristä poikki.
Varattiin aika ja vaihdettiin ketju - ja oli lähellä ettei ollut hajonnut, hampaita pyöristä poikki.
wiimax.fi
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Mulle on muutama sanonut kun on jutellut kavereidensa kanssa esson baarissa että "voi kuule poika, Mersun koneisiin ei ketjua tarvi vaihtaa".dealer kirjoitti:Eräs henkilö oli ostanut W204 M271 moottorilla, huollettiin autoa ja asiakkaalle luovuttaessa mainitsin jakopään heikkoudesta. Ei löytynyt tietoa että olisi ketjua vaihdettu, ja onnekseen asiakas otti varoitteluni tosissaan (jotkut eivät ota vaan pitävät korjaamon töidenkalasteluna)
Varattiin aika ja vaihdettiin ketju - ja oli lähellä ettei ollut hajonnut, hampaita pyöristä poikki.
No juu mulle ihan sama, ei oo niin kiva vaihdettava että turhaan sitä haluisin tehdäkkää yks on vasta hajonnut mihin ei ketjua vaihdettu..
W204 ja kilometrejä 124000. Hyvä huoltohistoria.
Vikavalo syttyi ja muutaman sadan metrin päästä alkoi käydä huonosti -> sammutus -> starttauskokeilu ja "huono ääni" -> kuljettaja ymmärsi tilata hinurin ja kieltää käynnistämästä.
Avattiin koppa ja todettiin että hajalla on.
Moottoria kampiakselilta pyörittäen tökkäsi heti kohta eli venttiili otti mäntään.
Käänneltiin kuitenkin jako kohdalleen isoilla pihdeillä pyörästä ja mitattiin ohivuodot. Moottoria pyörittäessä pakonokka hyppeli omia aikojaan eteenpäin.
Yllättäen ohivuodot oli kaikissa sylintereissä 5-7% luokkaa -> varastosta uutta vitjaa, kiristintä, nokkapyörät ja tiivisteet ja vaihtamaan.
Remontin jälkeen käynnistys ja kas hienosti pelaa. Oli omistajalla hyvää tuuria - ja osaamista siinä ettei enää enempää starttaillut.
Pakopuolen pyörä:
Vikavalo syttyi ja muutaman sadan metrin päästä alkoi käydä huonosti -> sammutus -> starttauskokeilu ja "huono ääni" -> kuljettaja ymmärsi tilata hinurin ja kieltää käynnistämästä.
Avattiin koppa ja todettiin että hajalla on.
Moottoria kampiakselilta pyörittäen tökkäsi heti kohta eli venttiili otti mäntään.
Käänneltiin kuitenkin jako kohdalleen isoilla pihdeillä pyörästä ja mitattiin ohivuodot. Moottoria pyörittäessä pakonokka hyppeli omia aikojaan eteenpäin.
Yllättäen ohivuodot oli kaikissa sylintereissä 5-7% luokkaa -> varastosta uutta vitjaa, kiristintä, nokkapyörät ja tiivisteet ja vaihtamaan.
Remontin jälkeen käynnistys ja kas hienosti pelaa. Oli omistajalla hyvää tuuria - ja osaamista siinä ettei enää enempää starttaillut.
Pakopuolen pyörä:
wiimax.fi
dealer kirjoitti:W204 ja kilometrejä 124000. Hyvä huoltohistoria.
Vikavalo syttyi ja muutaman sadan metrin päästä alkoi käydä huonosti -> sammutus -> starttauskokeilu ja "huono ääni" -> kuljettaja ymmärsi tilata hinurin ja kieltää käynnistämästä.
Avattiin koppa ja todettiin että hajalla on.
Moottoria kampiakselilta pyörittäen tökkäsi heti kohta eli venttiili otti mäntään.
Käänneltiin kuitenkin jako kohdalleen isoilla pihdeillä pyörästä ja mitattiin ohivuodot. Moottoria pyörittäessä pakonokka hyppeli omia aikojaan eteenpäin.
Yllättäen ohivuodot oli kaikissa sylintereissä 5-7% luokkaa -> varastosta uutta vitjaa, kiristintä, nokkapyörät ja tiivisteet ja vaihtamaan.
