Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Jatkan täällä Fiat foorumilla aloittamaani tarinaa Fiat 600 vm 1964 kunnostamisesta. Tarinan alku löytyy täältä

https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922
Viimeksi muokannut Sharedoc, 25.10.2020 11:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tällainen peli kyseessä.
Kuva
Viimeksi muokannut Sharedoc, 30.9.2020 22:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva

Nämä on kusiaisesta mutta ei ihan samanlaiset kuin kuvissasi. Toinen olisi oikein hyvä, likainen vaan. Toisessa ruttu yhdessä kohtaa reunassa.
Jos noille on käyttöä niin joutaa kyllä.

Puskurin kävytkin oli vaan enpä nyt löytänyt. Liekö menneet romukuormaan.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Nuo on uudemman mallin, olisiko 70 ja siitä ylöspäin. Minulla on neljä sellaista vannetta joihin nuo passaisivat. Sopivasti talvirenkaille, vaikka todennäköisesti en tule koskaan ajamaan talvella tällä autolla.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kävin hakemassa Biltemasta kuparista polttoaineputkea 6mm paksua. Sitä ei myydä hyllytavarana vaan joutuu palvelutiskiltä pyytämään.

Rigambilta tuli postin kautta lisää jarrutarvikkeita.Kuva
Viimeksi muokannut Sharedoc, 01.10.2020 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Joo tommosella minäkin aloitin autoiluni.
Hirsiaitan nurkalla taitaa olla edelleenkin kesäpyörät tallessa. Muutama vuosi sitten oli vielä ilmatkin pysyneet lähes pinnattomissa Good Yeareissa. Pitääpä ihan katsoa, lukeeko valsseissa mitään. Vm. saattoi olla -70 tai -71.
Sitten pari pykälää isompi Fiat => japsit, enimmäkseen Toyotia => Merssut.
Foordeihin en onnex sotkeutunut koskaan :wink:
Niin, onhan siellä autotallissa vielä ainoastaan kys. pompannapissa käytetty nahkainen pieni "ralli"ratti. Omansahan olikin suhteettoman suuri autoon nähden.
Kaasupoljinkin piti vääntää mutkalle ylöspäin, jotta sai kaiken vauhdin irti.
Ja talvella pohjaläppä sitoa kiinni, jotta enämpi lämpöä sisään.
Voi niitä aikoja, entisiä :?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Uudemman akkukotelon kannen myyjä kysyy sähköpostilla kiinnitysruuvien välistä etäisyyttä varmistaakseen että kansi on oikea. Täytyy käydä huomenna mittaamassa ja vastata myyjälle.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Vedin kupariputken aiemman polttoaineputken rinnalle samaa reittiä. Säilytin vanhan jos se vaaditaan museotarkastuksessa niin voi vielä yrittää rassata sitä auki.

Kuva

Auto lähti käyntiin kun vähän aikaa ryypyttelin.

Tilasin ajan vuosikatsastukseen ja ajelin konttorille. Jouduin odottelemaan kun oli ruuhkaa.


Kuva
Viimeksi muokannut Sharedoc, 01.10.2020 17:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Vikalista oli lyhyt.
Kuva

Apparin takajarrun sylinterin toinen kumi on varmaan jumissa kun tehot oli jalkajarrulla heikko mutta käsijarrulla hyvä. Täytyy vaihtaa koko sylinteri huomenna.

Jarruvalokytkin on muistaakseni lähellä kuskin puolen takajarrua painetyyppinen. Täytyy katsella onko johdoissa hapettumaa vai onko kytkin jumiutunut ja mistä saisi uuden.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Motonetissä on hydraulista jarruvalokytkintä yleismallia. En ole varma onko kierre oikea.Tilasin.

Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Otin yhteyttä Oulun alueen museotarkastusta hoitavaan Hiirosen katsastusasemaan ja ilmoitin Fiiun lokakuun museotarkastukseen. Museotarkastuksia on kerran kuussa ja päivä ilmoitetaan eli sitä ei voi varata kuin kuukauden tarkkuudella.

Tarkoitus on hakea vikalista että tietää mitä talvella täytyy tapahtua tallissa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Uudempi akkukotelon kansi varmistui että on mitoiltaan oikea. Maksutapa on SEPA siirto myyjän IBAN-tilille, kunhan saan tilinumeron ja kokonaissumman sis. rahdin.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Korjataanpas aiempaa, etten kuitenkaan ihan tollasella päässyt aloitelemaan ajelujani.
Kun tuossa ihan kaappariovet ja kaikki.
Ja keltainen oli omani, osittain ainakin sisältä sutilla levitetty maali alkup sinisen päällä :lol:
Kaksi renkkua näkyi enää olevan tallessa kun kävin iltamassa sinikon ampumassa. Toisessa edelleen ilmaa ja toisessa kovasti ruosteinen levypyörä
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla oli joskus ajokuntoinen 600 pari vuotta pihassa, mutta ei into riittänyt korjailla ajoon ja jokkismiehet sen osti. Lisäksi oli 600 Super (?) raato, siinä oli peltipakosarja ja olisiko ollut jokin erilainen kaasari kuin perusmallissa ? Sitten vielä Neckar Jagst kaappariovilla.

