Kilanderin Amarok.
Kilanderin Amarok.
No nythän meni pitkään,melkein 2 kuukautta ilman pickuppia talossa.
Tänään kävin hakemassa 2011 mallisen 2,0 dieselin ja outoa kyllä,6v.manuaali.
Ajettu on 206 500 km ja oikein highline varustelutaso.
En tästä oudosta merkistä oikein mitään tiedä,mikä kuuluu mihinkin malliin,mutta ainakin tästä löytyy:
keskuslukko kauko-ohjauksella
4x sähkölasit ja peilit
automaatti-ilmastointi
vakionopeudensäädin
webasto
Ihan kivasti liikkuu 100 heppasen L200 Mitsun jälkeen,tässä tehoa 200 hp/450 nm.
Jousitus on melko mukava lava-autoksi,eroa on selvästi vaikka Hiluxiin verraten.
Tällähän ajelee huonompiakin teitä mielellään,tiiä vaikka tulisi Venäjällä käytyä..
Jotain pientä fiksausta pitää tehdä,kattelis jos vaikka varaston perälle olis jäänyt aavistuksen paksumpia kumeja.
Katsastuksenkaan puolesta ei tarvitse hötkyillä,joulukuu 2020 mennessä seuraavaksi.
Parit fotot lähtökohdasta.
Tänään kävin hakemassa 2011 mallisen 2,0 dieselin ja outoa kyllä,6v.manuaali.
Ajettu on 206 500 km ja oikein highline varustelutaso.
En tästä oudosta merkistä oikein mitään tiedä,mikä kuuluu mihinkin malliin,mutta ainakin tästä löytyy:
keskuslukko kauko-ohjauksella
4x sähkölasit ja peilit
automaatti-ilmastointi
vakionopeudensäädin
webasto
Ihan kivasti liikkuu 100 heppasen L200 Mitsun jälkeen,tässä tehoa 200 hp/450 nm.
Jousitus on melko mukava lava-autoksi,eroa on selvästi vaikka Hiluxiin verraten.
Tällähän ajelee huonompiakin teitä mielellään,tiiä vaikka tulisi Venäjällä käytyä..
Jotain pientä fiksausta pitää tehdä,kattelis jos vaikka varaston perälle olis jäänyt aavistuksen paksumpia kumeja.
Katsastuksenkaan puolesta ei tarvitse hötkyillä,joulukuu 2020 mennessä seuraavaksi.
Parit fotot lähtökohdasta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Onnittelut, Amarock on upea kampe! Voidaan jatkossa jakaa kokemuksia vag tdi koneista
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Eiköhän ne hyviä ole,aikoinaan Aatu suunnitellut hyviä ja kestäviä kansanautojanix0n kirjoitti:Onnittelut, Amarock on upea kampe! Voidaan jatkossa jakaa kokemuksia vag tdi koneista
Löytyi varaston perältä LandCruiserista jääneet 285 /60-18 Toyot,vappuna kävin hakemassa etelä-Suomesta 4x4 transportterissa olleet Keskinn KT 10 vantaat 9,5x18 koossa.
Ulkohalkaisija kasvoi alla olleeseen nähden viitisen senttiä,mutta hyvin mahtuu pyörimään.
Aamulla laitoin lavapressun,noissakin tullut vähän kehitystä VW Caddy ajoista.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Keskinin vanteissa ei juuri kehitystä ole tapahtunut, reilu 10v.sitten ostin KT4;set 190 meseen ja lakkaus lähti irtoamaan lipoista melko nopiaan.
Näissä 3v.vanhoissa KT10:ssä taas maali irtoillut keskiöistä. Ensin tuumin ettei tuo haittaa.. Mutta kun tuli laitettua korotuspalat keulaan ja auto vaati ohjauskulmien säätöä, siihen taas piti vaihtaa 17" kitkat alle niin kun nuo irti oli vähän hiontaa ja teippausta.
Ihme kyllä jollain lailla jälki ja värin vaihto miellytti silmää.
Juhannus meni Pärnun suunnalla.
Lauantaina Latviaan ajattelin katsoa mitä tuossa 33 km. Iklan suuntaan on, kun aina paljon autoja parkissa tien varrella.
Rannametsa-Tolkusen luontopolku sieltä löytyi, mukavan näköistä seutua.
