Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Sharedoc kirjoitti:Asennus vasta museotarkastuksen jälkeen jos saan vihreää valoa 2-piirijarrukonversiolle.
Näin näppituntumalta puskista huudellen pitäisi olla ihan läpihuutojuttu.
Turvallisuutta parantavat muutokset ovat käsittääkseni sallittuja.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ongelmana 2-piirijarrukonversiossa on ettei keulassa ole oikein tilaa kaksiosaiselle jarrunestesäiliölle.

Olen miettinyt nykyisen säiliön jakamista väliseinällä kahteen osaan ja uutta pohjaa jossa on kaksi letkulähtöä. Mutta en ole vielä keksinyt miten tämän pystyisin toteuttamaan..

Laitan tähän kuvat jarrunestesäiliöistä. Ensimmäisessä kuvassa Ricambin myymä uustuotanto-osa Fiat 600-malliin. Pohjaliitin on erinäköinen kuin autossa olevassa alkuperäisessä.

Kuva



Toinen mahdollisuus olisi käyttää Fiat 126-mallin jarrunestesäiliötä mutta sen kiinnittäminen pinta-alennuksena vaatisi muutoksia rakenteeseen. Kuvassa Ricambin myymä uustuotanto-osa Fiat 126-malliin. Pohjaliittimet ovat erinäköiset kuin autossa olevassa.


Kuva
Viimeksi muokannut Sharedoc, 08.10.2020 10:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Sitten on vielä Ricambin myymä 128-mallin uustuotanto-osa. Tässäkin pohjaliittimet ovat erilaiset kuin autossa olevassa. Tämän ehkä saisi asennettua alakautta nykyiseen aukkoon jonkinlaisen pantakauluksen avulla?

Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Jouduin perumaan museotarkastuksen lokakuulta. En pysty tarjoamaan tarvittavaa rasvamontulla olevaa autotallitilaa tarkastukselle. C107 SLC kehitti polttoainevuodon ja änkesi sinne. En uskalla alkaa sitä siirtämään palovaaran vuoksi ennenkuin saan osia ja vuodon hallintaan.

Näyttää siltä että museotarkastus siirtyy ensi kevääseen koska autoon ei ole talvirenkaita. Harmi, kun nyt olisi ollut aikaa tehdä talvella.
Viimeksi muokannut Sharedoc, 17.10.2020 6:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Jokos pulma jarrunestesäiliön kanssa ratkesi?
Tuli vaan mieleen, että millaisessa raossa se pytty siellä asuu?
Onnistuisiko sellainen ratkaisu kuin muistaakseni Ladassa on, että säiliö on huomattavasti ylempänä pääsylinteriä ja on yhdistettyä kahdella letkulla paikalleen :idea:
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kiitos vinkistä.

Rako on ahdas varapyöräkotelon, akkukotelon ja ohjausvaihteen rajoittama. Voin ottaa kuvan kunhan pääsen montulle auton alle.

En ole vielä löytänyt kuvaa nappisilmä-Ladan jarrunestesäiliöstä. Ladan osat ehkä käy museointimielessä koska se on Fiat 124 jälkeläinen. 124- mallin jarrunestesäiliöstä ei ole apua sillä se on yksipiirinen.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kusti polkenut ja toi tavaraa
- istuinsuojat
- helmalistojen kiinnikkeet, pakoputki, kaasuvaijeri, tuulilasinpyyhkijän sulat
- akkukotelon kansi

Kuva

Kuva

Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Käytin Fiiua ulkona tallista kun piti saada sen takana ollut museo-W123-mersu liikenteeeseen. Käyntiin saamisessa meni parin tunnin verran kun akku oli melkein tyhjä ja täytyi varailla sitä ja lopulta ottaa vielä lisävirtaa mersun akusta että sain käyntiin. Myös ryyppyjä suoraan kaasuttimen kurkkuun täytyi antaa muutama.

