290:n rassailua. Myyty ajat sitten...

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:D

Nooh... Laatikko paikoillaan ja koeajot tehty. Tuntuu pelaavan. :D

Tosin vielä puuttuu alipaine ja vaijeriohjaukset.

Vauhtipyörän kanssa meinas mennä homma vituiksi. Aloin pulttaileen automaatin vauhtipyörää paikoilleen ja siinä pulttejä pyöritellessä hokasin että prkl. Tämäpä ei tule mokoma pelaamaan.

Manuaalin vauhtipyörässä on 5kpl tuomosta metalli natsaa siellä lohkon ja vauhtipyörän välissä joita kierros/asentoanturi "lukee" Ja 124sen vauhtipyörässähän noita ei tietenkään ole.

No jonkunverran mittailuja ja lopputulos... Vanhasta vauhtipyörästä sorvissa tuo "hammaskehä" irti ja sorvaten 124sen vauhtipyörään tilaa ja "hammaskehä" siihen kiinni.
Kuva

Kuva


Pahimmoilleen jäi ottamatta kuva siitä valmiista vauhtipyörästä. :evil:

Kardaani myös katkastiin sorvissa. Saatiin päät suoraan. 12cm piti lyhentää. Laatikot olikin aika radikaalisti erimittaiset. :lol:

Kuva

Kuva

Myös vaihdevipu kepiltä laatikolle piti tehhä kokonaan uus.

Itse keppi vaihtui vaivattomasti.

Kuva

Kuva

Myös laatikon takakannake palkkia piti muokata aika reilusti. :D
Siitä jäi myös kuva ottamatta.
Kaiken kaikkiaan hommassa meni noin 15h. Jos kaikki vauhtipyörää ja takapalkkia myöten olisi passannut suoraan niin varmaan olisi ollu 10h ajassa valmista.
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

on kyllä taasen niin vakuuttavaa työnjälkeä että huhhuh :wink:

taasen yksi syy lisää, miksi nuo minun räpellykset kannatti laittaa omaan topikkiin eikä vaan lainailla tätä sinun topikkia


T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Aikamoista, tekijämies!
Avatar
MatKa
Viestit: 314
Liittynyt: 25.3.2006 12:20
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Mika ei näytä aikailevan näitten projektien kanssa, heti tehdään kun on osat mistä tehdä :shock: :D
S210 220 CDI -02
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Hyvä, hyvä! -Huusivat lapset ja taputtivat karvaisia käsiään. Näin ne hommat etenee. Kävisikö vanha loota mun pannun perään? Ookko jo myönynnä etiäppäin sen?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:D
Nyt on laatikolle rakennettu alipaineet. Samaten jarrupoljin vaihdettu tomaatti versioon. Olipa muuten melkoinen työmaa saada vanha poljin paketti pois. :shock:

Laatikolle on tilattu oikea vaihtokohdan säätövaijeri. Eli se on vielä toistaiseksi irti. Tuo 300turboD:n vaijeri on vaivaiset metrin liian lyhyt. :lol:

Ja eikun koeajolle.

Nii jaajoo.. Kyllä hän tuo manuaalilaatikko vielä löytyy. Vois olla ihan soppeli loota tuohon 3.2sen perään. Viitonen tuntuu olevan melkosen pitkäksi välitetty niin tiheälläkin perällä matka-ajo sujuisi mukavan maltillisilla kierroksilla.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mika.T kirjoitti:

Ja eikun koeajolle.

Ja tuntus pelaavan edelleen. Myös alipaineiden kanssa. Vaihtaa jämysti myös kaasupohjassa. :D

Perä pitää vaihtaa reilusti harvempaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Noo.. pistetään pari kuvaa taas. :lol:

Tuossa näkyy tuo alipaineen säätö systeemi.

Kuva

Jarrupoljin paketti oli aika ahtaassa paikassa.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään puuhailin taas väykyn kimpussa. Alkoi ihan amis villitys vaivaamaan.
Piti tehhä vähän koneen voinnista kertovaa paneelia. :lol:

Ekka nykäsin keskikonsolin lokeron pois.

Kuva
Kuva

Sitten 5mm alumiinilevystä palanen johon muutama reikä.

Kuva

Kuvassa palasen mallailua koteloon.
No ja älästä huoli... Sinnehän ne meni

Kuva

Ja autossa paikoillaan. :lol:

Kuva
Kuva

Öljynpaine anturin laitoin kannen takapäähän kun tuossa 290koneessa ei olekkaan enää sama kierre suodatinjalassa olevassa anturin paikassa.

