Kilanderin Tesla
Re: Kilanderin Tesla
Osaa se range modella mennä yhdellä moottorilla..
mutta voihan se vikatilanteessa loppua meno juu…
mutta voihan se vikatilanteessa loppua meno juu…
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Kilanderin Tesla
Rippunee kuinka älykäs systeemi on
Jos osaa irottaa vain oikoseen meneen moottorin syötöstä
eikä laitta varotoimen kaikkia sähköjä pois,
toivotavasti ei tule tarvetta kokeilla
Jos osaa irottaa vain oikoseen meneen moottorin syötöstä
eikä laitta varotoimen kaikkia sähköjä pois,
toivotavasti ei tule tarvetta kokeilla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Kilanderin Tesla
viimein saapui paketti tärkeä
hypin ilmaan kuin vailla järkeä
pian talliin töytään, siellä on Model S
No ei sentään, nyt ei ole aikaa puuhastella.
Mutta hyvä että tulivat, pitänee lähitulevaisuudessa laittaa paikoilleen.
hypin ilmaan kuin vailla järkeä
pian talliin töytään, siellä on Model S
No ei sentään, nyt ei ole aikaa puuhastella.
Mutta hyvä että tulivat, pitänee lähitulevaisuudessa laittaa paikoilleen.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Joulun aikoihin tuli näyttöön tuommoinen ilmoitus:
Jotain semmoista että varaa huoltoaika,pienjänniteakku pitää vaihtaa.
Ajattelin silloin että kevväämmällä kun muutakin puuhaa oli.
No nyt kun alkoi talviloma ja vaihdoin pysäköintijarrujen moottorit ja kokeilemaan piti lähteä..niin tuli mieleen näinköhän toimii
mikään kun seissyt kolmisen viikkoa ja talven kylmimmät kelit olleet.
No ei siinä ollut mitään erikoista,kahvat tuli esiin kun avaimen toi lähelle,sitten vaan valittiin suunta ja menoksi.
Vaikka patteriautolla talviautoilu kovin hankalaa,lähteminen sentään helppoa.
Ajelin lähikaupunkiin akkukauppaan,uusi Hankook tilalle 269 euroa maksoi.
Mutta ei lähtenytkään ilmoitus mittaristosta,eikä akkuliikkeessäkään osattu sitä poistaa vaikka läppärillä jotain koitti tehdä.
Luin sitten USAn Tesla sivuilta että vastaavaa ollut.Rattinapeista voi buutata mittariston ja keskinäytön,mutta ei samaan aikaan.
Joku oli muuttanut rengaskokoa ,se on isompi buutti,menee molemmat näytöt pimeäksi ja auto on äly pois pari minuuttia.
Seuraavana päivänä kokeilin että muutin kooksi 21" ja sitten takaisin 19" ja se toimikin,häipyi se ilmoitus.
Eilen kun kävin kaupungissa syömässä siihen matkaan mahtui kylätietä,maantietä,pikatietä ja kaupunkiajoa,matkaa tuli nelisenkymmentä
kilometriä.Pakkasta oli -20,akusta hävisi 18 % varausta (kesällä n.11% vastaava kierros).
Jos lataisi kotona kustannuksia tulisi 2,15 euroa.
Laskeskelin joutessani Amarokilla vastaava kierros kustantaisi 7,9 euroa.Tälläkin hieman range laskee pakkasilla.
Olikohan viikko 2 melko kylmä ja tuli matka-ajoa runsaasti,kelit usein aamulla -20..-26 lukemissa,matkakulutus tankista mitaten 10,7.
Kesällä päässyt pari litraa vähemmällä.
Jotain semmoista että varaa huoltoaika,pienjänniteakku pitää vaihtaa.
Ajattelin silloin että kevväämmällä kun muutakin puuhaa oli.
No nyt kun alkoi talviloma ja vaihdoin pysäköintijarrujen moottorit ja kokeilemaan piti lähteä..niin tuli mieleen näinköhän toimii
mikään kun seissyt kolmisen viikkoa ja talven kylmimmät kelit olleet.
No ei siinä ollut mitään erikoista,kahvat tuli esiin kun avaimen toi lähelle,sitten vaan valittiin suunta ja menoksi.
Vaikka patteriautolla talviautoilu kovin hankalaa,lähteminen sentään helppoa.
Ajelin lähikaupunkiin akkukauppaan,uusi Hankook tilalle 269 euroa maksoi.
Mutta ei lähtenytkään ilmoitus mittaristosta,eikä akkuliikkeessäkään osattu sitä poistaa vaikka läppärillä jotain koitti tehdä.
Luin sitten USAn Tesla sivuilta että vastaavaa ollut.Rattinapeista voi buutata mittariston ja keskinäytön,mutta ei samaan aikaan.
