W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Tomppaa94
Viestit: 11
Liittynyt: 16.5.2020 10:27
Paikkakunta: Vantaa

W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Tomppaa94 »

Nyt löyty kyseinen 1.0.18 versio netin uumenista.

Tässä Mediafire linkki kyseiselle ohjelmalle

Tällä 1.0.18 versiolla pystyy tosiaan lataamaan kartta päivitykset USB tikulle jolta ne voi sitten asentaa autoon (karttojen mahdollisista pin koodeista ei ole tietoa mulla) Tällä hetkellä latauksessa NTG4.5 vehkeeseen V19.0 Euroopan kartta (julkaistu 31.10.2019) tikulta näyttää vaativan vähintään 21.64GB

Kuva

Päivittelen tähän sit kun olen päivitystä autoon asentamassa[img]
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1909
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Siis latailet asennusmedioita mutta et ole ottanut PIN-koodista selvää? Eikö kannattaisi aloittaa siitä koodista?

On se kyllä hölmöä että monet merkkiliikkeet tai vastaavat, esim. comandonline UK myy asennusmedioita ihan merkittävällä korvauksella vaikka nuo tosiaan saa itse ladattua suoraan Daimlerilta ilmaiseksi.
Tomppaa94
Viestit: 11
Liittynyt: 16.5.2020 10:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tomppaa94 »

Ilmeisesti karttojen päivitys onnistuu myös ilman pin koodia.

Täältä löytyy karttojen päivitysohje ilman pin koodia (sivu on kylläkin saksaksi)

Mulla meni päivityksen asennukseen noin 2h aikaa
Kuva
Vanha päivitys versio oli vuodelta 2014 v10.0

Kuva
Uusi päivitys versio on 2019-2020 kartta v19.0
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Mitenkä tuo nyt käytännössä meni?
Katsoin tuon saksan videon mutta en ymmärtänyt, vaihteli nuita tikkuja moneen kertaan ja minkä takia?
Avatar
Pikku Mersu
Viestit: 40
Liittynyt: 31.12.2013 9:42

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

pystyykö tuolla lataamaan myös garmin map pilottiin uudemmat kartat?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1909
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Pikku Mersu kirjoitti:pystyykö tuolla lataamaan myös garmin map pilottiin uudemmat kartat?
Garminille on oma download manager, sen lisäksi vielä oma versio uusimmille autoille.
Avatar
Pikku Mersu
Viestit: 40
Liittynyt: 31.12.2013 9:42

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Pikku Mersu kirjoitti:pystyykö tuolla lataamaan myös garmin map pilottiin uudemmat kartat?
Garminille on oma download manager, sen lisäksi vielä oma versio uusimmille autoille.
https://shop.mercedes-benz.com/en-gb/co ... -map-pilot
Avatar
Josef Matula
Viestit: 121
Liittynyt: 04.10.2005 18:59

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Pikku Mersu kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti:
Pikku Mersu kirjoitti:pystyykö tuolla lataamaan myös garmin map pilottiin uudemmat kartat?
Garminille on oma download manager, sen lisäksi vielä oma versio uusimmille autoille.
https://shop.mercedes-benz.com/en-gb/co ... -map-pilot
Siis tälläkö pystyisi lataamaan W205 Garminin kartat. Justiin viime viikolla kysyin Veholta niin tarjosivat muistikorttia hintaan 280e
Avatar
Josef Matula
Viestit: 121
Liittynyt: 04.10.2005 18:59

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Ohjelmiston pystyi päivittämään mutta itse karttamateriaalia ei.

Mutta hyvä näinkin, huomattavasti paremman näköinen tuo uusi softa kuin vuodelta 2015 oleva
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1909
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Josef Matula kirjoitti:Ohjelmiston pystyi päivittämään mutta itse karttamateriaalia ei.

Mutta hyvä näinkin, huomattavasti paremman näköinen tuo uusi softa kuin vuodelta 2015 oleva
Ei ole tuttu tuo Garmin vaihtoehto mutta kai ne tuota kautta ne kartatkin saa päivitettyä kunhan raottaa kukkaroa?
Avatar
Josef Matula
Viestit: 121
Liittynyt: 04.10.2005 18:59

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Josef Matula kirjoitti:Ohjelmiston pystyi päivittämään mutta itse karttamateriaalia ei.

Mutta hyvä näinkin, huomattavasti paremman näköinen tuo uusi softa kuin vuodelta 2015 oleva
Ei ole tuttu tuo Garmin vaihtoehto mutta kai ne tuota kautta ne kartatkin saa päivitettyä kunhan raottaa kukkaroa?
En löytänyt sellaista vaihtoehtoa, luki vain että online tilaus mahdollista Saksassa ja Espanjassa ja ilmeisesti silloinkin tulee uusi kortti postitse.

Softan päivityksen jälkeen tuli ilmoitus onnistuneesta päivityksestä ja poista kortti.
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Tomppaa94 kirjoitti:Nyt löyty kyseinen 1.0.18 versio netin uumenista.

Tässä Mediafire linkki kyseiselle ohjelmalle

Tällä 1.0.18 versiolla pystyy tosiaan lataamaan kartta päivitykset USB tikulle jolta ne voi sitten asentaa autoon (karttojen mahdollisista pin koodeista ei ole tietoa mulla) Tällä hetkellä latauksessa NTG4.5 vehkeeseen V19.0 Euroopan kartta (julkaistu 31.10.2019) tikulta näyttää vaativan vähintään 21.64GB

Kuva

Päivittelen tähän sit kun olen päivitystä autoon asentamassaKuva


Kuva

Tuleeko tähän Mese.fi käyttäjätunnus vai mikä kun ei päästä sisään pitäisi ladata itellekkin nuo kartat. Olen uusi täälä ja tarvitsin apuja tälläsissä.
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Tomppaa94 kirjoitti:Nyt löyty kyseinen 1.0.18 versio netin uumenista.

Tässä Mediafire linkki kyseiselle ohjelmalle

Tällä 1.0.18 versiolla pystyy tosiaan lataamaan kartta päivitykset USB tikulle jolta ne voi sitten asentaa autoon (karttojen mahdollisista pin koodeista ei ole tietoa mulla) Tällä hetkellä latauksessa NTG4.5 vehkeeseen V19.0 Euroopan kartta (julkaistu 31.10.2019) tikulta näyttää vaativan vähintään 21.64GB

Kuva

Päivittelen tähän sit kun olen päivitystä autoon asentamassa[img]

Tarvitsisin*
Tomppaa94
Viestit: 11
Liittynyt: 16.5.2020 10:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Tomppaa94 »

Tähtikuski kirjoitti:
Tomppaa94 kirjoitti:Nyt löyty kyseinen 1.0.18 versio netin uumenista.

Tässä Mediafire linkki kyseiselle ohjelmalle

Tällä 1.0.18 versiolla pystyy tosiaan lataamaan kartta päivitykset USB tikulle jolta ne voi sitten asentaa autoon (karttojen mahdollisista pin koodeista ei ole tietoa mulla) Tällä hetkellä latauksessa NTG4.5 vehkeeseen V19.0 Euroopan kartta (julkaistu 31.10.2019) tikulta näyttää vaativan vähintään 21.64GB

Kuva

Päivittelen tähän sit kun olen päivitystä autoon asentamassaKuva


Kuva

Tuleeko tähän Mese.fi käyttäjätunnus vai mikä kun ei päästä sisään pitäisi ladata itellekkin nuo kartat. Olen uusi täälä ja tarvitsin apuja tälläsissä.
En tiedä miten muissa autoissa päivitys tehdään mutta nämä ohjeet on nyt 2011 w204 jossa on Comand NTG 4.5

