WDB124091...

Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Millä home pois penkeistä ? Etupenkin sivussa ja takapenkin toisessa istuinosassa hieman...

Paatti puolella(nimi/merkki unohtunut) oli joku hyvä aine kuomujen homen poistoon sitä kun suihki pumppu pullosta niin homeet hävis helposti

katso siis vene puolen tarvikeitta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Pyyhintä etikkaliuoksella, pesu kissasaippualla ja kunnon rasvaus.

https://forum.sotahuuto.fi/viewtopic.php?t=5883

Piimällä.

http://overdrive.fi/forum/threads/home- ... lae.59806/
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

CillitBangillahan se on huipputuote, muistui mieleen, vaan eipä löytynyt Kärkkäiseltä.

Mukaan tarttui kuitenkin otsonaattori jolla ajattelin muun siivouksen jälkeen raikastaa auton sisätilat.

Kokeilin homeen poistamista nahkapenkin sivusta niin että imurilla ensin, sitten ihmesienellä, sitten nahan kuivuttua Autoglymin nahanpuhdistusaineella ja lopuksi niinikään AG nahanhoitoaineella (hyvä tuoksu tässä ainakin!)
Lähti, jospa ei tulisi uudelleen.

Otsonaattoriakin käytin, vaikka ohjeessa lukee:
Tämä otsonaattori on edistyksellinen ja kätevä epäpuhtauksien puhdistaja joka tuottaa suuritehoisen hapettumisen. Kompakti, kevyt, kestävä ja yksinkertainen muotoilu.
Hyvä puhdistustulos syntyy koneen käyttämällä koronapurkausotsonitekniikkalla, joka on kehitetty erityisesti hajuhaittojen, savun ja muiden
tuoksujen vähentämiseksi tyhjissä tiloissa, mikä sopii ihanteellisesti koteihin,toimistoihin, autoihin ja veneisiin.
Alun toista tuntia hyrisi autossa, sitten ovet yöksi auki. Raikasta tuli !
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...ja Ylivieskan Kärkkäisellä 0 kpl hyllyssä, omani otin tiistaina reilunlaisesta pinosta.
Taitaa kohta saada otsonaattorilla vaihdettua pimeiltä markkinoilta useamman 24 rullan pakkauksen vessapaperia 8)
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tekemisen puute, kun pitää vältellä ihmisiä koronaviruksen vuoksi.
Ajattelin ajella työpaikalle tekemään tälle autolle jotain, ja kymmenen maissa taisin pajalla olla. Viitisen tuntia siellä vierähti.

Etujarrupalat vaihdoin, ja samalla hioin etulevyistä parin seisontavuoden ruosteet pois. Jarruletkuissa oli pientä murtumaa joten ne tilaukseen.

Takanakin on jäähdytetyt levyt, mutta lähes kaikki nettikaupat tarjoavat alkuperäisellä osanumerolla 278 mm tavallista jarrulevyä.
Sellainenhan sinne käy, mutta nyt ei ollut ainakaan vielä pakko noita vaihtaa. Taidan sitten kuitenkin jostain hommata jäähdytetyt jos vanhat vaikkapa täristää tms.

Toisesta etujousesta oli lyhyt pätkä poikki alapäästä. Sportline alkuperäinen jousi ja taas päästään siihen että normitoimittajat ei tunne koko jousta. Alkuperäisenä jousi on niin kallis että sillä hintaa melkein saa Eibach koko jousisarjan.

Ei se mitään, katkaisin pään tasaiseksi ja laitoin paksumman jousenkumin korjaamaan tilannetta. Tämä tuli tehtyä jo viikolla aiemmin.

Umpion lasi tuli ja olisin vaihtanut tänään, mutta niin vain menin vipuun sitä tilatessa että otin EPC:stä varaosanumeron, ja eihän se nyt sitten faceliftattuun tietenkään käy. Umpiota irrottaessa sivuvilkusta tipahti pintamuovi irti. Ne joutaakin vaihtaa oransseiksi.

