Iveco50 + Kassihai + MERSU + Mersu !
Tätä en ole koskaan ymmärtäny. En harraste- enkä käyttöautoissa. Autohan on aivan alastoman näköinen ilman läppiä!
Lisäksi miten takana ajavan tuulilasi? Jos omat helmat ja kyljet ei kiinnosta yhtään!
Tuulilasimyyjien lobbaama tämä pakollisuuden poisto.
Täydellistä idioottisuutta poistaa se pakollisuus!
Lisäksi miten takana ajavan tuulilasi? Jos omat helmat ja kyljet ei kiinnosta yhtään!
Tuulilasimyyjien lobbaama tämä pakollisuuden poisto.
Täydellistä idioottisuutta poistaa se pakollisuus!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Kivet lentää tuulilasiin sieltä läppien alta joten siihen ne ei auta yhtään mitään. Perjantaina viimeksi tuli edellämenneestä avensiksesta kivi/nasta lasiin. Ei paljoa läpät suojannu kun ei ne missään ole maahan asti.
Eikä ne helmojakaan täysin suojaa mutta ulkonäön pilaavat autossa kuin autossa.
Harrasteautossa laittaisin ulkonäön edelle. Tuskin tällä päivittäin hiekkateillä ajetaan kymmeniä kilometrejä.
Eikä ne helmojakaan täysin suojaa mutta ulkonäön pilaavat autossa kuin autossa.
Harrasteautossa laittaisin ulkonäön edelle. Tuskin tällä päivittäin hiekkateillä ajetaan kymmeniä kilometrejä.
Soratietä on aina vähintään 5 kilsaa kun kotipihasta lähtee (ja palaa) joten ihan tarpeelliset ne on, joka vehkeeseen olen laittanut
Niitä mersulogoisia (tai alikessuja) ei ole vain oikein enää tarjolla.. Ebayssa jotain turkkilaisia kauppiaita ja se on 150€ yleis-sarja joten köh köh (ei korona).
Ei tästä kauaa ole kun niitä oli ihan motonetin hyllylläkin
Niitä mersulogoisia (tai alikessuja) ei ole vain oikein enää tarjolla.. Ebayssa jotain turkkilaisia kauppiaita ja se on 150€ yleis-sarja joten köh köh (ei korona).
Ei tästä kauaa ole kun niitä oli ihan motonetin hyllylläkin
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Tällä on vaan ajeltu, meno ja bensa kyllä maistuu
Vilkku ei meinannut vilkkua kun oli pohja vähän rikki, siinä kun korjasin sen niin livahti tuplaparkit... Kaameeta tuunausta
Nuissa originaaliparkkien kohdissa ei ollut polttimolle edes paikkoja, tosin sinne sopi ihan normaali lasipolttimon kannat suoraan..
Vilkku ei meinannut vilkkua kun oli pohja vähän rikki, siinä kun korjasin sen niin livahti tuplaparkit... Kaameeta tuunausta
Nuissa originaaliparkkien kohdissa ei ollut polttimolle edes paikkoja, tosin sinne sopi ihan normaali lasipolttimon kannat suoraan..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Terrano leimattu taas vuodeksi mutta vasta hitsuun ja jälkinäytön jälkeen.. Ei kiinnostaisi (kerkiä) harrastella joten terrano lähtenee tämän vuoden puolella kiertoon ja tilalle se pitkään suunniteltu kevytkuorkki.
Hulluinta on se että olen miettinyt jopa rintterin ostoa Tarpeet on muuttunu että tavaratilalle on tarvetta reilummin, neliveto joutuu jäämään listalta pois
No, perustelen tämän niin että kka-osastolla ei ole kuin paskaa tarjolla.
Psa laitteet on paskaa
Japsit on paskaa
Voorti on paskaa
Mersukin on paskaa
Kun valitsee kupan ja syfiliksen väliltä pitää tyytyä kompromissiin
Mikä nuista rintteleistä on se ehdottomasti_vältettävä moottorimalli ?
Tuossa mökkiautossa oleva 2.1 (?) tuntuu ihan hyväkulkuiselta ja pieniruokaiselta.. Eli malli 313, Ikäluokka tulee olemaan joku 2000~2009 ihan rahallisen panostuksen takia..
Hulluinta on se että olen miettinyt jopa rintterin ostoa Tarpeet on muuttunu että tavaratilalle on tarvetta reilummin, neliveto joutuu jäämään listalta pois
No, perustelen tämän niin että kka-osastolla ei ole kuin paskaa tarjolla.
Psa laitteet on paskaa
Japsit on paskaa
Voorti on paskaa
Mersukin on paskaa
Kun valitsee kupan ja syfiliksen väliltä pitää tyytyä kompromissiin
Mikä nuista rintteleistä on se ehdottomasti_vältettävä moottorimalli ?
Tuossa mökkiautossa oleva 2.1 (?) tuntuu ihan hyväkulkuiselta ja pieniruokaiselta.. Eli malli 313, Ikäluokka tulee olemaan joku 2000~2009 ihan rahallisen panostuksen takia..
Viimeksi muokannut Lerssinen, 02.6.2020 20:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
OM651 on se surullisen kuuluisa mylly. Tullu joskus 2009 rinttereihin?
On toki vanhempiakin hajonnut (henkilöauton koneita kun ovat) mutta kestävämpää tavaraa ne tuntuu silti olevan, oikein huollettuna.
2006 tullu uudempi W906 korimalli. Vanhat W901-5:sia
Itte jos nyt lähtisin hakemaan sprintteriä niin korimalli olis suoraan tuo 906.
Jos ois joutilasta niin vaihtasin semmosen heti.
On toki vanhempiakin hajonnut (henkilöauton koneita kun ovat) mutta kestävämpää tavaraa ne tuntuu silti olevan, oikein huollettuna.
2006 tullu uudempi W906 korimalli. Vanhat W901-5:sia
Itte jos nyt lähtisin hakemaan sprintteriä niin korimalli olis suoraan tuo 906.
Jos ois joutilasta niin vaihtasin semmosen heti.
Katselin tuossa joutessani saksan tarjontaa ja eihän nuo maksa siellä mitään verrattuna suomeen Kuulemma kevytkuorkin tuonti on vieläpä verotonta
Pitää alkaa opiskella aihetta kyllä
Pitää alkaa opiskella aihetta kyllä
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nettoautot ja koneet koluttu läpi, yksi ainoa järkevä hinta/oletettu-laatusuhde tarttui kiikariin..
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/11345850
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/11345850
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
No kieltämättä ei.. Mutta eikös siinä oo vakkari kun painaa kaasun pohjaan
En tosin tiedä miten nuissa on se rajoitin toteutettu, onko se polttoainetta hukkaava malli vaiko eikö..
En tosin tiedä miten nuissa on se rajoitin toteutettu, onko se polttoainetta hukkaava malli vaiko eikö..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Tuo rovaniemen mersu on ihan ostamaton laite, olen koittanut kolmesti lähteä sitä katsomaan rahat taskussa mutta kaikenlaista tekosyytä on tullut miksei passaa tulla, yhtenä aamuna ajoin jo ouluun saakka kunnes kuulemma oli lopettanut lataamasta joten ei sovi tulla
Sitten loppuviikolla se olikin kuulemma myyty viestitteli myyjä ja nyt se on taas myynnissä, alkaa haista niin vahvasti että olkoot saatana
Näkyy olevan aika hauska ilmiö noissa kuorkeissa kun alle kymmenen tonnin autot on 600 tkm ajettuja tai niistä valuu ruostevanat kyljessä. Sitten kun on muutaman euron yli kympin ne muuttuu tällaisiksi
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/11170946
Ykköstonneja on nyt vain laittaa käyttöautoon ja tuo venyy kyllä yli budjetin mutta on se hyppäys melkoinen.
Tässä toinen esimerkki joka maksaa kyllä käytännössä saman (vieläpä yksityisellä).
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/11294508
Paskat kuvat mutta näkee että koko kylki kukkii komiasti ja takakontissa varmaan jo reikiä.
Lunastin saabin rahaksi tätä käyttöauton hommaamista varten ja eipä sillä ole ehtinyt ajaakkaan pariin vuoteen käytännössä ollenkaan
Oli tosin elämäni helpoin autokauppa, sanoin saappipalstalla että olis 99 jouten niin kahden päivän päästä oli pyydetty rahasumma kourassa ilman tinkaamisia ja vänkäämisiä
Sitten loppuviikolla se olikin kuulemma myyty viestitteli myyjä ja nyt se on taas myynnissä, alkaa haista niin vahvasti että olkoot saatana
Näkyy olevan aika hauska ilmiö noissa kuorkeissa kun alle kymmenen tonnin autot on 600 tkm ajettuja tai niistä valuu ruostevanat kyljessä. Sitten kun on muutaman euron yli kympin ne muuttuu tällaisiksi
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/11170946
Ykköstonneja on nyt vain laittaa käyttöautoon ja tuo venyy kyllä yli budjetin mutta on se hyppäys melkoinen.