Sitten matka jatkui vanhaa tietä kohti Ainazia.
Poispäin tullessa Via Balticaa pitkin joku tehoratsia poliiseilla n.5 km. Latvian rajalta Pärnun suuntaan.
Ei selvinnyt mikä oli teema, näytti olevan Suomikilpinen Almera liputettu sivuun, siinä letkassa missä ajettiin ei aiheutettu toimenpiteitä.
Sunnuntaina illansuussa takaisin itärajalla, matkaa takana 860 km ja varttitankki jäi ainettakin.
Melko pienellä kulkee tämä vaikka verrattuna 3,0 d4d Toyotaan.
Näissä 3v.vanhoissa KT10:ssä taas maali irtoillut keskiöistä. Ensin tuumin ettei tuo haittaa.. Mutta kun tuli laitettua korotuspalat keulaan ja auto vaati ohjauskulmien säätöä, siihen taas piti vaihtaa 17" kitkat alle niin kun nuo irti oli vähän hiontaa ja teippausta.
Ihme kyllä jollain lailla jälki ja värin vaihto miellytti silmää.
Juhannus meni Pärnun suunnalla.
Lauantaina Latviaan ajattelin katsoa mitä tuossa 33 km. Iklan suuntaan on, kun aina paljon autoja parkissa tien varrella.
Rannametsa-Tolkusen luontopolku sieltä löytyi, mukavan näköistä seutua.
Sitten matka jatkui vanhaa tietä kohti Ainazia.
Poispäin tullessa Via Balticaa pitkin joku tehoratsia poliiseilla n.5 km. Latvian rajalta Pärnun suuntaan.
Ei selvinnyt mikä oli teema, näytti olevan Suomikilpinen Almera liputettu sivuun, siinä letkassa missä ajettiin ei aiheutettu toimenpiteitä.
Sunnuntaina illansuussa takaisin itärajalla, matkaa takana 860 km ja varttitankki jäi ainettakin.
Melko pienellä kulkee tämä vaikka verrattuna 3,0 d4d Toyotaan.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Lähdettiin 10,s päivä kokeilemaan uutta reittiä Vuosaari-Muuga.
Laivaan meno ei ihan yhtä sujuvaa kuin "oikeissa"matkustajasatamissa,sitten lähtö myöhästyi puoli tuntia jonkun rahtilaivan väistämisen takia.
Muugaan päästiin lopultakin.Siellä meni toista tuntia ennen kuin päästiin tien päälle.Järjestelyjä ei voi oikein kehua,jospa ne siitä.
Lomalla ei toki kiire mihinkään..mutta kun majoitus lähellä Latvian rajaa ja kello 23.10 kun alettiin vasta päästä sadamasta pois.
Pärnumaalle ja Käenpesään päästiin,mukava pieni majoituspaikka keskellä metsää.
Siellä talonmiehenä mukava rekku,joka saanut samat opit kuin Janne Ahonen,valokuvissa ei ilmeillä vaikka häntää leikattaisiin.
Hyvin nukutun yön jälkeen sitten klo 11 aikoihin aamukahville Ainazin Nesteelle.
Tänään lyhyt siirtymä Baltian keskivaiheille vain.
Hostelli varattu ennakkoon keskustasta,kävelymatka pelipaikoille Kalku Ielalle.
Ja vähän kateltiin nähtävyyksiä.
Kunnes happyhour vei mennessään.
Aamulla hyvissä ajoin liikkeelle,voi ei taaas parkkisakot Latviassa..
Nyt olikin vähän pitempi matka tälle päivälle.
Klaipedassa oltiinkin jo klo.13 aikoihin...
Laivaan meno ei ihan yhtä sujuvaa kuin "oikeissa"matkustajasatamissa,sitten lähtö myöhästyi puoli tuntia jonkun rahtilaivan väistämisen takia.
Muugaan päästiin lopultakin.Siellä meni toista tuntia ennen kuin päästiin tien päälle.Järjestelyjä ei voi oikein kehua,jospa ne siitä.
Lomalla ei toki kiire mihinkään..mutta kun majoitus lähellä Latvian rajaa ja kello 23.10 kun alettiin vasta päästä sadamasta pois.
Pärnumaalle ja Käenpesään päästiin,mukava pieni majoituspaikka keskellä metsää.
Siellä talonmiehenä mukava rekku,joka saanut samat opit kuin Janne Ahonen,valokuvissa ei ilmeillä vaikka häntää leikattaisiin.
Hyvin nukutun yön jälkeen sitten klo 11 aikoihin aamukahville Ainazin Nesteelle.
Tänään lyhyt siirtymä Baltian keskivaiheille vain.
Hostelli varattu ennakkoon keskustasta,kävelymatka pelipaikoille Kalku Ielalle.
Ja vähän kateltiin nähtävyyksiä.
Kunnes happyhour vei mennessään.
Aamulla hyvissä ajoin liikkeelle,voi ei taaas parkkisakot Latviassa..
Nyt olikin vähän pitempi matka tälle päivälle.
Klaipedassa oltiinkin jo klo.13 aikoihin...
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Klaipedassa ei pysähdytty muuta kuin lauttajonoon,niitä menee ainakin kesäaikaan kohtuu usein Neringan puolelle ja matka ei kauaa kestä.
Nidasta oli varattu majoitus neljäksi yöksi.
Säät suosi ja nopeasti meni aika,sitten olikin vähän pitempi siirtymä Pärnuun,n.550 km.
Sattuikin reissun ainoa sadepäivä,ja hyvin jaksoikin sataa suunnilleen Riikaan asti.
Riian lähistöllä käytiin Lidossa syömässä,ja heti perään Ainazissa pieni pysähdys.
Pärnussa pysähdyttiin parin yön verran.Nyt vasta ehti käymään aallonmurtajalla,2150 metriä kivillä loikkimista suuntaansa.
Äkkiä se taas lähtöpäivä koitti.Muugasta lähtö klo 15.15 laivalla.
Laivaan pääsy sujui hyvin ja oltiinkin varmaan reilu kolme varttia ennen lähtöaikaa jo laivassa.
Nyt matkassa meni juuri se luvattu 2h 45 min.Vuosaaressa kesti 40 minuuttia että pääsi tien päälle,aika hyvin siis.
Illalla itärajalla ja matkaa takana 1830 km.löpöä paloi noin 130 litraa ja kaikinpuolin hyvin sujui.
Nidasta oli varattu majoitus neljäksi yöksi.
Säät suosi ja nopeasti meni aika,sitten olikin vähän pitempi siirtymä Pärnuun,n.550 km.
Sattuikin reissun ainoa sadepäivä,ja hyvin jaksoikin sataa suunnilleen Riikaan asti.
Riian lähistöllä käytiin Lidossa syömässä,ja heti perään Ainazissa pieni pysähdys.
Pärnussa pysähdyttiin parin yön verran.Nyt vasta ehti käymään aallonmurtajalla,2150 metriä kivillä loikkimista suuntaansa.
Äkkiä se taas lähtöpäivä koitti.Muugasta lähtö klo 15.15 laivalla.
Laivaan pääsy sujui hyvin ja oltiinkin varmaan reilu kolme varttia ennen lähtöaikaa jo laivassa.
Nyt matkassa meni juuri se luvattu 2h 45 min.Vuosaaressa kesti 40 minuuttia että pääsi tien päälle,aika hyvin siis.
Illalla itärajalla ja matkaa takana 1830 km.löpöä paloi noin 130 litraa ja kaikinpuolin hyvin sujui.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Mukavan näköisiä paikkoja, viihtyis kyllä itekki
Häätyy miettiä josko ensi vuonna Baltican reittiä pitkin taas jonnekin...
Kiitos kuvista ja tarinoinnista !
Häätyy miettiä josko ensi vuonna Baltican reittiä pitkin taas jonnekin...
Kiitos kuvista ja tarinoinnista !
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Tälläkin jo toistakymmentä tuhatta huoletonta kilometriä,mutta ei vielä päässyt Viipuria pidemmälle itään päin.
Mutta nyt viikonloppuna tuli asiaan muutos,pieni Kannaksen kierros,lauantaina suunnaksi Muolaa.
Siitäkin kun vanhassa navetassa viimeksi saunottu/yövytty jo 5 vuotta aikaa.
Silloin niiltä oli kidnapattu Voltti niminen husky,nyt tilalle tullut Alan niminen tuuraaja.
Omistaja lainasi sitä ja käytiin kävelemässä lähistöllä olevan pienen järven ympäri.