Joku oli muuttanut rengaskokoa ,se on isompi buutti,menee molemmat näytöt pimeäksi ja auto on äly pois pari minuuttia.
Seuraavana päivänä kokeilin että muutin kooksi 21" ja sitten takaisin 19" ja se toimikin,häipyi se ilmoitus.
Eilen kun kävin kaupungissa syömässä siihen matkaan mahtui kylätietä,maantietä,pikatietä ja kaupunkiajoa,matkaa tuli nelisenkymmentä
kilometriä.Pakkasta oli -20,akusta hävisi 18 % varausta (kesällä n.11% vastaava kierros).
Jos lataisi kotona kustannuksia tulisi 2,15 euroa.
Laskeskelin joutessani Amarokilla vastaava kierros kustantaisi 7,9 euroa.Tälläkin hieman range laskee pakkasilla.
Olikohan viikko 2 melko kylmä ja tuli matka-ajoa runsaasti,kelit usein aamulla -20..-26 lukemissa,matkakulutus tankista mitaten 10,7.
Kesällä päässyt pari litraa vähemmällä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Parhaimpia talviautoja, nämä Kalafornian vehkeet. Ainoa harmitus kantaman pieneneminen pakkasilla, mutta riippuu niin päivän ajoista ja virtaa saa tien päältäkin. Kun näinkin lyhyessä ajassa kehitys on loikkinut tätä vauhtia niin suurella mielenkiinnolla odotan, millaisia ovat 30-luvun vehkeet.
Re: Kilanderin Tesla
Jep, nelivetoautoja ollut monta, mutta kyllä on tämän 4wd omassa sarjassaan. Nyt kun ollut peilijää kelejä, omassa pihassa kohtia missä ei jalkamies pärjää, siitä Tesla menee kitkarenkailla ongelmitta.Mariini kirjoitti: ↑09.2.2024 18:51 Parhaimpia talviautoja, nämä Kalafornian vehkeet. Ainoa harmitus kantaman pieneneminen pakkasilla, mutta riippuu niin päivän ajoista ja virtaa saa tien päältäkin. Kun näinkin lyhyessä ajassa kehitys on loikkinut tätä vauhtia niin suurella mielenkiinnolla odotan, millaisia ovat 30-luvun vehkeet.
Tänä talvena oli välillä napakkaa pakkastakin, kyllähän se toimintasädettä söi. Itsellä vähän tarvetta silloin matkailla muuta kuin töihin. 230 km edestakaisin matka, sen pärjää kyllä vaikka olisi pakkastakin.
Tänään vähän huoltohommia. Ilmastointi hiipui syksyä kohti. Kesäkuussa kun täyttöhuolto tehty ja järjestelmässä ei vuotoa, niin ajattelin lyhyellä matikalla vian olevan kompressorissa.
Amerikan foorumilla juttua ollut että Tesla vaihtaa niitä noin kolmella tonnilla.
Ajattelin kokeilla jotain muuta, tilasin Ovokolta 39 000 km. ajetusta kompuran. 229 € kotiin toimitettuna.
Siellä se jäähdytinnestesäiliön alla sijaitsee.
Ammattimies vaihtanee vartissa, ei siinä itseltäkään kauaa mennyt kaikkine fiilistelyineen. Sulakerasian pultit piti irroittaa että sai käpälän väliin. Ecu aika syvällä tuolla ja kompuran liittimen irroituksessa pieni käsi eduksi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Eilen vaihtui kesärenkaat alle mittarilukemassa 251 803 km.
Alle meni viime keväänä ostetut 19" renkaat, ja ajetaan niin kauan kuin pintaa riittää.
Talvella kun myin auton mukana tulleet 21" vanteet pois niin jäi renkaille, vanteille, paineantureille, rahdeille, töille, sovitusholkeille ja muttereille hintaa 650 €.
Alle meni viime keväänä ostetut 19" renkaat, ja ajetaan niin kauan kuin pintaa riittää.
Talvella kun myin auton mukana tulleet 21" vanteet pois niin jäi renkaille, vanteille, paineantureille, rahdeille, töille, sovitusholkeille ja muttereille hintaa 650 €.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Ilmastointi aiheuttaa nyt pientä jumppaa, vuotaakin kuskin puoleinen lauhdutin.
Kompressorin vaihto turha homma-ei haittaa kun ylimääräinen tuli myytyä.
Puskurin kun ottaa pois löytyy lauhduttimet etupyörien etupuolilta.
Kuvat ei kiinnosta ketään, ja hyvä niin kun ei taas pysty lisäämään.
Niin joo hyvä homma että tuli ostettua/vaihdettua molemmat, pelkääjänpuoleisessakin pieni vuoto.