Kuva

Öljynlämmön anturi eksyi tyhjennys ropun paikalle.

Kuva
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No jo on taas tehty. 8) Meinasin itekin survasta sen lämpönenän ropunreikään, vaan sitten meinasin että laatikollekin voisi. Vaan eipähän sitä lootalle sitten tarte jos kauppaat manuska-askin mulle. :wink: Kierrekö passasi kun suutarin sormi sian /ccn?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu. lämpöanturi käy suoraan tyhjennysropun tilalle kun homma anturin jossa on 14mm/1.5mm nousulla kierre.
Tiukkaan sitä ei kestä vääntää kun anturissa on aika lyhyt kierreosa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Täytyypipä ruuvata vanahasta konneesta irti se antero, ja kahtoa kierrekoko. En oo sen enempää hämmästellyt kun katoin että uudessa koneessa on erilainen suodatinjalka eikä anturin reikää ole porattu valmiiksi. Näyttää kyllä siltä että sen siihenkin saisi porattua, vaan en oo kehannu ees yrittää. Jos se passaa niin sitten vaan öljynvaihdossa ö-roppu talteen, anturi tilalle ja vaikka volokkarin pyöränpultti vanhan koneen reikään. :happy:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Castillo
Viestit: 764
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Mua kiinnostais kans vähä amistaa ja tietää ahtopaineista ratintakana, mutta en ole asiaan perehtynyt saati tietoinen että mistä sen letkun tuon ohjaamoon ja minne se kytketään siellä konehuoneessa. :?: Miten noita konsolin lokeroita saa irti, en oo keksinyt sitäkään vielä :?:
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Iglu kirjoitti:mistä sen letkun tuon ohjaamoon ja minne se kytketään siellä konehuoneessa. :?:
Tämähän menee arvailuksi mutta jos yhtään samanlainen rakenne ku 124:ssä niin sulakerasian alla olevien läpivientikumien kautta pääsee näppärästi kabiinin puolelle ja sen jälkeen se onkin mielipidekysymyksiä minne letkun uittaa :wink: Konehuoneen puolella ryöstät hukkaportin letkusta tai painekotelon antureista/letkuista vaikka passelilla t-haaralla.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
janne.h
Viestit: 196
Liittynyt: 01.9.2007 10:13
Paikkakunta: tervola

Viesti Kirjoittaja janne.h »

olethan sie mika aika ukko ,,, perk tehnynnä vaikka ja mitä merseedekselle .. hatun noston arvoinen suoritus ja nämääkään ei varmaan lopu tähän :lol: :director:
---------------------------------------------
nykyset:
chevy van -89 6.2d "matkailuauto"
toyota carina 1,6 -92
buick le sabre 6.2d aut. -82
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

HEhe..


Noooh.. Tänään vaihdoin moottorin hyrdaulityynyt. Loppu pahin jyrräys vedätyksessä. Muutenkin 100km/h vauhdissa hiljeni koneen ääni melkoisesti. :D

Nyt perhana takaa kuuluu rauta rautaa vasten jurraus kun paikaltaan runttaa lapun lattiaan. Oisko perän häränsilmät :?: :roll: Väännön alla paikat antaa periksi. :D

Niin ja perskules... Sain jopa nuo ovien alalistat laitettua paikoilleen. Johan ne puolisen vuotta kerkes olla talin hyllyllä odottelemassa.
Sekin saatto hiljentää ajomelua kun ovien alareunassa on nyt tuplatiivistys. Ovien alaosat putsasin hyvin ja ruutasin kotelosuojavahan ovien alareunoihin ennen kuin laitoin listat kiinni.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mika.T kirjoitti:HEhe..


Noooh.. Tänään vaihdoin moottorin hyrdaulityynyt. Loppu pahin jyrräys vedätyksessä. Muutenkin 100km/h vauhdissa hiljeni koneen ääni melkoisesti. :D
Sama olisi tarkoitus tehdä vapun aikaan. KL:n sivuilla nuo on myynnissä kumityynyinä?? Vai ovatko jotkut muut.. Hintaa per kappale 65€?

Eli nuo ovat samanlaiset, kuin W124:ssä? Ainakin niiden vaihdon jälkeen kone nousee muutamia senttejä :lol:
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

toinen taisi olla noin 70e ja toinen 90e. :shock:

Osa nro:t alkaa 211 xxxxxxx. Eli ei ole samanlaiset kuin 124ssa. Kone tosiaan nousi parisenttiä. :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ruuvailimpa kesärenkaat alle.

