
Onko tuolla sama tehtävä kuin vag-kulkineissa ? Ja miksi se ota mihinkään kiinni? Nyt on ihan sekaisin mersusta.. Kuvat on kivoja


Niinhän se on muissa , mutta moottorin käynti tasaantuu heti kun painan tuon kytkimen alas. Ja se vempula ei ota missään vaiheessa vivustoon kiinni?Benzo kirjoitti:Tyhjäkäynnin kanssa sillä ei varsinaisesti ole tekemistä, johtuskohan se humppa pakkasista, tai kaasuvivosto jotenkin jumissa tai jäässä, jos se lakkaa kun painat sitä siitä![]()
Tutkin ja selvittelin noiden osien merkitystä kun itellä oli ongelmaa joskus taannoin, ja minulle ei vaikuttanut mitään oli mikrokytkintä tai ei, se katkaisee syötön esim moottorijarrutuksessa, tietää järjestelmä muuttua tyhjäkäynnille, siinä sen tärkein tehtävä.
On siellä alla jousi. Mut vaan ihmettytää toi kun se ei ota mihinkään kiinni? Ja muuta vikaa en ole löytänyt tyhjäkäynin seilaamiseendaerok kirjoitti:Siinä kuuluu olla jousi,mulla oli kesällä katkennu.
Oireena kierrosten hidas laskeminen normi tyhjäkäynnille.
Katoppa tuota kuvaa?Roisto kirjoitti:Terve,
Mulla oli sama ongelma, ettei tuo kytkin painunut alas – piti säätää vaijeria. Polkimen takaa, tulipellin juuresta säädetään, kuinka pitkälle tuo vaijeri tulee konehuoneen puolelle.
t.
Risto
Tuosta kuvasta ei oikein saa selvää, mihin tuo mekanismi vastaisi.audimies kirjoitti:Katoppa tuota kuvaa?Ompi toi taaki ihan pohjassa ja vaikka säädän vaijerista löysää niin ei pysty toi taaki osumaan tuohon kytkimeen.
![]()
Kokeilin jo purkkaa , mutta toi -34c pakkasta teki tenät.A. Hara kirjoitti:Osta jenkkipötkö. Siis purkkaa. Joku tahmeampi on vielä parempi. Leuat töihin, muotoilet sopivan kokoisen mällin ja liiskaat knöölin kiinni joko vipuun tai kytkimeen. Muotoiltava kosteana.Jo ottaa kiinni.
Joo, joku on varsin käännellyt sotkuja rikkaammalle. Ite pyörittelin ne laihemmalle kun oli samaa ongelmaa. Vajaa varttikierros pienemmälle piisaa, kaasut sitten kohilleen kun sattuu mittari vastaan.audimies kirjoitti:Nyt se Pe****e käy sitten 1700 rmp/min tyhjäkäyntiiEli toi kytkin ollut rikki ja jostain on väennetty ja käännetty? Pitää varmaan viedä mittareihin toi romu ja katsoa seokset. Muuten OK! Jos ois tavallinen niin oisin jo kaatanut tuossa tiellä.
Oli lämmin. Ajoin silllä 10km ja lämmitessään nosti tyhjäkäynnin.Melitos kirjoitti:Mites lisäilmaluisti? Eikös nuissa ole semmonen ilman tekoälyä toimiva luisti joka menee kiinni lämmetessään. Lämmitys on vain +12V kun virrat on päällä. Nyt jos se ei lämpiä niin sillonhan luisti on auki ja ilmaa pääsee kaasuläpän ohi koko ajan.
Niin ajattelit silleen tän asian?Melitos kirjoitti:Siis siihen luistiin menee kaks sähköpiuhaa, +12 ja maa. Noitten avulla se luisti lämpiää ja sitämukaa menee kiinni.
Jos jostain syystä sinne ei menekään virtaa niin sitten se ei sulkeudu ja kone lämmetessään huutaa tyhjäkäynnillä liian kovilla kierroksilla.