lämpeääkö turbodieselit herkästi
lämpeääkö turbodieselit herkästi
tollanen om603 turbo kulkineena.iso cooleri keulalla viilentämässä,vakio ahdin ja paineet.syöttöä lisäilty maltillisesti toistaseksi
näin keväällä kun paahtaa kunnolla motarilla 180- +200 mittariin niin helposti
lämmön saa nousemaan 95-100 asteen hujakoille onko tuo ihan ominaisuus?ja onko tuo vielä suht normaali lämpö mersun järjestelmälle?missä vaiheessa kannattaa rueta huolestumaan ja vähentää kaasujalkaa?st miehet?
näin keväällä kun paahtaa kunnolla motarilla 180- +200 mittariin niin helposti
lämmön saa nousemaan 95-100 asteen hujakoille onko tuo ihan ominaisuus?ja onko tuo vielä suht normaali lämpö mersun järjestelmälle?missä vaiheessa kannattaa rueta huolestumaan ja vähentää kaasujalkaa?st miehet?
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Re: lämpeääkö turbodieselit herkästi
Kannattaa keventää heti! Sillä tuommoiset nopeudet kuuluu radalle/suljetulle alueelle.väpelö kirjoitti: näin keväällä kun paahtaa kunnolla motarilla 180- +200 mittariin niin helposti
big jopo
ei ainakaan kansipahvi vialta kuulosta... mutta syyläriä ehkä lähtisin viruttelemaan sisältä ja päältä.. ei "vakio" osilla kasattu pitääsi mun tietääkseni ottaa lämpöjä...ST eestä minen sitte tiedä et kuuluuko lämpöjen nousta samoihin lukemiin ?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
ei vaikuta pahvi vialtakaan kun ei hävitä yhtään nesteitä eikä sotke.kaupunki pyörityksessä pysyy siinä 90 koko ajan ja maantiellä 85-90. siihen 95 paikkeille nousee todella helposti kun antaa kunnolla happea:roll:
jos totta puhutaan niin tuossahan on vaparin syyläri paikoillaan jossa on litran pienempi tilavuus turbon syyläri on kyllä hankintalistalla.
viime syksynä uusi termari ja syylärin pesu sisältä ja ulkoa tuli suoritettua kyllä
jos totta puhutaan niin tuossahan on vaparin syyläri paikoillaan jossa on litran pienempi tilavuus turbon syyläri on kyllä hankintalistalla.
viime syksynä uusi termari ja syylärin pesu sisältä ja ulkoa tuli suoritettua kyllä
nyt on uusi turbon syyläri keulalla ja holsetti hx40 1.2bar pienillä syötöillä toistaiseksi>ilman savua.pakopaineet 1bar pinnassa verrattuna vakio ahtimen melkein 2bar lukea että kyllä ei ainakaan ahditusta enää ole koneessa.
silti nuo lämmöt nousee normaali matka-ajon 85 lukemasta ihan 100 viivan tuntumaan kun vähänkin innostuu motarilla polkemaan kyllä hieman häirihtee kun muitten vehkeet ei lämpene ollenkaan
vesipumpun kunto mietityttää mutta kyllä nesteet tuntuu kiertävän kun syyläri lämpeää tasaisesti joka puolelta.suuresti arvelluttaa että mitenköhän käy kun otetaan st tehot käyttöön niin karkaako lämmöt käsistä totaalisesti
silti nuo lämmöt nousee normaali matka-ajon 85 lukemasta ihan 100 viivan tuntumaan kun vähänkin innostuu motarilla polkemaan kyllä hieman häirihtee kun muitten vehkeet ei lämpene ollenkaan
vesipumpun kunto mietityttää mutta kyllä nesteet tuntuu kiertävän kun syyläri lämpeää tasaisesti joka puolelta.suuresti arvelluttaa että mitenköhän käy kun otetaan st tehot käyttöön niin karkaako lämmöt käsistä totaalisesti
Omassa on noiden verneiden lisäksi uusi turbon syyläri. Kone ei lämpene ei sitten millään. Mittari pysyy 85 asteen kohdalla teki melkein mitä tahansa, eikä koneessa ole edes tuuletin paikallaan. Niin ja on superin tehot käytössä.
