Puhallinopeuden säätö temppuilee

Vastaa Viestiin
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Puhallinopeuden säätö temppuilee

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Saattaa liittyä tuohon "Eberi eloton" -ketjuun mutta laitan oman aiheen varmuuden vuoksi:

ELikkä W202-95 puhallinta säädettäessä asentojen 0-4 välillä ärjähtää puhallus hetkeksi täysille? Kestää 1-5 sekuntia ja sitten yleensä asettuu säädettyyn nopeuteen. Saattaa myös alkaa puhaltamaan täysillä töyssyä ylitettäessä.
Muuten lämmönsäädöt toimii moitteetta.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Oiskohan puhaltimen etuvastus menossa. Toisena kohteena lämmönsäätö paneli. Oletin että autosi on -95>> lämmitysjärjestelmällä :?
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Jaa auto on otettu käyttöön syksyllä 1995 Belgiassa jos se tieto jotain kertoo lämmitysjärjestelmästä.
Olen mersujen suhteen diletantti mutta senverran olen sivuja lueskellut että lämmönsäätöpaneeli ilmeisesti maksaa perkeleesti?

Löytyisikö muuten sivua jossa olisi selitetty tuota lämmityslaitteen "automaattista" toimintaa, se kun vähän askarruttaa?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Puhaltimen moottorin luona vänkärin jalkatilassa on se puhaltimen etuvastus jossa kolme johtoa. Paksut johdot laidoilla on + ja -. Keskellä ohjaus jännite joka tulee panelilta. Jännite siinä johdossa pitäisi muuttua asetetun nopeuden mukaan, eli ei saa seilata merkittävästi. Jos jännite pysyy vakaana ja puhallin silti seilaa, niin vika etu vastuksessa.

Jos jännite seilaa ja nupin "heiluttelulla" nopeus seilaa niin vika paneelissa.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Pitkään tuli kärvisteltyä huonosti toimivan puhallinnopeuden säädön kanssa.

Nyt lakkasi puhaltamsta kokonaan?? Lämmönsäätörullat ja puhalluksen suuntaus toimii kuten pitää mutta puhallin vaikeni, oli nopeusasetus 0-5.

Mikäs ny eteen?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Kaivoin ulos lämmönsäätpaneelin, tutkailin juotoksia, näytti ehjältä. Ruikkasin tipan CRC:tä siihen osaan jota puhallinopeuden säätöpyörä kääntää. Osat kiinni ei vaikutusta :(

Avasin jalkatilasta paneelit ja sain puhaltimen näkyviin, virtajohto puhaltimeen oli ihmeellisen tiukassa. Saatuani viimeisen luukun auki työnsin virtasjohdon uudestaan paikalleen ja vot, puhaltaa :?:

Oudompi juttu mutta tuntuu pelaavaan. :nocando:
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Jaa taas pimeni wtf?

Onko kukaan vaihtanut sitä potentiometriä vai mikä lie jota puhallinnopeuden säätöpyörä pyörittää piirilevyllä? Sen ei ainakaan luulisi maksa mitään.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Ny tuntuisi että hiilet on puhaltimesta kaput ja saattaa regulaattorikin temppuilla. Tutkippas sitä puhallinta tarkemmin.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

No perkule kun puhallinta vähän tönäisee se pärähtää käyntiin, vika onkin tosiaan siis siinä?
Onko kukaan vaihtanut hiiliä vai suosiolla uusi moottori?

Motonetistä?
LÄMMITYSL MOOTTORI/ESIVASTUS MERCEDES C-SARJA W202 94--00
Sisätilan lämmityslaitteen puhaltimen moottori (ei siipiä). Puhaltimessa myös siivet mukana.
W202 "C" Moottori jos Valeo. . . . . . . . . . . . . . . . 13-1947 138.00 ???
W202 "C" Moottori jos Behr. . . . . . . . . . . . . . . . . 13-1953 199.00 ???
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Tulikin kerrankin odotettua halvempi remppa, etuvastuksen liittimet olivat melkein puhkiruosteessa, vaihdoin ne ja taas pyörii (ainakin hetkellisesti :? ).
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 lämmitys, ilmastointi”