Ilmastoinnin pulma.
Ilmastoinnin pulma.
Kas niin. Kun on lämmintä ilmastointi ei tietenkään halua pelata.
Alunalkaen KLA on herjaillut aina välillä:
Ohjainlaite N22 (ilmastointiautomatiikan käyttö- ja ohjainyksikkö) rikki. Tärkeä huomautus: Jos ohjainlaitteen MB-osanumero on 2208300985 ja ohjelmapäivitys alle 10.01, Sinun ei tarvitse välittää tästä viasta.
No, empä ole välittänyt vaikka osanumero on 2208301185 ja HW2902 ja SW09902 kun on muutoin pelannut.
Nyt kuitenkin lopetti toiminnan ja sytyttää AC off merkkiledin ja silloinhan se kylmästöinti ei pelaa.
Antaa uuden koodin joka B10/6 (höyrystimen lämpötilan tunnistin), Höyrystin Edessä.
Koodin nollaamalla pelaa aikansa, muttei kovin tehokkaasti - höyrystin 12 asteinen. Mutta sitten taas lopettaa pelaamisen ja koodia ei tule. Mutta kun nollaa kaikki koodit vaikkei niitä olisi niin lähtee pelaamaan eli saa AC off valon pois.
Mahdollisiksi tarkastuksiksi star ehdottaa N22b1 mittausarvoa (sisätilan tunnistin)
Anturi näyttää kyllä oikein noin asteen parin tarkkuudella. Puhdistin kuitenkin vastuksen juotoskohdan jossa iso pölypallero ties mitä pölyä (ehkä sähköä johtavaa enempi kuin eristävää) Samoin ropeli anturille oli jäykkäliikkeinen, puhdistin pölyt ja voitelin jotta ropeli pyörii nyt.
Kylmäainekompuran testi toteaa ettei painetta muodostu riittävästi. Testattaessa kompuraa ohjataan 70% teholle mikä on tasan 70% tai nolla jos ledi ACOff syttyy.
Kompura kuitenkin pyörii. Kylmäainetta on vallitsevaan lämpötilaan nähden paineen perusteealla aikalailla oikea määrä. Noin 24 asteen lämmössä oli matalapuolella n 4 bar ja korkeapainepuolella 11 bar.
Jatkotoimiksi yhtenä vaihtoehtona starissa on kylmäaineen tyhjennys (punnitus) ja uudelleentäyttö ohjearvoon.
Kysymys kuuluukin ennen uudelleentäyttöä että onko näitä ohjainlaitteita hajonnut niin että toimivat tämäntyylisesti?
Autossa on lisäksi kaikenlaista sähkökummittelua ollut ennestään johon ei vielä ole syytä löytynyt niin sekin mietityttää että onko can pulmaa tms.
Alunalkaen KLA on herjaillut aina välillä:
Ohjainlaite N22 (ilmastointiautomatiikan käyttö- ja ohjainyksikkö) rikki. Tärkeä huomautus: Jos ohjainlaitteen MB-osanumero on 2208300985 ja ohjelmapäivitys alle 10.01, Sinun ei tarvitse välittää tästä viasta.
No, empä ole välittänyt vaikka osanumero on 2208301185 ja HW2902 ja SW09902 kun on muutoin pelannut.
Nyt kuitenkin lopetti toiminnan ja sytyttää AC off merkkiledin ja silloinhan se kylmästöinti ei pelaa.
Antaa uuden koodin joka B10/6 (höyrystimen lämpötilan tunnistin), Höyrystin Edessä.
Koodin nollaamalla pelaa aikansa, muttei kovin tehokkaasti - höyrystin 12 asteinen. Mutta sitten taas lopettaa pelaamisen ja koodia ei tule. Mutta kun nollaa kaikki koodit vaikkei niitä olisi niin lähtee pelaamaan eli saa AC off valon pois.
Mahdollisiksi tarkastuksiksi star ehdottaa N22b1 mittausarvoa (sisätilan tunnistin)
Anturi näyttää kyllä oikein noin asteen parin tarkkuudella. Puhdistin kuitenkin vastuksen juotoskohdan jossa iso pölypallero ties mitä pölyä (ehkä sähköä johtavaa enempi kuin eristävää) Samoin ropeli anturille oli jäykkäliikkeinen, puhdistin pölyt ja voitelin jotta ropeli pyörii nyt.