Autossa olisi ennen museotarkastusta vielä pientä viimeistelyä: laittaa helmalistat kiinni, kumimatto asentaa takaistuimen taakse, alkuperäisistuimien kangasta olevat istuinsuojat asentaa paikalleen. Vanteiden maalipintaa täytyisi korjailla. Pakoputken läpiviennin huopaeristeen kiinnitys. Auto täytyisi vahata ulkoa ja pestä sisältä. Menee kuitenkin jonkin aikaa, koska joudun tekemään toisen harrasteauton hitsaushommia ensin.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Sain hoideltua kiireisemmät autojen katsastuksiin liittyvät askareet ja nyt vapaata aikaa taas tälle projektille. Museotarkastuksen olen alustavasti sopinut ensi viikolle ja tänään aloin siirtämään autoa toiseen talliin uusien mallikohtaisten istuinpäällisten asennusta varten. Ongelmia tuli kun startti lakkasi kesken välipysähdystä toimimasta. Mittailin startin päästä jännitteitä ja näyttää että 12V sähkö tulee startin napaan ja solenoidi vetää päälle ok, joten hiilet ovat todennäköisesti kuluneet loppuun. Irrotin jo startin ja tarkoitus avata starttti takapäästä ja katsoa hiilten tilanne. Auto jäi ulos pihalle sateeseen kun ukonilma nousi päälle enkä saanut siihen hätään ketään kaveriksi vetämään/työntämään autoa talliin.
Liitteet
F37F286C-EB0A-45D2-B09E-D7CA2C982A74.jpeg
F37F286C-EB0A-45D2-B09E-D7CA2C982A74.jpeg (152.25 KiB) Katsottu 11312 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Heh, museotarkastusta ajatellen, onneksi startti on näissä näkymättömissä :happy:
Ei sillä etteikö Sharedoc tuon maalaisi ennen asennusta.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Avasin startin päästä peltipannan jolloin hiilet tuli näkyviin. Toinen hiilistä oli jo aika kulunut mutta sitä painavava jousi oli luiskahtanut yli ja kanitti hiilen pidikerunkoa vasten. Kokeilen taivuttaa jousta lyhyemmäksi jos sillä konstilla saisi auton käyntiin ja ajettua talliin. Täytyy laittaa uudet hiilet tilaukseen.

Laturin pinnasta on maali karissut pois muttei pinta ole käsittääkseni ruostunut, patinoitunut vaan :roll: .
Liitteet
1E942976-7E82-4101-8223-A61558D57B27.jpeg
1E942976-7E82-4101-8223-A61558D57B27.jpeg (128.07 KiB) Katsottu 11248 kertaa
Viimeksi muokannut Sharedoc, 30.7.2021 13:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tilasin startin hiilet (2,90 €) Motonetin kautta. Ei näyttänyt olevan hyllyssä misssään Motonetin tavaratalossa eikä verkkokaupassa, joten saa nähdä pystyvätkö toimittamaan. Katsoin myös Hollantilaisen Rigambin verkkokaupan ja siellä olisi hyllyssä 5,90 €, mutta rahti on parikymppiä päälle, joten sieltä ei kannata tilata kuin jonkin isomman tilauksen yhteydessä.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Vaivaisesti urahti vaan startti ja alkoi naksumaan. Olisikohan laakeri loppu ja ottaa roottori kenttiin kiinni? Pakko varmaan alkaa purkamaan kunnolla kun ei tähän hätään mistään tuollaista startttia löydy.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteese

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Purin startin. Roottori ottanut kenttiin kiinni, siksi ei pyöritä. Eikä siinä ole oikeita rullalaakereita vaan liukulaakeri molemmissa päissä. Roottorin akseli vaan pyörii helassa.

Ööö... nyt tule tenkkapo millä korjata tämä muinaistekninen liukulaakeri. Ei ole sopivia kupariheloja eikä rotsausvehjettä. Enpä keksi muuta konstia kuin lyödä laakeri pois koolista ja kääntää laakerit toisinpäin jos ulkosivu olisi vähemmän kulunut kuin sisäsivu ja takapää enemmän kuin etupää.

Näyttää ettei toinen hiilistä ei tule kovin syvälle. Täytyy kokeilla pystyykö hiilipesän yläreunasta hiomaan seinämää pois että hiili pääsee alemmaksi.

Nostalgista autonkorjausta.
Liitteet
8E142362-AF3F-434B-ACE1-23C1AF687049.jpeg
8E142362-AF3F-434B-ACE1-23C1AF687049.jpeg (131.84 KiB) Katsottu 11196 kertaa
DE9DD3DF-1598-4612-8BED-FC7E6FD345DD.jpeg
DE9DD3DF-1598-4612-8BED-FC7E6FD345DD.jpeg (71.67 KiB) Katsottu 11196 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteese

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sharedoc kirjoitti: 30.7.2021 14:12 Purin startin. Roottori ottanut kenttiin kiinni, siksi ei pyöritä. Eikä siinä ole oikeita rullalaakereita vaan liukulaakeri molemmissa päissä. Roottorin akseli vaan pyörii helassa.