Remontin jälkeen käynnistys ja kas hienosti pelaa. Oli omistajalla hyvää tuuria - ja osaamista siinä ettei enää enempää starttaillut.
Pakopuolen pyörä:
itellä odottaa kanssa tallin takana 203 m271sellä jossa käynyt sama edellisellä omistajalla ruvennut käymään huonosti sammuttanut startannut niin pyörii kun tulpaton mopo. sen jälkeen ei oo startattu. toivottavasti selviää ilman hattu temppua
Paljon löytyikin jo foorumilta tietoa näistä M271 moottorin murheista, mutta vielä olis yks asia jäänyt askarruttamaan. Olen ymmärtänyt että ketjun venyminen tai hampaalla hyppääminen aiheuttaa vikavalon syttymisen ja vaikuttaa tietysti käyntiinkin. Onko siihen olemassa jotkut tietyt vikakoodit, josta voi päätellä vian todennäköisesti löytyvän jakopäästä?
Autossa palaa moottorin vikavalo ja käynti on epätasaista. Paikan päällä pitäisi vikakoodien ja käyntiäänen perusteella tehdä päätös uskaltaako autoa lähteä ajamalla siirtämään, joten vinkkejä kaivataan. Ketjun kunnon tarkistan jokatapauksessa, mutta pitäisi ensin saada potilas talliin.
Autossa palaa moottorin vikavalo ja käynti on epätasaista. Paikan päällä pitäisi vikakoodien ja käyntiäänen perusteella tehdä päätös uskaltaako autoa lähteä ajamalla siirtämään, joten vinkkejä kaivataan. Ketjun kunnon tarkistan jokatapauksessa, mutta pitäisi ensin saada potilas talliin.
Käyntiäänen perusteella selvittelyn hinnaksi voi tulla tuhansia euroja, kun se edellinen sammutus on saattanut hyppäyttää ketjua muutamalla hampaalla.
Vikakoodien lukemiseksi ei tarvitse käynnistää moottoria, eli suositellaan asian selvittämistä testerillä. Jos löytyy vikakoodi nokka-akselin tunnistimesta / asennosta jakopäässä on vikaa.
Vikakoodien lukemiseksi ei tarvitse käynnistää moottoria, eli suositellaan asian selvittämistä testerillä. Jos löytyy vikakoodi nokka-akselin tunnistimesta / asennosta jakopäässä on vikaa.
wiimax.fi
Ymmärtääkseni auto on ollut edelleen päivittäisessä käytössä vikavalosta huolimatta. Tavalliselle autonkäyttäjälle se vikavalohan on vaan suositus, että jotain tarvis varmaan tehdä
Lähipäivinä se selviää mitä sieltä löytyy. Kai se ajamalla pitää vaan tuoda, jos venttiilinajoituksen koodeja ei löydy ja auto toimii normaalisti. Aiemmista keskusteluista ymmärsin, että kulunut jakopää ei kovinkaan usein etukäteen varoita ylimääräisillä äänillä?
Lähipäivinä se selviää mitä sieltä löytyy. Kai se ajamalla pitää vaan tuoda, jos venttiilinajoituksen koodeja ei löydy ja auto toimii normaalisti. Aiemmista keskusteluista ymmärsin, että kulunut jakopää ei kovinkaan usein etukäteen varoita ylimääräisillä äänillä?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tämän todenuut monesti näitten mahdolisten jakopää vammojen kohdaalaKerpo kirjoitti:Ymmärtääkseni auto on ollut edelleen päivittäisessä käytössä vikavalosta huolimatta. Tavalliselle autonkäyttäjälle se vikavalohan on vaan suositus, että jotain tarvis varmaan tehdä
Lähipäivinä se selviää mitä sieltä löytyy. Kai se ajamalla pitää vaan tuoda, jos venttiilinajoituksen koodeja ei löydy ja auto toimii normaalisti. Aiemmista keskusteluista ymmärsin, että kulunut jakopää ei kovinkaan usein etukäteen varoita ylimääräisillä äänillä?
kun on kerrottu että pakko siirtää ajamalla että
On myös olemassa hinaus autoja,,, autonkuljetus vareten rakenettuja
peräkärryjä... ja hinatakin voi tietyin varauksin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä