Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla on tällainen ajokki, lähinnä metsästyskäytössä.

Omistin aiemmin -86 SJ:n, erehdyin laittamaan siitä myynti-ilmoituksen ja auto meni samantien.
Vieroitusoireet olivat sitä luokkaa että heti piti etsiä samanlainen tilalle.
Minulla oli tuuria, KePöstä löytyi -84 jonka hinta tipahti puhelinkeskustelussa 1200 euroon.
Menin Pihtiputaalle autoa katsomaan.
Päällisin puolin auto oli siisti mutta ajaessa taka-akseliston seutuvilta kuului karmea jyrinä kaasua painaessa.
Auto oli kuitenkin muuten hyvän oloinen ja vasta katsastettu.
Sain hinnasta tingittyä jonkin verran ja teimme kaupat.

Hain Shelliltä vessapaperia korviin ja jyristelin auton kotiin Haapavedelle.

Tarkemmissa tutkimuksissa selvisi että jyrinä kuuluu takapyörän laakerista; parinkympin osat ja tunnin työ. :D

Olen ajellut Suzukilla kolmisen vuotta ja parannellut sitä tarpeellisista kohdista...

Katolle tein telineen jossa on keskellä apukaukovalot ja laidoilla työvalot.
Vararengas on myös telineellä, alkuperäisellä paikallaan takaovessa se painavana repii takaoven lukkoa ja saranoita maastoajossa sekä haittaa näkyvyyttä.

Kuva

Edellinen omistaja oli ehtinyt vaihtaa autoon uudet ajovaloumpiot ja etuiskarit.
Takaiskarit olivat liian jäykät kaasuiskarit, vaihdoin tilalle uudet nesteiskarit.
Suzukissa ei ole alunperin lainkaan ilmanpoistoaukkoja korin takaosassa, joten lämmityslaitteen toiminta on kuin pulloon puhaltaisi.
Lasit aina huurussa / jäässä.
Onneksi ongelma on helppo korjata, itse tein sen näin; takaoveen reikä ja oven sisään 12v tietokoneen tuuletin.

Kuva

Ulkopuolella on suojaritilä.
Vararenkaan teline on poistettu ja tilalla on työvalo:

Kuva

Auton hallintalaitteita, keskellä paneeli jossa katkaisimet katolla oleville työvaloille, jälkiasennetuille sisävaloille, takaoven puhaltimelle ja lisälämmittimelle.

Kuva

Tekniikka on erittäin varmatoimista, kärkijakaja ja toimiva kaasutin ilman ylimääräisiä johtoja / letkuja. Käsiryyppy.
Auto lähtee lämmittämättäkin käyntiin pakkasesta kuin pakkasesta.

Kuva

Omassa autossani on suht matalat renkaat, 205/65/15, joten maavara ei ole suurimmillaan mutta se on riittänyt.
Suurin katsastettavissa oleva rengaskoko olisi 235/75/15.
Auton hitaan puolen välitykset saisivat olla selvästi hitaammat, silloin voisi harkita suurempaa rengastusta ja jousenriipukkeiden pidentämistä - sillä konstillahan maavara kasvaisi helposti.

Kuva

--------------------------------------------------

Hirvijahti päättyi tuossa joulukuun puolivälissä.
Suzukini on ollut ajamattomana muutaman viikon, ja ajattelin katsastaa sen ennen joulua.

Otin eilenillalla kattotelineen pois, en viitsi katsastusmiestä härnätä katolla olevalla vararenkaalla ja valopatteristolla...
Vararenkaan heitin kuitenkin auton takaosaan halkopinon päälle, ties jos vaikka tarvii matkalla.

Suzuki hyrähti totutun varmasti aamulla käyntiin, ja ajelin sillä 55 km työpaikalleni.

Hupaisaa miten erinomaiset valot tuollaisessa vanhassa autossa on - kehitys on mennyt kovasti huonompaan suuntaa kun muotoilu ei anna tilaa kunnollisille pyöreille ajovaloumpioille.
Suzukiin edellinen omistaja on vaihtanut uudet umpiot, 5,25" Boschit.
Umpiot eivät maksa juuri mitään verrattuna nykyautojen umpioihin, ja valoa on niin ettei juuri lisävaloja kaipaa näin lumikelillä...

Valoissa on myös sellainen ominaisuus, että kaikki valot menevät saman sulakkeen kautta mittarivaloja myöten.
Kerran se sulake on palanut 70 vauhdissa pimeässä, erinomaisen ikävä tilanne.
Vielä ikävämpi :( oli se kun Pappi poltti sen sulakkeen tahallaan :evil: , mutta ei puhuta nyt siitä :D .