Ööö... nyt tule tenkkapo millä korjata tämä muinaistekninen liukulaakeri. Ei ole sopivia kupariheloja eikä rotsausvehjettä. Enpä keksi muuta konstia kuin lyödä laakeri pois koolista ja kääntää laakerit toisinpäin jos ulkosivu olisi vähemmän kulunut kuin sisäsivu ja takapää enemmän kuin etupää.

Näyttää ettei toinen hiilistä ei tule kovin syvälle. Täytyy kokeilla pystyykö hiilipesän yläreunasta hiomaan seinämää pois että hiili pääsee alemmaksi.

Nostalgista autonkorjausta.
Äkiseltään tulee mieleen että jos ko startiin ei niitä holkeja saa niin mitojen mukaan etsimään
tarvike liikeestä jonkun toisen startin holkit,
tai sitten messinki/pronssi putkea ja holkitta sillä
jos ei ihan sopivaa löydy niin sitten sivuun leikamalla sopiva katkos
tai vaikka em materilasit sopivan pitunen "pellin pala" mikä sitten sinne holkin tilalle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Näyttää etupään hela olevan väljä. Kokeilen löydä sitä vähän lyttyyn jolloin se paksunee sen verran että roottori pääsee pyörimään. Pitkäaikainen korjaus se ei ole.

Otan hiilipesän seinästä vingulla ainetta pois, jolloin hiili pääsee alemmaksi.
Liitteet
4AF6CC79-0C20-47E2-AC96-C30F9E6F1552.jpeg
4AF6CC79-0C20-47E2-AC96-C30F9E6F1552.jpeg (168.17 KiB) Katsottu 11175 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joskus noita holkkeja tehty ihan kuparisesta vesiputkesta ja vaseliinin kans kasaan ja on toiminu vuosia.
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Löin startin etuhelaa lyttyyn ja kalvoin lyhyemmän hiilen hiilipesän seinämästä ainetta pois. Näillä eväillä startti lähti pelaamaan ja sain auton käyntiin ja talliin pois sateesta. Auton lattialle oli päässyt apparin puolelle vettä, koska jossain välissä toinen etuovi oli jäänyt huonosti kiinni ja auto oli jäänyt vinoon kohtaan, kun pääsi sammumaan eilen ja tässä välillä on sadellut useampaan otteeseen. Imetin veden lattialta kangasrätteihin ja jätin auton ovet auki tallissa. Hiuomenna täytyy tarkistaa ettei kumimattojen alla ole vettä.

Auton tyhjäkäynti on kadoksissa sen jälkeen kun laitoin tankkiin joskus muinoin muistaakseni Motonetistä ostamaani polttoaineen lyijyn korvaavaa lisäainetta. Ehkä laitoin sitä liikaa. Täytyy kaataa lisää bensaa tankkiin, ei vaan ole nyt muuta kuin ruohonleikkurin pienkonebensaa tallissa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Voi että, se oli kuitenkin jotenkin mukavaa aikaa kun korjattiin startteja ja latureita eikä vain vaihdettu uusia tai kunnostettuja tilalle.
Eri lailla mukavalta tuntuu kun startti toimii hiilien ym. vaihtamisen jälkeen kuin se että uusi paikalleen ja pelaa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Sain yhteyden lähiseudulla asuvaan Fiat-harrastajaan, jolla on säilynyt starttimoottori. Kaveri lupasi etsiä osan ja testata toimiiko se.

Asensin tyyppimerkinnän moottoritilan kanteen.
Liitteet
A2443B11-9CAC-40BB-B7CA-F05B7233F4E0.jpeg
A2443B11-9CAC-40BB-B7CA-F05B7233F4E0.jpeg (108.85 KiB) Katsottu 11097 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Aloin asentamaan ovien alapuolisia koristelistoja ja huomasin että hollantilainen nettikauppa Rigambi oli toimittanut väärät listat tsi sitten ne ovat minulla hukkuneet johonkin. Myös kiinnikkeet puuttuivat. Löytämäni listat olivat liian lyhyet. Toimituksesta on liki vuosi aikaa, joten kyseenalaista saanko enää vaihdettua. Täytyy ottaa sähköpostilla yhteyttä. Joka tapauksessa täytyy tilata oikeat listat ja kiinnikkeet.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Rigambin toimittama merkkikohtainen istuinpäällinen on niin naftisti mitoitettu että se istuu hyvin alkuperäisessä kuskin istuimessa. Mutta tässä autossa on kuljetettu maitotonkkia,apparin istuin tai fyllit on vaihdettu, siinä on paksumpi toppaus selkänojassa, joten istuinsuojan selkäosa ei suostu menemään päälle enkä uskalla väkisten vetää ettei repeä.
Viimeksi muokannut Sharedoc, 31.7.2021 10:51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Olin itse sössinyt Rigambilta väärän setin koristelistoja, eli jouduin nyt tilaamaan uusiksi helmalistat ja kiinnikkeet.

