290:n rassailua. Myyty ajat sitten...

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

290:n rassailua. Myyty ajat sitten...

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Piti tehhä oikein oma topiksi tälle autolle. Varmasti tulevaisuudessa laittoa löytyy. :wink:

Tänään rassain tuota jäähdytysnesteen tasoanturia. Se kun tahtoo ilmotella vikaa. Nestettä on vaikka anturin mielestä ei ole. :D

Kuva

Miten tuomonen toimii? :shock:

Kuva

Kuva

Tuo anturi vain tökätään tuonne säiliön pohjaan. Se EI ole edes kosketuksissa nesteeseen. :shock:

Paisari oli ko. rojektin ajan täynnä. :D Arvelin irrotellessani tuota että sieltä varmasti lentää jokunen kymmenen litraa nestettä. :? Eipä lentäny. :D

:D
Viimeksi muokannut Mika.T, 23.10.2010 22:12. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miten tuomonen toimii?
Huonosti. :lol:
Säiliössä on koho.

Vika voi olla perinteisesti myös lasinpesunestemäärän anturissa.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Volkkarin paisarissa on sellaiset viikset nesten seassa, mittaus perustuu ilmeisesti nesteen sähkönjohtavuuteen. Sitten kun kansipahvi poksahtaa nin ajotietokone ilmoittaa että neste on loppu, vaikka tosiasiassa pönttö on täynnä öljyä. Kätevää :happy:
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:shock: Koho?

Mistä sen saa pois? Tuo oli ainoa kapine joka tulee jostain muualta säiliöstä pois kuin korkin kautta. :D
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

sillon ku ite olin tuota väyrystä ostamassa niin myyjä kertoi että välillä hälyyttää jäähdytysnesteen pintaa vaikka neste pinta onkin kohdallaan, sanoin sit että ostaisin mielummin auton ilman vikoja ''joopa joo'' no kauppias kuitenkin otti neuvosta vaarin ja käytti paavon veholla niin vika ei ollutkaan j-neste anturissa vaan lasipesu neste säiliössä, ne anturit on jotenkin kytköksissä toisiinsa ja hälyyttelee j-neste pintaa jos on se p-pojan pytyn anturi sökö :arrow: kannattaa varmaan sitäkin vilkasta!
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mistä sen saa pois?
On ne sullaki murheet :shock: en tiiä. :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:lol:

Nooh käytin atomeina tuon pesunestesäiliön anturinkin. Ei vaikuttanut...
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

kehveli :?
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

joko on selvinnyt?
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ee

Ei tuo nyt iso vaiva ole kuitata ilmotus pois. :D

Mites muuten... Kuulukos noissa antureissa olla jokin tietty resistanssi kokoajan? Vai kytkeekö vajaa nestemäärä säiliössä anturin navat yhteen? Vai katkeaako napojen yhteys?

Eli antaakohan saman ilmoituksen jos revin molemmista antureista johdot irti?

tuota en ole vielä kokeillut mutta äkkiähän sen testaa. :D
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

kaipa se neste yhdistää navat :?:
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Miten? Anturin navat on säiliön ulkopuolella. ei siis kosketuksissa nesteisiin missään vaiheessa. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vakionopeussäätimen boxin tinailua perjantain ratoksi. Ja kas... :shock: Se toimii :!:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pioneerin DEQ-9200 dsp härdelli ruuvattu taas kiinni... Johan taas kelpaa. :dj:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Senonit keulilla. :D

Samalla selvisi tuo vaivannut vikailmoitus. :D Pesunestesäiliön anturi kaput. Otin tarkempaan syyniin tuon anturin niin johan sieltä vika löyty. :D
Avatar
280Paavo
Viestit: 191
Liittynyt: 01.8.2006 14:06
Paikkakunta: joensuu

Viesti Kirjoittaja 280Paavo »

HAHAA :!: arvaasin kerrankin oikein 8)
w210 - 280
e34 M5
e34 520
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

mika mie nyt törkiästi lainaan vähän sinun topikkia!!

kertokaapa viisaat mikä voi olla vikana ko sillon tällön tekee semmosta tuo oma väyrynen että käynnistäessä tyhjäkäynti jää jurisemaan jonnekki 500 kierroksen alapuolelle ja ei vaikuta vaikka kuin polkee kaasua.. kuin vaijjeri olisi poikki.... ja sitten hetken odottelun jälkeen 15-60sek. kierrokset hörähtää oikialle korkeudelle ja kaikki toimii niinkö pitääkin!!

tämä vika tulee talvisin melkeen joka aamu esille.. mutta kesäisin vain sillon tällön.. ja tähän ei vaikuta koneen lämmöt eikä mikään.. vika tulee miten sattuu.. ja voi olla että vaikka 10 kertaa peräkkäin ja taas menee ehkä 2kk ilman onkelmia!!
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

huome.... Tänään alkaa n 1500km reissu. Ensiksi tuonne pohjois-karjalaan Heinävedelle. Siitä varmaan ainakin yks reissu Joensuuhun. Mahdollisesti Enoon. Kolilla ois kans kiva maisemia kävässä kattelemassa. Olavinlinnaakin vois käyä Savonlinnassa tutkimassa. :D

Heinävesireitti vois olla kans seilaamisen arvoinen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hein%C3%A4veden_reitti

Suapa nähhä miten väykky selvittää reissun läpi. :eec: Perjantai 13. päivä.
jamppa
Viestit: 322
Liittynyt: 20.10.2005 20:05
Paikkakunta: järvenpää

heinävedelle

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Asiaa käydä Veneilemässä Heinävedellä,on hienot mestat.
Ajelen taas alkuviikosta itsekkin sinne mökin rakennushommiin
(voin tuoda varaosia tullessani)

Jamppa
Avatar
Toni R
Viestit: 261
Liittynyt: 06.10.2005 18:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Toni R »

Jos Kolille oot menossa niin poikkee kesämökillä kylypemässä! :beerhug: :beerhug: :beerhug:
W210 290 DT -96 Avantgarde

ex.W124 300 TD -91

ex.W124 250D -88
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

joo onkohan sitä ehjin nahoin selvitty? Itsellä ois eikä ensiviikolla tiedossa tampereen reissu tiedossa saas nähdä että kestääkö rönttä kun oulusta asti tarkoitus ajaa ja sai nuo 19 alle niin saa nähdä syökö kumeja kuinka paljon... :evil:
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

noh... hajosiko se väyrynen sinne reissuun??? se on niin innoissaan ajellu että ei ole kerenny edes puhelimeen vastaileen :lol:
(oikea homma) lomalle lähtee niin puhelimen sais aina laittaa kiini... ei se muuten mikään loma ole!! :!:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kotona olhaan. :shock:

Just vajjaa tunti sitten tulin. :D

Eipä sitä ollunna virtaa reissata enemmälti. Vajjaa pariviikkoa makasin mökillä siinä Heinävedellä Kermajärven rannalla. Heinävejen kirkokylällä joku saatto väykyn nähdä. Joka päivä sielä pyörähin. Evästä hakemassa. :D

Puoliltapäivin ylös. Vähän evästä. Maisemien katselua. Taas vähän evästä. Saunanlämmitys. Juopottelua. Järvimaiseman katselua. Saunomista. Sitten saunanpäälle grillausta. Ja johan se taas olikin kello yli puolenyön. Nukkumaan... Ja Aamusta sama uusiksi. :D

Siinä se koko reissu meni. :D Nyt ollaan taas kotosalla ja arki alkaa huomen aamulla. Prkl. :?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Harvinaisen vähällä laitolla mennyt :eec:

Päivittelin ajankuluksi väykyn styrkkareita. Subiksi tuli Focalin 33V2. Eli 13" tuplapuhekelainen versio.
Kotelo on noin 45l refleksi. Vähän pitää viritystaajuutta vielä sääjellä. 8)

Ei soi matalat vielä niin hyvin kuin vanhalla matolaatikolla.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään vaihtelin taas ölöjyt koneeseen ja samalla kun innostuin ruuvailemaan pohjamuovit pois niin hion etupalkista ruostetäplät veke ja suljasin happomaalit palkkeihin. Hyvin olivat kyllä säilyneet. Kiitos siitä kunnolliselle ruostesuojaukselle joka on tehty autoon jo uutena ensimmäisen kerran. :shock:

Samaten ruutailin kolme pönttöä kotelosuojavahaa pitkin korisaumoja ja koteloita. Joka reiästä sisään. :D

Ilmotusluontonen asia tännekkin.. rojektiin tulee sentään jotain säpinää.. huomenissa alotellaan maalaus urakkaa purkamalla joitain osia pois tieltä. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään aloteltiin tästä.

Kuva

Kuva

Ja tähän lopulta päädyttiin.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Huomenna jatkuu ovenkahvojen ja peilien irrotuksella.
Viimeksi muokannut Mika.T, 09.1.2008 3:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

härskin näkönen kampe iliman etupuskinta... oliko vaikia irrottaa tuo etupuskuri?
pitäs alkaa itekki irrottaan että sais kuulerin putsattua öljystä ja paskasta :help:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Kuuleppas foorumiveli Mika.T, kun Sinulla näyttää tuo kamera pysyvän kädessä ja väykkäkin on purettu sopevasti niiiin . . . :roll:

Et viittis ottaa vielä kahta kuvaa suoraan edestä ajovalojen kohdilta, toinen vasemmalta ja toinen oikealta puolelta siten että tavallaan koko nokka tulee kuvattua ?

E: Kamera noin etupalkin korkeudella.

Jos nyt viitsit vaivautua :roll: , tarvisin nimittäin yhtä hommaa varten.

Kiitos
. . .
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kokeillaampa huomenissa ottaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”