mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

S124 E 230 -92 nypyttää lämpimänä

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang -> W124 moottori
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
sompio



Liittynyt: 14 Mar 2007
Viestejä: 67
Paikkakunta: Etelä-Savo

 LähetäLähetetty: 22.8.2020 17:23    Viestin aihe: S124 E 230 -92 nypyttää lämpimänä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pojan ko. pirssi otettiin uudelleen liikennekäyttöön noin vuoden seisonnan jälkeen. Katsastusta varten tankattiin uutta bensaa ja annettiin kenkää motarilla että saadaan kaasut kohilleen. Lämmettyään alkoi nypyttämään liikkeelle lähdöissä mutta meni suikkalakilta kaasujen puolesta läpi.
Kylmänä ei vaivaa esiinny eikä sitten kun auton saa kunnolla liikkeelle.
Mikähän hitto sitä vaivaa? Virranjakajan kansi ja pyörijä putsattu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sompio



Liittynyt: 14 Mar 2007
Viestejä: 67
Paikkakunta: Etelä-Savo

 LähetäLähetetty: 30.8.2020 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt äkikseltään näyttäisi siltä, että vika saattaisi olla tyhjäkäyntisuuttimessa.
Napattiin johto irti ja poika oli käynyt iltapäivällä ajelemassa asioilla ja ei ollut enää ravistanut. Lähtee kylmänä hyvin käyntiin ilman suutinta.
Onko tuota mahdollista puhdistaa muuta kuin ultrapesulla?
Vaiko uutta tilalle?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JanneW124



Liittynyt: 03 Hei 2016
Viestejä: 65
Paikkakunta: Keski-Suomi

 LähetäLähetetty: 31.8.2020 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eli tarkoitatko sitä kylmäkäynnistyssuutinta joka antaa lisäkakkua imusarjaan? Sille pitäisi tulla käynnistettäessä jännite ja suutin avautuu tarvittavaksi ajaksi jonka jälkeen sulkeutuu. Bensapumpun rele ainakin ohjaa tuota suutinta ja eiköhän sille lämpöanturikin ole.
_________________
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sompio



Liittynyt: 14 Mar 2007
Viestejä: 67
Paikkakunta: Etelä-Savo

 LähetäLähetetty: 31.8.2020 13:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo just sitä. Nettiä selatessa löytyi sellaista tietoa, ett äkylmänä käynnistettäessä pitäisi tulla muistaakseni 12 sekunnin ajan jännite suuttimelle ja lämpimänä olikohan 1,2 sekuntia.
Täytyypi soitella pojalle nuo ohjeet illalla jahka hän lopettaa työt.
Ilmeisesti sille on jokin muu kuin moottorin lämpötila-anturi joka sitä ohjaa koska eihän 12 sekuntiin moottorin anturi kerkeä lämmetä yhtään.
Jos suutin viella niin onpa hiton kallis netissä uusi pyörii yli 500 ekun hinnoissa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JanneW124



Liittynyt: 03 Hei 2016
Viestejä: 65
Paikkakunta: Keski-Suomi

 LähetäLähetetty: 01.9.2020 7:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kylmäkäynnistyspiirille on oma lämpöanturi kannessa kuljettajan puolella, näyttää osimmoilleen tältä. Antaa tiedon, onko kone kylmä vai kuuma mutta aikakatkaisun suuttimelle hoitaa tod.näk. pa-pumpun rele. Omassa oli tuo anturi rikki niin silloin ei meinannut saada kylmänä käyntiin, vaati useita startteja.

Tässä tapuksessa tuo lämpöanturi tuskin syypää.
_________________
Priimaa pukkaa vaikka keskinkertaista yrittää Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sompio



Liittynyt: 14 Mar 2007
Viestejä: 67
Paikkakunta: Etelä-Savo

 LähetäLähetetty: 02.9.2020 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jeps!
Poika varmaankin mittailee tuossa lähipäivinä suuttimelle tulevat jännitteet ja
selviää onko vika suuttimessa vaiko ohjaavissa komponenteissa.
Uusi suutin järjettömissä hinnoissa ( reilusti yli 500 €) netistä äkäisesti selattuna. Jospa se olisi se anturi tai sitten pumpunrele.
Vararele on olemassa, mutta se katkoo kierroksia himpun yli 100 km/h nopeudessa , mutta sen yli ei taas katko.
Itse lähden tästä reissuun Sonkajärven kautta Posiolle asentamaan aurinkosähkö systeemiä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27456

 LähetäLähetetty: 02.9.2020 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
johto irti ja poika oli käynyt iltapäivällä ajelemassa asioilla ja ei ollut enää ravistanut

Eihän se silloin suutin ole rikki, vaan jokin mikä sitä ohjaa.

Jos kyseessä on käyttöauto ja olennaisinta on saada toimimaan, eikä vikaa saa paikallistettua kohtuudella, voi laittaa vaikka katkaisijan suuttimen johtoon tms. virityksen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sompio



Liittynyt: 14 Mar 2007
Viestejä: 67
Paikkakunta: Etelä-Savo

 LähetäLähetetty: 02.9.2020 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jospas olisin tarkrmmin asiaa miettiniyt niin noinhan sen täytyy olla.
Jos suutin olisi rikki (Jumissa) niin kusishan se vaikka johto irti.
Nyt vaan kokeilemaan sillä bensapumpun varareleellä ja jos ei siitäkään apuja niin sitten se erillinen kytkin.
Minulla kun on tuo korvienväli pitkä niin sinne mahtuu herkästi vikoja. Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sprinter99



Liittynyt: 12 Mar 2018
Viestejä: 112

 LähetäLähetetty: 02.9.2020 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/polttoainepainemittarit/polttoainepaineen-mittari-2000016980

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/polttoainepainemittarit/polttoainepaineen-mittari-2000021388
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sompio



Liittynyt: 14 Mar 2007
Viestejä: 67
Paikkakunta: Etelä-Savo

 LähetäLähetetty: 02.9.2020 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo kyllä paine- ja alipainemittarit on työkaluissa mutta nyt ei varmaankaan niitä tarvita vian selvittämiseen. Kiitos kuitenkin linkeistä!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sompio



Liittynyt: 14 Mar 2007
Viestejä: 67
Paikkakunta: Etelä-Savo

 LähetäLähetetty: 15.9.2020 8:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vika ilmeisesti poistunut bensapumpunreleen vaihdolla.
Ei kuulemma ole enää nypyttänyt yli 60 km ajon aikana.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang -> W124 moottori Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit