Mullakin alko kone roklattammaan...

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Mullakin alko kone roklattammaan...

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Huomasin vaan eilen pihaan tullessani ett aikamoista ääntä pitelee tyhjäkäynnillä, mutta loppuu kun hieman kaasua lisää.

Mitä nyt vois jotenki paikallistaa niin ihan edestä tuntus kuuluvan, vesipumppu ? alipainepumppu ? täytynee jossain korjaamolla käydä ottaa diagnoosi.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hihnankiristimen iskari, ketjunkiristin, alipainepumppu...
Avatar
daerok
Viäräleuka
Viestit: 1149
Liittynyt: 24.10.2005 21:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Kampiakselin hihna pyörä löystynyt :?: Pitää kyllä paremminkin kolinaa,mutta tarkista kuitenkin. 8)
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Hihnankiristimen iskunvaimennin.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Sormen kun laittaa sen iskarin päälle auton käydessä tyhjäkäyntiä, niin tärinän tuntee parhaiten.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Miekin vast ikkään kamppailin hihnan iskarin kaa. Sen näkee silmälläkin ko renosonsoi nii halavatusti ja saattaa normaalis ajos olla aivan äänetön. Mutta tietylla kierosluvulla rällättää tosi ikävästi. Mulla se oli pikkuse alla tuhat kierrosta, sellane terävä helinä. Se se on se. :lol:
VALMET 5oo -69
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Kohtahan se nähdään onko se hihnankiristäjä kun kokeilen uutta sellaista.

Edittiä: ei per***e :evil: eihän se kiristäjän alin pultti mahdu tulee pois sieltä vaan törmää vesipumpun hihnapyörään :protest: ei jaksa alkaa purkaa koko keulaa...sen totesin että aika helposti sitä kiristäjää pysty pumppailee ylös alas, kun taas uutta ei. Kai se on siinä se vika, kai ?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
_Antti
Viestit: 142
Liittynyt: 23.4.2006 10:49
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja _Antti »

Mahtuukos se koko kiristin hommeli tuleen pois siitä välistä, en nyt muista vaikka just hiljan kiristintä, iskaria ja vesipunuppua vaihtelin, no kuitenki se kiristin on yhellä isolla kuusiokololla kiinni joka on siin läpän alla..
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

EzKo kirjoitti:Kohtahan se nähdään onko se hihnankiristäjä kun kokeilen uutta sellaista.

Edittiä: ei per***e :evil: eihän se kiristäjän alin pultti mahdu tulee pois sieltä vaan törmää vesipumpun hihnapyörään :protest: ei jaksa alkaa purkaa koko keulaa...sen totesin että aika helposti sitä kiristäjää pysty pumppailee ylös alas, kun taas uutta ei. Kai se on siinä se vika, kai ?
Mulla olisi huomenna joutilasta aikaa klo 18 jälkeen, voisin näyttää miten homma tapahtuu; olen kahteen omaan Mersuun vaihtanut.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Ruoja kirjoitti:
EzKo kirjoitti:Kohtahan se nähdään onko se hihnankiristäjä kun kokeilen uutta sellaista.

Edittiä: ei per***e :evil: eihän se kiristäjän alin pultti mahdu tulee pois sieltä vaan törmää vesipumpun hihnapyörään :protest: ei jaksa alkaa purkaa koko keulaa...sen totesin että aika helposti sitä kiristäjää pysty pumppailee ylös alas, kun taas uutta ei. Kai se on siinä se vika, kai ?
Mulla olisi huomenna joutilasta aikaa klo 18 jälkeen, voisin näyttää miten homma tapahtuu; olen kahteen omaan Mersuun vaihtanut.
Ahaa...sopii mulle jos en mee kaverin tallille kesäautoo ropaamaan, joutuu vähän menee kaverin pillin mukaan :shock: kun auto on sen tallissa.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Ööö...näköjään on kahta eri iskaria tarjolla duunissa 090 nm tai 1200 nm :shock: kumpi se on :?
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

No hep...sain kun sainkin vaihdettua sen kiristimen :mrgreen: kesti vaan aikansa hokata miten sen sais vaidettuu ilman älytöntä kamojen purkamista keulilta.

Ihan paskana se vanha olikin, oli tullu mehut pihalle. Kyllä se ny on taas hiljainen 8)
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No et kehtais kertoo miten se käy näpsästi? Olikos kuvia kans?
Pro HVM
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Rässi66 kirjoitti:No et kehtais kertoo miten se käy näpsästi? Olikos kuvia kans?
Juu...kehtaan mä :D olin vaan niin tohkeissani etten kuvia hiffannu ottaa :(

Suurin piirtein se meni näin: löysäsin sen kiristimen vivun, sen missä on se jousi kiinni hihnankiristäjän iskarin vieressä, sitten tuuppasin sen pitkän pultin millä vipu/jousi on kiinni pois silleen että vipu sekä jousi irtosivat.

Sitä ennen olin jo irroittanut hihnankiristäjän iskarin ylimmäisen pultin, sitten vain nykäisin iskarista ylöspäin ja alimmainen pultti nousi juuri ja juuri vesipumpun hihnapöyrän yläpuolelle. Sitten vaan alapultti pois ja vanha iskari hiiteen ja uusi tilalle :D

Sen jälkeen vipu sekä jousi ja pultti paikalleen, viimesenä se iskarin yläpultti kiinni. Ei menny kauaa tossa hommassa, nyt se vois hajota vaikka joka päivä :lol: nou problem :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mulla piti ottaa visko pois ja hieman löysyttää vesipumpun pyörän ruuveja että sai sen alapultin pois. Ei kyllä ollut paljosta kiinni. :( :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Koko keinun saa vaihdettua ilman että purkaa mitään ylimääräistä tuosta OM603sta. Olen jopa kirjoittanut siitä tänne tai käpyyn joskus aikoinaan tarkat ohjeetkin!
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”