250 td vai 300 td

Katso myös W201.
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

osta vaan 754 se farkku mese vaikka turbona älä luovuta sitkeä etsintä vaan niin löytyy toivottavasti hyvä yksilö
luja auto 124 on ja mukava ajella
suht halpa korjata vertaa muihin merkkeihin n.10 000 € - 5000€ autoihin
alkavat olla hienoa kallista tekniikkaa ja kallista korjata kaikkinen lastentauteineen

esim yhdellä tutulla vag konsernin dieselistä meni vesipumppujumiin (ei ollu vaihettu jakoremmin yhteydessä) ja särki jakoremmin :arrow: kallista tuli. meni vähä muutaki rikki kun jakoremmi . hintaa en tiedä ei suostunut kertomaan

edit: ei se 124 niin huono auto ole kun tämä viestiketju antaa olettaa suotta säikyt
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

jone77 kirjoitti: esim yhdellä tutulla vag konsernin dieselistä meni vesipumppujumiin (ei ollu vaihettu jakoremmin yhteydessä) ja särki jakoremmin :arrow: kallista tuli. meni vähä muutaki rikki kun jakoremmi . hintaa en tiedä ei suostunut kertomaan
Se on vähän niinkuin 124:n alipainepumppu, jos sattuu sitä vanhempaa "avomallia" olemaan :lol: Mutta ei yksittäisistä vioista missään autossa kannata mitään pelkotiloja itselleen ottaa.. muuten saapi kävellä :D

Mutta kuten jotkut ruukaa sanoa: "Osta huoletta mersu vaan, ei se tarvii muuta kuin kovaa ajoa" :idiot:
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

veppe kirjoitti:
jone77 kirjoitti: esim yhdellä tutulla vag konsernin dieselistä meni vesipumppu jumiin (ei ollu vaihettu jakoremmin yhteydessä) ja särki jakoremmin :arrow: kallista tuli. meni vähä muutaki rikki kun jakoremmi
Se on vähän niinkuin 124:n alipainepumppu, jos sattuu sitä vanhempaa "avomallia" :idiot:
mutta ei tarvi vaihtaa joka 100 tonnin välein miljoona ois ehkä parempi
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
754
Viestit: 10
Liittynyt: 06.1.2006 22:40

Viesti Kirjoittaja 754 »

Voisihan sitä siirtyä hieman uudempaan ja ajatella sitä uudempaa e-mallia, ainakin se olisi tilavampi ja ehkä turvallisempi kuin tämä 124, näin kasvavaa lapsiperhettä ajatellen. Niitä toden totta saa melekin parhaitten 124:sten hinnalla. Taitavat kuitenkin nämä 124-mallit olla helpommin(ehkä halvemmin)korjattavissa kuin tuo väyrynen. Itse kuitenkin ajattelin joitakin remontteja tehdä, kun avain pysyy jotenkuten kädessä ja tilat siihen löytyy. Voihan se olla niin, että 124 alkaa olla jo turhan iäkäs malli, kun teidän mielipiteitä kuuntelee....
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

754 kirjoitti:Voihan se olla niin, että 124 alkaa olla jo turhan iäkäs malli, kun teidän mielipiteitä kuuntelee....
En minä ainakaan 124:sta liian vanhana mallina pidä :) Ei ole vielä sellaista fiilistä, mitä esim. 123:sta on ollut jo 15 vuoden ajan :lol: 123 on enemmänkin klassikko, mutta 124 on tuollainen ajaton perusauto. Imagokin on parempi kuin Väyrysellä :twisted:
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Minulla on 20,5 - vuotias 250D enkä haaveile vielä vaihdosta. Ajan vuosittain n. 40 000; autoon on helppoitse tehdä huollot ja jopa remontit.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Niin, on 124 uusimmillaankin jo yli 10 vuotias auto. Vanhimmat Väykätkin alkaa jo olla toistakymmenvuotiaita. :shock: Eli ei mitään "uusia ja huolettomia" autoja enää yksikään.

