Etupiä narissoo...

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Pitääköhän tässä itsekin tarkistaa taas laakerit. Vapaalla rullaillessa ja mutkiin kääntäessä kuuluu kohinaa. Saattaapihan tuo kuulua muualtakin mutta jos äkkiä tempaisisi renkaan irti ja vääntelisi jarrupalat irti levystä. :nocando:

Tuntuu joskus, että saisi olla samanlainen systeemi kuin Formuloissa – renkaan saisi irti yhdellä pultilla. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Kyllä taitaa mullakin laakeri oikealta edestä olla sökönä :evil: kun kääntää vasemmalle kaartuviin mutkiin niin selvästi alkaa kuulua kova jurina :supersad:

Niin ja mitä vielä , suuntauksessa asentaja sano ettäs takapyörän laakerikin on väljä :evil:

Suuntauksesta ittestään sen verran , ettei muuttunu meno miksikään...edelleen puoltaa , vänkää , nokka heijaa omituisesti ja vaikka mitä :ää: alkaa usko loppua ton auton suhteen.

Asentaja ihmetteli kanssa sitä miksi oikean puoleinen pyörä on ikäänkuin tulossa ulos koko lokarista ja vasen on nätisti sisällä , samaa oon itteki ihmetelly jo pitkään...Ja se vaivaa mua ihan hitosti :shout:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Eikun robottiin ja mittaukset päälle näkee mistä on pettänyt ja kuinka paljon.
:shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

cdi kirjoitti:Eikun robottiin ja mittaukset päälle näkee mistä on pettänyt ja kuinka paljon.
:shock:
Sitä alan miekin kohta harkita :shock:

Tässä ois läpyskää kahessa osassa...
Kuva
Kuva
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29495
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuon lapun mukaan etucamberit ovat OK ja olivat ennen suuntaustakin, siinä lapussa jonka olit kynällä vahvistanut eroa oli rajusti eri puolten välillä. :shock:

Hyväthän nuo arvot ovat. :?
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dealer kirjoitti:

Hyväthän nuo arvot ovat. :?
Ok, ne ovat sitten selvät siltäosin,mutta miksi auto ei kulje junamaisesti niinku mersun pitäis, vaan hötkyilee sinne tänne kuin känninen apina :?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Niin kyllä c-ja caster voi olla oikein vaikka yksi etupyörä metrin päässä kopasta.

Kyllä siellä on "pohja" pettänyt tai kolariauto joka huonosti korjattu.
Ei ny uskoisi että niitä ripustuksia voi väärässä järjestyksessä kasata.

Kiusallinen omistajalle mutta ulkopuoliselle kiinnostava vika.
Kuten sanoin lähisin tutkimaan kiinitys pisteiden symmetrisyyttä.Se on mahdollist kolari robotissa.Jos kiinnityspisteet on symmetrisesti ollaan hulipyöriänä entistä enemmmän,vai onko koko nokka 3-4 cm vasemmalla??

Luulisi foorumin ammattilaisia olevan lähellä,tuppaa tämä kaukoparantaminen mennä yleensä huulenheitoksi josta ei lie kelleen apua. :shock:

edit Kai vanteet on samalla et mitalla??(mitattu)
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mahtaakohan olla hinnaks operaatio tollanen penkissä käyminen? tai sit jos vaan ajaa koko auton mereen kun se on jo valmiiks vihree niin ei maksa mittään... :lol:

Sen verran vielä täytyy uhrautuu, että vaihtaa eteen laakerit kun ne on helppo vaihtaa, mutta takapäähän taitaa jo olla vaikeempaa...

Kiva ajaa talven liukkailla tollasella kiemurtelijalla :evil:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

EzKo kirjoitti:Mahtaakohan olla hinnaks operaatio tollanen penkissä käyminen? tai sit jos vaan ajaa koko auton mereen kun se on jo valmiiks vihree niin ei maksa mittään... :lol:

Sen verran vielä täytyy uhrautuu, että vaihtaa eteen laakerit kun ne on helppo vaihtaa, mutta takapäähän taitaa jo olla vaikeempaa...

Kiva ajaa talven liukkailla tollasella kiemurtelijalla :evil:
No se selviää maanantaina hinta on tosin Velkaperällä .

Varmasti Forumilasia on tämänkinasian tiimoilla eikö vain ole sattunut lukemaan.En millään jaksa vielä uskoa että se auttamishalun raja menee jossain Lempäälän akselilla.

Palaan asiaan yv :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

YV lähetetty :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

cdi kirjoitti:YV lähetetty :shock:
Lähetätkö mullekin. :wink:

Minkä tuntuinen EzKo sulla on muuten ohjaus? Ratissa väljää? Palauttaako ohjaus?

Oma tuntuu nykyään kulkevan tuulettomalla ilmalla suht suoraan, kunhan ensin saa eturenkaat suoraanmenoasentoon. Tämä onkin sitten taas eräänlainen operaatio. :shock: Ohjaus on melko herkkä ja samalla tunnoton. Rattia pitää kääntää erittäin pienin liikkein ja silloinkin liikkeen jälkeen pitää tehdä vastaliike. Tulleko tehostin liian hanakasti mukaan vai mikä lie. Diilerikin tuossa taannoin kävi koeajolla ja mainitsi, että ohjaus on melko nopea (ei kuitenkaan muuten ilinnyt kotteroa haukkua :D ). Jos mutka on symmetrinen eikä kiristy eikä loivene, niin silloin kesken mutkan voi päästää ratista irti ja auto jatkaa kaartamista (olettaen, että on aikaansaatu haluttu kääntösäde). Eli keskikohdan palautus puuttuu. Lienenkö kiristänyt simpukkaa liikaa. :? Toisaalta auto ei ole vuoden mittaisen, asteittaisen kiristyssession aikana muuttunut huomattavasti parempaan suuntaan ja vieläkin on ratissa pikku klappi. :nocando:

Yksi vaihtoehto tieten on, etten minä vaan osaa ajaa tuolla omalla autolla. :D

t.
Risto

PS.
Tilanne ei välttämättä ole niin paha, kuin miltä se kuulostaa. :D Toisaalta parempiakin on tullut ajettua. :(
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tässä ois Risto vastauksia.

Ei toi ohjaus nyt ainakaan häppöinen ole, väljää on kyllä jonkin verran ja palauttaa kyllä mutta vähän takerrellen.
Pitäisköhän kumminkin vaihtaa ohjausiskari :roll:

Tuulettomalla ilmalla ohjaillaan autoo kaiken aikaa jotta pysyis suorassa(mutt eihä se pysy) sivutuulella sitten onkin kabiini käsiä täynnä :lol:

Mulla jos menee irrottamaan räpylät ratista niin 10 metrin matkalla lepikko rytisee :lol:
Kädet voi irroittaa ratista jos tulee ylämäki joka kaartuu vasemmalle ja samalla tie on myös kallellaan samaan suuntaan niin silloin kyllä menee auto ihan suoraan :shock:

Se voi kans olla etten minäkään osaa ajaa omalla autolla :D
Ilmeisesti auto on äärioikeistolainen kun se menee niin mielellään oikealle :shock: vasemalle menemisestä se ei tykkää yhtään :shock:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2343
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Roistolle lähetetty p***n m****n k***e.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

cdi kirjoitti:Roistolle lähetetty p***n m****n k***e.
:shock:
- pirun mallin kirje :shock:
- parin mullin kiire :shock: :shock:
- parin mul*un kurre :shock: :shock: :shock:

Noh, mitä tuo tarkoittaa :D :?:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

EzKo kirjoitti:Kädet voi irroittaa ratista jos tulee ylämäki joka kaartuu vasemmalle ja samalla tie on myös kallellaan samaan suuntaan niin silloin kyllä menee auto ihan suoraan :shock:
Elikkä tuossakin tilanteessa vesakko pölisee, jos auto menee suoraan mutta tie kaartuu vasemmalle. :wink: :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Niijjoo.

Pitäisikö etupäästä kuulua kolaus, kun kääntyy esim pihatielle, jonka suullä on koroke? Kolausta ei kuulu, jos semmoiseen ajaa suoraan mutta jos kääntyy ko. tielle vasemmalle päin (renkaat kääntyneinä), niin kolahtaa.

Ei siellä kyllä pitäisi olla enää mitään, joka voisi kolista. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Vastaan että kuuluu. Nimenomaan vasemmalle kääntyessä :lol:
® Mesen linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Arto N kirjoitti:Vastaan että kuuluu. Nimenomaan vasemmalle kääntyessä :lol:
Selevä. :D Siis sullakin kuuluu vai että kolauksen kuuluukin kuulua? :oops:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Diplomatiaadiplomatiaa :D
No jos kerran kahdesta samanlaisesta autosta löytyy sama ominaisuus niin melkeimpä se varusteisiin kuuluu :lol:
® Mesen linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Arto N kirjoitti:Diplomatiaadiplomatiaa :D
No jos kerran kahdesta samanlaisesta autosta löytyy sama ominaisuus niin melkeimpä se varusteisiin kuuluu :lol:
Näin se täytyy olla. :ope: :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Asentaja tutki miun etupiätä kun sanoin että kolahtaa kun ajaa monttuun, etuiskarit ilmeisesti rupeaa olemaan finito... :? :(
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Roisto kirjoitti:
Arto N kirjoitti:Diplomatiaadiplomatiaa :D
No jos kerran kahdesta samanlaisesta autosta löytyy sama ominaisuus niin melkeimpä se varusteisiin kuuluu :lol:
Näin se täytyy olla. :ope: :D

t.
Risto
Juu...kyllä kolisee mullakin, mutten pidä siitä :x :(
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Eipä kyllä tuo eksä kolahdellut vaikka miten korokkeitten yli kääntyi... :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

dry kirjoitti:Asentaja tutki miun etupiätä kun sanoin että kolahtaa kun ajaa monttuun, etuiskarit ilmeisesti rupeaa olemaan finito... :? :(
Onko matikissa erilaiset iskarit kun mun farkussa ? jos ei, niin multa saisit yhdet kunnossa olevat ilmatteeks :wink:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

