Tiisseli lentää kaaressa kun vääntää vasemmalle kaarteessa
Tiisseli lentää kaaressa kun vääntää vasemmalle kaarteessa
Terve Arvon Meselaiset.
Jo aikaisemminkin tuossa vähän kummastellut, mutta kyselenpä teiltä kokeneemmilta:
Kun on märkä renksu tankin luukun ympärillä koko ajan, ja välillä oikein läikähdyskuvio alapuolella. Tankin korkki on noin silmämääräisesti täysin eheä, tiiviste mukaanlukien. Jokin huohotinreikä tulee tuohon tankkausputken juureen, voiko jossain vikatilanteessa polttoaine lähtä tulemaan tuosta pihalle?
Mites tuota voisi entrata?
Laitoshan siis on farkku 124 200D vm -87
Jo aikaisemminkin tuossa vähän kummastellut, mutta kyselenpä teiltä kokeneemmilta:
Kun on märkä renksu tankin luukun ympärillä koko ajan, ja välillä oikein läikähdyskuvio alapuolella. Tankin korkki on noin silmämääräisesti täysin eheä, tiiviste mukaanlukien. Jokin huohotinreikä tulee tuohon tankkausputken juureen, voiko jossain vikatilanteessa polttoaine lähtä tulemaan tuosta pihalle?
Mites tuota voisi entrata?
Laitoshan siis on farkku 124 200D vm -87
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Tarkempi kuvaus henkilökohtaisista tankkaustottumuksista tuolla viewtopic.php?t=12445&highlight=
En harrasta ylitankata, eikä vaiva edes liity suoranaisesti tankin täyttöasteeseen. Eli vajaallakin tankilla kaartaessa lörppää nousee kummalisesti.
Eihän siellä ole jotain venttiilisysteemiä?
En harrasta ylitankata, eikä vaiva edes liity suoranaisesti tankin täyttöasteeseen. Eli vajaallakin tankilla kaartaessa lörppää nousee kummalisesti.
Eihän siellä ole jotain venttiilisysteemiä?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Elikkäs tuikkaan tuohon alempaan reikään viemärinpuhdistusainetta, ja annan vaikuttaa?
Vaan jos se hole on viemäri, niin siitähän se löpö ei karkaa, eli sittenkin se olisi tankinkorkki? Mutta kun se näyttää niin tiiviiltä.
Pitäisi vissiin järjestää semmoinen eksteema duudson tyyppinen testisessio, jossa toinen ajaisi rinkiä renkaat linkussa asvaltilla ja toinen pyrkisi roikkumaan takaikkunasta puoliksi pihalla ja visuaalisesti havainnoimaan että mistä eväs lentää. Olisikohan tuossa ohojelmaa seuraavaan mesemiittiin Oulussa
Vaikka en minä ole kyllä vielä edes ilmoittautunut mukaan, mistähän niitä kaavakkeita saapi?
Vaan jos se hole on viemäri, niin siitähän se löpö ei karkaa, eli sittenkin se olisi tankinkorkki? Mutta kun se näyttää niin tiiviiltä.
Pitäisi vissiin järjestää semmoinen eksteema duudson tyyppinen testisessio, jossa toinen ajaisi rinkiä renkaat linkussa asvaltilla ja toinen pyrkisi roikkumaan takaikkunasta puoliksi pihalla ja visuaalisesti havainnoimaan että mistä eväs lentää. Olisikohan tuossa ohojelmaa seuraavaan mesemiittiin Oulussa
Vaikka en minä ole kyllä vielä edes ilmoittautunut mukaan, mistähän niitä kaavakkeita saapi?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Nonii, nyt alakaa kuulostaa jo par...pelottavamalle. Ilimathan mersu ottaa tankkiin samasta reiästä kuin polttoaineetkin, eikö? Sielä on se pilli niinkun jerry-kannussa?Rässi66 kirjoitti:mie taijan olla väärässä reijässä...
Se on sitten tosiaan viemäri se reikä, joka on tankkausreiän vieressä samassa koperossa.
Melekeen lähtisin, jovihava, siitä, että ostaisin muutamalla eurolla uuden korkin tankkiin. Ei maha maksaa kymppiäkään? Tai toisaalta tuo roikkuminenkin kuulostaa kyllä varteen otettavalle vaihtoehdolle.
Omassa 190deessä sama homma luukun ympärys kostuu herkästi tankin ollessa liki täynnä, mutta korkkia avatessa kumminkin suhahtaa
Muutamalla eurolla ei saa ees sixpäkkiä (muutaku lidlistä), mutta melekee kympillä saa mäyriksen
Tässä taas huomataan rikkaan porvarin ajatusmaailma MUUTAMA EURO ON 1-4 € MELEKEE KYMPPI ON 8-9 SIINÄ ON VISSI EROHVM kirjoitti: Melekeen lähtisin, jovihava, siitä, että ostaisin muutamalla eurolla uuden korkin tankkiin. Ei maha maksaa kymppiäkään? Tai toisaalta tuo roikkuminenkin kuulostaa kyllä varteen otettavalle vaihtoehdolle.