Kylmäainekompuran testi toteaa ettei painetta muodostu riittävästi. Testattaessa kompuraa ohjataan 70% teholle mikä on tasan 70% tai nolla jos ledi ACOff syttyy.
Kompura kuitenkin pyörii. Kylmäainetta on vallitsevaan lämpötilaan nähden paineen perusteealla aikalailla oikea määrä. Noin 24 asteen lämmössä oli matalapuolella n 4 bar ja korkeapainepuolella 11 bar.
Jatkotoimiksi yhtenä vaihtoehtona starissa on kylmäaineen tyhjennys (punnitus) ja uudelleentäyttö ohjearvoon.
Kysymys kuuluukin ennen uudelleentäyttöä että onko näitä ohjainlaitteita hajonnut niin että toimivat tämäntyylisesti?
Autossa on lisäksi kaikenlaista sähkökummittelua ollut ennestään johon ei vielä ole syytä löytynyt niin sekin mietityttää että onko can pulmaa tms.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Ilmastoinnin pulma.
Mikä ja minkä ikäinen auto? Onko tässä muuttuvatilavuuksinen kompura, joka tosiaan kuuluukin pyöriä kokoajan? Vai perinteinen magneettikytkin joka pätkii kompuran toimintaa?AK47 kirjoitti:Kompura kuitenkin pyörii.
Mulla SLK:ssa etu-samin vaihto auttoi moneen sähkövaivaan, muunmuassa häröilevään ilmastointiin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
En kyllä muista että mersuissa olisi ohjainlaitteita rikkoutunut, varsinkaan tuolla tavalla. Höyrystimen lämpötilan tunnistimia on kyllä vaihdeltu henkilömalleihin ja Vitoihin.
(Googletin B10/6 ja tuollainen löytyi
https://w220.ee/Components
AK47 tuskin tuolta apuja tarvitsee, mutta näyttää yleensä ottaen kätevältä sivustolta, star finderin sukua)
(Googletin B10/6 ja tuollainen löytyi
https://w220.ee/Components
AK47 tuskin tuolta apuja tarvitsee, mutta näyttää yleensä ottaen kätevältä sivustolta, star finderin sukua)
Re: Ilmastoinnin pulma.
W220 -03.Mou kirjoitti:Mikä ja minkä ikäinen auto? Onko tässä muuttuvatilavuuksinen kompura, joka tosiaan kuuluukin pyöriä kokoajan? Vai perinteinen magneettikytkin joka pätkii kompuran toimintaa?AK47 kirjoitti:Kompura kuitenkin pyörii.
Mulla SLK:ssa etu-samin vaihto auttoi moneen sähkövaivaan, muunmuassa häröilevään ilmastointiin.
Magn kytkin ulkonäön perusteella.
Mietin josko liikaa kylmäainetta tai paneli/ sam vika. Millähän tuon järkevimmin etsisi vikapaikaksi...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Ilmastoinnin pulma.
Hmmm... Heitin googlen kuvahakuun 2003 S500 ja sieltä tuli kyllä just muuttuvatilavuuksisia kompuroita. Ja sitten rupesinkin muistelemaan että onko vanhoissa magneettikytkinversiollisissa edes "AC OFF" valoa vai vaan joku eco-mode. Ei voi muistaa.AK47 kirjoitti:W220 -03.Mou kirjoitti:Mikä ja minkä ikäinen auto? Onko tässä muuttuvatilavuuksinen kompura, joka tosiaan kuuluukin pyöriä kokoajan? Vai perinteinen magneettikytkin joka pätkii kompuran toimintaa?AK47 kirjoitti:Kompura kuitenkin pyörii.
Mulla SLK:ssa etu-samin vaihto auttoi moneen sähkövaivaan, muunmuassa häröilevään ilmastointiin.
Magn kytkin ulkonäön perusteella.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Re: Ilmastoinnin pulma.
