250D automaatti (kierrokset)??

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
w124 250D
Viestit: 7
Liittynyt: 06.4.2007 16:37
Paikkakunta: lahti

250D automaatti (kierrokset)??

Viesti Kirjoittaja w124 250D »

oisin kysynyt jos joku tietäisi mitä kierrokset on 250D automaatissa kun ajaa 100kmh, mun autossa on n.2700kierrosta.. ja tuntuu että on hieman korkeat?? vaihteet menee päälle "äkäsesti" 1-2 väli tosi nopee.. ja sit tyhjäkäynnillä käy tasasesti mutta kun nostaa hieman kierroksia niin kuuluu metallinen rallatus, vielä hieman kierroksia niin ääni häviää.. ei savuta juuri yhtään saa polkea aika lailla et savuttais.. sit vielä kun ajaa hieman 100kmh yli niin rupee täristää ratti ja kuuluu kumea jympytys vasemmasta etupäästä.. kiitos jo etukäteen!! jos joku tietäs mistä noi kyseiset ongelmat johtuu :?: :?:
HVM

Re: 250D automaatti (kierrokset)??

Viesti Kirjoittaja HVM »

w124 250D kirjoitti:oisin kysynyt jos joku tietäisi mitä kierrokset on 250D automaatissa kun ajaa 100kmh, mun autossa on n.2700kierrosta.. ja tuntuu että on hieman korkeat?? vaihteet menee päälle "äkäsesti" 1-2 väli tosi nopee.. ja sit tyhjäkäynnillä käy tasasesti mutta kun nostaa hieman kierroksia niin kuuluu metallinen rallatus, vielä hieman kierroksia niin ääni häviää.. ei savuta juuri yhtään saa polkea aika lailla et savuttais.. sit vielä kun ajaa hieman 100kmh yli niin rupee täristää ratti ja kuuluu kumea jympytys vasemmasta etupäästä.. kiitos jo etukäteen!! jos joku tietäs mistä noi kyseiset ongelmat johtuu :?: :?:
Kieroksethan riippuvat perävälityksestä, mielestäni 2700rpm kuulostaa normaalilta. Vaihteiden on hyvä
mennä päälle "äkäisesti", se on merkki kunnossa olevasta ja luistamattomasta vaihdelaatikosta. :idea: Vaihtoja voi toki halutessaan pehmentääkin, mutta en lähtisi siihen ihan peruskoulupohjalta. Laatikon saa äkkiä luistamaan ja rikki.

Rallatus? Alipainepumppu? Nokkaketju?

Jympytys? Eturenkaassa runkovika? :idea:
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kyllä nykivä laatikko on terveepi kuin luistava. Se saattaa nykiä hieman tarkoitettua enemmän, jos kaasuvivuston säätö on pielessä ja hevosia siten hukassa. Kannattaa säädellä kaasuvivustosta löysät pois ihan ensitöikseen tankoja jatkamalla. Auto tulee muutenkin mukavammaksi ajella ja laatikko vaihtaa pehmeämmin. Toki vaihteiston saa säädettyä pehmeämmin vaihtavaksi ja siihen löytyykin ohjee hakutoiminnolla, mutta katso vivustojen säädöt ennen sitä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
w124 250D
Viestit: 7
Liittynyt: 06.4.2007 16:37
Paikkakunta: lahti

kiitos teille!!

Viesti Kirjoittaja w124 250D »

:P :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”