Suzuki on semmoinen laite tuolla tien päällä, että asiat on syytä ottaa rauhallisesti; kapea, korkea auto ja lyhyt akseliväli = ei äkkinäisiä ohjausliikkeitä kiittooss :shock: .

Työpäivä alkoi klo 7.55.
Tarina jatkuu...
Viimeksi muokannut dealer, 31.8.2020 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Suzuki hyrähti totutun varmasti aamulla käyntiin, ja ajelin sillä 55 km työpaikalleni.
Tuosta suorituksesta kyllä pitäisi myöntää joku ritariristi tms.
55 km Suzukilla ja arvatenkin vielä sama matka takaisin :shock:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Re: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.

Viesti Kirjoittaja jusamb »

dealer kirjoitti:Vararenkaan heitin kuitenkin auton takaosaan halkopinon päälle...
Onkos Susukissa häkäpöntto? :shock: :lol:
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Re: Suzuki SJ 410 ajossa - jopa katsastuksessa.

Viesti Kirjoittaja Aku P »

dealer kirjoitti: Suzuki on semmoinen laite tuolla tien päällä, että asiat on syytä ottaa rauhallisesti; kapea, korkea auto ja lyhyt akseliväli = ei äkkinäisiä ohjausliikkeitä kiittooss .
Paitsi että neliveto vähän tasaa.
Itsehän ajan töissäni etuvetoisella C3:lla, johon pätevät muuten samat määreet.
Tell ME about epävakaus... :evil: :roll:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Minäkin aamulla pidin hiljaisen hetken siinä kohti, missä susuki oli ollut parkissa :pope: Tuumasin vaan ääneen, on se sitten lähtenyt liikenteeseen....

Susukissa on vaan tyyliä... Paikalliselta pilisringiltä varmasti sais kyytiläisen kun tuolla kurvailis... :fillari:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sinisen ritsan ritarikunnan suurristi ? :shock:

Meillä on puolen tunnin ruokatunti; söin ja tekaisin susukille pihalla katsastustarkistuksen eli tsekkasin valojen toiminnan.

Ajovalot, parkit ja jarruvalot OK.
Rekisterikilven valoista toisesta ei ole jäljellä kuin palanen ruosteista kehystä, ei suuremmin liikuta. :lol:
Oikea etuvilkku ei toiminut - no, se oli tiedossa
(susukissa on sellainen ei-ohjekirjasta-löytyvä-ominaisuus että jonkun vilkun pimetessä vilkkurele alkaa naputtaa tiheämpään. :lol: )
Siispä taskusta ruuvimeisseli, 2 ruuvia auki, polttimon pyöräytys ja ruuvit kiinni; tarvittavat kunnostukset on tehty.

Takaisin töihin.

Jatkuupi taas kohtapuoleen...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takavedolla ei kannata yrittääkään jäiselle tielle, siinä käy huonosti. :escape:

Jäi sanomatta että ruokatunnilla suoritin myös tehtävän "MH719258453FI", tein sen korjaamon autolla ihan harhautusmielessä, ja nyt on menossa 3 vrk varoaika siinä projektissa. :idea:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

dealer kirjoitti:Sinisen ritsan ritarikunnan suurristi ? :shock:
Tai:
Sinisen Suzukin Samurai -yhteisön SuurKalpa Kullatuin Kädensijoin ja Omenapuunkukka -koristein

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Seuraavassa miitissä voisimme luovuttaa jonkun prenikan tuosta uroteosta, että susukilla ajaa yli 100km päivän aikana... (jostainhan se nautinto elämään on saatava).

(oon vaan kade)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pappi kirjoitti:Seuraavassa miitissä voisimme luovuttaa jonkun prenikan tuosta uroteosta, että susukilla ajaa yli 100km päivän aikana...
Hyvä idea.
Sukisukissahan on se S -logo?
Svastika on hieman mielikuvitusta käyttäen lähes samannäköinen, ainakin kaukaa katsottuna?
Ja niitä löytynee joutilaina jostain armeijan varastomyynnistä halavalla, sanois Sulo Vileenikin :D

Pappi kirjoitti: (oon vaan kade)

Juu, on se tietysti peli tietyissä olosuhteissa.
En näe mahdottomana ajatusta, että itsellänikin voisi sellainen joskus olla.
Pääsisi erilaisempiin kuvauspaikkoihin lähemmäksi.
Olettaen tietysti, että vielä nykyään mahdun kuskin penkille :lol:
Semmoista vois vetää pohjoiseen trailerilla perässä ja sopivin kohdin ottaa sukisuki käyttöön.
Siellä on nimittäin paljon kohteita, joissa tarvittaisiin maasturia lähelle pääsemiseksi.
Tiedän, että joillain on siellä odottelemassa Lada Nivoja polkujen varsilla.
Mersulla paikalle ja hyppäävät Nivaan jatkaakseen matkaa erämaassa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Työpäivä loppuu siinä puoli viiden maissa, ja suoritan samantien siirtymätaipaleen katsastuskonttorille.