Tässä toinen esimerkki joka maksaa kyllä käytännössä saman (vieläpä yksityisellä).
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/11294508
Paskat kuvat mutta näkee että koko kylki kukkii komiasti ja takakontissa varmaan jo reikiä.
Lunastin saabin rahaksi tätä käyttöauton hommaamista varten ja eipä sillä ole ehtinyt ajaakkaan pariin vuoteen käytännössä ollenkaan
Oli tosin elämäni helpoin autokauppa, sanoin saappipalstalla että olis 99 jouten niin kahden päivän päästä oli pyydetty rahasumma kourassa ilman tinkaamisia ja vänkäämisiä
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Jos lerssistä kiinnostaa nuo kevyt kuorkit niin tuon mun kuorkin sais nyt nyt ihan järkihintaan ja syykin siihen on täysin selvä kun pitäisi kansipahvi vaihtaa eikä suoraan sanoen tahdo itellä aika riittää siihen hommaan millään Sillä pystyy kyllä ajamaan kun muistaa vaan seurata että nestettä pysyy koneessa,pikku ajossa hukkaa kokoajan sitä mutta pitkässä matkassa ei ainakaan vielä kuluta juuri laisinkaan eikä edes savua yhtään
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Kyllä ne kiinnostaa ja semmonen tulee seuraavaksi mutta rojekti se ei enää ole, jos nyt elämässään ensimmäisen kerran koittais ostaa ajoautoksi jotain mikä olis suoraan ajokelpoinen ja olis sitä monta vuotta
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Joopajoo, maalattu suoraan ruosteen päälle vanteet ja kyljet, listoja suotta turha irroittaa tai ovia aukoa maalausta varten, uudet maalitkin oli jo läpi Molemmat takakaaret murustuu palasina sekä kaikki oviaukot välistä läpi. Kulki muuten hienosti mutta raidetanko/ohjauspyörä pykälsi ja kuului klunk klunk...Lerssinen kirjoitti: Sitten kun on muutaman euron yli kympin ne muuttuu tällaisiksi
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz ... r/11170946
Ykköstonneja on nyt vain laittaa käyttöautoon ja tuo venyy kyllä yli budjetin mutta on se hyppäys melkoinen.
Asian viimeisteli huima 300 euron käteisalennus pyyntihinnasta, meinasin sanoa pahasti mutta poistuin kuitenkin kohteliaasti paikalta...
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Tästä kevytkuorkin hakemisesta vois kyllä tehdä vaikka kirjan. Jos normaalin käyttöauton hakeminen on joskus vaikeaa niin tällaisen se vasta onkin
On taas ajeltu pitkin suomea katsomassa jos minkälaista romua
Yksikin olisi muuten potentiaalinen (316 -04). Ovet ihan paskana joka luukusta mutta tehtävissä, kilsat 270 ja olis lisäpenkeillä ja verhoomossa tehtynä sisätilat mutta automaattiloota vuotaa öljyä jostain melko reilusti, tuokin olis maksanu 7000..
Eikä sillä näytä loppujen lopuksi olevan mitään merkitystä onko hinta 4000 vai 10000. Samat kilsat ja ruosteet sekä viat niissä on kaikissa. Yksi lavamalli oli potentiaalinen kuvissa kunnes kävi vieressä. Tuulilasi paskana, pilari sivusta rutussa. Hytin takaosassa nyrkinmentäviä reikiä ja kaaret pelkkää uretaania ja jotain talomaalia, tämänkin pyynti liki 7000 ja sitä nostetaan päivittäin 24h statuksen saamiseksi (liike).
Olen minä suhteellisen pedantti auton kanssa kyllä minä sen myönnän mutta onhan nämä ny jumalauta ihan kauheita romuja mitä kaupataan
Yksi pykälää vanhempi siisti rintteli (2.9) olis ollu kans lavamallina nettiautossa myynnissä, myyjänä taas autoliike. No, ajoin paikalle niin ei koko autoliikettä missään tai ainakaan sellaista mikä niissä kuvissa oli.
Tilalla oli häkkijobbari ja autoliikkeen nimi oli jotain ihan muuta kuin ilmoituksessa Autoakaan ei ollut paikalla vaan oli just menny "remonttiin" eikä ole nähtävillä. Sepä siitäkin sitten, alan kääntyä siihen uskoon että maailmankaikkeus koittaa kertoa ettei rinttelit ole mulle soveliaita kamppeita.
