290:n rassailua. Myyty ajat sitten...
Nooh... Laatikko paikoillaan ja koeajot tehty. Tuntuu pelaavan.
Tosin vielä puuttuu alipaine ja vaijeriohjaukset.
Vauhtipyörän kanssa meinas mennä homma vituiksi. Aloin pulttaileen automaatin vauhtipyörää paikoilleen ja siinä pulttejä pyöritellessä hokasin että prkl. Tämäpä ei tule mokoma pelaamaan.
Manuaalin vauhtipyörässä on 5kpl tuomosta metalli natsaa siellä lohkon ja vauhtipyörän välissä joita kierros/asentoanturi "lukee" Ja 124sen vauhtipyörässähän noita ei tietenkään ole.
No jonkunverran mittailuja ja lopputulos... Vanhasta vauhtipyörästä sorvissa tuo "hammaskehä" irti ja sorvaten 124sen vauhtipyörään tilaa ja "hammaskehä" siihen kiinni.
Pahimmoilleen jäi ottamatta kuva siitä valmiista vauhtipyörästä.
Kardaani myös katkastiin sorvissa. Saatiin päät suoraan. 12cm piti lyhentää. Laatikot olikin aika radikaalisti erimittaiset.
Myös vaihdevipu kepiltä laatikolle piti tehhä kokonaan uus.
Itse keppi vaihtui vaivattomasti.
Myös laatikon takakannake palkkia piti muokata aika reilusti.
Siitä jäi myös kuva ottamatta.
Kaiken kaikkiaan hommassa meni noin 15h. Jos kaikki vauhtipyörää ja takapalkkia myöten olisi passannut suoraan niin varmaan olisi ollu 10h ajassa valmista.
on kyllä taasen niin vakuuttavaa työnjälkeä että huhhuh
taasen yksi syy lisää, miksi nuo minun räpellykset kannatti laittaa omaan topikkiin eikä vaan lainailla tätä sinun topikkia
T.Sankari
taasen yksi syy lisää, miksi nuo minun räpellykset kannatti laittaa omaan topikkiin eikä vaan lainailla tätä sinun topikkia
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nyt on laatikolle rakennettu alipaineet. Samaten jarrupoljin vaihdettu tomaatti versioon. Olipa muuten melkoinen työmaa saada vanha poljin paketti pois.
Laatikolle on tilattu oikea vaihtokohdan säätövaijeri. Eli se on vielä toistaiseksi irti. Tuo 300turboD:n vaijeri on vaivaiset metrin liian lyhyt.
Ja eikun koeajolle.
Nii jaajoo.. Kyllä hän tuo manuaalilaatikko vielä löytyy. Vois olla ihan soppeli loota tuohon 3.2sen perään. Viitonen tuntuu olevan melkosen pitkäksi välitetty niin tiheälläkin perällä matka-ajo sujuisi mukavan maltillisilla kierroksilla.
Tänään puuhailin taas väykyn kimpussa. Alkoi ihan amis villitys vaivaamaan.
Piti tehhä vähän koneen voinnista kertovaa paneelia.
Ekka nykäsin keskikonsolin lokeron pois.
Sitten 5mm alumiinilevystä palanen johon muutama reikä.
Kuvassa palasen mallailua koteloon.
No ja älästä huoli... Sinnehän ne meni
Ja autossa paikoillaan.
Öljynpaine anturin laitoin kannen takapäähän kun tuossa 290koneessa ei olekkaan enää sama kierre suodatinjalassa olevassa anturin paikassa.
Öljynlämmön anturi eksyi tyhjennys ropun paikalle.
Piti tehhä vähän koneen voinnista kertovaa paneelia.
Ekka nykäsin keskikonsolin lokeron pois.
Sitten 5mm alumiinilevystä palanen johon muutama reikä.
Kuvassa palasen mallailua koteloon.
No ja älästä huoli... Sinnehän ne meni
Ja autossa paikoillaan.
Öljynpaine anturin laitoin kannen takapäähän kun tuossa 290koneessa ei olekkaan enää sama kierre suodatinjalassa olevassa anturin paikassa.
Öljynlämmön anturi eksyi tyhjennys ropun paikalle.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Täytyypipä ruuvata vanahasta konneesta irti se antero, ja kahtoa kierrekoko. En oo sen enempää hämmästellyt kun katoin että uudessa koneessa on erilainen suodatinjalka eikä anturin reikää ole porattu valmiiksi. Näyttää kyllä siltä että sen siihenkin saisi porattua, vaan en oo kehannu ees yrittää. Jos se passaa niin sitten vaan öljynvaihdossa ö-roppu talteen, anturi tilalle ja vaikka volokkarin pyöränpultti vanhan koneen reikään.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Mua kiinnostais kans vähä amistaa ja tietää ahtopaineista ratintakana, mutta en ole asiaan perehtynyt saati tietoinen että mistä sen letkun tuon ohjaamoon ja minne se kytketään siellä konehuoneessa. Miten noita konsolin lokeroita saa irti, en oo keksinyt sitäkään vielä
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tämähän menee arvailuksi mutta jos yhtään samanlainen rakenne ku 124:ssä niin sulakerasian alla olevien läpivientikumien kautta pääsee näppärästi kabiinin puolelle ja sen jälkeen se onkin mielipidekysymyksiä minne letkun uittaa Konehuoneen puolella ryöstät hukkaportin letkusta tai painekotelon antureista/letkuista vaikka passelilla t-haaralla.Iglu kirjoitti:mistä sen letkun tuon ohjaamoon ja minne se kytketään siellä konehuoneessa.
HEhe..
Noooh.. Tänään vaihdoin moottorin hyrdaulityynyt. Loppu pahin jyrräys vedätyksessä. Muutenkin 100km/h vauhdissa hiljeni koneen ääni melkoisesti.