EzKo kirjoitti:
dry kirjoitti:Asentaja tutki miun etupiätä kun sanoin että kolahtaa kun ajaa monttuun, etuiskarit ilmeisesti rupeaa olemaan finito... :? :(
Onko matikissa erilaiset iskarit kun mun farkussa ? jos ei, niin multa saisit yhdet kunnossa olevat ilmatteeks :wink:
Ei taida mennä edes samalle hehtaarille matikin ja normi-iskarit. :(

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

EzKo kirjoitti:Kyllä taitaa mullakin laakeri oikealta edestä olla sökönä :evil: kun kääntää vasemmalle kaartuviin mutkiin niin selvästi alkaa kuulua kova jurina :supersad:

Niin ja mitä vielä , suuntauksessa asentaja sano ettäs takapyörän laakerikin on väljä :evil:
No hep...vaihoin äsken mekastavan laakerin eteen, suaha nähä kauanko sillä mennään :roll: takapyörän laakeria en edes yritä ruveta vaihtamaan...
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

EzKo kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Kyllä taitaa mullakin laakeri oikealta edestä olla sökönä :evil: kun kääntää vasemmalle kaartuviin mutkiin niin selvästi alkaa kuulua kova jurina :supersad:

Niin ja mitä vielä , suuntauksessa asentaja sano ettäs takapyörän laakerikin on väljä :evil:
No hep...vaihoin äsken mekastavan laakerin eteen, suaha nähä kauanko sillä mennään :roll: takapyörän laakeria en edes yritä ruveta vaihtamaan...
Kahvimaalla meni aika äkäseen tuo takapyörän laakerinvaihto (vaikkei irronnutkaan sillä irrotustyökalulla...), on se mukava kahtoo kun joku tietää mitä tekkee :D
Eikä hintakaan kaatanut taloutta, karvan alle 170 (ja tosiaan töitä sai tehdä sen eteen :x )
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Roisto kirjoitti:Ei siellä kyllä pitäisi olla enää mitään, joka voisi kolista. :nocando:
Kuuluisia viimeisiä sanoja... :ttu:
Roisto kirjoitti:Pitäisikö etupäästä kuulua kolaus, kun kääntyy esim pihatielle, jonka suullä on koroke?
Kolinan syy taisi selvitä. Männä viikolla vaihtelin kotteroon piikkirenkaita alle ja oikeaa eturengasta asentaessani huomasin, että siinähän on pirhana klappia sivusuunnassa. Eikun rengas uudelleen pois ja tutkimaan. Aikani nylkyteltyäni vikapaikka paikallistui ulompaan raidetangon päähän. Ostin kaksi vuotta ja 30 tkm sitten kokonaisen raidetangon, joka oli siis jo kerinnyt väljistyä – ei hyvä. Tuo ei kyllä ollut mikään alkuperäinen vaan tarviketarvike mutta silti... Kävin valittamassa asiasta liikkeessä ja sain sieltä sitten Lemförderin ulkopään kytkimen silmälaakeria vastaan.

Viikonloppuna asentelin osan paikoilleen ja työntömittaa apuna käyttäen uusi osa istui vanhan tilalle puolen millin toleranssilla. Edellisen suuntauksen jäljiltä ratti oli puolisen senttiä vasemmalle kallellaan ja nyt se tuli suoraan eli pikkuisen tuli aurausta lisää. Liekö kyseessä se vai välyksen poistuminen mutta tämänastiset ajokokemukset ovat positiiviset. Autoa ei tarvitse enää "asetella" kulkemaan suoraan ja ratissa on pikkuisen enemmän tuntumaa. Kovin isoa sivumyteriä ei ole vielä tullut kohdalle, joten muutoksia auton perusominaisuuksiin ei ole päässyt testaamaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Jokos se tämä Ezkon mersu on ruvennu kulkemaan suoraan, kun ei oo mitään kuulunu :?: :?: :?: :?: :?:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jiipee kirjoitti:Jokos se tämä Ezkon mersu on ruvennu kulkemaan suoraan, kun ei oo mitään kuulunu :?:
Sieltä täältä muista topikeista olen saanut semmoisen käsityksen, ettei homma ole vieläkään korjaantunut. :(

Isselläkin rupesi taas hakemaan, kun löysäsin vähän simpukkaa. Olin vissiin kiristänyt pikkuisen liikaa. :nocando: Asfaltilla kulki aika hyvin ja suoraan mutta liukkaalla ei ollut minkäänlaista tuntoa. Nyt on taas ratissa klappia reilun sentin verran.

Pitänekö kokeilla seuraavaksi simpukan vaihtoa. :ttu: Etupäässä ei olekaan enää paljon muuta vanhaa, ja takapäässäkin on vaihtamatta enää apurungon takalimput ja alatukivarsien sisäpäät.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”