Moottorissa pyöräytin Forten Motor Flushit ja vaihdoin öljyt ja suodattimen.

Enimmät roskat, hiekat ja koiran(?)karvat on imuroitu ja pikkuhiljaa pesty penkkejä ja hoidettu niitä AG nahanhoitoaineella kuten jo aiemmin kerroin.

Alusta on nätissä kunnossa, mutta molemmin puolin löysin irronnutta massaa ja kuskin puolelta pikku reiänkin siitä takalavetin etutyynyjen yläpuolelta mistä nämä usein salakavalasti ruostuu. Ne paikat nyt puhdistein, reiän hitsasin ja tein pohjakäsittelyt. Ensi viikolla pintamaalia ja massaa.

Radion irrotin ja kas siellähän oli koodi tarralapussa kiinnitettynä laitteeseen. Kuulumaan en saanut kuin suhinaa, antenni kun on poikki. Tai jotain, en ole edes hoksannut katsoa tarkemmin.

Pitäisi ottaa vaihteisto irti, millainen homma on vaihtaa pakkimännän tiivisteet ? Saa neuvoa ja auttaa kiitos :idea:
Vai vienkö suosiolla Kaustiselle...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

dealer kirjoitti:Pitäisi ottaa vaihteisto irti, millainen homma on vaihtaa pakkimännän tiivisteet ? Saa neuvoa ja auttaa kiitos :idea:
Vai vienkö suosiolla Kaustiselle...
Onkohan se miten paljon samanlainen kun 722.4 tuosta kohtaa, pikkulaatikon sisältä tuli jotain kuviakin otettua.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Tiivisteet on kyllä helppo vaihtaa , öljy pumppu pois ja vaihtelee sen lälkeen tiivisteet sinne.
Puhtaus kaiken a ja o
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

EPC:n mukaan tiivistesarja on tämä
https://www.autodoc.fi/search?keyword=A1262706100

Tuossa lienee kaikki tarvittava ? Mietityttää, kun hintaero vaikkapa KL-Varaosien tiivistesarjaan on tavallista paljon suurempi.... siellä halvempi versio 211 euroa.
(suodatin ja öljyt tietysti lisäksi)

Pakkimäntä maksaisi kai satasen nurkille. Onko niin ettei sitä kannata vaihtaa jos se on ehjä ? Mikä männästä rikkoutuu, jos rikkoutuu ?
Vaihteisto pelaa kylmänä oikein, niin oletan että mäntä on kunnossa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti:Mietityttää, kun hintaero vaikkapa KL-Varaosien tiivistesarjaan on tavallista paljon suurempi....
Hinnoittelu on kyllä kova. Meillä oli tarve yhdelle ohjaustehostimen pumpulle. Paikallinen varaosaputka tarjosi noin 350e hintaan ja autodoc pikkusen päälle 100e. Kuka tässä nyt koijjaa apinaa huolella? :?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tehostimen pumpuissa ei ole yleensä ollut noin suurta hintaeroa. Ehkä kiinalaiset ovat alkaneet valmistaa niitä uustuotantona kuten latureita ja startteja.

----> Katsoin mielenkiinnosta tähän autoon ohjaustehostimen pumppua; KL hinta 451 euroa vaihtopumpulla.
Autodocista Lauber-merkkinen 178 euroa, mutta ei saatavana. Ruville 569, LUK yli 900. Ei niitäkään varastossa.
Lauber ei muuten ole vaihto-osa, eli kuten arvelin kiinalaiset tehneet näitäkin jo.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään irroteltiin vaihteisto mersusta.

Kunhan tiivistesarja tulee puran sen verran että saa vaihdettua tarvittavat tiivisteet.
On muuten jokseenkin ahtaasti ylimmät vaihteiston ja moottorin väliset pultit, kun eipä vaihteiston takapää paljon laskeudu tällä koneella olevassa autossa...

