mese.fi Foorumin päävalikko

Vanja-enon Jaguar X-type - Mondeo valepuvussa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
vnslkd

LähetäLähetetty: 25.9.2020 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vanja-eno kirjoitti:
Fenton kirjoitti:
Aika epätodennäköisesti on hehkuilla mitään tekoa asian kanssa, kun ei se hehkuta lämpöisenä.
Eikä kylmänäkään kesälämpötiloissa.

Tähän lopputulemaan alan päätyä itsekin. Oliskohan sit suuttimissa jotain?

En nyt sen kummemin osaa tämän moottorin osalta kommentoida, mutta kommentin saa aina Laughing

Pikaisella googlettelulla näyttäisi olevan jossain määrin yleinen ongelma. Lontoonkielisillä foorumeilla tuntui "hot start stumble" tai "hard starting when warm" olevan jossain määrin yleinen hakusana.

Joillain kuulosti ongelma poistuneen ECU:n päivityksellä (foorumikirjoittelut vuosilta 15-16), joillain EGR järjestelmän putsauksella/vaihdolla/poistolla, turbon vaihdolla (miten tämä vaikuttaa käynnistykseen, en osaa sanoa) ja joillain moottorin lämpötila-anturin vaihdolla. Noista nyt äkkiseltään ainakin lämpötila-anturin toiminta on nopea todeta jos jonkinlainen diagnostiikkalaita on olemassa.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanja-eno

aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 26.9.2020 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

^ Kiitos tästä. Vikakoodeja olin tästä ajatellut kohta lukeakin, kun vaan saisi aikaiseksi hakea vekotin lainaan.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Vanja-eno

aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 30.9.2020 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ehdin tässä tuumia, että laakeri ja kompurarempan jälkeen, että mitähän seuraavaksi?

Se selvisi kun käytin tätä tänään leimalla, ja vasen raidetangon pää oli väljä ja siitä tuli sitten viimeistään kuukauden päästä jälkitarkastus. Olinkin kuulevani etupäästä jotain vaimehkoa klonksahtelua. Siksi veinkin kissan jo reilusti etuajassa (vajaa 2 kk), kun en itse tallilla onnistunut täysin paikallistamaan ääntä.

Huomautuksena oikean puolen etukoiranluun alapään kiinnitys väljä. Ihan itse kiristin uuden osan keväällä kiinni, mutten näemmä hirvannut vetää tarpeeksi tiukalle, vai vedinköhän tallin pulttipyssyllä (joka ei ole ihan kaikkein tehokkain). Mutta täytyypi kirrata se.

Raidetangon pää maksaa parikymppiä ja pitääpi alkaa jo ruikkia irrotusöljyä sinne.

puuhapena

LähetäLähetetty: 01.10.2020 0:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Samoilla autoilla samoilla kilometreillä samat viat.. Omassani 1 tuhat kilometriä enemmän mittarissa. Tasaista laatua, vaiko sen puutetta? Omaani myös vaihtanut/vaihdattanut tänä vuonna 2x pyöränlaakerit, raidepäät, 2x lambdaa, edellinen just vaihtanut vesipumpun. Oli muuten ensimmäinen autoni mistä en saanut itse vaihettua raidetangon päätä.. Nuppi irtosi kyllä napahässäkästä mutta ei itse raidetangosta.

Vanja-eno

aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 01.10.2020 4:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

puuhapena kirjoitti:
Oli muuten ensimmäinen autoni mistä en saanut itse vaihettua raidetangon päätä.. Nuppi irtosi kyllä napahässäkästä mutta ei itse raidetangosta.

Mulla meinasi käydä samoin edellisessä autossani (VW golf). Irrotusöljyä, kuumaa, irrotusöljyä, kuumaa, pitkä jatkovarsi vääntimelle, kuumaa, irrotusöljyä, kuumaa, pitempi jatkovarsi jne.

Aukesi lopulta. Saas nähdä miten tämän kanssa käy?

Vanja-eno

aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 16.10.2020 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Raidetangon pään vaihto tehty. Uudeksi osaksi meni Lemförder joka maksoi hurjat 20€. Työ sujui helposti kun kaikki aukesi vaivatta kuin youtube-videossa Laughing Kiristin samalla koiranluiden mutterit kun oikealla puolella oli selkeästi löysällä ja hieman vasemmaltakin. Kaikkineen meni kolme varttia siihen kun ajoin nosturille ja ajoin nosturilta alas. Piti oikein ihmetellä että näinkö helposti tämä meni Laughing Ei enää kolise ja naputa.

dealer

LähetäLähetetty: 16.10.2020 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikä ihme siinä on, että monena päivänä tätä lukiessa on otsikosta tullut mieleen sanonta "susi lammasten vaatteissa", siis ilman mitään viestiketjusta löytyvää syytä Shocked

Vanja-eno

aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 30.10.2020 9:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä kävi alkuviikosta kaverin pajalla ohjauskulmien säädössä. Herkistin oikean puoleisen säädön asentajaa varten ja myös tällä puolella aukesi säätö helposti. Kelpaa ajella, mittarissa ihan kohta 263 tkm eli 33 tkm kohta yhteistä taivalta takana.

Vanja-eno

aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 19.11.2020 17:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tein hankintoja joku aika sitten ns. vastaisuuden varalle. Kissakulmassa tuttu myyjä kaupitteli loppua osavarastoaan edullisesti. Tärkein hankinta oli oikean puolen etunapa, jossa vain 3 tkm ajettu pyöränlaakeri ja alapallonivel (hinta osa + korjaamontyöna n. 300€) Tästä kun on nyt kahden vuoden sisään vaihdettu napojen kanssa molemmat takapyöränlaakerit sekä vas. etupyörän laakeri. Huoltokirjasta luntattuna lukaisin että edellisen kerran kun tähän on vaihdettu eteupyöränlaakereita, niin molemmat uusittu samaan aikaan. Päättelin että oletusarvoisesti ei mene enää kovin kauaa kun oikealta puoleltakin laakeri kyrvähtää. Ja nyt kun on lähes uusi jo hankittu napoineen päivineen, niin vaihto onnistuu nyt tarvittaessa vaikka sorapiharemonttina. Mukaan lähti myös vähän käytetty öljyn lämpötilatermostaatti (a' 45€ ja on marmoritistitavaraa) sekä etu- ja takaluukun kaasujouset (a'10€). Eli summattuna n. 400€ paketille tuli sitten hintaa 50€.

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Sivu 5 Yht. 5

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit