E300 diesel

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

E300 diesel

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Eli oisko jollain tietoa onko tuossa -94 E300dieselissä jotain tietokonetta jonka takia ei kannattaisi antaa apuvirtaa toisella autolla?
Oma saksan tuliainen kun ei halua lähteä nyt näillä pakkasilla tulille,enkä pääse laittamaan autoa edes lämpöön kun ei ole vielä kerennyt ostaa letkulämppäriä siihen :oops: eikä kyllä paljoa ymmärrä tuosta saksan kielen käyttöohje kirjastakaan..
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

W124 pitäs kestää apuvirrat.
Siinä on onneksi niin vähän tietokoneita, jälkiasennettu CD-soitin voi olla älykkäin komponentti, kuskin kännykän jälkeen.
Käy Veholta tilaamassa suomenkielinen kirja, ei ole edes kallis.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Elä osta letkulämppäriä, se on ihan sama kun puhaltasit konetta ennen starttia. Kyllä, minulla on letkulämppäri. 8) :lol: Sillä kyllä hidastaa koneen jäähtymistä, mutta lämmittäminen on ihan toivotonta. Puhutaan siisn niistä tavallisista 450W letkulämppäreistä. Työkonelämppärit sitten asia erikseen.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei missään tapauksessa letkulämmitintä siihen moottoriin.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Rässi66 kirjoitti:W124 pitäs kestää apuvirrat.
Siinä on onneksi niin vähän tietokoneita, jälkiasennettu CD-soitin voi olla älykkäin komponentti, kuskin kännykän jälkeen.
Käy Veholta tilaamassa suomenkielinen kirja, ei ole edes kallis.
Muistatkos kuinka paljon sellainen suomenkielinen opus kustantaa :?:

Ja suunnittelin kyllä juuri sellaista työkone letkulämppäriä,niiden tehot on sitä luokkaa että ei tarttee pelätä etteikö lämpenis... :D
Nim. kokemusta sellaisesta kun konekuski olen :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

van6.2diesel kirjoitti:Muistatkos kuinka paljon sellainen suomenkielinen opus kustantaa :?:
Alta 30€? Onhan porukat nuita ostellu, eikö kettään nyt tätä sattunu lukemaan?
Pro HVM
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

dealer kirjoitti:Ei missään tapauksessa letkulämmitintä siihen moottoriin.
Onko siihen joku erityinen syy??
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Daimler kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ei missään tapauksessa letkulämmitintä siihen moottoriin.
Onko siihen joku erityinen syy??
Heleppo laittaa lohkari, ja letkulämmittimellä ei tee mitään? :idea:
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Daimler kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ei missään tapauksessa letkulämmitintä siihen moottoriin.
Onko siihen joku erityinen syy??
Ainakin omassa 603:ssa ei letkulämmäri tykännyt toimia. Poltti letkun rikki mutta motti pysyi kylmänä. Ja ihan aikuisten oikea autoasentaja tämän asensensi. Ja minä seuraavana päivänä soitin kiittääkseni letkun riekaleet käsissä :roll: :roll:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Muistelen että mulla oli muinoin jossain mazdassa,olikohan se ylävesiletkussa sellainen lämmitin vastus ja se alkoi vuotaa siitä liitoksesta ja linkosin sen roskiin.Tuolloin joku kehui letkulämmittimen ylimpään taivaisiin muttei ne siitä yleistyneet.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Laittaa lämmitin alavesiletkuun jonka moottorin puoleisessa päässä on termostaatti ? :mrgreen:
Lämpiää kai sillä syyläri jonkin verran ennenkuin vastus palaa.
Ja ihan aikuisten oikea autoasentaja ...
:help:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

täytyypä käydä kohta kyselemässä noista traktoriliikkeistä paljonko kustantaa sellainen työkone letkulämppäri :? Ja jos on ihan poskettoman hintainen niin sitten aletaan suunnitella lohkolämppäriä tai webastoa :wink:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Eräs mukavan tehokas tapa on pistää kaksi lohkolämmitintä. Koneen kupeessa on mukavasti niitä pakkastulppia joten on helppo asentaa yksi vastus etu- ja toinen takapäähän. Joku foorumilainen on itse asiassa tempun tehnytkin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Perttu K kirjoitti:Eräs mukavan tehokas tapa on pistää kaksi lohkolämmitintä. Koneen kupeessa on mukavasti niitä pakkastulppia joten on helppo asentaa yksi vastus etu- ja toinen takapäähän. Joku foorumilainen on itse asiassa tempun tehnytkin.
Joo tuo temppu on tuttu jo tuosta mun edellisestä kulkineesta(Chevy van 6.2diesel)
Ja äsken kävin kyselemässä noita lohkolämmittimien hintoja,vastus maksaa 48e ja piuhat siihen päälle 80e...
Mutta serkku lupas asentaa mulle tuohon kulkineeseen uuden ebersbärin lisälämmittimen kesällä 700-800e elikkä nyt tämä talvi mennään näillä näkymin tuolla vanhan kansan tavalla... :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”