Vuotaa öljyä nokkaketjun kiristimen juuresta..
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Vuotaa öljyä nokkaketjun kiristimen juuresta..
Niin eli minkäläinen tuo tiiviste systeeemi on tuossa nokkaketjun kiristimessä kun vuotaa tai siis tihkuu/mehii öljyä kiristimen juuresta... Apua kaivattais... Siis moottori on om605... 250td 20 venaa...
MB250TDvm-95..20venttiiliä
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Prikka on siis kiristimen ja kannen välissä.
Vaihto suunnilleen näin:
Kiristin irti 32 mm hylsyllä, paperia alle ettei mene öljyä laturiin.
Uusi prikka kiristimeen.
Kiristin takaisin paikalleen samalla seuraten että prikka pysyy kohdallaan.
Kiristys 70 Nm:iin.
Harvemmin vuotaa itse kiristimestä, en tiedä millainen tiivistys sisuksissa on.
Vaihto suunnilleen näin:
Kiristin irti 32 mm hylsyllä, paperia alle ettei mene öljyä laturiin.
Uusi prikka kiristimeen.
Kiristin takaisin paikalleen samalla seuraten että prikka pysyy kohdallaan.
Kiristys 70 Nm:iin.
Harvemmin vuotaa itse kiristimestä, en tiedä millainen tiivistys sisuksissa on.
oulaistenliikenne.fi
pääsekö tuossa hommassa jakoketju löystymään kuinka pahasti Itelle pitäs kanssa vaihtaa tuo prikka tuohon kiristimen välille(moottori on vissiin kait se "kuuluisa" OM606 kun on 3litranen 24venttilinen diesel -94)dealer kirjoitti:Prikka on siis kiristimen ja kannen välissä.
Vaihto suunnilleen näin:
Kiristin irti 32 mm hylsyllä, paperia alle ettei mene öljyä laturiin.
Uusi prikka kiristimeen.
Kiristin takaisin paikalleen samalla seuraten että prikka pysyy kohdallaan.
Kiristys 70 Nm:iin.
Harvemmin vuotaa itse kiristimestä, en tiedä millainen tiivistys sisuksissa on.
Ja voin sanoa ettei ole aiemmin tarvinnut painia tämän kiristin systeemin kanssa niin ei ole yhtään tietoa asiasta joten jos joku tietää niin voisiko ystävällisesti valaista hieman tätä asiaa mulle
Kiitoksia vaan vinkistä nyt uskaltaa itekkin korjata kun tietää ettei mitään vakavaa pääse tapahtumaan vaikka sen irrottaakin, auton avaimethan mulla on aina rempan ajan taskussa ettei kukaan vaan pääse höräyttämään autoa tulille remmpojen aikanadealer kirjoitti:Löystyyhän se siksi aikaa kun kiristin on irti mutta mikään ei "hyppää".
Äläkä ihimeesä starttaile kesken remontin.
Kasattuasi voit pyöritellä konetta kampiakselin päästä pari kierrosta pyörimissuuntaan jotta ketju on varmasti valmiiksi tiukalla.
- seppokotilainen
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.12.2006 1:29
- Paikkakunta: Lievestuore
Minäkin! Isoveljen 300DTn edellinen omistaja oli vääntäny voimiensa tunnossa kiristintä kierteet meni, ja niimpä se öljyä valuutteloo niin palijon että se seistä törröttää tuossa pihalla!Sampo N. kirjoitti:Mullakin vuoti siitä kiristimen juuresta: Otin jakoavaimen ja kirrasin: Vuoto lakkasi . (Suosittelen kuitenkin enemmän noita diilerin ohjeita)
Se kävi jo kerran ylivieskassa Aution Autolla, ukot korijas sen ja matka jatku hetken aikaa. Sitte se petti taas. Mutta se mennee takasi ylivieskan suuntaan kuuhan traileri ja kuski on samaan aikaan vapaita.
Toivottavasti saavat kuntoon sielä! Autolla olis vielä piiitkä elinkaari.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740