Muutamalla eurolla ei saa ees sixpäkkiä (muutaku lidlistä), mutta melekee kympillä saa mäyriksen
Sitäpaitsi se on toistakymppiä (12,50€?) - taitaa olla liki kahden mäyriksen hintaaHarju kirjoitti:Omassa 190deessä sama homma luukun ympärys kostuu herkästi tankin ollessa liki täynnä, mutta korkkia avatessa kumminkin suhahtaa
Tässä taas huomataan rikkaan porvarin ajatusmaailma MUUTAMA EURO ON 1-4 € MELEKEE KYMPPI ON 8-9 SIINÄ ON VISSI EROHVM kirjoitti: Melekeen lähtisin, jovihava, siitä, että ostaisin muutamalla eurolla uuden korkin tankkiin. Ei maha maksaa kymppiäkään? Tai toisaalta tuo roikkuminenkin kuulostaa kyllä varteen otettavalle vaihtoehdolle.
Muutamalla eurolla ei saa ees sixpäkkiä (muutaku lidlistä), mutta melekee kympillä saa mäyriksen
No jos hinta tuntuu kohtuuttomalta, niin saman korkin saa Autokorjaamo Koskiselta Nurmosta hintaan 12.00€. Tässä tapauksessa joudut tosin luovuttamaan entisen korkin vaihdossa - se 50c alennus kun on runkohyvitys entisestä korkista. Korkit ovat siis tehdaskorjattuja, mutta tokikin uuden veroisia.XUX63 kirjoitti:Sitäpaitsi se on toistakymppiä (12,50€?) - taitaa olla liki kahden mäyriksen hintaaHarju kirjoitti:Omassa 190deessä sama homma luukun ympärys kostuu herkästi tankin ollessa liki täynnä, mutta korkkia avatessa kumminkin suhahtaa
Tässä taas huomataan rikkaan porvarin ajatusmaailma MUUTAMA EURO ON 1-4 € MELEKEE KYMPPI ON 8-9 SIINÄ ON VISSI EROHVM kirjoitti: Melekeen lähtisin, jovihava, siitä, että ostaisin muutamalla eurolla uuden korkin tankkiin. Ei maha maksaa kymppiäkään? Tai toisaalta tuo roikkuminenkin kuulostaa kyllä varteen otettavalle vaihtoehdolle.
Muutamalla eurolla ei saa ees sixpäkkiä (muutaku lidlistä), mutta melekee kympillä saa mäyriksen
Mulla meni puolet lukollisesta korkista rojuineen tankkiin joten nyt ei olisi luovuttaa kuin puolikas lukollinen korkki vaihdossa tehdaskorjattuun, mielellään lukottomaan korkkiin... Mitäkähän tuo maksaisi tällaisessa tapauksessaHVM kirjoitti:No jos hinta tuntuu kohtuuttomalta, niin saman korkin saa Autokorjaamo Koskiselta Nurmosta hintaan 12.00€. Tässä tapauksessa joudut tosin luovuttamaan entisen korkin vaihdossa - se 50c alennus kun on runkohyvitys entisestä korkista. Korkit ovat siis tehdaskorjattuja, mutta tokikin uuden veroisia.XUX63 kirjoitti:Sitäpaitsi se on toistakymppiä (12,50€?) - taitaa olla liki kahden mäyriksen hintaaHarju kirjoitti:Omassa 190deessä sama homma luukun ympärys kostuu herkästi tankin ollessa liki täynnä, mutta korkkia avatessa kumminkin suhahtaa
Tässä taas huomataan rikkaan porvarin ajatusmaailma MUUTAMA EURO ON 1-4 € MELEKEE KYMPPI ON 8-9 SIINÄ ON VISSI ERO
Muutamalla eurolla ei saa ees sixpäkkiä (muutaku lidlistä), mutta melekee kympillä saa mäyriksen
Jos korkki on munalukollinen, runkohyvitys on 38,90. Jos kyseessä on numerolukko, hyvitys on 36,80. Tavallinen sylinterilukollinen korkki on arvoltaan lähimpänä rapumerran painoa - etenkin jos se pitää onkia tankin pohjalta.XUX63 kirjoitti: Mulla meni puolet lukollisesta korkista rojuineen tankkiin joten nyt ei olisi luovuttaa kuin puolikas lukollinen korkki vaihdossa tehdaskorjattuun, mielellään lukottomaan korkkiin... Mitäkähän tuo maksaisi tällaisessa tapauksessa
Joten otin tuosta HVM:n neuvosta vaarin, ja neuvottelin vaimon kanssa, teimme päätöksen sijoittaa 16,80 Eur mersun tankinkorkkiin, kyllä tarhassa tyttö pärjää ihan vaan yhdelläkin kengällä.
