TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Sukulainen tässä taannoin tärskäytti noin +2005 mallisen Tohodansa risteyksessä suurinpiirtein samanikäisen Pökötin kuskin puoleiseen kylkeen suunnilleen B-pilarin kohdille, osuma takaviistosta siihen pilariin, molempien ajoneuvojen vauhti suht hiljainen, peililiukasta oli ollut.

Pösöstä kuskinovi oikaisuun ja takaovi vaihtoon, joku muovinpala särkyi myös helmasta kun sukulainen saavutuksestaan otettuja valokuvia esitteli. Tojotasta uusiksi etuloksu, umpio, maski/puskurikokonaisuus, pissapojansäiliö, konepellin saranat, lukkopelti, syylari + ilmastoinnin kenno ja kotikärryllinen sekalaista pienempää muovi-ja peltihilpettä. Konepellin kolhuista oli selvitty ko korjaamon old-school peltisepän taidoilla vaikka aluksi olisi vakuutustarkistaja merkannut konepellinkin vaihdettavaksi.

Kasko maksoi viulut samoin kuin korvaavan auton viikoksi. Siinä ja siinä kait oli ollut päätyä koko riisinkeitin AVK:n pihalle vaikka ajamalla oli korjaamolle molemmat autot tapahtumapaikalta kulkeneet.

Kestävyyden kanssa ei tällä sinällään ole tekemistä, mutta onpahan taas muistutus nykytekniikan ylivertaisuudesta. :ope:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Emännän corollaattorilla on ajettu vähän alle puoli miljoonaa ja nyt jo laturi hajosi. Reilu 200tkm tullut mittariin meillä ollessa, heti samalla viikolla kun ostettiin tuo kulkine, alkoi lataus kummittelemaan... silloin vaihdoin pelkät hiilet. Nyt se kirskutti kuin vanha sirkkeli ja sytytti latauksen valon, kotiin kuitenkin toi pelkän akun voimalla. Sukulais rouva vaihtoi corollansa uuden karheaan skoodaan, ajettu alle 100tkm ja laturin takia jätti tielle... hyviä vehkeitä.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

JuMu S kirjoitti:Sukulainen tässä taannoin tärskäytti noin +2005 mallisen Tohodansa risteyksessä suurinpiirtein samanikäisen Pökötin kuskin puoleiseen kylkeen suunnilleen B-pilarin kohdille, osuma takaviistosta siihen pilariin, molempien ajoneuvojen vauhti suht hiljainen, peililiukasta oli ollut.

Pösöstä kuskinovi oikaisuun ja takaovi vaihtoon, joku muovinpala särkyi myös helmasta kun sukulainen saavutuksestaan otettuja valokuvia esitteli. Tojotasta uusiksi etuloksu, umpio, maski/puskurikokonaisuus, pissapojansäiliö, konepellin saranat, lukkopelti, syylari + ilmastoinnin kenno ja kotikärryllinen sekalaista pienempää muovi-ja peltihilpettä. Konepellin kolhuista oli selvitty ko korjaamon old-school peltisepän taidoilla vaikka aluksi olisi vakuutustarkistaja merkannut konepellinkin vaihdettavaksi.

Kasko maksoi viulut samoin kuin korvaavan auton viikoksi. Siinä ja siinä kait oli ollut päätyä koko riisinkeitin AVK:n pihalle vaikka ajamalla oli korjaamolle molemmat autot tapahtumapaikalta kulkeneet.

Kestävyyden kanssa ei tällä sinällään ole tekemistä, mutta onpahan taas muistutus nykytekniikan ylivertaisuudesta. :ope:
Kaippa nuo nykyautot on että kaikki antaa periksi mahollisimman paljon tiettyyn pisteeseen asti, kunhan henkiä säästyy kovemmassa kolarissa. Saa sitten ne 740 volvomiehet naureskella kun ajoi 50km/h puuhun ja ei mennyt kuin etupuskuri :D Luoden samalla vääristyneen kuvan turvallisuudesta siinä kovemmassa kolhussa.
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuva

Tuolta näyttää D4D öljysihti suutinvuodon jälkeen.
Moottorilla on ajettu 270tkm ja se on nyt korjauskelvoton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juuri tuon takia ainakin 3.0 d4d:ssä on ohjeistuksena tarkistaa öljysihti jokaisessa öljynvaihdossa, eli ~15tkm välein... (näkyy öljypropun reiästä)

Vuotavan suuttimen huomaa sitä kautta tuurilla ennenkuin aiheutuu vahinkoa koneelle.
Pahasti vuotavan suuttimen kuulee kyllä tyhjäkäynnillä öljykorkkia avaamallakin.
Avatar
ltm
Viestit: 584
Liittynyt: 01.3.2011 13:49
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ltm »

:shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

simoks kirjoitti:Saa sitten ne 740 volvomiehet naureskella kun ajoi 50km/h puuhun ja ei mennyt kuin etupuskuri :D Luoden samalla vääristyneen kuvan turvallisuudesta siinä kovemmassa kolhussa.
Suo siellä - vetelä täällä :roll: Oikeassa olet tuossa materiaalien joustavuuden ja periksi antamisen hyödyntämisessä kolaritilanteessa mutta serkkupoika saa kiittää hengestään Volvon A-pilarin lujuutta ja joustamattomuutta kun auto meni nukahtamisen seurauksena katolleen kiveen.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Myytti murtuu siinä vaiheessa kun uutena kalliita ja teknisesti monimutkaisia Mersuja verrataan vastaaviin Lexuksiin ja halpoja pikkutojoja joihinkin hinnat alkaen -A-malleihin. Avensiksesta ei varmasti mene liikennemerkkitunnistin vikatilaan jne....

Veli katteli hetken aikaa jos ostais Avensiksen. Paljastui että hyvin varusteltuja (xenonit, navigointi, mahdollisesti neliveto) ei juuri ole eikä nelivetoisia ollenkaan. Toyotan ostajille xenonitkin on liian kalliit.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Xenonit tulee jossain varustemallissa vakiona. Suurin osa myydyistä malleista on ns keskivertoja, joihin ei kuulunut xenonit.

Rakensin huvikseen uuden toyotan auriksen ja avensiksen. Vaikka laitoin varusteita ihan omiksi tarpeiksi hinta jäi kummassakin alle 40 tuhannen euron. Auris oli vielä hybridi.

Xenonien puuttuminen on tuossa meidänkin autossa selkee puute. Mitään tarvikevaloja en ala väsäämään. Katselen hyvät oikeat polttimot ja lisäksi sitten lisävalot.

Uudessa avensiksessa on jälleen puute, josta varsinkin taksirengit kiittää. Käsittääkseni bemarin dieseleihin ei saa automaattia. Vaikuttaa varmasti monen taksiyrittäjän auton valintaan.

No, Mersun valot on oma keskustelun aiheensa. Se viimeöinen 211 omistaja joka meinasi tulla kylkeen voisi tarkastuttaa valonsa ja ostaa edes polttimot umpioihin. Ei ne xenonitkaan onni ja autuus ole.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Hyvä auto paikkaansa Avekin on, ei sen puoleen. Vertailu vaan pitäisi olla reilua, mitä se ei yleensä huoltsikan kahvipöydässä ole. Ottamatta kantaa Toyotan maineeseen pitää Mersusta sanoa että sillä ainakin vielä on maine kestävänä autona. Sain hyvän hinnan omasta 227 tkm ajetusta kun se on kuulemma vähän ajettu. Nykyinen f10 tuskin nauttii samaa luottamusta mutta se lähteekin pihasta varmaan 170-180 tkm ajettuna. Näkyy olevan sen neljä vuotta mitä mulla auto pihassa viihtyy
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Toyotan arkistosta löytyy esitteitä vanhoista malleista.
Tässä avensis 2008 eli sama t27 kuin meillä.

https://www.toyota.fi/download/cms/fifi ... 276151.pdf

Pitää syventyä ajatuksella.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Toyota lopettaa dieselit henkilöautoissa.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyo ... lehti:c0b6

Mitkä moottorit esimerkiksi Land Cruiseriin, jos eivät enää kehitä itse dieseleitä?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pappi kirjoitti:Mitkä moottorit esimerkiksi Land Cruiseriin, jos eivät enää kehitä itse dieseleitä?
Hyrpiidi jonka todellinen kulutus bensaa min. 15L/100km? :roll: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tuolla uutimessahan se lukoopi :roll:
Myynnin lopettaminen ei koske hyötyajoneuvoja. Land Cruiser -maastoautossa, Hilux-avolavassa ja Proace-pakettiautossa dieselmoottorit säillyvät.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mutta onko jatkossa noissakaan toyotan koneet. Avensis myydään nyt bemarin koneella ja pro-ace on psa konsernin tuotos.