Menin sitten googlaamaan ja tuli joku intialaisen 7 osainen videosaaga jossta toistettiin basically ja obvious noin 7 tuhatta kertaa (pikakelasin mutta silti se toisti sitä noin 3 sekunnin välein)Mou kirjoitti:Hmmm... Heitin googlen kuvahakuun 2003 S500 ja sieltä tuli kyllä just muuttuvatilavuuksisia kompuroita. Ja sitten rupesinkin muistelemaan että onko vanhoissa magneettikytkinversiollisissa edes "AC OFF" valoa vai vaan joku eco-mode. Ei voi muistaa.AK47 kirjoitti:W220 -03.Mou kirjoitti:Mikä ja minkä ikäinen auto? Onko tässä muuttuvatilavuuksinen kompura, joka tosiaan kuuluukin pyöriä kokoajan? Vai perinteinen magneettikytkin joka pätkii kompuran toimintaa?
Mulla SLK:ssa etu-samin vaihto auttoi moneen sähkövaivaan, muunmuassa häröilevään ilmastointiin.
Magn kytkin ulkonäön perusteella.
Katselin että siinähän se on askarrellutpaskarrellut kompuran irti s320 w220 mersusta ja näytti suunnilleen samanlaiselta kun mitä tossa omassa on.
Starilla ei näy magneettikytkimestä mitään mainintaa eli viittaisi muuttuvatilavuutiseen kompuraan.
Prefaceliftissa on EC nappi ja faceliftissä kuten itsellä on ACoff nappi. Oisko toi muuttunut siinä.
Stari esittää kompuralle prosentteja. Samoin ilmastoinnin sisäänrakennettu diagnoosi 1-99% googlen mukaan.
Joten eiköhän siellä kökötä juuttuvatilavuuksinen...
Täytyypä tutkia. Näemmä itse ilmastoinnin panelilla saa vikakoodin nollattua... Melko kätevää. Tosin paljon samaa oli jo -95 c mallissa bvaikka vain kaksi numeroinen lcd siinä.
Nyt pidän AC off nappia pohjassa ja seuraan herjaako lämpötila-anturi virheestä silti.
Kai se on lainattava antureita referenssiajoneuvosta ja kokeiltava onko syy antureissa A2208300772. Itse kompuraa ei jaksaisi alkaa vaihtamaan ellei ole satavarmasti rikki.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Ilmastoinnin pulma.
Olen pari päivää ajellut pikkumatkjoja kauppareissu yms ja en ole saanut vikaa päälle silloin kun käyttö lyhytaikaista tai olen itse painanut ACoff napin päälle.
Eli vika tulee kun kylmästöinti on päällä pidempään. Ei herjaa anturista kun AC on poissa päältä. Mahtaako koko anturia lukeakkaan jos AC offilla...
Pitänee vielä kokeilla laittaa yleismittarin anturi keskisuuttimista niin syvälle kun saa ja katsella syttyykö valo jossain tietyssä lämpötilassa vai tietyn aikamäärän perusteella...
Hieman erikoisia oireet kyllä.
Eli vika tulee kun kylmästöinti on päällä pidempään. Ei herjaa anturista kun AC on poissa päältä. Mahtaako koko anturia lukeakkaan jos AC offilla...
Pitänee vielä kokeilla laittaa yleismittarin anturi keskisuuttimista niin syvälle kun saa ja katsella syttyykö valo jossain tietyssä lämpötilassa vai tietyn aikamäärän perusteella...
Hieman erikoisia oireet kyllä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Re: Ilmastoinnin pulma.
Kuivaimessa on paine ja lämpötilamittaus ja ne vastaavat sitä mitä star ilmoittaa eli ainakin ne anturit kunnossa.
Matalapainepuolella ei jostain syystä paine juurikaan laske alle 4 bar. Korkeapainepuolella pyörii 7-15 bar välissä.
Käsittääkseni matalapainepuolella pitäisi olla lähemmäs 2 bar kuin 4+ bar.
Matalapainepuolella ei jostain syystä paine juurikaan laske alle 4 bar. Korkeapainepuolella pyörii 7-15 bar välissä.
Käsittääkseni matalapainepuolella pitäisi olla lähemmäs 2 bar kuin 4+ bar.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Yks vikapaika mitä netissä arvuutelevat on kompurassa oleva solenoidi joka säätelee kylmäaineen virtausta. Sitä ei saa virallisesti erikseen, mutta Ebayn ihmeellisestä mailmasta sellaisenkin tilasin. En koskaan sitä kuitenkaan vaihtanut.