Veholle siis jo toisen kerran koko mersuomistajan aikakautenani. Vaan eippään varastosta löytynyt tuohon laitokseeni soveliasta korkkia, joten meni tilaushommiksi.
Vaan tiedä vaikka vika olisi jo korjautunut, käänsin korkin ehjän, mutta urille painuneen kumitiivisteen toisinpäin...
Veholle siis jo toisen kerran koko mersuomistajan aikakautenani. Vaan eippään varastosta löytynyt tuohon laitokseeni soveliasta korkkia, joten meni tilaushommiksi.
Vaan tiedä vaikka vika olisi jo korjautunut, käänsin korkin ehjän, mutta urille painuneen kumitiivisteen toisinpäin...
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Väliaikatietoja, kun kaikki kuitenkin odotatte suurella mielenkiinnolla tämän lopputulosta
Äkkiä näyttäisi että se tiivisteen kääntäminen jo hillitsi vuotoja, joskin tankki on kyllä sen verran vajaa että ei välttämättä nyt nousisi muutenkaan.
Vaan Veholta sain uuden metallisen korkin, ja hintakin vielä tipahti, sain rahhaa takasin 8 Euroa ja 80 senttiä. Elikkäs nytten voipi hakea halapa hallista sen toisenkin kesäkengän tyttärelle.
Nyt sitten jännittää kun seuraavan kerran tankaa että korjautuiko tilanne...
Äkkiä näyttäisi että se tiivisteen kääntäminen jo hillitsi vuotoja, joskin tankki on kyllä sen verran vajaa että ei välttämättä nyt nousisi muutenkaan.
Vaan Veholta sain uuden metallisen korkin, ja hintakin vielä tipahti, sain rahhaa takasin 8 Euroa ja 80 senttiä. Elikkäs nytten voipi hakea halapa hallista sen toisenkin kesäkengän tyttärelle.
Nyt sitten jännittää kun seuraavan kerran tankaa että korjautuiko tilanne...
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Mutu-pohjalta:
Olisko tankin huohotin (Rässin kuvassa palikat 71 ja 74) töhkääntynyt tukkoon ja naftapumput imeskelleet tankin lommolle sen verran että täyttöaukon puoleiset laipiot tankissa eivät enää estä aineen loiskumista täyttöputkeen? Naftahan suotaa aika pienistä rakosista jo ihan capillari-ilmiönä.
Olisko tankin huohotin (Rässin kuvassa palikat 71 ja 74) töhkääntynyt tukkoon ja naftapumput imeskelleet tankin lommolle sen verran että täyttöaukon puoleiset laipiot tankissa eivät enää estä aineen loiskumista täyttöputkeen? Naftahan suotaa aika pienistä rakosista jo ihan capillari-ilmiönä.
Ja taas päästään siihen että kalusto ei ole kunnossa Tuollanen tilaukseen niin alkaa ne siemenet pysymään kohdallaan:HVM kirjoitti:No jos jovihava yhtään lohduttaa, niin kaaressa lentävät tällä tuulella heinän siemenetkin - tuli kokeiltua. Ei tule kylvöhommista yhtään mitään.jovihava kirjoitti:Ei korjaantunut
Sopiva puuskatuulihan vaan edesauttaa kylvöhommia.
Katsot tarkkaan tuulen suunnan, ja menet saran reunaan seisomaan sille kohtaa jolta ilima pellolle liikkuu. Sitten alat varovasti päästellä siemeniä tuuleen, säätäen käsivaralla päästökorkeutta ja sivubiasointia. Kun saat sihdin kohdalleen, niin voitkin pelmauttaa koko kourallisen kerralla ilmaan. A'vot, kylvö suoritettu
Tiesti puuskatuuli aiheuttaa tähän hiukka ylimääräistä haastetta, mutta mistäpä kunnon meseläinen ei selviäisi? Kolmen viikon mittaisesta täysin sponsoroidusta miitistä eteläsuomessa...
Seuraava todennäköisesti vaihdettava osa lienee sitten se putki johon tankinkorkki ruuvataan. Tai MB 124 200D -87?
Katsot tarkkaan tuulen suunnan, ja menet saran reunaan seisomaan sille kohtaa jolta ilima pellolle liikkuu. Sitten alat varovasti päästellä siemeniä tuuleen, säätäen käsivaralla päästökorkeutta ja sivubiasointia. Kun saat sihdin kohdalleen, niin voitkin pelmauttaa koko kourallisen kerralla ilmaan. A'vot, kylvö suoritettu
Tiesti puuskatuuli aiheuttaa tähän hiukka ylimääräistä haastetta, mutta mistäpä kunnon meseläinen ei selviäisi? Kolmen viikon mittaisesta täysin sponsoroidusta miitistä eteläsuomessa...
Seuraava todennäköisesti vaihdettava osa lienee sitten se putki johon tankinkorkki ruuvataan. Tai MB 124 200D -87?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje