Huonosti käyntiin pakkasella
Huonosti käyntiin pakkasella
terve! mepe 250d -90 lähtee huonosti käyntiin pakkasella, yli 7 pakkasta tai roikasta yli 15. Tiedetään, pakkaset meni jo mutta tämä jäi vaivaamaan. Hehkut ja rele kunnossa ja p-a suodattimet vaihdettu. Voiko hehkut sammua ennen merkkivaloa? Voinko hehkuttaa liian pitkään? Sitten kun auto seisoo ajon jälkeen vaikka 8-9 tuntia 30 pakkasessa niin lähtee vielä kuin palmun alta. Yön kun seisoo niin saa sahata n. 10 s ennen kuin lähtee hitaasti käynnistymään ja sillnkin kaasu pohjassa.
Ja mistä johtuu se jyrinä matalila kierroksilla? En yleensä harrasta liruttelua matalilla kierroksilla, mutta n. 50 vauhdissa kolmosella pitää linja-automaista jyrinää. Ei viittis kakkosellakaan viittäkymppiä kovin pitkään...
Kiitos jo etukäteen. Toiv. vastaukset viisaampia kuin kysymykset.
Ja mistä johtuu se jyrinä matalila kierroksilla? En yleensä harrasta liruttelua matalilla kierroksilla, mutta n. 50 vauhdissa kolmosella pitää linja-automaista jyrinää. Ei viittis kakkosellakaan viittäkymppiä kovin pitkään...
Kiitos jo etukäteen. Toiv. vastaukset viisaampia kuin kysymykset.
Vaikuttaa vahvasti ilmavuodolle, polttoaine karkaa tankkiin yön aikana. Sitten saa sahata.
Tuossa taitaa olla jo kaksoismassa vauhtipyörä. Veikkaisin sitä syylliseksi jyrinään. 5-sylinterinen on tosi herkkä aloittamaan sen jyrinän ja vanhemmat vuosikerrat, joissa ei kaksoimassavauhtipyörää ole jyrisevät tuolla tavalla lähes aina. Kaksoimassavauhtipyörällä olevat eivät käsittääkseni jyrise pienillä kierroksillakaan, jos vauhtipyörä vain on kunnossa.
Tuossa taitaa olla jo kaksoismassa vauhtipyörä. Veikkaisin sitä syylliseksi jyrinään. 5-sylinterinen on tosi herkkä aloittamaan sen jyrinän ja vanhemmat vuosikerrat, joissa ei kaksoimassavauhtipyörää ole jyrisevät tuolla tavalla lähes aina. Kaksoimassavauhtipyörällä olevat eivät käsittääkseni jyrise pienillä kierroksillakaan, jos vauhtipyörä vain on kunnossa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
kiitoksia
Ilmavuotoja epäilinkin... akkuasiaakin pitää tarkistella. jyrinästä vielä, että ei varman kovin vaarallista? Ja millon se vauhtipyörä on vaihtunut, mulla vielä peltiset helmat tässä. Ihan vaan mielenkiinno vuoksi.
Ei se jyrinä vaarallista ole. Ihmetyttää vain kovasti, kun 89 tuli muovihelmat alkuvuodesta ja käsittääkseni loppuvuodesta vaihtui vauhtipyörä. Ei kai se auto voi olla 90-mallia? Tuskimpa siinä on silloin kaksoismassavauhtipyörää, kun ei ole muovihelmojakaan. Jyrinä olisi silloin ihan normaalia. Vai mitäpä on raati mieltä?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Auto on rekisteröity elokussa -90. Itsekin hieman ihmettelin vuosimallia, kun on tosiaan tullu niitä - 89 muovihelmasia vastaan... En muuten ole tutkinut,onko se veholainen vai joku vihulainen. Siis jonkun muun maahan tuoma. Mutta eipä hirveästi kiinnosta vaikka olisi -85, on sen verran paljo vielä koria ja konetta.
Kesä tuli
Näin se kesä tuli ja oireet hävis jo ajat sitte mutta syy tais löytyä: Pikkusen on tihhuuttanu naftaa keskimmäisen suuttimen ympärille, huomasin äsken kun ihan rupes vaivaamaan niin oli pakko työntää nenä konepellin alle... Kylmänä ei vielä haissu diisseli mutta lämpimänä jo vähä ja oli helpompi paikallistaa. Tarkkaa vuotokohtaa ei vielä osaa sanoa. Niin, se kai samasta kohasta sitte vuotaa ilimaa sisällepäin auton seistessä ja aiheuttaa pakkasella sitte käynnistyshäiriöitä, vai?
En oo auton likellä juuri, mutta voisko vuotaa myös suuttimen juuresta, tiivisteestä? Onkohan tämmöselle alottelijalle liian paha se suuttimen tiivisteen vaihto? Ne letkuthan nyt saa vaihettua. Jos ei tuo vaikuta käyntiinlähtöön, ni mikä he*****i se siihen vaikuttaa? Ja miten sen saa selville, jos jossain on ilmavuoto eikä vuoda tiisseliä ympäristöön?
Ennen ruiskutuspumppua olevat ilmavuodot on niitä "pahoja" ja aiheuttaa ilmavaivoja. Suuttimet tykötarpeineen on pumpun jälkeen. Kattele sieltä ilmanputsarin alta kaikki polttoaineletkut ja "mötikät" mihin niitä menee etteivät ole kosteita. Polttoainetta ei tarvitse vuotaa ulospäin juurikaan , koska imupuolella ei painetta juurikaan ole. Tankilla käydessä tarkkaile korkin suhahdusta , onko painetta vai imaiseeko sisäänpäin, yleensä on pieni paine.
Suuttimen tiivisteellä tarkoitetaan yleensä suuttimen pohjatiivistettä ja jos se vuotaa niin se valskaa painetta sylinteristä. Suuttimen runkokin voi vuotaa mutta sitä voi kokeilla kiristää siitä yläosasta kun ensin löysää ruiskutusputkea , joka voi sekin tihkua ja voidaan kiristää. Yleensä suuttimet eivät ala vuotaan itsestään vaan vuoto löytyy ylivuoto letkuista.
Suuttimen tiivisteellä tarkoitetaan yleensä suuttimen pohjatiivistettä ja jos se vuotaa niin se valskaa painetta sylinteristä. Suuttimen runkokin voi vuotaa mutta sitä voi kokeilla kiristää siitä yläosasta kun ensin löysää ruiskutusputkea , joka voi sekin tihkua ja voidaan kiristää. Yleensä suuttimet eivät ala vuotaan itsestään vaan vuoto löytyy ylivuoto letkuista.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Ahaa... minä kuvittelin, että yksittäinen ylivuotoletkun vuoto voisi aiheuttaa jo tuon käynnistymishärön, kuten yksittäinen pimeä hehku.Ennen ruiskutuspumppua olevat ilmavuodot on niitä "pahoja" ja aiheuttaa ilmavaivoja
Eikös tuo valskaaminen hankaloita käynnistymistä? Meinaan vaan kun paikat oli aivan kuivia niitten letkujen lähellä ja diisseliä vaan siellä suuttimen "juurella". Aion kyllä tässä vaihtaa ne ylivuotoletkut uusiin. Pitää vaan yrittää pohdiskella tässä vaihtoehtoja, ja kuunnella hyviä ohjeita.Suuttimen tiivisteellä tarkoitetaan yleensä suuttimen pohjatiivistettä ja jos se vuotaa niin se valskaa painetta sylinteristä
Pitäs nyt vaan saaha ne kovat pakkaset pariksi päiväksi, niin voisi testata, ettää korjaantuuko pelkillä letkuhommilla...
Kiitokset vaan Temmekseltä sinne Kempeleeseen.