Tiistaina aineet taas sisälle, saa nähdä kauanko nyt pysyy .
Kompressorin vaihto turha homma-ei haittaa kun ylimääräinen tuli myytyä.
Puskurin kun ottaa pois löytyy lauhduttimet etupyörien etupuolilta.
Kuvat ei kiinnosta ketään, ja hyvä niin kun ei taas pysty lisäämään.
Niin joo hyvä homma että tuli ostettua/vaihdettua molemmat, pelkääjänpuoleisessakin pieni vuoto.
Tiistaina aineet taas sisälle, saa nähdä kauanko nyt pysyy .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Olikos näissä jotku läppäsysteemit kennojen edessä? Jotka rikkoontuessaan hankaa kennot puhki?
Aivan kuin olisin pajamiehen juutuupi vilmeistä joskus tuollasen kattonu.
Aivan kuin olisin pajamiehen juutuupi vilmeistä joskus tuollasen kattonu.
Re: Kilanderin Tesla
Näky siinä olevan jotkut läpät.
Ei vaikuttanut olevan niitten aiheuttamaa-tosin mistä sitä tietää.
Sisemmät alakulmat kummastakin vuotaneet, oli jo aika hauraan
näköisiä jotta käyttötunnit olivat täyttymässä.
Jänniä nuo AutoDockin osat, toisessa lauhduttimessa oli uudet
o-renkaat ja toisessa uudet pinnapultit, mutta kaikkia tarvittavia
osia ei ole sattunut samaan pakettiin.
Ei vaikuttanut olevan niitten aiheuttamaa-tosin mistä sitä tietää.
Sisemmät alakulmat kummastakin vuotaneet, oli jo aika hauraan
näköisiä jotta käyttötunnit olivat täyttymässä.
Jänniä nuo AutoDockin osat, toisessa lauhduttimessa oli uudet
o-renkaat ja toisessa uudet pinnapultit, mutta kaikkia tarvittavia
osia ei ole sattunut samaan pakettiin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Tänään onnistuikin laittaa kuvia, laitetaan nuo vähän jälkijunassa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Ihmisten tekemä auto tämäkin. Tänään kahtelin sukulaisen model y:tä. Onhan se omalla tavallaan tyylikäs kulkupeli.
Re: Kilanderin Tesla
Näkyy olevan 37 kpl vetokoukullista neliveto Y;tä nettiautossa.
Alkais olla jo semmoinen että pärjäisi vaikka yhdellä autolla…
… ja sitten pitempää jousta ja isompaa pyörää Kokkolan Autohuollon malliin. Alkaa tilanne menemään "normaalimpaan" suuntaan näitten patteriautojen kanssa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Neljänkympin autoja näyttävät olevan kun katselin samaa.
Tätäkin topiccia on mukava lukea kun näihin sähköautoihin liittyy todella paljon kysymyksiä.
Voisit joskus kirjoitaa huoltokustannukset mitä tähän on sinun aikana tullut? Onko ajotyylissä muutoksia tämän myötä? Työmatkalla näkee kun tehoa käytetään välillä aika reilusti. Ohitukset näyttää olevan melko helppoja, mikäli sellaiseen tulee tarvetta.
Tätäkin topiccia on mukava lukea kun näihin sähköautoihin liittyy todella paljon kysymyksiä.
Voisit joskus kirjoitaa huoltokustannukset mitä tähän on sinun aikana tullut? Onko ajotyylissä muutoksia tämän myötä? Työmatkalla näkee kun tehoa käytetään välillä aika reilusti. Ohitukset näyttää olevan melko helppoja, mikäli sellaiseen tulee tarvetta.
Re: Kilanderin Tesla
Ei sentään ole taustapeili lähtenyt irti auringossa. Kaverin ässässä nyt tässä helteiden aikaan tipahti taustapeili lasista roikkumaan johtojen varaan. Tesla sanoi että 1600€ ja lasin vaihto niin laittavat takaisin. Ilmeisesti siis normaalia että taustapeilit tippuu auringossa. Ei tuossa muuta ongelmaa olisi, mutta kun sisältää kamerat niin auto tekee melkoisia jarrutteluja jos tuo ei ole kunnolla paikoillaan.
Re: Kilanderin Tesla
Huoltokuluja voisi joskus listata kun jaksaa.
Omaan ajotyyliin ei isompaa vaikutusta, alkuun tuli joskus innostuttua kun kiihtyvyys eriluokkaa kuin aiemmin. Ohitukset sujuu rivakasti kyllä.
Taustapeilin kanssa ei ongelmia ole vielä ollut.
