Olen tässä yrittänyt selvittää tarkkaa ajankohtaa, jolloin W208 sai faceliftin. Olen ymmärtänyt, että se tapahtui kahdessa vaiheessa; ensin tuli vilkkupeilit ja korin väriset helmat - hieman myöhemmin tulivat muutokset moottoripuolelle.
Seuraa neljän kysymyksen kimara:
1) Milloin nuo muutokset tulivat tarkkaanottaen (kuukauden tarkkuudella) tuotantoon?
2) Kummassa muutoksessa ESP tuli vakiovarusteeksi?
3) Onko easy-entry-toiminto vakiovaruste facelift-malleissa? Jos on, kummassa vaiheessa se tuli?
4) MoPf vaikutti aika merkittävästi 230K-koneeseen. Oliko sillä vaikutuksia myös 320:en?
W208 MoPf/ Facelift - Milloin ja mitä varustemuutoksia
Re: W208 MoPf/ Facelift - Milloin ja mitä varustemuutoksia
Jos Parker'sin dataan on uskominen, Easy-Entry-penkit tulivat mukaan "villissä" vaiheessa. Eli faceliftiä edeltävään malliin 04/1999 ja pysyivät mukana loppuun saakka.eerola kirjoitti:...3) Onko easy-entry-toiminto vakiovaruste facelift-malleissa? Jos on, kummassa vaiheessa se tuli?...
-T
Kas, ESP:n vakiovarusteeksi tulemisen suhteen on näköjään lähteissä hitusen verran epätarkkuutta. Parker's kehuu ESP:n tulleen jo 06/1999.eerola kirjoitti:...2) 08.1999...
-T
Itse omaan viestiini (jälleen) vastaten...
Ilmeisestikin tilanne on siten, että facelift ja siihen liittyvät tekniset parannukset esiteltiin 06/1999 ja varsinainen tuotanto käynnistyi 08/1999. ESP tuli vakioksi nimenomaan vasta facelift-malleihin.
Eli jos ison MoPf:in parannukset saaneen version haluaa, niin se on
-CLK200K
-197-hevosvoimainen CLK230K
-OBD-liittimellinen CLK320, CLK430 tai CLK55AMG
Summasinko oikein?
Ilmeisestikin tilanne on siten, että facelift ja siihen liittyvät tekniset parannukset esiteltiin 06/1999 ja varsinainen tuotanto käynnistyi 08/1999. ESP tuli vakioksi nimenomaan vasta facelift-malleihin.
Eli jos ison MoPf:in parannukset saaneen version haluaa, niin se on
-CLK200K
-197-hevosvoimainen CLK230K
-OBD-liittimellinen CLK320, CLK430 tai CLK55AMG
Summasinko oikein?
-T