Ilman turboa ja cooleria tahtoi vähän nostaa lämpöjä pitkissä nousuissa. Turbon ja coolerin kanssa ei lämmöt nouse ja maantiekulutus tippui 6.5l/100km tuntumaan
Ilman turboa ja cooleria tahtoi vähän nostaa lämpöjä pitkissä nousuissa. Turbon ja coolerin kanssa ei lämmöt nouse ja maantiekulutus tippui 6.5l/100km tuntumaan
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Parin viisarin verran yli 80 pitää lämpöjä...joskus jopa ongelma et tahtoo olla viisarin alle 80..
moottorin lämmöissä ei kyllä saisi tulla nousua...minulla pysyy vajaapyttyisessä veden lämmöt kurissa....
-mut oikein kun on vedätellyt niin alkaa öljyn lämmöt nouseen 90 asteen yli....normaalisti 80... antura on öljyropun paikalla...kuuma turbo kuumentaa öljyjä...parin kunnon morkoolivedon jälkeen huomaa öljyn lämpömittarissa nousua...
-pakolämmöt huitelee 900 asteessa...
muuten onko sulla 80 termari???
ja näyttääkö mittari varmasti oikein...
niin ja pelaaako moottoriöljyn lauhdutin...ettei ole paskanen ja tukossa ja kunnon kengityksen jälkeen pitää ajaa normaalisti ja jähytellä konetta...
tuollainen jähytys satsi olisi hyvä olla coolerin edessä
http://www.partboys.net/index.php?cPath=24_38
moottorin lämmöissä ei kyllä saisi tulla nousua...minulla pysyy vajaapyttyisessä veden lämmöt kurissa....
-mut oikein kun on vedätellyt niin alkaa öljyn lämmöt nouseen 90 asteen yli....normaalisti 80... antura on öljyropun paikalla...kuuma turbo kuumentaa öljyjä...parin kunnon morkoolivedon jälkeen huomaa öljyn lämpömittarissa nousua...
-pakolämmöt huitelee 900 asteessa...
muuten onko sulla 80 termari???
ja näyttääkö mittari varmasti oikein...
niin ja pelaaako moottoriöljyn lauhdutin...ettei ole paskanen ja tukossa ja kunnon kengityksen jälkeen pitää ajaa normaalisti ja jähytellä konetta...
tuollainen jähytys satsi olisi hyvä olla coolerin edessä
http://www.partboys.net/index.php?cPath=24_38
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Minun TDT:ssä lämmöt on normaaliajossa 85 tienoilla, koppi perässä ja kovemman kiihdytyksen jälkeen 90:ssä.
Saa ne nousemaan 95:een, 100 lie jo tiukassa ?
Tosin tässä voi olla hienoisia eroja mittarien näytöissä; minullahan lämmöt eivät pysy 80:ssa millään ajolla.
Edit:
Saa ne nousemaan 95:een, 100 lie jo tiukassa ?
Tosin tässä voi olla hienoisia eroja mittarien näytöissä; minullahan lämmöt eivät pysy 80:ssa millään ajolla.
Edit:
Eiköpä lie ominaisuus ja normaalia.lämmön saa nousemaan 95-100 asteen hujakoille onko tuo ihan ominaisuus?ja onko tuo vielä suht normaali lämpö mersun järjestelmälle?missä vaiheessa kannattaa rueta huolestumaan ja vähentää kaasujalkaa?
viime syksynä vaihdoin 80 asteisen alkuperäisen turbon termarin+paisarin korkin.lämpö pyörii normaalisti 85-90 asteen välillä normaalisti mutta ei mulla kyllä tee kovin vaikeaa saada houkuteltua lämpö siihen ihan melkein 100 viivalle motari nopeuksilla tässä vaiheessa olenkin aina jo alkanut hiljentelemään
öljynjäähdyttimen tässä alkukesästä puhdistin eikä ole tukossa,asiaan kuuluvat lämmittelyt ja jälkikäytöt kuuluu kuvaan.
eipä tuolle oikein keksi mitään järkevää selitystä
öljynjäähdyttimen tässä alkukesästä puhdistin eikä ole tukossa,asiaan kuuluvat lämmittelyt ja jälkikäytöt kuuluu kuvaan.
eipä tuolle oikein keksi mitään järkevää selitystä