Emännän amerikkalaisvalmisteisessa ei meinannut pysyä, kerran liimautettu liikkeessä 20 € maksoi ja pysyi jonkin aikaa.
Itse laittanut pari kertaa, nyt on sikaflexillä pysynyt muutaman vuoden.
Teslan hinnoittelu on… no on mitä on.
Kun käytin autoa monimerkkikorjaamolla paikannuttamassa väriaineella ilmastoinnin vuotoa, sanoivat ettei lauhduttimia saa kuin Teslalta, 600 € kuskinpuoleinen.
Auto Dockilta 240 € kotiin toimitettuna molemmille puolelle.
Tuntunut hyvin löytyvän Model S:n osia muualtakin, miten sitten lie uudempiin malleihin.
Omaan ajotyyliin ei isompaa vaikutusta, alkuun tuli joskus innostuttua kun kiihtyvyys eriluokkaa kuin aiemmin. Ohitukset sujuu rivakasti kyllä.
Taustapeilin kanssa ei ongelmia ole vielä ollut.
Emännän amerikkalaisvalmisteisessa ei meinannut pysyä, kerran liimautettu liikkeessä 20 € maksoi ja pysyi jonkin aikaa.
Itse laittanut pari kertaa, nyt on sikaflexillä pysynyt muutaman vuoden.
Teslan hinnoittelu on… no on mitä on.
Kun käytin autoa monimerkkikorjaamolla paikannuttamassa väriaineella ilmastoinnin vuotoa, sanoivat ettei lauhduttimia saa kuin Teslalta, 600 € kuskinpuoleinen.
Auto Dockilta 240 € kotiin toimitettuna molemmille puolelle.
Tuntunut hyvin löytyvän Model S:n osia muualtakin, miten sitten lie uudempiin malleihin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Re: Kilanderin Tesla
Näitä on niln paljon liikenteessä että osia löytyy varmasti koko ajan helpommin.
Hyvä niin että kehitys menee eteenpäin.
Hyvä niin että kehitys menee eteenpäin.
Re: Kilanderin Tesla
Itselläni tulee nyt 60tkm täyteen viime vuonna ostetulla MYPillä ja on se sinällään vekkulia kun ensimmäinen auto jolla on ajanut näin väärin eikä mitään... Siis vain ajanut. Ei mitään huoltotoimenpiteitä kun normaalisti tähän määrään olis polttiksella pitänyt jo kolmet huollot suunnilleen käydä läpi.
Suunnitelmana on loppuvuodesta ennen takuun loppua käydä katsurilla kuntotarkistuksessa jos löytyy jotain ja buukata jarruhuolto siihen sitten jos jotain pitää alustasta laitella esimerkiksi ja vaihtaa raitisilmasuotimet. Jarruissa sinällään ei ole niissäkään vikaa, automaatin ajotyylillä, satunnaisesti risteykseen pysäyttäessä runnon polkimen pohjaan, että takamännätkin liikkuu ja joskus reilusta ylinopeudesta kunnon jarrutus.
En voi suuremmin moittia kuin kovaa alustaa, rengasmelua ja järjetöntä rengaskokoa. Muuten ihan 3/5.
Suunnitelmana on loppuvuodesta ennen takuun loppua käydä katsurilla kuntotarkistuksessa jos löytyy jotain ja buukata jarruhuolto siihen sitten jos jotain pitää alustasta laitella esimerkiksi ja vaihtaa raitisilmasuotimet. Jarruissa sinällään ei ole niissäkään vikaa, automaatin ajotyylillä, satunnaisesti risteykseen pysäyttäessä runnon polkimen pohjaan, että takamännätkin liikkuu ja joskus reilusta ylinopeudesta kunnon jarrutus.
En voi suuremmin moittia kuin kovaa alustaa, rengasmelua ja järjetöntä rengaskokoa. Muuten ihan 3/5.
Re: Kilanderin Tesla
Tuossa laskeskelin että tuolla W218 CLS 350 cdillä joka oli ennen Teslaa meni 60 000 km matkalla pelkkiin huoltoihin n.1700 €Mariini kirjoitti: ↑09.6.2024 17:32 Itselläni tulee nyt 60tkm täyteen viime vuonna ostetulla MYPillä ja on se sinällään vekkulia kun ensimmäinen auto jolla on ajanut näin väärin eikä mitään... Siis vain ajanut. Ei mitään huoltotoimenpiteitä kun normaalisti tähän määrään olis polttiksella pitänyt jo kolmet huollot suunnilleen käydä läpi.
Vaikka ei ihan kalleimman kautta tullut mentyä, ensimmäinen pienempi huolto Silberautossa, toinen MB osassa ja kolmas ja kallein Lintosella.
(Ja 22-24 vuosien hinnoilla dieseliin n.8400 €)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----