Täälläkin kehitystä tapahtuu,yllättävän siistiä oli vaikka nuotiopaikkoja useita,varmaan käy paljon porukkaa.
Kuusaan keskustan vilskettä.
Sivuteillä leppoisaa autoilua.
Vanha navetta.
Maisemaa saunan terassilta.
Tänään keli huonompi,jatkettiin Valkjärven suuntaan.
Tässä Krasnozamojen taajamaa,Suomen aikaan Punnus.
Valkjärvellä ei mitään mainittavia muutoksia,ajettiin Viipuriin syömään.Sateista satama-maisemaa.
Lähtiessä tuli kehätien Lukoililla laitettua tankki täyteen,tänään Viipurin Shellillä sama homma 205 kilometriä myöhemmin,tasan 14 litraa meni.
Mutta nyt viikonloppuna tuli asiaan muutos,pieni Kannaksen kierros,lauantaina suunnaksi Muolaa.
Siitäkin kun vanhassa navetassa viimeksi saunottu/yövytty jo 5 vuotta aikaa.
Silloin niiltä oli kidnapattu Voltti niminen husky,nyt tilalle tullut Alan niminen tuuraaja.
Omistaja lainasi sitä ja käytiin kävelemässä lähistöllä olevan pienen järven ympäri.
Täälläkin kehitystä tapahtuu,yllättävän siistiä oli vaikka nuotiopaikkoja useita,varmaan käy paljon porukkaa.
Kuusaan keskustan vilskettä.
Sivuteillä leppoisaa autoilua.
Vanha navetta.
Maisemaa saunan terassilta.
Tänään keli huonompi,jatkettiin Valkjärven suuntaan.
Tässä Krasnozamojen taajamaa,Suomen aikaan Punnus.
Valkjärvellä ei mitään mainittavia muutoksia,ajettiin Viipuriin syömään.Sateista satama-maisemaa.
Lähtiessä tuli kehätien Lukoililla laitettua tankki täyteen,tänään Viipurin Shellillä sama homma 205 kilometriä myöhemmin,tasan 14 litraa meni.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Viikonloppu meni Pietarissa,majapaikka ison kirkon vieressä.
Hotelli Prestige,varmaan neljäs kerta tässä,ja ihme että on aina löytynyt parkkipaikka,se kun ei ole kovin suuri,kuvassa näkkyy 50 % siitä.
Sunnuntaina puoliltapäivin hotellin luovutus ja ajattelin siirtää auton parkkiin keskustaan yhteen mestaan missä useasti tilaa / uskaltaa jättää.
Nevskillä väljää pyhäpäivänä.
Kohta tuon kuvan ottamisen jälkeen käännös oikealle Sadovaja uulitsalle,siinä olikin miliisin näköiset miehet risteyksessä,jalkautunut poliisi liputtikin minut sivuun.
No ei muuta kun ikkuna auki ja passi & rekisteriotetta tarjosin ,pyysi vielä tulliselvityksenkin.
Sitten sanoikin että ulos autosta,aattelin että kai tässä kyse liikennevaloista,varmaan käännyin vähän vanhalla vihreällä.
No seuraavaksi pyysi poliisiautoon istumaan,sitten selvisi syykin,kuulemma ajo alkoholin vaikutuksen alaisena!
Tuntui ihan uskomattomalta,heitti tuon ihan noin vaan,kai täällä on puhallusmittareitakin,ei nyt näkynyt kyllä.
Sanoin että olin kyllä eilen olutta juonut ruuan kanssa,ei vaikuta nyt mitenkään.
Poliisit puhui yhtä huonosti englantia kuin minä venäjää,toinen soitti sitten johonkin,antoi tovin kuluttua luurin minulle.
Siellä olikin hyvää enkkua puhuva nainen linjan päässä,selvitti miten voidaan ottaa kortti pois 2 vuodeksi,sakot ja oikeuteen joutuu.
Ite esitin että lääkäriin ja verikokeeseenhan tässä pitäisi lähteä,nainen vähän naurahti jotta ei semmoisella ole niin väliä,painoarvo poliisimiehen havainnoilla.
No silti olin sitä mieltä että verikokeeseen tästä lähdetään jos johonkin.
Sitten nainen halusi taas puhua poliisin kanssa.