Turbiini oli tiukassa irrottaa vaihteistosta, piti vääntää raudoilla. Ei kai siellä mitään hajoa kun joutuu vääntelemään ?

Kardaanin tukikumi oli viallinen, joten tilasin uuden kumin ja laakerin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva

Hajalla oli pakkimännän tiiviste.
Helppo vaihtaa, mutta vaatii erityistä tarkkuutta että tiiviste ja myöhemmässä vaiheessa nylon-tukirenkaat menee oikein paikalleen.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Eka kerran kun vaihdoin niin piti räjäytys kuva kaivella esille et sattu oiken päin. Aika vaikee muuten päätellä.
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tänään pääsi vähän kokeilemaan. Hyvin vähän, mutta kyllä vaan nyt toimii laatikko.

Leimalla hylkäys takapyörän laakerin välyksestä. Pahus vie ei kadonnut mutteria kiristämällä, niin pitää vaihtaa uusi laakeri.

Pakokaasutestissä erinomaisen hyvät lukemat ja yllättävän nopeasti alkoi katti toimia ottaen huomioon että autolla oli ajettu pariin vuoteen 50 metriä.

Myös erot jarruissa ja iskareissa hymyilyttivät:

- etujarru 0%
- takajarru 0%
- seisontajarru 0%
- etuiskarit 0%
- takaiskarit 1%

Mielenkiinnolla odotan miltä tällainen tuntuu ajossa. Lähipäivinä laakerin vaihto...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihdoin laakerin. Oli kuulkaa hirveässä hakkaamisessa ja pieksämisessä että sai navan vanhasta irti :idiot: :biggun: :kele:
Ei ollutkaan työpaikalla sopivaa työkalua että olisi saanut prässillä vetää, joten Klannin liukuvasaralla + parilla apuvälineellä (kaasupillit, leka ym) piti pari kolme tuntia muokata.

Laakerista ihmetystä herätti se että tarjolla oli laakerisarjaa noin 127 euroa ovh ja laakerisarjaa noin 27 euroa ovh, sama laakeri mutta erona se että halvemmassa on mukana sokka ja mutteri, kalliimmassa niiden lisäksi vetarin sisäpään pultit ja puolikuun muotoiset aluslevyt niille.
On jokseenkin kalliita pultteja...

Nyt on katsastettu. Ajoaikaai 28.4.2021 saakka, siis alun toista vuotta. Näköjään katsastamattomuus aiheuttaa sen että kun käy kuukauden sisällä ennen käyttöönottopäivää tulee käyttöönottopäivä seuraavaksi viimeiseksi katsastusajankohdaksi.

Leimalle lähtiessä mietin että mitähän vielä olisi korjauslistalla katsastuksen jälkeen ja muistin että kuskin oven sähkölasihan se ei toimi, ja ajattelin siinä että purkaisinkohan oviverhoilua vielä tänään. Samalla painoin nappia ja kas nostin pelaa :shock: 8) eilen ei pelannut, viimeksi katsastussetä kokeili.
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Mistä sää nii evukkaasti löysit farkun takalaakerin :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No sitäpä minä itsekin ihmettelin ja jännitin että mahtaako tulla sinnepäinkään sopiva laakeri. Kahan maahantuoma se oli.
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

dealer kirjoitti:painoin nappia ja kas nostin pelaa
Oli kuullut hirveästä hakkaamisesta ja pieksämisestä, jos ei toimi, ja päätti ryhdistäytyä. Ei näille nappuloille aina nätti puhuminen riitä.
C253+A1+Q3
Ex: S202, S203, W169, W164
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noooo, mistä johtuukin niin ei ole ensimmäinen kerta kun jokin vika korjaantuu itsestään 8) tosin felician parkkipolttimot eivät katsastusten välillä alkaneet omia aikojaan toimia :oops:

Otin röntälle vakuutuksen ja ajelin kotia. Voi että se on mukavaa kyytiä, vaikka toisaalta Sportline alustalla ei kallistele.

