4-maticin etuveto akseli...

Vastaa Viestiin
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

4-maticin etuveto akseli...

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

Terva...snapsi!
Kiire kun on aina saada heti tietää ettei voi varrota maanantaille, nii osaako kukaan sanoa , saako 4-maticiin etuvetariin nivelet erikseen vai täytyykö hommata koko akseli uusi.
Pitää jurinaa, nostimme auton ylös niin akselin perän puoleisessa päässä
klappia, ylös alas suunnassa. Kumien läpihän ei näje, joten diagnoosi jäi tällä kertaa käsivaralle.
Sattuuko jollain oleen ko. osia vaikka ihan ylimääräiseksi jääneitä tyrkyllä?
KL-sivut ei oikein pelitä näin viikonloppuisin.
Muistaako kukaan mistä linkistä aukesi kuvia 4-maticin räjäytyskuvista?
Uudemmissa mersuissa kuulemma luistonesto käy takarenkaiden kulutuskestävyyden päälle, kuinka on w 124 asd perällä varustetun kanssa?
Auto ollut mulla helmi 2006 asti, ajanut oon sillä nyt vähä reilu 84 000 km ja viime loppu kesästä ostin misukat, eivät olleet kuin 2-3 kk ja takarenkaat slut joten kilomeetrejä tuli kummeille ehkä 15000-20000 km
kuskin puoleinen takapyörän laakeri vaihdettiin marraskuussa, oli klappia ja toisen puolen vaihdettiin pari viikoa sitten, oli vielä enemmän klappia.
Olisko ollut jo viime loppu kesästä hiukan ehkä laakereissa väljää joka olisi aiheuttanut renkaiden " liian" nopean kulumisen, mene ja tiedä?
Tulipa tekstiä, no jospa joku jaksaisi lukea loppuun ja ehkä kommentoida pulmaani!
Jatsi
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Minttu...viina!
No moro tästä naapurista. Kuvat löytyy tuolta
Ei se ASD käy renkaiden päälle, kun siinä ei jarrutella mitään.
Tasasemmin kuluu gummit ku lukko on päällä.
Pro HVM
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

löytyypi ylimääräset vetarit
0400-888954
"Nelikolla" varmasti kotiin vaikka baarista
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Myöhästyin vissiin,mutta jos on tuolleen vähän rikki,ni voip ite ehjätä:
viewtopic.php?t=6298&highlight=4maticin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Vasen etuakseli on varalla. Siinä on sisäpuolen kumi sökö, mutta
itse nivel on ehjä. Akseli napattiin alta pois saman tien, kun kumi
hajosi. Kilometrejä on 240.000 ajettuna. Hinta olisi 150 euroa.

Vasen etuakseli lähtee helposti pois, mutta muistaakseni oikea akseli
saattaa vaatia hiukan purkamista, muuten akseli ei ehkä mahdu
irtoamaan.
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

4-maticin etuveto akseli...

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

Terva!
Otimme torstai iltana etuperän öljypohjan auki ja siellä oli kyllä kaikki käsikopelolla ok., rautaa ei ollu sitten nimeksikään isompaa klappia ei tuntunu missään mitä vähä pääsi pikkukangella vääntään. Vaihdettiin etupyöränlaakeri kuskin puolelle, joten kaikki pyöränlaakerit on vaihdettu sitten viime lokakuun.
No, jurina hiljeni paljon mutta viälä kuuluu, joten vuorossa on vetarit pois ja vaikka ne neulalaakerit sis. niveliin uusiksi. Kilander, mikä oli niiden laakeri neulojen tyyppi/koko/kpl per kuppi , jos käyn laakeri liikkeessä haeskelemassa?
Jarkko N, onko paha juttu heittää puh. numero voorumiin, jos tarvitsee otta yhteyttä sen vetarin puitteissa, ite asun Urjalassa joten Tampereela käydä huitasee aika hapiaan...?
Jatsi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Miulla oli jäänyt sinne suojakumin sisäpuolelle muutama irtoneula,siitä mallin kanssa laakerikeskukseen,ja tilaamalla sain sopivanlaiset neulaset 8) .

Olikohan 32 kpl.../kuppi...
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Minut tavoittaa numerosta 050 465 4884.

MInulla on korjaamo-CD, jossa on irrotus- ja asennusohje, voin katsoa
tarvittavat kohdat tai tulostaa sivut. Ne on sitten saksaa.
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

4-maticin etuveto akseli...

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

Ok Jarkko, soitellaan!
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Pdf:t

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tulostin korjaamokäsikirjan ohjeita pdf:ksi.
Mukana on pdf- tiedostot etuvedon
-muutoksista
-etuvedon purkamisesta
-akselien irrotuksesta
-kumien vaihdosta
-laakerien vaihdosta
-tiivisteiden vaihdosta 2 kpl
-tasauspyörästöstä

Jos saan email-osoitteen, voin laittaa tulemaan ohjeita, copyrightin
puitteissa mitä voi.

Suosittelen ostamaan eBaysta koko korjaamo-CD:n, sille on
kyllä käyttöä. Muutaman kympin maksaa.
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

4-maticin etuveto akseli...