!!!HUOM!!! EN OTA MITÄÄN VASTUUTA JOS ONNISTUTTE RIKKOMAAN AUTONNE

Käyttäjätunnus ja salasana on "DLM" (ilman lainausmerkkejä) joku mersun yleinen käyttäjätunnus noihin latausohjelmiin

Tarviit 2kpl muistitikkuja. Toinen uudelle päivitykselle ja toiselle pitää laittaa sama pävitys joka autossa on jo. Mä käytin 32GB tikkua uudelle päivitykselle ja "vanhalle" päivitykselle käytin 16GB tikkua.

Muistitikut pitää alustaa FAT32 muotoon tietokoneella.

Sitten laitetaan uutta karttaa varten tikku kiinni tietokoneeseen ja ladataan ohjelmalla uusi kartta (mulla meni noin 7 tuntia kartan lataamiseen, nopealla 400 megasella netillä)

Kun lataus on valmis tikku pois koneesta ja toinen tikku koneeseen kiinni johon laitetaan sama kartta versio mikä autossa on jo. Täältä saa ladattua mini version tarvittavasta kartasta. Mini versiot tulee .zip tiedosta joka pitää purkaa esim. winrar ohjelmalla tai windows 10 sisään rakennetulla zip ohjelmalla. Puretun kansion sisällä olevat KAIKKI tiedostot pitää laittaa sille toiselle tikulle.

Kun tikut on valmiita käyttöön laitetaan tikku jossa ON SAMA VERSIO mikä autossa on jo, auton USB porttiin (mulla se löytyy käsinojan alta). Auto ilmottaa näin Kuva
(tässä saattaa mennä hetki noin 5 sekuntia)

EI PAINETA MITÄÄN!!!. Irrotetaan tikku ja laitetaan tilalle tikku JOSSA ON UUSI VERSIO sitten hyväksytään asennus painamalla "YES"

Kuva
Tulee tämä näytölle. Mulla tuli jostain syystä joku error tässä kohdassa.
Kuva
Painoin vaan OK ja otin tikun pois ja pistin saman tikun takasin jonka jälkeen alkoi asentamaan päivitystä normaalisti. Asennuksessa meni tosiaan noin 2h.
Kuva
Kuva

Kun asennus on asennettu, näytölle tulee joku ilmotus josta unohdin ottaa kuvan kun päivitin kartan. Jonka jälkeen tikun voi ottaa pois ja olla kiitollinen ettei maksanut päivityksestä yli 200€
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Tomppaa94 kirjoitti:
Tähtikuski kirjoitti:
Tomppaa94 kirjoitti:Nyt löyty kyseinen 1.0.18 versio netin uumenista.

Tässä Mediafire linkki kyseiselle ohjelmalle

Tällä 1.0.18 versiolla pystyy tosiaan lataamaan kartta päivitykset USB tikulle jolta ne voi sitten asentaa autoon (karttojen mahdollisista pin koodeista ei ole tietoa mulla) Tällä hetkellä latauksessa NTG4.5 vehkeeseen V19.0 Euroopan kartta (julkaistu 31.10.2019) tikulta näyttää vaativan vähintään 21.64GB

Kuva

Päivittelen tähän sit kun olen päivitystä autoon asentamassaKuva












Kuva

Tuleeko tähän Mese.fi käyttäjätunnus vai mikä kun ei päästä sisään pitäisi ladata itellekkin nuo kartat. Olen uusi täälä ja tarvitsin apuja tälläsissä.
En tiedä miten muissa autoissa päivitys tehdään mutta nämä ohjeet on nyt 2011 w204 jossa on Comand NTG 4.5

!!!HUOM!!! EN OTA MITÄÄN VASTUUTA JOS ONNISTUTTE RIKKOMAAN AUTONNE

Käyttäjätunnus ja salasana on "DLM" (ilman lainausmerkkejä) joku mersun yleinen käyttäjätunnus noihin latausohjelmiin

Tarviit 2kpl muistitikkuja. Toinen uudelle päivitykselle ja toiselle pitää laittaa sama pävitys joka autossa on jo. Mä käytin 32GB tikkua uudelle päivitykselle ja "vanhalle" päivitykselle käytin 16GB tikkua.

Muistitikut pitää alustaa FAT32 muotoon tietokoneella.

Sitten laitetaan uutta karttaa varten tikku kiinni tietokoneeseen ja ladataan ohjelmalla uusi kartta (mulla meni noin 7 tuntia kartan lataamiseen, nopealla 400 megasella netillä)

Kun lataus on valmis tikku pois koneesta ja toinen tikku koneeseen kiinni johon laitetaan sama kartta versio mikä autossa on jo. Täältä saa ladattua mini version tarvittavasta kartasta. Mini versiot tulee .zip tiedosta joka pitää purkaa esim. winrar ohjelmalla tai windows 10 sisään rakennetulla zip ohjelmalla. Puretun kansion sisällä olevat KAIKKI tiedostot pitää laittaa sille toiselle tikulle.

Kun tikut on valmiita käyttöön laitetaan tikku jossa ON SAMA VERSIO mikä autossa on jo, auton USB porttiin (mulla se löytyy käsinojan alta). Auto ilmottaa näin Kuva
(tässä saattaa mennä hetki noin 5 sekuntia)

EI PAINETA MITÄÄN!!!. Irrotetaan tikku ja laitetaan tilalle tikku JOSSA ON UUSI VERSIO sitten hyväksytään asennus painamalla "YES"

Kuva
Tulee tämä näytölle. Mulla tuli jostain syystä joku error tässä kohdassa.
Kuva
Painoin vaan OK ja otin tikun pois ja pistin saman tikun takasin jonka jälkeen alkoi asentamaan päivitystä normaalisti. Asennuksessa meni tosiaan noin 2h.
Kuva
Kuva

Kun asennus on asennettu, näytölle tulee joku ilmotus josta unohdin ottaa kuvan kun päivitin kartan. Jonka jälkeen tikun voi ottaa pois ja olla kiitollinen ettei maksanut päivityksestä yli 200€





Mitään ei tapahtunut vaikka latasin v19 kartan USB muistitikulle ja asensin USB porttiin vieläkin on V11 europe kartta sisässä eikä tuolla ollu muutaku V19 kartta mutta ei V11 europe karttaa
Tähtikuski
Viestit: 362
Liittynyt: 09.9.2020 23:09
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Tähtikuski »

Miten ton saa tehtyä oikeaoppisesti en oo nii tietokone insinööri et tajusin miten toi tehdään voisko joku yv tulla neuvoo ettei tää keskustelu mene pilalle
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1909
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Tähtikuski kirjoitti:
Mitään ei tapahtunut vaikka latasin v19 kartan USB muistitikulle ja asensin USB porttiin vieläkin on V11 europe kartta sisässä eikä tuolla ollu muutaku V19 kartta mutta ei V11 europe karttaa
Helpottaisi viestin luettavuutta jos ei turhaan lainaa isoja kuvia ja kommenttiin liittymätöntä tekstiä aiemmasta viestistä. Tomppaa94 laittoi kuitenkin hyvät ohjeet eikä ole niiden vika jos ei saa sitä karttapäivitystä lainkaan käynnistymään.

Meinaatko että Daimlerin virallisilla karttapäivityksiä tarjoavilla servereillä tyrkytetään vanhoja karttaversioita ihan vaan sen takia että asiakkaat pääsee päivittämään laitteensa ilmaiseksi? Eiköhän sen V11 version kuitenkin löydä muualta netin syövereistä jos näkee vähän vaivaa.
Tomppaa94
Viestit: 11
Liittynyt: 16.5.2020 10:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Tomppaa94 »

Tähtikuski kirjoitti: Mitään ei tapahtunut vaikka latasin v19 kartan USB muistitikulle ja asensin USB porttiin vieläkin on V11 europe kartta sisässä eikä tuolla ollu muutaku V19 kartta mutta ei V11 europe karttaa
Sulla pitää olla kaksi USB tikkua.

Toiseen se v19 ja toiseen lataat tuolta v11 mini päivityksen

Mini päivitystä käytetään siihen et se auto luulee että siihen asennetaan sama päivitys uudestaan

Mini päivitykset saa täältä
http://uploaded.net/f/5x4kef

Ensin laitetaan tikku jossa on se v11 jonka jälkeen laitetaan se tikku jossa on v19
Teblu
Viestit: 1
Liittynyt: 29.1.2017 18:35
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teblu »

Suuri kiitos , nyt päivitetty näillä ohjeilla v11-> v19
Avatar
Pikku Mersu
Viestit: 40
Liittynyt: 31.12.2013 9:42

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Garminiin löysin tälläisen ohjeen.

https://www.slkworld.com/threads/free-g ... er.557790/

en ole saanut ajoiksi kokeiltua...
akarhu
Viestit: 2
Liittynyt: 13.5.2020 20:08
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja akarhu »

Näillä ohjeilla päivittyi, kiitos.

Semmoinen huomio tuleville päivittäjille että jos auton jättää pelkästään virrat päällä päivittelemään niin avaimen asennosta riippuen comand saattaa itsensä sammuttaa kun on tarpeeksi pitään seissyt. Itsellä kävi näin, jatkoi päivitystä ihan normaalisti kun virrat laittoi päälle. Päivitystä voi tehdä myös samalla kun ajaa autoa, joten autoa ei tarvitse jättää virrat päällä pihalle seisomaan.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Jos on levypäivitys, niin nehän on halpoja. Se mikä maksaa on lisenssi ( koodi ). .

Omaan EPC myy hienosti levypäivityksiä, vaan ei onnistu.
Tullut päivitys ja pitäisi tehdä USB tikulla / command online lataus jne.
Pitäisi vielä käyttää MB omaa USB tikkua, bout 100 €.
"Dealer USB memory stick, 64 GB, empty, for COMAND map updates
A1778276600"
siihen lisäksi
"Navigation update licence, COMAND Online, Europe, Version 2018
A0000009600"


Omaan CLS :ään tilasin jenkeistä USB tikun joka pitäisi olla plug & play, bout 190 $, helpoin ja halvin.



Garminit (ainakin osan)saa päivitettyä niiden sivuilta, pukkaa boksin kiinni tietokoneeseen jne.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Berglund
Viestit: 95
Liittynyt: 17.12.2007 9:24
Paikkakunta: PKS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Oliko Tomppaa94 tarkalleen millä varustekoodilla tuo ntg4.5?
Meinasin jos tuo upposi ML w166 2012een myös, jossa on ntg4.5 myös...
MB ML 350 -12 (W166.024)
MB C 230 -06 (S203.252)
MB CLK 200 -98 (W208.335)
MB E 300D -80 (W123.130)
ex
MB E 220 CDI A Kombi -10, MB ML 320 A -99, MB Vaneo 1.9 A -05, MB E 270 CDI A Kombi -03,
MB 190 E 2.0 -90
mikara
Viestit: 1
Liittynyt: 01.4.2021 12:11

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja mikara »

NTG 4.7 päivitys vuosimallin 2014 autosta ei jostain syystä onnistu, vaan jää looppiin jossa yrittää ensin päivittää ja sitten tulee "Map update not possible...". Vaikka tikkua käyttää virheviestin jälkeen poissa ja laittaa takaisin niin päivitys ikkuna aukeaa mutta varsinainen päivitys ei lähde käyntiin ja sitten tulee sama virheviesti uudelleen. Aivan kuin ei pystyisi lukemaan tikkua, vaikka on ihan uusi ja FAT32. Liekkö noilla USB-tikuilla eroja, eli pitäiskö käydä ostaa toisen merkkinen.