Samalla auton kuskina toiminut alkoi kovasti kysellä olinko juonut vodkaa,eilen siis.
Minäsiinä muutamaan kertaan että ei vodkaa,vain olutlinjalla oltu.
Sitten yllättäen antoikin paperit takaisin ja pääsin lähtemään.
Selvä tapaus,kokeilivat kepillä jäätä,josko olisin ehdottanut heille kompromissiksi pientä rahallista korvausta.
Parkkipaikka löytyi,paikallinen maasturi ollut jo pitempään.
Vähän uudempaa ja vanhempaa kalustoa.
Tuo Gazpromin torni ei vieläkään valmis,näinköhän jo ensi kesänä pääsee käymään.
Kanavaliikennettä.
Illalla takaisinpäin,ja se onkin hyvä hetki ajella kun ei ole ruuhkaa,tähän suuntaan.
Nyt on valmista moottoritietä puoliväliin Pietari-Viipuri.
Se kun loppui ja alkoi tietyö osuus,vastaantulijoita riitti kun Pietarilaiset palaavat kotiin.
Ensimmäinen jono n.8 km ennenkuin tuli edes pientä katkosta.
Tällä vauhdilla jo ennen 2030 koko väli 6-kaistatietä.
Hotelli Prestige,varmaan neljäs kerta tässä,ja ihme että on aina löytynyt parkkipaikka,se kun ei ole kovin suuri,kuvassa näkkyy 50 % siitä.
Sunnuntaina puoliltapäivin hotellin luovutus ja ajattelin siirtää auton parkkiin keskustaan yhteen mestaan missä useasti tilaa / uskaltaa jättää.
Nevskillä väljää pyhäpäivänä.
Kohta tuon kuvan ottamisen jälkeen käännös oikealle Sadovaja uulitsalle,siinä olikin miliisin näköiset miehet risteyksessä,jalkautunut poliisi liputtikin minut sivuun.
No ei muuta kun ikkuna auki ja passi & rekisteriotetta tarjosin ,pyysi vielä tulliselvityksenkin.
Sitten sanoikin että ulos autosta,aattelin että kai tässä kyse liikennevaloista,varmaan käännyin vähän vanhalla vihreällä.
No seuraavaksi pyysi poliisiautoon istumaan,sitten selvisi syykin,kuulemma ajo alkoholin vaikutuksen alaisena!
Tuntui ihan uskomattomalta,heitti tuon ihan noin vaan,kai täällä on puhallusmittareitakin,ei nyt näkynyt kyllä.
Sanoin että olin kyllä eilen olutta juonut ruuan kanssa,ei vaikuta nyt mitenkään.
Poliisit puhui yhtä huonosti englantia kuin minä venäjää,toinen soitti sitten johonkin,antoi tovin kuluttua luurin minulle.
Siellä olikin hyvää enkkua puhuva nainen linjan päässä,selvitti miten voidaan ottaa kortti pois 2 vuodeksi,sakot ja oikeuteen joutuu.
Ite esitin että lääkäriin ja verikokeeseenhan tässä pitäisi lähteä,nainen vähän naurahti jotta ei semmoisella ole niin väliä,painoarvo poliisimiehen havainnoilla.
No silti olin sitä mieltä että verikokeeseen tästä lähdetään jos johonkin.
Sitten nainen halusi taas puhua poliisin kanssa.
Samalla auton kuskina toiminut alkoi kovasti kysellä olinko juonut vodkaa,eilen siis.
Minäsiinä muutamaan kertaan että ei vodkaa,vain olutlinjalla oltu.
Sitten yllättäen antoikin paperit takaisin ja pääsin lähtemään.
Selvä tapaus,kokeilivat kepillä jäätä,josko olisin ehdottanut heille kompromissiksi pientä rahallista korvausta.
Parkkipaikka löytyi,paikallinen maasturi ollut jo pitempään.
Vähän uudempaa ja vanhempaa kalustoa.
Tuo Gazpromin torni ei vieläkään valmis,näinköhän jo ensi kesänä pääsee käymään.
Kanavaliikennettä.
Illalla takaisinpäin,ja se onkin hyvä hetki ajella kun ei ole ruuhkaa,tähän suuntaan.
Nyt on valmista moottoritietä puoliväliin Pietari-Viipuri.