Cruiseriin joku bemarin tiisseli kun niitä vielä saa?
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

JuMu S kirjoitti:Saa sitten ne 740 volvomiehet naureskella kun ajoi 50km/h puuhun ja ei mennyt kuin etupuskuri :D Luoden samalla vääristyneen kuvan turvallisuudesta siinä kovemmassa kolhussa.
Tuo heitto jäi häiritsemään itseäni sen verran, että pakko kommentoida... 50 km/h on kyllä niin kova nopeus, että siinä menee pahasti ruttuun auto kuin auto... Uudemmat yleensä vähemmän siitä kuskin paikan kohdalta ja enemmän konehuoneesta... Ne muinaiset iskunvaimennetut "turvapuskurit" kestävät ehkä sen 5 km/h törmäyksen palautuen vielä muotoonsa. Niiden tarkoituskin lienee lähinnä säästää korjauskustannuksissa pikku parkkipaikkakolhujen jälkeen.

Ja vanhat Volvot eivät todellakaan ole mitään ratakiskoja, ennemminkin olen kuullut sen suuntaista huhua että BMW olisi aikoinaan kehuskellut jäykillä korirakenteillaan - sisäelinten kannalta liian jäykillä siis, kuten myöhemmin on osoittautunut. Volvohan jo 70-luvulla alkoi käyttää hallitusti kokoonpainuvia törmäysvyöhykkeitä:

Kuva

Mutta silti, 740/940 on ihan paperia verrattuna vaikkapa Aurikseen:
https://www.youtube.com/watch?v=KxPe9IGfchg

Toki 70-luvun kopaksi yllättävän hyvin pärjäsi... Mikä ei kyllä 740:n kuskia lohduta kauheasti siinä vaiheessa, kun on jaloistaan kiinni kolaroidussa kopassa ja bensaa liruttelee joka puolelle... Ja vanhempien eli turvatyynyttömien mallien ollessa kyseessä olet lisäksi taju kankaalla tai oksentelet sekavana kun olet iskenyt pääsi rattiin... Tulipas inhorealistinen kuvaus, täytyneekin ruveta katselemaan nettiautosta itelle turvallisempaa kiesiä tuon 740 tilalle...

Noita yo. videossakin esiintyviä osittaisia etutörmäyksiä, joita sittemmin EuroNCAP:issa alettiin testaamaan, ei tietääkseni vielä oltu otettu huomioon 700-sarjan suunnittelussa. Volvolla vasta seuraavan generaation eli etuvetoisen 850-sarjan yhteydessä esiintyy osittaiseen keulatörmäykseen viittaava termi "spoc generation 1" (severe partial overlap collision).

Kuva

Summa summarum ja aihetta edes osittain sivuten: Uusien Toyotien(kin) matkustamot kestävät kolareissa kasassa, aivan kuten nykyisin suunnitellaankin. Ja vanhat Volvot ovat kaikkea muuta kuin jäykkiä koriltaan...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Kuppi_kahvia
ja pulla
Viestit: 63
Liittynyt: 19.5.2008 20:21
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Kuppi_kahvia »

dneproshin kirjoitti: Mutta silti, 740/940 on ihan paperia verrattuna vaikkapa Aurikseen:
https://www.youtube.com/watch?v=KxPe9IGfchg
Tuossa videolla on Yaris joka on pienempi korimalli kuin Auris joka on tyyliin Corolla HB.. Yaris on saanut törmäystestissä 5 tähteä.
man 12-224
aktiivimeseläinen
Viestit: 1112
Liittynyt: 26.10.2010 16:17
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja man 12-224 »

Kuva
Avokas katsastettu tänään ilman pienintäkään huomautusta... Seuraavaksi pitäis emännän corollaattori leimata, rek.kilven polttimot ovat taas pimeänä... Otin led-polttimot muuhun käyttöön ja unohdin laittaa toiset tilalle... Poika käytti carinan viime viikolla katsastuksessa, ei siitäkään löytynyt mitään sanomista, nyt on hyvä ottaa pois tieliikenne käytöstä, ajaa katokseen talvea odottamaan.
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

dneproshin kirjoitti:turvatyynyttömien mallien ollessa kyseessä olet lisäksi taju kankaalla
Tuosta syystä minun nuorempana ihailemani puuratti on Rouvan S80:ssa. Olin aina ihaillut umpipuista ruoria, mutta en uskaltanut sellaista hommata ennen kuin pommirattiin, joten tämä oli toinen Rouvan auton tilauskaavakkeeseen hänen valintojensa lisäksi omin päin lisäämäni rasti. En muista mikä oli se toinen, joten se ei visiin ollut hirveän tärkeää?