Taidan ostaa kohta hiasen ja unohtaa autoilumurheet hetkeksi.
On taas ajeltu pitkin suomea katsomassa jos minkälaista romua
Yksikin olisi muuten potentiaalinen (316 -04). Ovet ihan paskana joka luukusta mutta tehtävissä, kilsat 270 ja olis lisäpenkeillä ja verhoomossa tehtynä sisätilat mutta automaattiloota vuotaa öljyä jostain melko reilusti, tuokin olis maksanu 7000..
Eikä sillä näytä loppujen lopuksi olevan mitään merkitystä onko hinta 4000 vai 10000. Samat kilsat ja ruosteet sekä viat niissä on kaikissa. Yksi lavamalli oli potentiaalinen kuvissa kunnes kävi vieressä. Tuulilasi paskana, pilari sivusta rutussa. Hytin takaosassa nyrkinmentäviä reikiä ja kaaret pelkkää uretaania ja jotain talomaalia, tämänkin pyynti liki 7000 ja sitä nostetaan päivittäin 24h statuksen saamiseksi (liike).
Olen minä suhteellisen pedantti auton kanssa kyllä minä sen myönnän mutta onhan nämä ny jumalauta ihan kauheita romuja mitä kaupataan
Yksi pykälää vanhempi siisti rintteli (2.9) olis ollu kans lavamallina nettiautossa myynnissä, myyjänä taas autoliike. No, ajoin paikalle niin ei koko autoliikettä missään tai ainakaan sellaista mikä niissä kuvissa oli.
Tilalla oli häkkijobbari ja autoliikkeen nimi oli jotain ihan muuta kuin ilmoituksessa Autoakaan ei ollut paikalla vaan oli just menny "remonttiin" eikä ole nähtävillä. Sepä siitäkin sitten, alan kääntyä siihen uskoon että maailmankaikkeus koittaa kertoa ettei rinttelit ole mulle soveliaita kamppeita.
Taidan ostaa kohta hiasen ja unohtaa autoilumurheet hetkeksi.
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Linja-autossahan saa nykyään kuskata oliko kolmea perheen ulkopuolista ilman ammattipätevyyttä ja verojahan niistä ei peritä lainkaanPappi kirjoitti:Hiase voisi olla varma peli. Kilometrejä niissäkin mutta kestävät.
Nelikkona, bussina siten että korttivaatimus d1/d. Saisi ajaa ihan itsekseen ja verot mitättömät. Ainakin näin olen ymmärtänyt.
Ajonautintoa tuskin tarjoaa mutta onhan se hi-ace
Siinähän ois valmiina pöytä radiolaitteille. Penkkejä pois ja kiskoihin pikakiinnitys kalusteille.
https://www.nettiauto.com/toyota/hiace/11282409
Koritehtaan tekemä joten jonkin verran eristeitäkin ehkä laitettu.
https://www.nettiauto.com/toyota/hiace/11282409
Koritehtaan tekemä joten jonkin verran eristeitäkin ehkä laitettu.
Minä kyllä sovin hiaseen hyvinkin, työntelin pitkin lappia tuollaisella vanhemmanmallisella montakymmentätuhatta vuoteen eikä mitään elimellisiä ongelmia seurannut.
Lähinnä olisin halunnut kerrankin hyötyä tuosta rekkakortista siviilipuolellakin ja säästää vähän ryöstöveroissa, Ka on jotain kymppejä ja pakut n 500.
89 km/h taivaltaminen ei tuota ongelmia kun en muutenkaan aja sataa kovempaa oikeastaan koskaan. Sitten on vielä se ongelma kun henkisesti vaihdan "uuteen" niin ei siinä kyllä kilsoja sais olla lähellekkään edes kolmeasataatuhatta, Mieluummin ykkösellä alkavaa.
Bussiin ei piisaa aakkoset
Lähinnä olisin halunnut kerrankin hyötyä tuosta rekkakortista siviilipuolellakin ja säästää vähän ryöstöveroissa, Ka on jotain kymppejä ja pakut n 500.
89 km/h taivaltaminen ei tuota ongelmia kun en muutenkaan aja sataa kovempaa oikeastaan koskaan. Sitten on vielä se ongelma kun henkisesti vaihdan "uuteen" niin ei siinä kyllä kilsoja sais olla lähellekkään edes kolmeasataatuhatta, Mieluummin ykkösellä alkavaa.