Se kun loppui ja alkoi tietyö osuus,vastaantulijoita riitti kun Pietarilaiset palaavat kotiin.
Ensimmäinen jono n.8 km ennenkuin tuli edes pientä katkosta.
Tällä vauhdilla jo ennen 2030 koko väli 6-kaistatietä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vuosi takana Amarok autoilua,mittarilukema nyt 226 385 km ,eli aika tarkkaan 20 000 kertynyt kolmosauton mittariin.
Ihmeempiä varusteluita ei ole tullut tehtyä,lisäilmajouset taakse,syksyllä investoin kerralla molemmat kierrokset.
Talveksi Hakkapeliitta kitkat 275/55-19 ja kesäksi Hankookit 275/65-17 kumit.
Joulukuussa vaihdatin moottori,vaihteisto,jakoloota ja peräöljyt paikallisessa öljyhuollossa.
Remonttiakin vähän pitänyt tehdä,vasen käsijarruvaijeri kävi jumimaan,39,90 € uusi.
Moniurahihnakin meni helmikuussa poikki,24,90 €
Pari lasikantapolttimoa pitänyt vaihtaa,eli yhteensä noin 70 € korjauksiin.
Voipi olla ettei seuraava vuosi noin vähällä mene.
Ihan mieleinen laite ollut vaikka väkisinhämmennettävällä lootalla onkin,eipä arvaa mennä koeajelee vastaavia automaatilla
Ihmeempiä varusteluita ei ole tullut tehtyä,lisäilmajouset taakse,syksyllä investoin kerralla molemmat kierrokset.
Talveksi Hakkapeliitta kitkat 275/55-19 ja kesäksi Hankookit 275/65-17 kumit.
Joulukuussa vaihdatin moottori,vaihteisto,jakoloota ja peräöljyt paikallisessa öljyhuollossa.
Remonttiakin vähän pitänyt tehdä,vasen käsijarruvaijeri kävi jumimaan,39,90 € uusi.
Moniurahihnakin meni helmikuussa poikki,24,90 €
Pari lasikantapolttimoa pitänyt vaihtaa,eli yhteensä noin 70 € korjauksiin.
Voipi olla ettei seuraava vuosi noin vähällä mene.
Ihan mieleinen laite ollut vaikka väkisinhämmennettävällä lootalla onkin,eipä arvaa mennä koeajelee vastaavia automaatilla
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Keväällä iski tuunauskärpänen, vanteet vaihtui Artecin 10x17 et 16,lavalle ilmestyi rst-kaaret ja kova kansi, keulalle 9" lisävalot.
Viime viikonloppuna tuli piitkästä aikaa ylitettyä valtakunnanraja, etelästä.
Vuosaaresta Muugaan mentiin.
Siitä ajettiin Häädemeesteen jossa pikainen yöpyminen kun ehdittiin sinne klo. 01.00.
Aamulla vanhaa Riia mnt.tä pitkin eteenpäin.
Latviassa näytti kaikki olevan kunnossa, heinätyöt käynnissä.
Sitten Pärnuun.
Siellä ei koronaa juuri huomannut.
Olipas poliiseillakin hyvä autovalinta.
Sunnuntaina Vuosaaressa taas klo 18 aikoihin.
Kiva pieni viikonlopun kierros, pitänee elokuussa tehdä vastaava paremmalla ajalla jos eivät laita taas rajaa kiinni.
Tuli muuten tankattua Virossa alle euron litra hintaan, saattaa olla että ei vähään aikaan sellaisia hintoja näköpiirissä.
Viime viikonloppuna tuli piitkästä aikaa ylitettyä valtakunnanraja, etelästä.
Vuosaaresta Muugaan mentiin.
Siitä ajettiin Häädemeesteen jossa pikainen yöpyminen kun ehdittiin sinne klo. 01.00.
Aamulla vanhaa Riia mnt.tä pitkin eteenpäin.
Latviassa näytti kaikki olevan kunnossa, heinätyöt käynnissä.
Sitten Pärnuun.
Siellä ei koronaa juuri huomannut.
Olipas poliiseillakin hyvä autovalinta.
Sunnuntaina Vuosaaressa taas klo 18 aikoihin.
Kiva pieni viikonlopun kierros, pitänee elokuussa tehdä vastaava paremmalla ajalla jos eivät laita taas rajaa kiinni.