Nyt perhana takaa kuuluu rauta rautaa vasten jurraus kun paikaltaan runttaa lapun lattiaan. Oisko perän häränsilmät Väännön alla paikat antaa periksi.
Niin ja perskules... Sain jopa nuo ovien alalistat laitettua paikoilleen. Johan ne puolisen vuotta kerkes olla talin hyllyllä odottelemassa.
Sekin saatto hiljentää ajomelua kun ovien alareunassa on nyt tuplatiivistys. Ovien alaosat putsasin hyvin ja ruutasin kotelosuojavahan ovien alareunoihin ennen kuin laitoin listat kiinni.
Noooh.. Tänään vaihdoin moottorin hyrdaulityynyt. Loppu pahin jyrräys vedätyksessä. Muutenkin 100km/h vauhdissa hiljeni koneen ääni melkoisesti.
Nyt perhana takaa kuuluu rauta rautaa vasten jurraus kun paikaltaan runttaa lapun lattiaan. Oisko perän häränsilmät Väännön alla paikat antaa periksi.
Niin ja perskules... Sain jopa nuo ovien alalistat laitettua paikoilleen. Johan ne puolisen vuotta kerkes olla talin hyllyllä odottelemassa.
Sekin saatto hiljentää ajomelua kun ovien alareunassa on nyt tuplatiivistys. Ovien alaosat putsasin hyvin ja ruutasin kotelosuojavahan ovien alareunoihin ennen kuin laitoin listat kiinni.
Sama olisi tarkoitus tehdä vapun aikaan. KL:n sivuilla nuo on myynnissä kumityynyinä?? Vai ovatko jotkut muut.. Hintaa per kappale 65€?Mika.T kirjoitti:HEhe..
Noooh.. Tänään vaihdoin moottorin hyrdaulityynyt. Loppu pahin jyrräys vedätyksessä. Muutenkin 100km/h vauhdissa hiljeni koneen ääni melkoisesti.
Eli nuo ovat samanlaiset, kuin W124:ssä? Ainakin niiden vaihdon jälkeen kone nousee muutamia senttejä
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Palaten viellä, niin:Mika.T kirjoitti:toinen taisi olla noin 70e ja toinen 90e.
Osa nro:t alkaa 211 xxxxxxx. Eli ei ole samanlaiset kuin 124ssa. Kone tosiaan nousi parisenttiä.
Vaihtuuko helpommin ylä vai alakautta? Osaa varata konenosturin hallille, jos yläkautta helpoin, eipä ole ikinä kerenny katsella. Alakautta saa vaihdettua nosturilla.
Samalla vaihtelisi laatikonkin kumin. Ja osia irroitellessa voikin katsella, kuinka rapea alkaa olla kaikkialta
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Tuli nuo vaihdeltua. Tuo turbon alla oleva lähtikin ihan kätevästi räikällä kääntämällä, joten ei sen kauemmin siinä mennytkään.Mika.T kirjoitti:Kyllä siitä pitää päästä käsiksi ylä ja alakautta. Kuskinpuolen tyyny on aika näppärä vaihtaa mutta turbon alla oleva onkin vähän mielenkiintoisempi homma.
Kiinnitys pultti on juur turbon alla.
Käyntiin lähdössä ainakin hieman eroa, mutta edelleen keinahtaa sammuttaessa.. Tiedä sitten tuosta.
W124 500E
W903 316cdi
W903 316cdi
Onko väykyssä sähköflekti? Kakkosnelosessa koneenkumien vaihto edellytti flektitunnelin uudelleen kalibroimista, koska pata nousi tuntuvasti ylöspäin. Ylävesiletku jäi säätämättä ja glygolivesiseos roiskusi parin viikon päästä hienosti pitkin konehuonettaMika.T kirjoitti: Noooh.. Tänään vaihdoin moottorin hyrdaulityynyt. Loppu pahin jyrräys vedätyksessä. Muutenkin 100km/h vauhdissa hiljeni koneen ääni melkoisesti.
Datsuni on mun ratsuni.
Onko väykyssä sähköflekti? Kakkosnelosessa koneenkumien vaihto edellytti flektitunnelin uudelleen kalibroimista, koska pata nousi tuntuvasti ylöspäin. Ylävesiletku jäi säätämättä ja glygolivesiseos roiskusi parin viikon päästä hienosti pitkin konehuonettaMika.T kirjoitti: Noooh.. Tänään vaihdoin moottorin hyrdaulityynyt. Loppu pahin jyrräys vedätyksessä. Muutenkin 100km/h vauhdissa hiljeni koneen ääni melkoisesti.
PS. On se hieno väykky!
Datsuni on mun ratsuni.
No niin.
Nyt on vuosi täynnä väykyn ostosta.
Kilometrejä on tullut vuodessa 70tkm. Eli eipä ole pirssi paljoa pihassa seisonut.
Mitään varsinaista vikaa ei autossa ole koko vuotena ollut. Kaikki on pelannut moitteetta.
Vaikkakin kovasti kuluvaa osaa on autoon vaihdettu.
Kilometrejä on nyt 514500kpl Ja lisää tulee jokapäivä. Tänään esimerkiksi tuli 810km
Nyt on vuosi täynnä väykyn ostosta.
Kilometrejä on tullut vuodessa 70tkm. Eli eipä ole pirssi paljoa pihassa seisonut.
Mitään varsinaista vikaa ei autossa ole koko vuotena ollut. Kaikki on pelannut moitteetta.
Vaikkakin kovasti kuluvaa osaa on autoon vaihdettu.
Kilometrejä on nyt 514500kpl Ja lisää tulee jokapäivä. Tänään esimerkiksi tuli 810km