Mulla viime kesänä muutamaan kertaan teki sellaista että järjestelmä veti jäähän ja kabiiniin ei tullut kuin kuuman kostea henkäys. Syksyllä vaihdoin kennon lämpöanturin. Nyt ei ole jäätänyt enää, mutta se tekikin sitä hyvin satunaisesti
Mulla viime kesänä muutamaan kertaan teki sellaista että järjestelmä veti jäähän ja kabiiniin ei tullut kuin kuuman kostea henkäys. Syksyllä vaihdoin kennon lämpöanturin. Nyt ei ole jäätänyt enää, mutta se tekikin sitä hyvin satunaisesti
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Juurikin tuo höyrystinen lämpösensori piti isäukon w220:een aikanaan korjata kun näytti väärin. Olikohan poikki ja kenno veti jäähän. En muista enää. Livedatan tarkistaa näppärästi valikosta josko se jäähtyessään vikaantuu.
http://www.mercedesmedic.com/ac-w220-s- ... ault-code/
NR.05 Evaporator Core Temperature Sensor (B10/6)
Omasta -03:sta ei tuo ole vielä poikinut mutta vielä ehtii.
http://www.mercedesmedic.com/ac-w220-s- ... ault-code/
NR.05 Evaporator Core Temperature Sensor (B10/6)
Omasta -03:sta ei tuo ole vielä poikinut mutta vielä ehtii.
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
En minä tiedä oliko tuossa anturassa mulla mitään vikaa, mutta ajattelin sen silleen yksinkertaistetusti. Ja kun antura ei tosiaan maksanut kuin muutaman euron ja vaihto 171:ssä oli naurettavan helppo niin sinne meni.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
No, anturi B10/6 oli mielestäni ehjä. Lämmön ollessa noin 29 astetta se oli parin kilon Ohmin luokkaa (vastus) . Kylmäspräyllä (-50) se pomppasi n 15 KOhm.Mou kirjoitti:En minä tiedä oliko tuossa anturassa mulla mitään vikaa, mutta ajattelin sen silleen yksinkertaistetusti. Ja kun antura ei tosiaan maksanut kuin muutaman euron ja vaihto 171:ssä oli naurettavan helppo niin sinne meni.
Kun ajeli niin ilmastointi pukkasi 22-25 asteista ilmaa ympäristömn ollessa n 30+ tätä lystiä kesti aina pari minuuttia ja sitten alkoi puhaltaa 40-45 asteista.
Outoa on että puhaltelee kuskin puolelta sitä viileämpää mutta vänkärin puolelta neljääkymmentä tai kuumempaa. Muttei aina.
Kokeiltiin vähentää kylmäainetta mutta ei huomattavaa vaikutusta. Low puoli pysytteli n 4.8-5.3 bar ja High n 11-15Bar. Ongelma on ettei Low laske tarpeeksi. Kylmäaineen vähentäminen laskee vain High puolta.
Onkohan vänkärin puolella myös höyrystimessä anturia?
Toinen mieleen tuleva kysymys että mahtaisiko vänkärin puolen närhenmuna olla jumissa auki... Kylmällä koneella kylmää tulee hieman pitempään.
Kolmantena ajatuksena että se ohjainboksi on sökö....
Näin kuumassa mitään loogisia ajatuksia synny...
B10/6 ois kooällässä 107eur, enpa taida kokeilla sitä ensimmäisenä.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Niin sen pitäis. Jotain 2- 2.5 varmaan tässä tapauksessa low puolen paine.Sprinter99 kirjoitti:kompuran pitäis imeä alle 3bar, ja jos liian vähän kylmäainetta, niin huomattavasti alle.
Nyt pääepäily on se että ohjainyksikkö sekoilee. Kun suljettiin lämppärin letkun virtausta lukkopihdillä puski ehkä vähän pitempään viileää.
Ensin epäiltiin että närhenmuna/t jumissa auki... Sitten ajatus meni säätöyksikön vian suuntaan.
Toki hyvä putsata närhenmunat kun ikää on jo 17v ässällä.
Mutta en usko että juuri ne olisi syynä siihen että ei tee painetta. Mutta vänkärin puolen närhenmuna hyvinkin jumissa.
Käsittääkseni käyttöpaneli on ainoa joka säätää ilmastoinnin kompuran tilavuutta.