Jonoa ei juuri ole, ja kolmesta joutilaasta katsastusmiehestä nuorin ehtii susukin luo ensin.
Hyppään susukista ulos, annan hänelle pakokaasutestilapun ja odotan kun katsuri istuu autoon.
Samantien muistan että neliveto on päällä, käyn lykkäämässä kepin takavedolle ja valistan kuskia kardaanikässäristä; älä kokeile rullilla, please. :(
Edessä on yksi auto pakokaasutestissä, Skoda Octavia - saattaapa olla ensimmäisessä katsastuksessa.
Rekisterikilven valo näkyy olevan pimeä siinäkin. :wink:

Tallustelen ote kädessä maksamaan, ja pian takaisin lompsa 33 euroa keveämpänä. :evil:

Suitsaa ajetaan juuri sisään halliin...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Etupään iskarieta testattaessa katsuri tutkii valot;
"Jarruvalot ei toimi"

:shock: :supersad:

Neljä tuntia sitten tarkastin että toimii. :evil:

Seuraavaksi jarrutesti, dynon viisarit näyttävät toinen "^" ja toinen ">" ja minun naamani näyttää " :eek: ".

Käsi hapuilee taskua; mistä meisseli että saan kilvet irti ? :hurt:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

dealer kirjoitti: "Jarruvalot ei toimi"

:shock: :supersad:

Seuraavaksi jarrutesti, dynon viisarit näyttävät toinen "^" ja toinen ">"
Höh, oisit vaan kylmän viileesti tokassut, että ei kai noiden jarruvalojen tarvi toimia, kun ei jarrutkaan toimi :shock: :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onneksi dynon viisarit rauhoittuvat näyttämään tasaisia lukemia, kun etujarruja lämmitellään rullilla; ihmettelinkin kun jarrut ovat ajossa tuntuneet tasaisilta.
Iskarit ovat kauttaaltaan hyvät - ihmekös tuo, etuiskareilla ajettu alle 3000 km ja takasilla ehkä 1500.
Takajarrut ovat heti oikein hyvät, toisin kuin edellä menneessä Skodassa :twisted: .

Ilmoitan tässä vaiheessa että tuolle nosturille susukia ei voi ajaa; vain jompikumpi puoli ylettyy lavalle. :lol:

Viimevuonna (eri) katsuri tarkasti alustan ja muut ajamalla pikkulenkin pihamaalla "ei se tosiaan suttaa neliveto päällä", tänä vuonna virkaintoinen :evil: katsuri hakee kangen ja vääntelee ajosillat niin kapealle kuin saa.
Susukin voi juuri ja juuri ajaa nosturille - ja katsuri nostaa auton ylös.

Menen itse auton alle ja :huh: mutta ei näy olevan rungossa ruostetta. 8)
Tankki, perä, vaihteisto, jakolaatikko, etuperä - mikään niistä ei vuoda yhtään öljyä - moottori vuotaa jonkin verran, se on tiedossa.

En ehdi juuri katsella kun katsuri ilmoittaa että laskee auton alas; loikkaan pois alta ja istun toisen katsurin viereen todeten että yritän tässä häiritä mahdollisimman paljon kaverin työntekoa. :oops:

Susukin keula nostetaan koholle ja katsuri vääntää kerran eestaas kummastakin pyörästä...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

... ja laskee auton alas.

Taas on ajoaikaa, maaliskuun 2007 loppuun.
Jarruvalot voisi kuulemma laittaa kuntoon. :roll:

Ajan susukin pihalle, siivoilen sulaneet lumet sen päältä ja lähden köröttelemään kotia kohti.

Puolivälissä matkaa ajaessani puolivaloilla koska auto tulee vastaan huomaan oikealla puolella ojassa naarashirven, ehdin tajuta että se on siinä ja samantien se on jo takana....