Ensimmäistä kertaa varsinaisesti ajossa siis tänään pitkästä aikaa.
Huomioita:

- vakkari "ottaa päälle" mutta pysyy vain muutaman sekunnin toiminnassa, mikähän :?:

- auto ei vapise ei ulise ei tärise ainakaan nopeuksissa 0-110 km/h, ja tämä maininnan arvoista koska nuo renkaatkin on olleet alla sen pari vuotta ajamattomina

- lämmönsäätökin pelaa, tätä odotin jännityksellä (taas se seisonta-aika peikkona)

- kuskin penkki on todella hyvä

- huonolla tiellä tuntuu kaikin puolin paremmalta kuin facelift 203 jolla mentiin Ylivieskaan tätä hakemaan

Jos vähän siistisi sisätiloja. Pahus kun tympeää säätä ennustettu lähiajoille.
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kondensaattoreitten vaihto siihen vakkarin ”boxiin”
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

isk kirjoitti:
dealer kirjoitti:painoin nappia ja kas nostin pelaa
Oli kuullut hirveästä hakkaamisesta ja pieksämisestä, jos ei toimi, ja päätti ryhdistäytyä. Ei näille nappuloille aina nätti puhuminen riitä.
Vanha toimiva konsti jos se ei usko
niin lyösitä jos ei vieläkään niin lyö uudestaan lujepaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mersuun on joku asentanut päävirtakytkimen, varsin siististi tuohon missä on alunperin ollut paikka luurille:

Kuva

Syytä moiseen mietin kun autoa ostin, en ole vaivannut enempää asialla päätäni, eilen sitten istahdin autoon, vedin oven kiinni ja käsi osui lasinnostimen katkaisijaan ja lasi liikahti. Tästä edelleen tuli mieleen että ei olisi pitänyt liikahtaa, kun avain ei vielä ollut virtalukossa lainkaan ja ovet oli kiinni.

Siispä kokeilemaan sisävaloja ja kyllä, sisävalo jäi palamaan "ovikytkinasennossa" vaikka odotteli hetken että sammuisiko se.

No, ongelman tutkiminen on helpointa aloittaa avaamalla kuljettajan ovi, kun siinä kuskin paikalla istuu

:arrow:

Kuva

Ikä tehnyt tehtävänsä :shock:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Piti vähän aikaa katsoa mutta ovikytkin kovin murheellisen näköinen.

Tuo on helpompi vaihtaa kuin lukon mikrokytkin. 🤨
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tämän auton myin pois.

Oli mukava tehdä kauppaa mersumiehen kanssa, ostaja oli etsinyt pitkään 199-väristä mustalla nahkasisustalla ja hyvin varustein olevaa farkku 124:ää ja ollut jo jopa niin epätoivoinen että osti Volvon :x autontarpeeseen.

Jäähdyttimen hän joutuu mersuun vaihtamaan, ja aika näyttää onko moottorin etuosan öljyvuoto sellainen että se vaatii toimenpiteitä.
Muutakin pikku remonttia toki on, vakkarin boksiin kondensaattorit, se ovivalokytkin ym. Illalla autoa tutkiessa huomattiin että hihnankiristimeen on tehty prikka-hitsi-patentti. Näytti kuitenkin että toimiva ratkaisu.
On se jännä miten pimeässä taskulampulla katsellen huomaa tuollaisen paljon helpommin kuin päivänvalossa, kun valo sattuu tiettyyn kohteeseen.

Vaan hyvän auton sai. Erinomainen kori ja sisusta, ajettavuus tosi hyvä. Sportline näkyy olevan alustaltaan parasta 124:ää, nyt kun kahdesta tuli kokemusta tälle alkuvuodelle.

Toivotaan huolettomia kilometrejä :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”