Meillä on taloudessa sekä C320 ja CLK230K. Kompressor-kone on kaupunkinopeuksissa vääntävä ja tekee menosta erittäin vaivattoman tuntuista. Välillä tuntuu jopa, että ahdettu nelonen on tehokkaampi kuin vapaasti hengittävä, lähes litraa suurempi kuutonen. Syy tähän tunteeseen on aika selvä M111-230K antaa 280 Nm/ 2500-5000 rpm. M112-320 antaa 310 Nm/ 3000-4600 rpm. Eli mekaaninen ahdin nostaa väännöt ylös heti matalalta saakka, kun "kilpailevassa ratkaisussa" tähän tarvitaan vähän enemmän kierroksia. Mutta sitten kun kierroksia on, puntit kääntyvät kyllä toisin päin. Ja kun lähdetään kiihdyttämään nopeuksista, joita toivottavasti kukaan ei käytä kaupungissa, mekaaninen ahdin alkaa vähän "hengästyä" ja iskutilavuuden edut tulevat esiin.PM kirjoitti:Yhden CLK:n koeajaneena tuntui tuo 320 kyllä ihmeen puhdittomalta kierroskoneelta, vaikkakin pitäis kiihtyä 7,4 sek 0-100. Mitään mainittavaa ei tapahtunut edes KD:llä ja kiinalaiset renkaat vinkuivat vain jarruttaessa. Toki voi olla mahdollista että siitä(kin) oli ilmamassamittari parhaat päivänsä jo nähnyt, tiedä häntä, mutta ainakin tuo 230 kompressor tuntuu syystä tai toisesta raketilta siihen verrattuna...
Itse olen tasapainoillut kolme kertaa M111-230K:n ja M112-320:n välillä. Näissä tapauksissa se on ollut xLK-korimallien yhteydessä. Joka kerralla olen päätynyt 230K:iin.
Itse omaa taannoista kirjoitustani kopioiden: Syynä ratkaisuuni on joka kerran ollut se, että 'moottorien antama käytännön suorituskyky ja voimantunne ovat alle 120 km/h:n nopeuksissa aikalailla samoissa. Sen jälkeen painettaessa kaasu pohjaan 320 lähtee hiukan liukkaammin.
Mielestäni 230K:n vääntö tuntuu ahtimella tehdyn hienon käyrän ansiosta jopa paremmalta kuin 320:n. Vanhaa diesel-miestä miellyttää kun vääntö alkaa jo alhaalta. Toinen asia ovat ne ihmiset jotka ajavat autojaan koko ajan kierrostenrajoittimella...
Avoimesti sanottuna: Ainoa asia joka normaalia järkevää ajoa harrastavan ihmisen kohdalla puhuu 320:n puolesta on se että siinä on 6 sylinteriä. Tunnustan, että on kiva tietää konehuoneen puolella olevan enemmän sylintereitä kuin vähemmän.
Mutta kun vaa'an vastapuolella on aidosti pienempi polttoaineenkulutus ja hiukan edullisemmat vakuutusmaksut lompakkoni on äänestänyt joka kerralla ahtimen puolesta.'"
No tuosta ongelmasta selviää melko helposti: ClickPM kirjoitti:...Jotenkin tuntui persoonattomalta ja laihavääntöiseltä koneelta, ainakin alkuperäisellä pakoputkella.