Loppumatkasta on yksi reilumpi ylämäki; painan kaasun pohjaan myötäleessä noin kilometri ennen mäkeä, ja kuinka ollakaan nopeusmittari näyttää peräti sataa mäen alkaessa. 8)

Kaasu on pohjassa koko ajan, ja mäen päälläkin vauhtia on vielä yli 80 km/h ; tekisi mieli taputtaa susukin kylkeä; olet sinä sentään aika veitikka. :happy:

Ihmettelen ajaessani miksi lämppärin teho tuntuu koko ajan laskevan, sivulasit huurtuvat laidoilta eikä takin vetoketjua tee mieli enempää avata.

Ylivieskassa mittari näytti 7 pakkasta, kotona näkyy olevan 23 - siinäpä selitys. :shock:

Susukissa muuten tarkenee suht hyvin, johtuu ilmeisesti siitä että 80 mittarinopeudessa kierroksia koneessa on noin 4000...
Onanias
tissi-spesialisti
Viestit: 388
Liittynyt: 02.10.2005 20:32

Viesti Kirjoittaja Onanias »

Kiitos Dealer, jälleen sujuva ja lämminhenkinen tarina elävästä elämästä. Ihan tulee yläasteajat mieleen, kun kavereiden kanssa aurattiin talvisin jäärataa samanlaisella SJ 410:llä. Kertomus oli kuin tehty minua varten iltasaduksi :)
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

dealer kirjoitti: ...lämppärin teho tuntuu koko ajan laskevan, sivulasit huurtuvat laidoilta eikä takin vetoketjua tee mieli enempää avata.

Ylivieskassa mittari näytti 7 pakkasta, kotona näkyy olevan 23 - siinäpä selitys....
Kaksi sanaa: Lada Niva :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mariini kirjoitti:
dealer kirjoitti: ...lämppärin teho tuntuu koko ajan laskevan, sivulasit huurtuvat laidoilta eikä takin vetoketjua tee mieli enempää avata.

Ylivieskassa mittari näytti 7 pakkasta, kotona näkyy olevan 23 - siinäpä selitys....
Kaksi sanaa: Lada Niva :roll:
Ääni Mariinille. 8) Oisit pannu sen halakopinon sieltä takaa tuleen jos et tarennu siinä katiskassas :idea: :lol: .
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

HVM kirjoitti: Oisit pannu sen halakopinon sieltä takaa tuleen jos et tarennu siinä katiskassas :idea: :lol: .
Tätä oli odotettu. Mietin jo että joko pornomato on vallannut HVM:n koneen tai ässämersun castoroitu moottori on lopultakin hajonnut, kun ei HVM ole suzukin katsastuksesta avautunut. :D Onneksi se huoli osoittautui turhaksi.

Tuollaisen halkopinon polttaminen voi olla varsin käyttökelpoinen tapa lämmittää suzukia. Kannatta kuitenkin ottaa huomioon, että mikäli halot on haettu naapurin pinosta, voi niissä olla lämmityksenesto vielä päällä. Lämmityksenesto halossa toimii nimittäin niin, että porataan halkoon reikä, pistetään haulikonpanos tai vastaava sisään ja puukorkki päälle. Päällepäin ei tiedä mitään, mutta kun tämä immobilizer aktivoituu, voi suzukin ajomukavuus kovasti kärsiä. :shock:
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Tänään töihin ajellessa, viimeisessä risteyksessä tuli valkoinen susuki vastaan! Lasit umpijäässä :eek: hauskan näköisenä vehje kaarteli samoin tein työpaikkani pihaan! :mrgreen: Iltavuoroon tuleva työkaveri oli löytänyt tämän laitteen syksyllä, enkä tiennyt mitään! (Hirvimies, ja kova onkin) :happy:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kerro, Romu, työkaverillesi terveiset että täältä löytyy tarvittaessa kuvalliset ohjeet siitä miten ne lasit saadaan pysymään huomattavasti paremmin sulina , ja helposti. :D
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Taitaa tämä auto ehostuksen jälkeen olla myytävänä! Kaverin tuntien auto maalataan ja fiksataan. Niin, värikin tais olla met.vihreä tulevaisuuden suunnitelmissa. Automaalari ja korjari kun on sivutoimisesti tämä työkaveri, olettaisin kelpo pelin syntyvän. Uskoisin että pitemmälle menevät parantelut saa joku muu hoitaa. Kaikki on yleensä myös ostettavissa, ehkä tämäkin jopa nykykunnossa. :jerkit:
Viimeksi muokannut romu, 31.12.2005 0:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sitten vaan sitä hintaa selvittämään Romu, nimittäin vaimoni veli etsii Suzukia itselleen. :D
(Puoliväkisin ostaisi minun autoni, mutten ole suostunut myymään)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Ääni Mariinille. 8) Oisit pannu sen halakopinon sieltä takaa tuleen jos et tarennu siinä katiskassas :idea: :lol: .
Ei Nivaa :x Yksi keikkareissu Tre-Töysä on sellaisella tehty ja se, että laite vie liki 30 litraa bensaa satasella ei ainakaan koitunut kabiinin lämmöksi :shock: Koskaan ei ole taidettu autossa palella niin paljoa, vaikka olihan pakkastakin 28 astetta.