Onko muuten keinoa miten tuo päivitys prosessi saadaan loppumaan ja vanha 2014 kartta taas toimimaan?
Arkka
Viestit: 2
Liittynyt: 15.12.2010 6:16
Paikkakunta: Oulu

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Arkka »

Taitaa itellä olla tismalleen sama tilanne kun mikaralla. Update alkaa, mutta jää jumiin 0%, kuitenkin sentään tämä tulee eikä suorilta heitä erroria. Eilen illalla jätin yksinään päivittämään ja oli niin kauan päivitellyt että imassut akun melkeen tyhjäksi. Tänään ajon aikana pistin päivittelemään, niin tuli tuo "Map update not possible viesti", mutta siinä kesti kymmeniä minuutteja. Eilen illalla todennäköiseti kans tullut tuo error.

Auto on 2013 W212, NTG4.5. Aikaisempi karttaversio oli v10 ja tosiaan se PINnin ohitus onnistui noilla miniversioilla.

Pari mahdollista syytä tässä tuumaillut:
1. USB tikussa "vikaa". Piti vähän vaikiasti alustaa koska Windows ei suostu 128G tikkua alustamaan FAT32 suorilta.
2. NTG firmaware ei ole yhteensopiva tämän karttaversion kanssa.

Mahdollisia ratkasuja:
1. Kokeilla eri 32GB tikuilla. 2-3 eri merkkistä pitää hakea.
2. Yrittää etsiä jostain V10 kartat ja kokeilla niillä.
3. Mennä hattu kourassa merkkiliikkeeseen ja ostaa tuo V19 aktivoiti pinkoodin kera.
4. Mennä uudestaan kaks hattua kourassa merkkiliikkeeseen kun ei onnistunut etes pinnin kanssa.

PS: Päivitysohjeet löysin toiselta foorumilta, mutta näyttäisi olevan juuri samat mitä tässä ketjussa.
PS2-edit: Nyt tajusin että tämä on W204 keskustelu, en kuitenkaan löytänyt vastaavaa tuolta W212 puolelta. Mutta jospa tämä menisi enemmän Navi/NTG/Comand keskusteluna kun autokohtasena.
Arkka
Viestit: 2
Liittynyt: 15.12.2010 6:16
Paikkakunta: Oulu

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Arkka »

Pari mahdollista syytä tässä tuumaillut:
1. USB tikussa "vikaa". Piti vähän vaikiasti alustaa koska Windows ei suostu 128G tikkua alustamaan FAT32 suorilta.
Mahdollisia ratkasuja:
1. Kokeilla eri 32GB tikuilla. 2-3 eri merkkistä pitää hakea.
Näyttäisi juurikin johtuvan tästä pakotetusta fat32 formatoinnista. Hain samanlaisen, mutta pienemmän, Kingston Datatraveler tikun. Vanha tikku siis 128GB ja uusi 32GB. Lähti päivitys etenemään, 50% nyt 30 minuutissa edennyt. Käyn vielä kuittaamassa kunhan menee kokonaan läpi.

Ja ihan vaan infona että tikku jonka hommasin oli tämä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... CuikhsyZzz

EDIT: Päivitys onnistui. En vahtinut jatkuvasti, että en osaa muuta käytetystä ajasta sanoa kuin että 1,5 tuntia aloituksen jälkeen se oli valmis.
Mercedesbenz
Viestit: 7
Liittynyt: 30.11.2019 21:40

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Mercedesbenz »

