Vuotaa öljyä nokkaketjun kiristimen juuresta..

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Vuotaa öljyä nokkaketjun kiristimen juuresta..

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Niin eli minkäläinen tuo tiiviste systeeemi on tuossa nokkaketjun kiristimessä kun vuotaa tai siis tihkuu/mehii öljyä kiristimen juuresta... Apua kaivattais... Siis moottori on om605... 250td 20 venaa...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alumiiniprikka joka voi kiristettäessä jäädä huonosti paikoilleen jolloin se rikkoutuu.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Missä kohti se on siellä ja pitääkö vaihtaa koko kiristin vai saako vaihdettua pelkän prikan ja onko iso homma...???
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Prikka on siis kiristimen ja kannen välissä.

Vaihto suunnilleen näin:
Kiristin irti 32 mm hylsyllä, paperia alle ettei mene öljyä laturiin.
Uusi prikka kiristimeen.
Kiristin takaisin paikalleen samalla seuraten että prikka pysyy kohdallaan.
Kiristys 70 Nm:iin.

Harvemmin vuotaa itse kiristimestä, en tiedä millainen tiivistys sisuksissa on.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

dealer kirjoitti:Prikka on siis kiristimen ja kannen välissä.

Vaihto suunnilleen näin:
Kiristin irti 32 mm hylsyllä, paperia alle ettei mene öljyä laturiin.
Uusi prikka kiristimeen.
Kiristin takaisin paikalleen samalla seuraten että prikka pysyy kohdallaan.
Kiristys 70 Nm:iin.

Harvemmin vuotaa itse kiristimestä, en tiedä millainen tiivistys sisuksissa on.
pääsekö tuossa hommassa jakoketju löystymään kuinka pahasti :?: Itelle pitäs kanssa vaihtaa tuo prikka tuohon kiristimen välille(moottori on vissiin kait se "kuuluisa" OM606 kun on 3litranen 24venttilinen diesel -94)
Ja voin sanoa ettei ole aiemmin tarvinnut painia tämän kiristin systeemin kanssa niin ei ole yhtään tietoa asiasta joten jos joku tietää niin voisiko ystävällisesti valaista hieman tätä asiaa mulle :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Löystyyhän se siksi aikaa kun kiristin on irti mutta mikään ei "hyppää".
Äläkä ihimeesä starttaile kesken remontin. :shock:

Kasattuasi voit pyöritellä konetta kampiakselin päästä pari kierrosta pyörimissuuntaan jotta ketju on varmasti valmiiksi tiukalla.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

dealer kirjoitti:Löystyyhän se siksi aikaa kun kiristin on irti mutta mikään ei "hyppää".
Äläkä ihimeesä starttaile kesken remontin. :shock:

Kasattuasi voit pyöritellä konetta kampiakselin päästä pari kierrosta pyörimissuuntaan jotta ketju on varmasti valmiiksi tiukalla.
Kiitoksia vaan vinkistä nyt uskaltaa itekkin korjata kun tietää ettei mitään vakavaa pääse tapahtumaan vaikka sen irrottaakin, auton avaimethan mulla on aina rempan ajan taskussa ettei kukaan vaan pääse höräyttämään autoa tulille remmpojen aikana :roll: :rollin:
Avatar
seppokotilainen
Viestit: 325
Liittynyt: 13.12.2006 1:29
Paikkakunta: Lievestuore

Viesti Kirjoittaja seppokotilainen »

Juuu prikasta vuotaa... kiitoksia taas tiilerille!!!!!!! Huomenna vaihtuu prikka....
MB250TDvm-95..20venttiiliä
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mullakin vuoti siitä kiristimen juuresta: Otin jakoavaimen ja kirrasin: Vuoto lakkasi :lol:. (Suosittelen kuitenkin enemmän noita diilerin ohjeita)
Kein siknatuur
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Sampo N. kirjoitti:Mullakin vuoti siitä kiristimen juuresta: Otin jakoavaimen ja kirrasin: Vuoto lakkasi :lol:. (Suosittelen kuitenkin enemmän noita diilerin ohjeita)
Minäkin! Isoveljen 300DTn edellinen omistaja oli vääntäny voimiensa tunnossa kiristintä :arrow: kierteet meni, ja niimpä se öljyä valuutteloo niin palijon että se seistä törröttää tuossa pihalla! :evil:
Se kävi jo kerran ylivieskassa Aution Autolla, ukot korijas sen ja matka jatku hetken aikaa. Sitte se petti taas. Mutta se mennee takasi ylivieskan suuntaan kuuhan traileri ja kuski on samaan aikaan vapaita.

Toivottavasti saavat kuntoon sielä! Autolla olis vielä piiitkä elinkaari.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”