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

Terva Jarkko!
Onko sulla heittää ebay / korjaamo cd:n sivu linkki voorumiin.
olen ainoastaan kerran pyörinyt ebay.de sivuilla ja saksan kielen taito on nau essen tasolla, niin arvaahan sen mitä siitä tulee. Kauheesti on roinaa ku vaa tiätäis mitä.
Kuulin vaan että Saksaan ku lähettää kaverille vetoakselin, nii hän paiskaa sen Stuttgartiin mersulle, tulee takaisin uusilla nivelillä, kumeilla ja akseli tsekattuna 200€?! + postikulut mennen tullen.
T:Jatsi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

OK, paikka on www.ebay.de ja hakusanat ovat
esim: mercedes w124 werkstatt cd

Minulla on samanlainen kuin tässä linkissä:
http://cgi.ebay.de/Werkstatt-CD-WIS-Mer ... dZViewItem

Tämä on siis yhden CD:n suppea versio, jonka MB on
julkaissut kuluttajille. Se toimii vain Windowsissa, mikä
on selvä puute, itse käytän lähinnä Linuxia.

Lisäksi on saatavana laajempia korjaamo-CD:a, myös
englanniksi. Ne sisältävät MB:n kaikki mallit ja ne voi asentaa
verkkoon. Aktivointi tapahtuu salasanalla. Laillisen vanhan
version saisi muistaakseni jopa alle 50 e:n USA;sta. Lisäksi
pitää maksaa lisenssimaksu, joka on kai parikymppiä. Laittomia
kopioita jaetaan Piratebayssa, samoin varaosaluetteloita.
Koska ohjelmiston salasana generoidaan verkkokortin
MAC-numeron perusteella, ostettu lisenssi on konekohtainen.
Kun itsellä ei ole sopivaa Windows-konetta, en ole hankkinut
näitä laajempia versioita.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Täältä saa ostaa näitä parempia versioita eri kielillä, ei
suomeksi. Nämä kattavat yleensä sekä USA:n että Euroopan mallit,
ellei toisin mainita. Korjaamokäsikirjalle hakusana on WIS,
diagnostiikkaohjelmistoille DAS ja varaosaluetteloille EPIC.

http://www.manualsoft.com/index.php?cPa ... lter_id=94

Lähetyskuluista:
A parcel of max. 100 g = 4 CD/DVD costs within the European
Union 2,90 € of shipping/wrapping.
The same parcel to USA, Australia or South America 3,90 €.

Riittävän halvasta ostoksesta ei tarvise maksaa päälle ehkä tulevia
tullia ja veroa, en tiedä paljonko tarkka raja on. Softa-CD sisältää
aina lisenssin, lisenssejä voi ostaa erikseenkin. CD:a ei voi palauttaa,
koska sen voi kopioida. Lisätietoja ko. sivuilla, mm faq.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Re: 4-maticin etuveto akseli...

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Jatsi kirjoitti: Kuulin vaan että Saksaan ku lähettää kaverille vetoakselin, nii hän paiskaa sen Stuttgartiin mersulle, tulee takaisin uusilla nivelillä, kumeilla ja akseli tsekattuna 200€?! + postikulut mennen tullen.
T:Jatsi
Ja tasapainotettuna... pelklkä suojakumisarja maksaa 200 e.

Ne käytetyt CD:t voivat olla naarmuisia, mutta jos maksat
PayPal:lla, niin maksun voi jäädyttää, jos tavara on huonoa.
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

4-maticin etuveto akseli...

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

Terva Jarkko N!
No jo tuli infoo linkeistä, kiitti kovasti, täytyy alkaa selaileen. Mulla on töissä yks kaveri joka on alkujaan InkerinSuomalaisia ja hänen serkkunsa on Saksassa asunut jo vuosia ja hän kertoi tästä vetareiden kunnostuksesta Stuttgartissa, että ei se aivan huhupuhetta ole.
Jos osat tulee ylä-nekalaan samasta paikasta, ni melko hyvin on katteet kohdallaan, ku vanhan akselin palauttamalla saa pulittaa viä 700€ rahaa!
Vaihdoin siinä juuri iltapuhteena repsikan puoleisen etupyörän laakerin ja oon joskus helpompiakin vaihtanu, ainoo vaan että homma jäi kesken .Vedin uutta laakeria enerpacin 20 tn reikätunkilla paikalleen ja viime millillä kun laitoin vanhan koolin väliin, nii aluslevy oli vinossa ja väänsi uuden laakerin koolia niin, että halkesi pala ulkoreunasta,P.......E!
Ei pitäis aina olla niin s.....nan kova hätä noiden hommien kanssa !
Eli ikinä ei oo aikaa tehrä hommaa kunnolla, mutta aina on rahaa tehrä se uurestaan!
T:Jatsi
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Juu,kl-osissa pelkät kumit maksaa n.170 €,ja ei se Saksa oo ihan ilmanen maa...
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Jarkko N kirjoitti:Täältä saa ostaa näitä parempia versioita eri kielillä, ei
suomeksi. Nämä kattavat yleensä sekä USA:n että Euroopan mallit,
ellei toisin mainita. Korjaamokäsikirjalle hakusana on WIS,
diagnostiikkaohjelmistoille DAS ja varaosaluetteloille EPIC.

http://www.manualsoft.com/index.php?cPa ... lter_id=94
Pistimä tuonne tilauksen. Saa nähdä tuleeko cd:t, vai meneekö pelkästään rahat. :?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

WIS

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tuo WIS-käyttöliittymä on minusta erittäin kökköinen, se kuluttajille
tarkoitettu korjaamo-CD on paljon mukavampi käyttää ja siinäkin
on aika laajalti tietoa. Vaan kai kaikkeen oppii.

Jos se WIS tuntuu pahalta käyttää, niin ainahan sen voi myydä eteenpäin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”