Bussiin ei piisaa aakkoset
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Vario.
https://www.nettikaravaani.com/mercedes ... io/1545536
Tyhjäkäynnillä kuulostaa röhkivältä possulta. Vihree vaunu tämän perään ja m65 maastopuku päälle. Miehille, jotka kulkevat omia polkujaan.
https://www.nettikaravaani.com/mercedes ... io/1545536
Tyhjäkäynnillä kuulostaa röhkivältä possulta. Vihree vaunu tämän perään ja m65 maastopuku päälle. Miehille, jotka kulkevat omia polkujaan.
On paljon kummempia. Sprinter on loistoauto hiaceen verrattuna.Mika.T kirjoitti:Melekosia peltikoppejaPappi kirjoitti:
Ajonautintoa tuskin tarjoaa mutta onhan se hi-ace
No ei ne nuo rintterit paljon kummempia ole mutta niihin sentään mahtuu ratin taakse istumaan.
Tai Vivaro tai vaikka mikä, pajalla oli Vivaro ajopelinä ja sitten joskus pitkästä aikaa ajoin hiacella pari kilometriä niin kyllä oli karmea kokemus.
Jotain vanhaa (2002) testiä lueskelin, niin hiacea kiiteltiin moottorin tehokkuudesta.
Ajettavuus, korkea melutaso (satasen vauhdissa tojota 75db, Vivaro 69db...), käyttäytyminen ääritilanteissa, raskas tunnoton ohjaus jne...moitittiin.
Seuraava pakutesti löytyi vuodelta 2008, samat "kehut". Hauska maininta miten matkustajan paikalla tuntuu auton ollessa kuormattuna että jousitusmukavuus on hyvä, mutta kuskin otsalla on hikikarpaloita. Jarrut häipyivät parilla jarrutuksella niin että veivät auton maahantuojalle, joka ei löytänyt vikaa.
Kyllähän sillä AJAA hiacella, mutta miksi kiusata itseään jos paljonkin tulee kilometrejä ? No, on ne kai olleet vähemmän pajalla kuin vivarot tai vitot. Testeissä lasketut ylläpitokulut ei kuitenkaan ole hiacella alhaiset, koska mm. kulutus on korkea verrattuna useimpiin kilpailijoihin.
Edit. vuonna 1970 tehdyssä pakuvertailussa Morris 200 J4 melutaso 90km/h nopeudessa oli 94db
Joku lehtitoimittaja kirjoitti aikanaan että "suomalainen menee vaikka mutkalle kunhan auto on halpa" ja minä ainakin olen juuri sellainen
Eihän hiase mitään nautintoa tarjoa mutta olenkin siitä outo etten osaa juuri sellaista kaivatakkaan, työnsin ihan tosissani silloin kun oulussa asuin niin asennushommissa turbottomalla 98 mallin hiasella liki 60 tuhatta vuoteen eikä se minua haitannut yhtään vaikkei sillä paljoa satasta kovempaa päässyt.
Mutta minähän ajoin kuulkaas aamulla ouluun autoliikkeeseen katsomaan yhtä "pakujen kuningasta" kuten mainoslauseessa todettiin. En linkittele tähän niitä ilmoituksia ettei tuu kukaan rutisemaan että mitä puhun toisten myymistä autoista
No, hiasehan oli kuvissa kuin karamelli ja hintapyyntiä liki 14 tuhatta. Kilsoja TODELLA vähän eli pitkästi alle 150tkm (se siinä eniten kiinnosti), D4D kävi nätisti ja voimansiirrosta tunsi heti että kilsat lienee ne mitä mittarista löytyi muttamutta
Mainostettu täysi huoltokirja = ei ole, ehkä kuulemma on jos löytyy
Kahdet renkaat = Oli juu, Nastat oli nastattomat millin pinnalla kontissa, kaksi tyhjänä ja kesärenkaat sellaiset joiden merkkiä en ollut koskaan kuullutkaan.. Niillä ehkä loppukesän olis päässytkin, vanteiden kuntoa en edes mainitse mutta ruskea oli aika vallitseva väri.
Ilmastointi = se toimi
Tavaratilan vanerointi = No reilu puolet oli tallella, ovista oli revitty irti kaikki.
No, nämä nyt on pikkujuttuja mutta kummastelin alla maaten että onpa meleko ruskeaksi päässy nuin vähillä kilsoilla, olen kuitenkin useastikkin kontannu puolikin miljoonaa ajettujen hiaseitten alla ja ei ne oo nuin pahoja ollu. Autoakin mainostettiin että se on ollut kyläkauppiaalla ja siistillä pidolla, oli vain unohtunut mainita ihan pikkujuttu että se on alunperin kaivosauto. Etupuskurissa olikin reikiä missä on ollut se viirilippu kun kaivosalueella pyöritään
No, senpä tietää kaikki mitä se kaivos-kemikaali-koktail tekee pyöränkoteloissa. Pellit oli naarmua ruttua lommoa täys mutta valkoisestahan sitä ei niin huomaakkaan.
Kävin kuitenkin koeajolla ja kuten todettua tekniikka veti hienosti kuten noilla kilsoilla pitääkin mutta jarrupoljin kopsahti kerrasta lattiaan Muutama pumppaus niin poljin löytyi kadotakseen taas parin minuutin päästä ja auto on JUST LEIMATTU ! Kun auton sammutti meni pedaali kans lattiaan ilman tehostinta, jarrutti kuitenkin joten voihan se olla että on vain ilmaakin jossain mutta tämä oli taas jälleen kerran autoliikkeen NELJÄNTOISTATONNIN AUTO !!!!
Mikä helvetti tässä on niin vaikeaa ettei löydy ku paskaa
Ajelinpa kotia rahat edelleen taskussa
Eihän hiase mitään nautintoa tarjoa mutta olenkin siitä outo etten osaa juuri sellaista kaivatakkaan, työnsin ihan tosissani silloin kun oulussa asuin niin asennushommissa turbottomalla 98 mallin hiasella liki 60 tuhatta vuoteen eikä se minua haitannut yhtään vaikkei sillä paljoa satasta kovempaa päässyt.
Mutta minähän ajoin kuulkaas aamulla ouluun autoliikkeeseen katsomaan yhtä "pakujen kuningasta" kuten mainoslauseessa todettiin. En linkittele tähän niitä ilmoituksia ettei tuu kukaan rutisemaan että mitä puhun toisten myymistä autoista
No, hiasehan oli kuvissa kuin karamelli ja hintapyyntiä liki 14 tuhatta. Kilsoja TODELLA vähän eli pitkästi alle 150tkm (se siinä eniten kiinnosti), D4D kävi nätisti ja voimansiirrosta tunsi heti että kilsat lienee ne mitä mittarista löytyi muttamutta
Mainostettu täysi huoltokirja = ei ole, ehkä kuulemma on jos löytyy
Kahdet renkaat = Oli juu, Nastat oli nastattomat millin pinnalla kontissa, kaksi tyhjänä ja kesärenkaat sellaiset joiden merkkiä en ollut koskaan kuullutkaan.. Niillä ehkä loppukesän olis päässytkin, vanteiden kuntoa en edes mainitse mutta ruskea oli aika vallitseva väri.
Ilmastointi = se toimi
Tavaratilan vanerointi = No reilu puolet oli tallella, ovista oli revitty irti kaikki.
No, nämä nyt on pikkujuttuja mutta kummastelin alla maaten että onpa meleko ruskeaksi päässy nuin vähillä kilsoilla, olen kuitenkin useastikkin kontannu puolikin miljoonaa ajettujen hiaseitten alla ja ei ne oo nuin pahoja ollu. Autoakin mainostettiin että se on ollut kyläkauppiaalla ja siistillä pidolla, oli vain unohtunut mainita ihan pikkujuttu että se on alunperin kaivosauto. Etupuskurissa olikin reikiä missä on ollut se viirilippu kun kaivosalueella pyöritään
No, senpä tietää kaikki mitä se kaivos-kemikaali-koktail tekee pyöränkoteloissa. Pellit oli naarmua ruttua lommoa täys mutta valkoisestahan sitä ei niin huomaakkaan.
Kävin kuitenkin koeajolla ja kuten todettua tekniikka veti hienosti kuten noilla kilsoilla pitääkin mutta jarrupoljin kopsahti kerrasta lattiaan Muutama pumppaus niin poljin löytyi kadotakseen taas parin minuutin päästä ja auto on JUST LEIMATTU ! Kun auton sammutti meni pedaali kans lattiaan ilman tehostinta, jarrutti kuitenkin joten voihan se olla että on vain ilmaakin jossain mutta tämä oli taas jälleen kerran autoliikkeen NELJÄNTOISTATONNIN AUTO !!!!
Mikä helvetti tässä on niin vaikeaa ettei löydy ku paskaa
Ajelinpa kotia rahat edelleen taskussa
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)