Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,

luukut, ovet, keskuslukitus, valot
Vastaa Viestiin
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Bensakoneinen, vaihdoin ajovaloumpiot ja H7 versiot oli ennen ja on nyt

Ilmiö: kaasua painettaessa valot laskee ja nostaessa nousee.

Ei tietoa onko tehnyt aiemmin, eikä alipainelinjojen aiemmista muutoksista.

Korkeuden säätö toimii ok, paitsi sammuksissa.

Onks näissä joku alipainevaraaja / takaisku, vai oliksko letkut pitäny olla irti ja säädin jossain asennossa asentaessa.

Käynnistyessä nousee hiukan valot lepoasennosta.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pekkovee kirjoitti:Bensakoneinen, vaihdoin ajovaloumpiot ja H7 versiot oli ennen ja on nyt

Ilmiö: kaasua painettaessa valot laskee ja nostaessa nousee.

Ei tietoa onko tehnyt aiemmin, eikä alipainelinjojen aiemmista muutoksista.

Korkeuden säätö toimii ok, paitsi sammuksissa.

Onks näissä joku alipainevaraaja / takaisku, vai oliksko letkut pitäny olla irti ja säädin jossain asennossa asentaessa.

Käynnistyessä nousee hiukan valot lepoasennosta.
Mittaa mitä se alipaen tekee siellä lampulla kun tuota tekee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

CDI203 kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:Bensakoneinen, vaihdoin ajovaloumpiot ja H7 versiot oli ennen ja on nyt

Ilmiö: kaasua painettaessa valot laskee ja nostaessa nousee.

Ei tietoa onko tehnyt aiemmin, eikä alipainelinjojen aiemmista muutoksista.

Korkeuden säätö toimii ok, paitsi sammuksissa.

Onks näissä joku alipainevaraaja / takaisku, vai oliksko letkut pitäny olla irti ja säädin jossain asennossa asentaessa.

Käynnistyessä nousee hiukan valot lepoasennosta.
Mittaa mitä se alipaen tekee siellä lampulla kun tuota tekee

Tää on selkee:

Alipaine vähenee kaasua painettaessa ja nousee nostaessa.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pekkovee kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:Bensakoneinen, vaihdoin ajovaloumpiot ja H7 versiot oli ennen ja on nyt

Ilmiö: kaasua painettaessa valot laskee ja nostaessa nousee.

Ei tietoa onko tehnyt aiemmin, eikä alipainelinjojen aiemmista muutoksista.

Korkeuden säätö toimii ok, paitsi sammuksissa.

Onks näissä joku alipainevaraaja / takaisku, vai oliksko letkut pitäny olla irti ja säädin jossain asennossa asentaessa.

Käynnistyessä nousee hiukan valot lepoasennosta.
Mittaa mitä se alipaen tekee siellä lampulla kun tuota tekee

Tää on selkee:

Alipaine vähenee kaasua painettaessa ja nousee nostaessa.
Jos se siellä lampuilla tekee noin
niin sitten sillä lampussa joku päässtä asennon muuttumaan,
tai sitten asenelessa säädelssä piellen,
kokeillut miten toim jos alipienne tekee vaikka pumppulla ja sitten vähenttä/lisää sitä niin alkaako jossain kohdin varsinkin lisätessä säätö muuttamaan alas päin
samlla kuunella kuuluuko votoa ääntä,

jos ei paljon piellen muista niin alipainee vetää lampun ääriiasentoon(mihin säädetty) ja sitten se säädin rulla muttaa alemas kuristamlla alipaineen pääsyä lampulle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Äh, siis tekeekö se noin riippumatta säätimen asennosta ? Silloin säätönamiskasysteemi ainakin olisi rikki, mutta eihän se pelkästään selitä tuollaista.

Parikymmentä vuotta sitten työkaveri laittoi BX sitikkaan jotain hydrauliikkaputkia ristiin siihen nähden miten olisi kuulunut, niin kiihdyttäessä perä nousi ja hidastaessa laski. Tai toisinpäin, en enää muista. Melkein sama asia siis kuin tässä 8)
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Juu, valojen korkeus muuttuu riippumatta säätimen asennosta.

Eli imusarjan alipaineen muuttuessa valojen asento muuttuu. Nyt kun tietäs onko jossain joku takaisku tms jonka tulisi tämä estää. Säädin tuntus toimivan ok, kuristaa alipainetta alemmas säätäessä.

Bensapelit mulle vähän vieraita, dieselissähän alipaineelle varaajia.

Tästä katoaa alipaine käytännössä heti kun sammuttaa koneen

Muuten niin räpeltämätön etten oikein usko viritelmiin tms.

Mielenkiintoinen tapaus ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pekkovee kirjoitti:Juu, valojen korkeus muuttuu riippumatta säätimen asennosta.

Eli imusarjan alipaineen muuttuessa valojen asento muuttuu. Nyt kun tietäs onko jossain joku takaisku tms jonka tulisi tämä estää. Säädin tuntus toimivan ok, kuristaa alipainetta alemmas säätäessä.

Bensapelit mulle vähän vieraita, dieselissähän alipaineelle varaajia.

Tästä katoaa alipaine käytännössä heti kun sammuttaa koneen

Muuten niin räpeltämätön etten oikein usko viritelmiin tms.

Mielenkiintoinen tapaus ...
Siellä pitäis olla kieroksista riippumatta niin kova alipaine että että pysyy siinä
max korkeudella(siksi alipaineen mittaus) siitä sitten sillä rullal rajoitetaan niin että kääntyvät alas, siksi tuo jollain alipaen tekeminen pelkästää lampuun että jos sillä alkaa jokin vuotamaan kun alipainetta tulee paljon,
kannatta kokeilla myös suoraa letkua sieltä alipaineen jako pisteestä lampulle
saa haarukoitua mahdolisi vika paikkoja

sitten dalerin komentista tuli miellen että imusarjasta tarkistta että kaikki letkut on oikealla puolen läppää ettei alipainen pääse kiertämään siellä mitenkään ristiin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

CDI203 kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:Juu, valojen korkeus muuttuu riippumatta säätimen asennosta.

Eli imusarjan alipaineen muuttuessa valojen asento muuttuu. Nyt kun tietäs onko jossain joku takaisku tms jonka tulisi tämä estää. Säädin tuntus toimivan ok, kuristaa alipainetta alemmas säätäessä.

Bensapelit mulle vähän vieraita, dieselissähän alipaineelle varaajia.

Tästä katoaa alipaine käytännössä heti kun sammuttaa koneen

Muuten niin räpeltämätön etten oikein usko viritelmiin tms.

Mielenkiintoinen tapaus ...
Siellä pitäis olla kieroksista riippumatta niin kova alipaine että että pysyy siinä
max korkeudella(siksi alipaineen mittaus) siitä sitten sillä rullal rajoitetaan niin että kääntyvät alas, siksi tuo jollain alipaen tekeminen pelkästää lampuun että jos sillä alkaa jokin vuotamaan kun alipainetta tulee paljon,
kannatta kokeilla myös suoraa letkua sieltä alipaineen jako pisteestä lampulle
saa haarukoitua mahdolisi vika paikkoja

sitten dalerin komentista tuli miellen että imusarjasta tarkistta että kaikki letkut on oikealla puolen läppää ettei alipainen pääse kiertämään siellä mitenkään ristiin

Juu, ei vuotoa lampun päässä.

Tarvii kaivella esiin se imusarjasta lähtö ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Valokuvio on kyl kiva ja H7 lampuilla mulle ylläri teholtaankin

Kuva
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7170
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Alipainesäätimen persiissä letkut väärinpäin.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Mika.T kirjoitti:Alipainesäätimen persiissä letkut väärinpäin.
Tuon voiskin tarkistaa / testata 👍🏻
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

pekkovee kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Alipainesäätimen persiissä letkut väärinpäin.
Tuon voiskin tarkistaa / testata 👍🏻

Letkut säätimellä kuten pitääkin.

Imusarjassa samoin, eikä alipainevuotoja niissä, mutta alipaine valojen säädöllle ’ei varastoidu’ eli katoaa kun auton sammuttaa.l

Mysteeri jatkuu...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

pekkovee kirjoitti:

Letkut säätimellä kuten pitääkin.

Imusarjassa samoin, eikä alipainevuotoja niissä, mutta alipaine valojen säädöllle ’ei varastoidu’ eli katoaa kun auton sammuttaa.l

Mysteeri jatkuu...
Muttuko jarrupoljin heti kovemaksi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

CDI203 kirjoitti:
pekkovee kirjoitti:

Letkut säätimellä kuten pitääkin.

Imusarjassa samoin, eikä alipainevuotoja niissä, mutta alipaine valojen säädöllle ’ei varastoidu’ eli katoaa kun auton sammuttaa.l

Mysteeri jatkuu...
Muttuko jarrupoljin heti kovemaksi

Tuotapa en hoksannu kokeilla, meinaaks jos ois tehostimen kalvo poks ... 🧐



Mutta jarrun polkeminen käydessä ei vaikuta valojen korkeuteen, ja tehostimen alipainelinjassa ei ole haaroja tässä (bensa / manual)
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 kori”