200E:n jakopäänketjun kiristin.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
opelmanta1971
Viestit: 10
Liittynyt: 22.4.2007 22:08

200E:n jakopäänketjun kiristin.

Viesti Kirjoittaja opelmanta1971 »

Eli vaihdoin kannentiivisteen ja nostajat, kun oli kaikki kasassa laitoin auton käyntiin ja menin kurkkiin konehuoneeseen ja sieltähän tuli jakoketjunkiristimen välistä öljyt pihalle, äkkiä auto sammuksiin ja uus yritys. uudet öljyt koneeseen ja kiristin kunnolla kiinni(oli tainnut jäädä kiristämättä :oops: ) nyt ei valskaa öljyä mistään ja tuntuu toimivan PAITSI nyt kuuluu semmonen ihmeellinen ujellus jostain :shock:
en ajatellut kuuluko sitä eka yrityksellä. voiko sitä kiristintä kiristää liikaa kun sehän on kuitenkin automaattinen kiristin? se kuulostaa niinku hihna pitäs ääntä muttei kai se se voi olla, kun löysäsin sitäkin sen verran että alkoi luistaan ja ääni silti kuulu... ei uskalla ajaa ennenkun tietää mikä ääni se on... kiirekkin alkais jo olemaan kun pitäs sillä töihinkin päästä.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: 200E:n jakopäänketjun kiristin.

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Äkkiä kiristin irti. :!: Nuo on tosiaan automaattisesti kiristäviä. Neloskoneissa kiristimessä on räikkämekanismi, joka estää kiristimen painumisen takaisin pohjaan. Jos kansi on ollut auki, eikä kiristintä ladata oikein, niin ketju on liian kireällä ja on riski, että joku paikka särkyy.

Ohjeet:
-Kiristimen hattu pois (irrota varovasti – jousi painaa sitä ulos)
-jousi pois
-kiristimen runko pois (17 mm kuusiokolo)
-nykäistään kiristimen mäntä rungosta
-runko paikoilleen (15 Nm)
-mäntä reikään
-jousi perään
-mielellään uusi tiiviste ja hattu kiinni (70 Nm)

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
opelmanta1971
Viestit: 10
Liittynyt: 22.4.2007 22:08

Viesti Kirjoittaja opelmanta1971 »

Yritin kyllä kiristää sen noin. tuleeko sieltä nyt öljyt kartanolle kun otan sen kiristimen pois :oops: ???
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

opelmanta1971 kirjoitti:Yritin kyllä kiristää sen noin. tuleeko sieltä nyt öljyt kartanolle kun otan sen kiristimen pois :oops: ???
Ai jaa. Jännä juttu. :?

Kyllä sieltä saattaa puolikkaan kossupaukun verran tulla mutta ei se tyhjäksi valu. :D Paljonko sieltä tuli ensimmäisellä kerralla? Ei pitäisi kovin paljon enempää tulla.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
opelmanta1971
Viestit: 10
Liittynyt: 22.4.2007 22:08

Viesti Kirjoittaja opelmanta1971 »

noniin kiitos, nyt/näin se homma toimii. oli hiukan ongelmia noiden muuntamisien kanssa kun ei tuossa momentti avaimessa ollut tuota Nm taulukkoa...
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kaiken mualiman muunnokset onnistuu tuolla: http://www.onlineconversion.com
Tuossa malliksi vääntömomenttien vertailu.
Pro HVM
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”