Huomen aamulla keula kohti Raumaa. Ei viitti talvikiekoilla lähteä jyräämään lähes 800km suuntaansa. :D

Kiillottelua piti tänään harrastella lisää.

Kuva

Ja rattaat alla.

Kuva
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mika.T kirjoitti:toinen taisi olla noin 70e ja toinen 90e. :shock:

Osa nro:t alkaa 211 xxxxxxx. Eli ei ole samanlaiset kuin 124ssa. Kone tosiaan nousi parisenttiä. :lol:
Palaten viellä, niin:

Vaihtuuko helpommin ylä vai alakautta? Osaa varata konenosturin hallille, jos yläkautta helpoin, eipä ole ikinä kerenny katsella. Alakautta saa vaihdettua nosturilla.

Samalla vaihtelisi laatikonkin kumin. Ja osia irroitellessa voikin katsella, kuinka rapea alkaa olla kaikkialta :lol:
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä siitä pitää päästä käsiksi ylä ja alakautta. Kuskinpuolen tyyny on aika näppärä vaihtaa mutta turbon alla oleva onkin vähän mielenkiintoisempi homma.
Kiinnitys pultti on juur turbon alla. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pesasimpas vapun kunniaksi pirssin. :D

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Helmat pitäs jaksaa vielä maalailla.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mika.T kirjoitti:Kyllä siitä pitää päästä käsiksi ylä ja alakautta. Kuskinpuolen tyyny on aika näppärä vaihtaa mutta turbon alla oleva onkin vähän mielenkiintoisempi homma.
Kiinnitys pultti on juur turbon alla. :D
Tuli nuo vaihdeltua. Tuo turbon alla oleva lähtikin ihan kätevästi räikällä kääntämällä, joten ei sen kauemmin siinä mennytkään.

Käyntiin lähdössä ainakin hieman eroa, mutta edelleen keinahtaa sammuttaessa.. Tiedä sitten tuosta.
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Mika.T kirjoitti: Noooh.. Tänään vaihdoin moottorin hyrdaulityynyt. Loppu pahin jyrräys vedätyksessä. Muutenkin 100km/h vauhdissa hiljeni koneen ääni melkoisesti. :D
Onko väykyssä sähköflekti? Kakkosnelosessa koneenkumien vaihto edellytti flektitunnelin uudelleen kalibroimista, koska pata nousi tuntuvasti ylöspäin. Ylävesiletku jäi säätämättä ja glygolivesiseos roiskusi parin viikon päästä hienosti pitkin konehuonetta 8)
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Mika.T kirjoitti: Noooh.. Tänään vaihdoin moottorin hyrdaulityynyt. Loppu pahin jyrräys vedätyksessä. Muutenkin 100km/h vauhdissa hiljeni koneen ääni melkoisesti. :D
Onko väykyssä sähköflekti? Kakkosnelosessa koneenkumien vaihto edellytti flektitunnelin uudelleen kalibroimista, koska pata nousi tuntuvasti ylöspäin. Ylävesiletku jäi säätämättä ja glygolivesiseos roiskusi parin viikon päästä hienosti pitkin konehuonetta 8)

PS. On se hieno väykky!
Datsuni on mun ratsuni.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ihan perinteinen viskotuuletin tuossa on. Juu itekki kattelin että pyöriiköhän siivet enää :D

Näky pysyvän ropelli vielä tunnelissaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No niin.

Nyt on vuosi täynnä väykyn ostosta.
Kilometrejä on tullut vuodessa 70tkm. :D Eli eipä ole pirssi paljoa pihassa seisonut. :D

Mitään varsinaista vikaa ei autossa ole koko vuotena ollut. Kaikki on pelannut moitteetta.
Vaikkakin kovasti kuluvaa osaa on autoon vaihdettu. :D

Kilometrejä on nyt 514500kpl Ja lisää tulee jokapäivä. Tänään esimerkiksi tuli 810km :shock:
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mika.T kirjoitti:
Kiillottelua piti tänään harrastella lisää.
Millä konstilla tuli noin kirkkaaksi?

Pitäis noi hiluksin vanteet saada jotenkin kiillotettua,mutta ei viittis kauheesti aikaa käyttää moiseen hommaan :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

800:lla hiekkapaperilla ja perään fareclan g3 hiontatahnaa ja viimiseksi Autosol:n kiillotusmössöä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Innostuin taas puunailemaan pirssiä.
Ja pitihän siitä käyä pari kuvvaa taas räppäämässä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Helmat perhana on edelleen maalaamatta uusiksi. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”