1988 Yhdysvalloissa 700-sarjan Volvo oli se auto, jonka kuljettajan todennäköisyys kuolla liikenneonnettomuudessa oli kaikkein pienin. Nykyisin kehitys on edennyt niin paljon tuosta, että Seittenneliskanttinen alkaa olla nykyään moottoripyörän tavoin suunnilleen yhtä turvallinen kuin sen kuljettaja :roll:
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yksi Starletti kestänyt oli 20 vuotta:

https://huutokaupat.com/1439490
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

dealer kirjoitti:Yksi Starletti kestänyt oli 20 vuotta:

https://huutokaupat.com/1439490
Ai että :P Tuohan pitäs hakee pois.
Paikallinen varaosakauppias sanoi joskus, että jos kaikilla ois joku corolla, häneltä loppus työt :lol:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Aloitetaanpa nyt perheen ensimmäisellä Toyotalla kestotesti. Pojalla (16 v) ollut jo pitkään autokuume ja kesätienestit upotettiin vuoden 2007 Auriskseen, 2,0 d4d koneella. Kun tuohon saa opetuspolkimen asennettua ja opetusluvan kuntoon, niin aletaan kerryttämään kilometrejä.

Tuo mylly ei liene Toyotan parhaimmistoa, mitä nyt nettiä selanneena olen ymmärtänyt. Tästäkin on kone vaihdettu 2014 ja sen jälkeen ajettu 160 tkm. Kai ne vuosien mittaan jotain parannusta mottorin ongelmaan ovat saaneet aikaan? Ainakin vielä käy nätisti.
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Niinhän tuo alkoi täälläkin kokeilu. Toki aikanaan olin toiota-mies ihan t-paitoineen kaikkineen, mutta se uskonto meni jo kertaalleen ohi. Nyt sitten tuon automallin myötä tuli hurahdettua uudelleen. Sitimaasturi…;)

Muutama päivä on jo ajeltu ja tuon saisi vaihdettua Kajaanin Hartikaisella päittäin -12 mallin ML:ään, olisi kaikilla varusteilla oleva kurahaara? Menisikö ojasta allikkoon vai ajaisiko sitten tuolla.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aja tuolla.

Mutta ruostesuojauta kunnolla mitä pikimmiten.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Samaa mieltä, varmaan teknisesti huolettomampi peli tuo kuin ML.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuommonen tojota kelpais mulle. Uusi verkkapukukin ostettu. Sokota käy matalaksi tällä reissulla🤣
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

dealer kirjoitti:Kuva

Tuolta näyttää D4D öljysihti suutinvuodon jälkeen.
Moottorilla on ajettu 270tkm ja se on nyt korjauskelvoton.
ja
"a.T
LähetäLähetetty: 24.2.2018 0:07 Viestin aihe:
Juuri tuon takia ainakin 3.0 d4d:ssä on ohjeistuksena tarkistaa öljysihti jokaisessa öljynvaihdossa, eli ~15tkm välein... (näkyy öljypropun reiästä)"

Tulipa kurkattua noiden kirjoitusten vuoksi Auriksen öljypumpun sihti.
On kehitys mennyt eteenpäin, -kuten epäilinkin ja ongelma korjattu; jos kerran linjassa on joku tukkeutuva suodatin tai sihti, niin jätetään moinen pois. Eipä ole 2014 2.0 d-4d koneessa mitään imusihtiä, pelkkä putki (ja sekin muovia).
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Mika.T kirjoitti:Aja tuolla.

Mutta ruostesuojauta kunnolla mitä pikimmiten.
Se kävi heti ensimmäiseksi Oulussa Pohjolan lasilla suojauksessa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pihalla puuhastelin ja sitten alkoi kuulua outoa ääntä.

"vroom-vroom-pärrrr-vroom-vroom-pärrrr-VROOM-VROOM-PÄRRR...."

Hetken ehdin jo miettiä, että siinäpä yritetään kovasti suttauttaa, mutta ei inahdustakaan, mutta mikä ihmeen pärinä lopussa kuuluu ? Kolmosen rattaat laatikossa sileinä eikä kuski usko todeksi ? :twisted: :lol:

Eheeiiii, Hiacehan sieltä tuli. Aurausviittoja laittoivat. Varmaan mukavaa hommaa molemmille äijille, toisen istua sivuoven aukossa päivä koipia heilutellen ja ojentaa keppi laitteelle joka sen päristää maahan.
Kaveri kuskin paikalla repii ykkönen-kakkonen-jarrua-ykkönen-kakkonen-jarrua...
:kuski:

Tästä jäljellä tien päähän enää alun toistasataa kiihdytystä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Suvussa ollut Prius vaihtui tänään uuden karheeseen Yaris hybridiin. Kävin koeistumassa ja toteamassa että ei uudelle häpeä.

Veljmies ajoi yli 100tkm huonoja teitä priuksella. Nyt kun muutti maalikylille niin vaihtoi tuoreemman kulkineen. Helppo valinta ja hyvitys oli kohdallaan.

Yariksen mittarissa taisi olla 40tkm. Prius lähti vaihtoon 270tkm ajettuna ellen väärin muista.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”