kampiakseli vaimennuskumi

Vastaa Viestiin
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

kampiakseli vaimennuskumi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Kuvassa 300 dt kampialeksi.Onko tuossa kuvassa tärinänvaimennin kumia? Hieman täristää !
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 015&SGN=01
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuvan numero 53 on värinänvaimennin.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

kiitos

Viesti Kirjoittaja koyama »

onko ollut viallisia kumeja,voiko sitä asentaa "väärin"
Tutulla asentajalla oli aikoinaan w123 nelipyttynen ja vaimenninkumi oli tullut väärin päin, tärinää ja kolinaa oli riittänyt kunnes oli tajunnut vaihtaa sen toisin päin.
Avatar
koyama
Viestit: 401
Liittynyt: 27.11.2006 11:30
Paikkakunta: roi

kumi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Vaimenninkumi rikki pakosarjan puolelta,korjattu.Nyt ei täristä
Nyt minäkin tiedän mitä tarkoittaa, Kuutonen jotain ihan muuta.
Vielä kun sinisen savun aiheuttajan/roklatuksen aiheuttaja löytyisi niin saattais jo hymyilyttää.
masah
Viestit: 80
Liittynyt: 07.6.2006 18:57
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

mitäs jos sen numero 53 jättää pois 2,5 dt superi käytössä ..haittaako mitään
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Miekö ihan kuvittelisin et just superit tarvii kaiken värinänvaimennuksen ja tasapainotuksen mitä löytyy nuiden kovien kierrosten takia.
Pro HVM
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Väittäisin minäkin sitä hyvin tarpeelliseksi. Kirjatiedon mukaan sillä tapetaan moottorin käyntikierroslukualueella esiintyvät värinät. Massa muuttaa myös kampiakselin ominaisvärähtelytaajuutta. Se halutaan nostaa tai laskea sellaiseksi, etteivät värinät moottorin käydessä ole samalla taajuudella. Mikäli kampiakselin värähtelytaajuus osuisi käyntikierroksille, kasvaisivat värinät entisestään ja koneelle kävisi kuin scanian 8-litraiselle moottorille - kampiakseli kahtia.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
JP74
Viestit: 721
Liittynyt: 08.11.2005 7:16
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja JP74 »

w201:ssä vanhemmissa om 601:ssä ei ole tota värinänvaimenninta. Ainoastaan peltinen siivapyörä. Tais tulla vasta joskus -88 201:een. Mitään eroa en ole huomannut käynnissä värinänvaimentajalla tai ilman.

Luulisisn lonkalta, että om602 tarttee vajaamukisuuden takia tuon limpun.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”