Halkopinoista puheen ollen paras on se perinteinen pino käänteisesti ajateltuna. Vajan taakse pinotaan siististi pari mottia kossupulloja ja yhteen väliin siihen keskivaiheille halko. :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Säädöt vituillansa. Menee alle kymppiä kevyesti ja kun tutkii voimansiirtolinjan ja mieluusti laittaa sinne ne rasvanipat ja prässistä tavaraa niin ei jyristäkään enää.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mariini kirjoitti:Säädöt vituillansa. Menee alle kymppiä kevyesti ja kun tutkii voimansiirtolinjan ja mieluusti laittaa sinne ne rasvanipat ja prässistä tavaraa niin ei jyristäkään enää.
Voipi olla säädöissäkin sanomista, mutta olihan tuossa peräkärry ja neljä ukkoa vietävänä. Lienevät voimansiirron vastuksetkin aika kovat noilla pakkasilla. Tuntui ettei laite vertynyt ollenkaan, vaan meno oli kuin käsijarru päällä olisi ajanut. Joten voimansiirron rasvaus olisi varmaan ollut tarpeen. Kaipa tuo kesällä ilman vaunu kymppiin menee, jos ei paljoa yli 80 kmh ajele.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

Eikös Nivaan mee 1600 twincam heittämällä :?: :roll: Naapuri väitti tämmöstä.
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

TeroK kirjoitti:Eikös Nivaan mee 1600 twincam heittämällä :?: :roll: Naapuri väitti tämmöstä.
Ei mahdottomuus, menee helposti ainakin henkilömalleihin. Niitä Fiat-koneisia on aika paljon rakenneltukin. Jos katsuri vaatii tuon seurauksena levyjarrut taakse, niin sitten tulee hankaluuksia käsijarrun kanssa.

Myös vanhemman Passatin dieselkoneen pitäisi mennä Nivaan sopuisasti.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaapo kirjoitti:
TeroK kirjoitti:Eikös Nivaan mee 1600 twincam heittämällä :?: :roll: Naapuri väitti tämmöstä.
Ei mahdottomuus, menee helposti ainakin henkilömalleihin. Niitä Fiat-koneisia on aika paljon rakenneltukin. Jos katsuri vaatii tuon seurauksena levyjarrut taakse, niin sitten tulee hankaluuksia käsijarrun kanssa.

Myös vanhemman Passatin dieselkoneen pitäisi mennä Nivaan sopuisasti.
Mitenkähän rotaksi menisi susukin keulalle? :roll: Saataisiin tuplaten lisää voimaa, ja polttoaineen kulutuskin laskisi alle puoleen. :D Idea on forumilaisten vapaassa käytössä. :roll:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Mitenkähän rotaksi menisi susukin keulalle? :roll: Saataisiin tuplaten lisää voimaa, ja polttoaineen kulutuskin laskisi alle puoleen. :D Idea on forumilaisten vapaassa käytössä. :roll:
Täältä löytyisi italialaisvalmeisteinen Demm-moottori Dell'Orto-kaasuttimella. Kone on alunperin ollut kiinni Helkama Minissä, mutta lopputulos on kyllä sama kuin Rotaxiakin käyttämällä :shock: Kulutus saattaa laskea jopa enemmänkin.

Ja sokerina pohjalla: Demmiä käyttäessä voidaan susukin painoa lisäävä vaihdelaatikko poistaa. Demmissä on integroitu 2-vaihteinen laatikko, jossa I-vaihde on oivallinen maastovälitys.

Eikä siinäkään vielä kaikki! Laitteessa on käsikytkin. Näin kuljettajan vasen jalka on jatkuvasti vapaa, ja hän voi hankalissa paikoissa entistä helpommin avittaa menoa avoimesta etuovesta - aivan kuten tähänkin asti :shock: .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”