Tuli muuten tankattua Virossa alle euron litra hintaan, saattaa olla että ei vähään aikaan sellaisia hintoja näköpiirissä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Tuli vastaava kierros tehtyä uudelleen ja moni asia ennallaan.
Alkoi jo epäilyttää näyttääkö nuo taulut aina samoja lukemia kun ei kesäkuusta muuttunut mihinkään.
Mutta sitä oli mitä luvattiinkin.
Tai ei ainakaan enempää
Oravanpesässä sama meno jatkui, rauhallista oli niin valppaalla vahtikoiralla oli aikaa seurustella.
Latviassakin asiat ennallaan.
Pärnuun päin ajellessa poikettiin Lepaninaan kahville, on se hieno paikka, voisi joskus jos vielä pääsee täälläkin yöpyä. Vuonna 2008 tuli oltua, mutta talvella.
Pärnussa oltiin pari päivää, kelit suosi ja aallonmurtajallakin tuli käytyä, on se edelleenkin 1,6 km pitkä gps:n mukaan.
Kotimatka Tallinnasta Vuosaareen, mikä lie että sunnuntaisin ajaa tuolta eikä Muugasta. Tosin omalla autolla se on ihan sama mistä lähtee oli korona tai ei.
Pari lootaa otin saunajuomaa, ihan varuiksi jos tulee lähdettyä Kropsukylään saunomaan, nyt kun taas alkavat rajoittaa ulkomaan matkailua niin se voi olla ihan hyvä suunta..
Alkoi jo epäilyttää näyttääkö nuo taulut aina samoja lukemia kun ei kesäkuusta muuttunut mihinkään.
Mutta sitä oli mitä luvattiinkin.
Tai ei ainakaan enempää
Oravanpesässä sama meno jatkui, rauhallista oli niin valppaalla vahtikoiralla oli aikaa seurustella.
Latviassakin asiat ennallaan.
Pärnuun päin ajellessa poikettiin Lepaninaan kahville, on se hieno paikka, voisi joskus jos vielä pääsee täälläkin yöpyä. Vuonna 2008 tuli oltua, mutta talvella.
Pärnussa oltiin pari päivää, kelit suosi ja aallonmurtajallakin tuli käytyä, on se edelleenkin 1,6 km pitkä gps:n mukaan.
Kotimatka Tallinnasta Vuosaareen, mikä lie että sunnuntaisin ajaa tuolta eikä Muugasta. Tosin omalla autolla se on ihan sama mistä lähtee oli korona tai ei.
Pari lootaa otin saunajuomaa, ihan varuiksi jos tulee lähdettyä Kropsukylään saunomaan, nyt kun taas alkavat rajoittaa ulkomaan matkailua niin se voi olla ihan hyvä suunta..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
No vähän perä painuu, n. 600 kg kuormaa tuossa, lisäilmajouset ja lähtökohtaisesti etukeno asento vaikuttaa ettei tuo näytä juurikaan kuormatulta sillä lastilla mitä lavalle mahtuu.Pappi kirjoitti:Ei taida tuollainen kuorma painaa just mitään amarokin lavalla.
Oikeastaan jarruttaessa yleensä huomaa että kuormaa on lavalla, muutenkin mersusta kun tähän hyppää hetken miettii, onko tässä jarruja lainkaan
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Taas sitä on siinä tilanteessa että ajot mersujen varassa.
Tuli keskiviikkona mieleen että Baltian ja Venäjän reissut tehty joksikin aikaa.. Laitoin sitten auton nettiauton.
Menikin eilen kaupaksi.
No tulihan sitä käytyä 5 x Baltiassa ja n. 30 x Venäjällä tällä.
Jotain 30 000 km kertyi ajoa, ja paremmin meni mitä kaverit maalaili uhkakuvia VW autoilusta.
Tuli keskiviikkona mieleen että Baltian ja Venäjän reissut tehty joksikin aikaa.. Laitoin sitten auton nettiauton.
Menikin eilen kaupaksi.
No tulihan sitä käytyä 5 x Baltiassa ja n. 30 x Venäjällä tällä.
Jotain 30 000 km kertyi ajoa, ja paremmin meni mitä kaverit maalaili uhkakuvia VW autoilusta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----