Vikoja näihin kulkineisiin tulee siinä missä muunkin merkkisiin autoihin. Auton saamasta huolenpidosta riippuvat nuo luotettavuus, suorituskyky ja pa-kulutuskin aika paljon. Et ole haku-toiminnolla tullut vielä noita vanhoja topikkeja katselleeksi? :roll:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

JuMu S kirjoitti:Niin, on 124 uusimmillaankin jo yli 10 vuotias auto. Vanhimmat Väykätkin alkaa jo olla toistakymmenvuotiaita. :shock: Eli ei mitään "uusia ja huolettomia" autoja enää yksikään. :roll:
silti minä laittaisin 124 ei elektroniikkaa voi ite roplata lähes koko autoa tarvittaessa
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Mikko K kirjoitti:Kyllähän se juttu on niin , että jos itellä ei oo turboa , niin eipä sillä mittään tee :roll:

niinpä niin ja ei sille mitään voi.....osa jutuista kateellisten panetteluja....on niin monesti kuultu ettei se kestä....no entä sitten jos paukahtaa niin tehdään "isohuolto" :lol: :lol: :lol:

On nämä vanhat lekat sellaisia etten kärettömälle suosittele... :x :roll:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Kaikki missä on liikkuvia osia kuluu ja kuluminen johtuu paljon käytöstä... Ihmisen niveletkin kuluu hitaammin jos niitä käyetään oikein mutta jopa kertaponkaisulla voidaan saada nivelrikko aikaan... Aika sama juttu on autossa.....
MB250TDvm-95..20venttiiliä
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

754:lle ehdotus. Jos ei löydy hyvää W124 yksilöä niin nosta vain hieman hintahaitaria ja valitse W202 250 turbodiesel 150 hv moottorilla. Toinen vaihtoehto on W210 290 turbodiesel. Edelläoleva perustuu myös 250 D moottoriin. Saat näin toimien välijäähdyttimen vakiona molemmissa ja nykypäivän kolariturvallisuuden. Ja ovat vain muutaman tonnin kalliimpia kuin hyvä W124 farkku.
:wink:
754
Viestit: 10
Liittynyt: 06.1.2006 22:40

Viesti Kirjoittaja 754 »

Tuo kardaanin ehdotus kuulostaa ihan hyvältä, ei tässä kiire tämän autoasian kanssa ole, joten voi rauhassa ja hötkyilemättä katsella näitä pirssejä.Tuo c-malli voi tosin olla meijän perheelle tulevaisuudessa ahdas. Miten tuon 290 d polttoaineen syörrö on järjestetty?
Oli tuossa nettiautossa tosin yks -96 124 300 td, ihan siistin näköinen auto, 289 mittarissa.Lienee kitenkin tuontiautoja. hinta kympin pinnassa, mitäs tuumatte?tässä sitä turboa ei kuitenkaan taida olla...
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

754 kirjoitti:Lienee kitenkin tuontiautoja.
Minä en tuontiautoja väheksyisi. Jokainen auto on kuitenkin yksilö, jota pitää pystyä tarkastelemaan kiihkottomasti. Olen itse tuonut Saksasta kolme autoa pelkästään omaan käyttöön, enkä ole vielä pettynyt. Neljättä lähden toukokuussa hakemaan, lentoliput jo olemassa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

omakohtaisesti täytyy sanoa että 124 korista 300 sarjan dieseliä on tullut ajettua vaparina että turbona(tällä hetkellä käytössä).puhutaan vajaaventtiilistä.

empä kauaa vaparina viitsinyt ajella,kyllä aivan järkyttävän laiska! :shock: jos sen jotenkin halusi saada liikkumaan niin kierrosta piti antaa,kierroskone :roll: ohituksissa sai kenkiä ja pelko persiissä olla että kerkiikö ohi :lol:
vastaava turbolla höystettynä onkin ehdoton oma valinta.vääntöä löytyy ihan eri tavalla,ja vieläpä suhteellisen alhaalta.ei tarvi huudattaa :lol:

ei tuo mun mielestä ole kovin raketti turbollakaan :oops: painava auto kun on :roll:

ja tuosta kestävyystä täytyy sanoa OMA MIELIPIDE että se on paljon käytöstä kiinni miten se kansi kestää.ajelin tässä puoli vuosikymmentä vw:n pikkudieselturbolla(1.6td) joka on surullisen kuuluisa heikosta kannesta niin eipä haljennut yhtään kantta(vain kerran tiiviste)vaikka tuplatehoilla ajeltiin monta vuotta.kone lämpimäksi maltilla ja AINA joko loppumatka rauhallista ajoa/pieni jälkikäyttö.mutta jos kerta on niin kiire ettei jouda lämpöjen nousua ja laskua odottelemaan niin sit varmaan se vapari sopii sille paremmin :shock: :roll:
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Jos haluatte autolta ehdotonta luotettavuutta niin lukekaa tämä juttu.Sieltä selviää mikä on maailman paras diesel henkilöauto :lol: :lol: :lol: .
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=10277.0
Ei oo kuulkaa mersun koneet mistään kotoisin kun tuohon vertaa :x :lol: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

754 kirjoitti:Miten tuon 290 d polttoaineen syörrö on järjestetty?
290 kone on sähköohjatulla jakajapumpulla. Ja kone on suoraruisku.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”