Eipä taida olla muuta jäljellä kuin nuo muutamat pölykapselit.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Vaihdoin apparin takajarrusylinterin ja jarruvalokytkimen. Nyt seuraavaksi katsastusasemalle jälkitarkastukseen.

Kuva

Lokakuun museotarkastusaika sattuu juuri lomaviikolle Oulussa jolloin olen reissussa eikö sitä voi enää muuttaa. Täytyy kysyä saisiko esim ylivieskaan tai kemiin aikaa?
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kahden vuoden leima tulla kopsahti😎

Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Fiilistelykuva leiman ja syksyn värien kunniaksi.


Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Autosta puuttuu enää akkukotelon kansi ja sivualalistojen asennus. Listat minulla jo on mutta muoviset kiinnikkeet puuttuvat vielä. Tilasin kiinnikeet Rigambilta.

Akkukotelon kannen myyjä lähetti IBAN-tilinumeron jossa on Y-kirjain keskellä numerosarjaa ja pituus on yhden merkin liian pitkä. Olen kahdesti jo kysynyt onko numerosarja oikea ja kahdesti kaveri on lähettänyt saman numerosarjan. En enää oikein tiedä mitä tekisin. Täytyisi löytää joku italiankielen taitoinen joka soittaisi myyjälle italiaan.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Maksuongelma ratkesi kun maksoin toisen pankin kautta. Italian IBAN tilinumeroissa voi siis olla Y-kirjain keskellä numerosarjaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Sain sovittua museoautotarkastuksen lokakuun loppupuolelle.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Aloin siivomaan auton sisustaa nostamalla ensin autoon varastoitua tavaraa pois. Jo siinä vaiheessa havaitsin että apparin puolen takajalkatilan kumimatto oli revennyt. Joutuu varmaan tilaamaan uuden tai sitten maton alle täytyy liimata soiro.Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kuskin penkki näyttää ihan siistiltä päällepäin. Takaseinämässä on alareunassa repeämää.

Kuva

Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Apukuskin penkin istuinpäällisen alta paljastuu iso pettymys. Penkki on uudemmasta mallista ja vielä likainen. :? Kuva

Kuva

Hmm. Olisiko tällä kuljetettu maitotonkkaa tienvarteen maitolavalle ja siksi tuo ympyränmuotoinen jälki penkissä ja apparinpenkin kuluminen ennen kuljettajanpenkkiä. Tämä auto on siis ollut maatalossa.
Viimeksi muokannut Sharedoc, 04.10.2020 7:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Takapenkin istuinosan suojuksen alta paljastuu samaa verhoilua kuskin penkin kanssa oleva siisti istuinosa.

Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Takapenkin selkänojan päällisen irroittaminen ei onnistu koknaan, koska sivureunan vastinkappaleet ikkunakehyksen kumitukiin on pop-niitattu kiinni ja istuinsuoja on puristuksissa vastinkappaleen alla. En pysty poraamaan pop-niittiä auki kun ei ole tilaa porakoneelle. En keksi miten selkänojan saa irti alareunan saranasta, joten en saa selkänojaa ulos autosta poraamista ja niittien poistoa varten. Saan kuitenkin sen verran nostettua istuinsuojaa sivuun että näen selkänojan olevan myös kuskin penkin kanssa samaa kangasta ja näyttää ehjältä.

Kuva
Viimeksi muokannut Sharedoc, 03.10.2020 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Yhteenveto: Täytyy nyt alkaa metsästämään apparin penkille alkuperäistä verhoilua tai koko penkkiä. Täytyy myös selvittää miten selkänojan saa irti. Kumimatto täytyy katsoa saako sitä erikseen mistään.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Rigambilta löytyi alkuperäisverhoilua vastaavat istuinpäälliset setti. Tilasin.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Apparin takajalkatilan kumimattoa ei löydy yksittäisenä. Täytyy liimata sen nykyisen revenneen alle soiro.

Koko kumimattosettiä saa englannista n 600 eur. En kuitenkaan tilaa ellei museotarkastaja vaadi.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Siirsin Fiiun varastoon säilöön odottamaan museotarkastusta. Sitä ennen tarvitsee enää asentaa helmalistat,akkukotelon kansi ja istuinten verhoillut, nämä pystyn tekemään varastossa kunhan osat saapuvat. Nyt tämä säie hiljenee museotarkastukseen asti kun mitään aktiiviremppaa ei ole enää päällä. Laitan kuvat noiden puuttuvien osien asennuksesta kun ne tulevat.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Jarruputket ja muita jarrukilkkeitä tuli. Asennus vasta museotarkastuksen jälkeen jos saan vihreää valoa 2-piirijarrukonversiolle.

Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”