Pitää vielä katsella mikä muuttuja siellä on kompuran prosenttiarvi ja miten se elää suhteessa höyrystimen jälkeisiin lämpöihin. Nythän pitää ajella ranskanpotulla kun siinä sentään toimii kylmästöinti... Eli tilanne aika kurja
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Meinaatko että paisuntaventtiili aiheuttaisi oireilut?Sprinter99 kirjoitti:paisuntaventtiili laskee paineen höyrystimelle
tarkista kuivaiman lämpötila ennen ja jälkeen.
Kierroksilla, ei tyhjäkäynnillä.... mittarit kiinni.
Yksi mitä miettinyt niin viimetalvena satoi 5kk ja oisko se saanut höyrystimelle jotain hometta, sientä, sammalta tms ja tukkinut paikkoja.
Aktiivisuodattimia en ole vaihtanut mutta ne halvemmat väyrysmallin esisuodattimet on vaihdettu.
Pitänee nuo perusjutut katsella myös. Oli vaan niin selvää lähteä syyttelemään ja tutkailemaan kylmäaineen määriä ja antureita.
Kunhan pääsee purkamaan niin ne närhemnunat putsataan kanssa. Ovat vähän piilossa w220 tapauksessa.
Englannista ja jenkeistä saa säätöpanelia kolmella-neljällä kympillä kuluineen mutta kaiketi varaosanumeron ollessa sama ei tarvitse tuijotella fahrenheittejä.... Muistaakseni jossain on starilla valikko mistä saa valita mitä yksiköitä näyttää...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Ei muuta kun testaamalla kompuran. Silloin ilmoittaa että 70% kompuran ohjaus. Samoin toteaa että kompura ei tuota tarvittavaa painetta.Sprinter99 kirjoitti:pystyykö starilla, pakottaa kompuran toimimaan
Jotenkin tuo että puskee keskipanelista toisesta kylmää ja toisesta kuumaa viittaisi että äly sekaisin säätöpanelista tai närhenmunat jumittaa tms.
Tilasin sen säätöpanelin kun siitä herjannut joskus. Mutta näyttäis että autossa on toinenkin boksi eli A2208300085. Missähän se fyysisesti mahtaa piilotella... Näyttää tosin ohjaavan vain läppiä.
Nuo purkit ei paljoa näihin näytä maksavan niin kokeillaan nyt niillä ensin kun on hieman erikoisia oireita.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
On katsottu starilla ja panelin omista muuttujista. Vastaa ne aika hyvin. Oma mittari ei tietenkään ole samassa kohtaa kuin se auton anturi.kimlahti kirjoitti:Oletko katsellut nuo lämpöantureiden näyttämät starilla taikka ohjaimen testinäytöltä? Vastaako ohjaimen näkemys lämpötiloista todellisuutta?
Mainittu vian aiheuttava anturi on irroitettu puhdistettu ja näyttää oikeaa lämpötilaa sen mitä vertaamalla pystyy katsomaan. Jäähdytettiin kylmäspräyllä ja vastus muuttui ja esitti oikeaa lämpötilaa vastuksen perusteella kun lämpesi.
Lämpötilat ei astetta paria enempi heittele mikä taas selittyy mittauksen viiveellä ja lämmön siirtymisenä.
Nyt tulossa säätöpaneli ebaystä. Saa nähdä onko se taas rusikoitu / rikki valmiiksi tai kierteleekö suomessa edestakaisin ja löytääkö postin kuski joka ei puhu suomea osoitetta minne pitää toimittaa...
Paineet ei ole oikeatb kun ilmastointi päällä. Low puolella liikaa painetta ja high puolella melko hyvät.
Jos ei panelin vaihdolla tokene imetään kaikki pois ja katsotaan paljonko sitä siellä oli ja täytetään oikealla määrällä ja testataan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Katselimpas uteliasuuttani omastani noita arvoja niin 19asteen sisälämpöasetuksella 17asteen ulkolämmössä kompuran ohjaus asettui 28% lukemaan ja vajaaseen 7bar paineeseen. Höyrystimen lämpötila oli tuolloin noin 3 astetta. Matalapuolen painetta ei tuosta testinäytöstä nähdä?
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Juu, nyt ollut viileämpää niin ei ole tarvinnut tuskailla osia odotellessakimlahti kirjoitti:Katselimpas uteliasuuttani omastani noita arvoja niin 19asteen sisälämpöasetuksella 17asteen ulkolämmössä kompuran ohjaus asettui 28% lukemaan ja vajaaseen 7bar paineeseen. Höyrystimen lämpötila oli tuolloin noin 3 astetta. Matalapuolen painetta ei tuosta testinäytöstä nähdä?
Eilen kävin katselemassa miten toimii lämmitys. Ihan ilman staria katselin niin että ulkona 14 ka pyysin sisälle 32-max lämmitystä.
Moottorilämmöt nousi pikkuhiljaa tyhjäkäynnillä 92 asteeseen asti ja lämmintä ei vain kunnolla tullut.
Ensimmäinen anturi ilmoitteli heti kylmään autoon mennessä 31.x lukemia eikä paljoa muuttunut. Pitää selvitellä mitä ne panelin omat luvut tarkkaan ottaen ovat. Sillä kätevä katsella niitä toki.
Eli ei oikein lämmityskään pelaa.
No. jos toi paneli suvaitsisi saapua sieltä liettuan ebaymyyjältä niin voisi vertailla onko panelissa mahdollisesti vikaa. Sitten varmaan katselemaan antureita tarkemmin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Nr.00 on sen paneelin lämpöanturi ja Nr.01 on kattopaneelin anturi. Voihan se lämmittää hyttiä hintsusti jos luulee sitä kuumaksi jo valmiiksi. Eihän se kuitenkaan saab ole.
https://www.benzworld.org/threads/w220- ... st-5081138 Tuolta kannattaa ladata pdf jossa kerrotaan tuosta ohjaimesta yhtä sun toista.
https://www.benzworld.org/threads/w220- ... st-5081138 Tuolta kannattaa ladata pdf jossa kerrotaan tuosta ohjaimesta yhtä sun toista.
___________________________
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
-03 W220.184, -87 951, -08 3.6 Vogue
Noniin, tuli Liettuan tyypeiltä paneli tänään ja heitin sen paikalleen.
Eipä tilanne juurikkaan muuttunut ja meni vähän hankalaksi katsella siitä niitä arvoja kun näyttö ei oikein pelannut siinä. Pitää lähettää se niille takas kun kehtaavat lähetellä tollasia:D
Täytyy kyllä sanoa kun tätäkin varaosaa katseli niin näytössä selvä jälki johon joku osunut että halkojako siellä autossa säilytetään ja sahataan. Jos koko auton sisusta on ollut samaa tasoa kuin ton panelin ulkoinen habitus niin joutikin paalata koko auto.
Voihan nuo olla samalla lailla rikki mutta alkaa tulla mieleen että tyhjennetään ja täytetään ilmastointi. Oikein muutakaan ei testiksi keksi enkä ajatellut harrastaa ton auton ilmastoinnin purkamista ja kasaamista koko kesää.
Eipä tilanne juurikkaan muuttunut ja meni vähän hankalaksi katsella siitä niitä arvoja kun näyttö ei oikein pelannut siinä. Pitää lähettää se niille takas kun kehtaavat lähetellä tollasia:D
Täytyy kyllä sanoa kun tätäkin varaosaa katseli niin näytössä selvä jälki johon joku osunut että halkojako siellä autossa säilytetään ja sahataan. Jos koko auton sisusta on ollut samaa tasoa kuin ton panelin ulkoinen habitus niin joutikin paalata koko auto.
Voihan nuo olla samalla lailla rikki mutta alkaa tulla mieleen että tyhjennetään ja täytetään ilmastointi. Oikein muutakaan ei testiksi keksi enkä ajatellut harrastaa ton auton ilmastoinnin purkamista ja kasaamista koko kesää.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22
Niinhän sen pitää. Toisaalta se tekee kyllä painetta ainakin jonnekin 15bar tietämille ennenkuin homma lössähtää ja paineet tasaantuu systeemissä.Sprinter99 kirjoitti:Imulinjan paine pitää olla matalempi. Kompuran tehtävä on imeä.
Montako johtoa kompuralle menee, että pystyisit testata, onko kompura lähellä finaalia, vai jaksaako se imeä.
Voi olla toki montakin vikapaikkaa. Yksi se kompuran venttiili mitä aiemmin mainittu.
Pitää katsella tota altapäin kun pitäis moottorin ja laatikon kumeja vaihella kanssa
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
-
- Viestit: 137
- Liittynyt: 12.11.2018 12:22