Apparin istuimen fylliongelmaan löytyi ratkaisu. Rigambilta saatavissa hyvin istuimen osia. Tilasin istuimeen 500/600 alkuperäiset istuinfyllit ja juuttipohjallisen. Istuinsuojien asennus saa nyt odottaa fyllien saapumista.

Tarkistin auton kumimattojen alta ja kyllä siellä oli apparin jalkatila märkä. Työnsin kumimattojen alle sanomalehtiä imemään kosteuden pois.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Vaihdoin kumimattojen alle kuivat sanomalehdet imemään lopun kosteuden pois. Motonettiin on tullut tilaamani startin ja laturin hiilet, täytyy käydä hakemassa. Rigambilta on lähtenyt kuriirilla etuistuimen fyllit ja helmalistat tulemaan joten hyvällä tuurilla ne ehtii vielä tälle viikolle.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Startin hiilet näyttää olevan Cargo made in China. Laturin hiilet Gebe Germany
Liitteet
A4B56020-BAB6-4FBB-B020-6A5C4AE4BED9.jpeg
A4B56020-BAB6-4FBB-B020-6A5C4AE4BED9.jpeg (137.46 KiB) Katsottu 10946 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Apparin Istuimen uudelleen verhoilu onnistui kohtuullisesti mallikohtaisella verhoilusarjalla. Alkuperäiset verhoilut täytyi ottaa pois alta, muuten ei saanut mahtumaan.

Kuskin penkin verhoilussa istuinosan alkuperäinen verhoilu täytyi jättää alle, koska polsteri oli tikattu verhoilun ja juuttikankaan väliin, eikä sitä olisi saanut ehjänä sieltä pois. Minulla ei ollut toista istuinosan polsteria ostettuna. Täytyy laittaa tilaukseen seuraavassa satsissa. Yllättäen havaitsin, että kuskin penkissä on selkänojan kallistuksen säätömekanismi istuimen alla,

Takaistuimesta täytyi purkaa vanha verhoilu. Uusi meni päälle helpolla. Istuimen takana olevasta kumimatosta katkesivan irroittaessa melkein kaikki kumitötsit, joilla se on kiinni. Kiinnittäessä ehjiä tötsejä riitti vain ylärivin paikoille. Täytyy tilata kiinniketötsejä lisää.

Aikaa meni noin 5 tuntia istuinten laittoon.
Liitteet
072C93B7-7735-4512-8A52-2875C73AC4E8.jpeg
072C93B7-7735-4512-8A52-2875C73AC4E8.jpeg (120.8 KiB) Katsottu 10864 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ovien kumitiivisteet täytyy uusia koska alareunasta puuttuu pitkä pala kuskin puolelta. Metritavarana saa kahta paksuutta ainakin Hollannista Rigambilta. Täytyy selvittää vielä lisää.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Museotarkastuksesta hyvin perillä oleva asiantuntija kävi autoa katsomassa ja tiedossa on nyt mitä vielä pitää vielä tehdä. Fiksata yksityiskohtia kuntoon, listoja, tiivisteitä,kromiosia, korjausmaalausta, jne. Ei sinänsä kauhean paljon ole tekemistä ja osatkin on jo hankittu, muttei ole vaan ehtinyt tekemään.

Viikolla kävin ajamassa ja ihan hyvin pelasi vaikka oli seisonut yli puoli vuotta.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Siirsin tänään Fiiun autotalliin jotta pääsee tekemään fiksaushommia. Kuvassa myös C107 SLC 3.5 vm 72.
Liitteet
CA8B6D63-8C9C-4B6F-A9D9-74A8EA1E35EB.jpeg
CA8B6D63-8C9C-4B6F-A9D9-74A8EA1E35EB.jpeg (165.57 KiB) Katsottu 6983 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 372
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Vaihdoin varmuuden vuoksi startin hiilet.
Liitteet
Oikeimmalla uusi. Vasemman puoleiset vanhat.
Oikeimmalla uusi. Vasemman puoleiset vanhat.
IMG_3827.jpeg (221.21 KiB) Katsottu 3057 kertaa
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”