Hei, yritin ohjeiden mukaan alkaa päivistystä, tarkoituksena W212 korimallin NTG 4.5 comand päivittää.
Ongelma on tuossa Mercedes download manager comand -sovelluksen kanssa. Latasin tämän ketjun linkistä ohjelman ja se ilmoittaa, että päivitettävä uudempaan versio 3.0000 jotakin, no tämän voi ohittaa, mutta ei pääse kirjatumaan sisään sovellukseen salasanalla ja käyttäjätunnuksella "DLM" missä vika? Adobe air sovelluksen olen myös ladannut tietokoneeseeni. Olisi tosi arvokas ja hieno homma saada näillä ohjeilla auton navi päivitetyksi. Auttakaa arvoisat forumilaiset, missä minulla menee vikaan?!?! Kiitos...
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1909
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Mercedesbenz kirjoitti: 18.8.2021 2:33 Hei, yritin ohjeiden mukaan alkaa päivistystä, tarkoituksena W212 korimallin NTG 4.5 comand päivittää.
Ongelma on tuossa Mercedes download manager comand -sovelluksen kanssa. Latasin tämän ketjun linkistä ohjelman ja se ilmoittaa, että päivitettävä uudempaan versio 3.0000 jotakin, no tämän voi ohittaa, mutta ei pääse kirjatumaan sisään sovellukseen salasanalla ja käyttäjätunnuksella "DLM" missä vika? Adobe air sovelluksen olen myös ladannut tietokoneeseeni. Olisi tosi arvokas ja hieno homma saada näillä ohjeilla auton navi päivitetyksi. Auttakaa arvoisat forumilaiset, missä minulla menee vikaan?!?! Kiitos...
Tarkoitat kai että download manager ilmoittaa että siitä on uusi versio? Minulla on kyllä 2.0.2, viimeisin ja ainoa minkä ODUS listaa. En kokeillut ladata vanhalla mutta todennäköisesti serveri vaatii tuon uudemman version.
Mercedesbenz
Viestit: 7
Liittynyt: 30.11.2019 21:40

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja Mercedesbenz »

Hei, arvoisat forumilaiset, yritin jo tuossa aiemmin kysellä ratkaisua Mercedes Download manager latausohjelmaan liittyen.
Eli viestiketjussa oli latauslinkki vanhentuneelle versiolle joka on 1.0.18, serveri mistä se navitiedosto pitäisi "imuroida" ei enää anna tuolla versiolla kirjautua sisään. Edellisen vastauksen henkilöllä oli versio 2.0.2. Olen "koko" internetmaailman googlannut läpi, löytääkseni toimivan latauslinkin tälle uudemmalle Mercedeksen Downlaoad managerin softaversiolle, mutta täysin tuloksetta.

Ulkolaiset sivut ohjaavat Mercedes collection ja Carmin map ym. sivuille, mutte esim Amerikan Mercedes sivut ovat kesästä asti (ties kauemmin) olleet alhaalla, siis joka tapauksessa mistään ei löydy linkkiä, josta voisi ilmaiseksi tuon 2.0.2 version ladata.

Olin todella innoissani ja toiveikas, että yes nyt saadaan helposti ja ilmaiseksi mesen navi päivitettyä kun aloin kesällä tätä viestikeskustelua lukemaan, mutta nyt harmittaa se että vaikka tässä on avoimet ohjeet olleet, miten ko. toimenpide vaihe vaiheelta suoritetaan, kaatuu kaikki vanhaan lataus softaan :(

Eli jos tämä ei ole tarkoitus olla "salatiedettä" tai "harvojen herkkua" välttyä Mersun marmoritiskiltä isolla rahalla saamasta uudempaa naviversiota, niin pyydän kohteliaasti (hattu kourassa) apua, auttakaa kiitos!
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1909
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: W204 NTG 4.5 navin päivitys softa

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

2.0.3 näyttää olevan oma versio. NTG4.5:lle uusin karttapäivitys vaan vuodelta 2019, onko autossasi vanhempi?

Eikö siinä vanhentumisilmoituksen yhteydessä tullut linkkiä/ohjetta uuden version lataamiseen?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”