Stefa vuotaa edelleen.

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
JoonasH
Viestit: 43
Liittynyt: 13.11.2005 19:22
Paikkakunta: Waasalandia

Stefa vuotaa edelleen.

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

OM603 -90. Kampiakselin etupään stefa vauhdettu muutama tuhat kilometriä sitten. Kokeiltu noita Oil-Leak-Stop litkuja, sum muita paitsi sahanpurua, mutta vuoto ei ota tyrehtyäkseen. Uus stefa asennettiin pikkasen eri kohtaan ku vanha, jolla yritettiin ottaa huomioon toi kuluminen ton stefan ympäril.

Kysymys kuuluu: Missä meni vikaan?
Viimeksi muokannut JoonasH, 17.6.2007 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

uudessa stefassa on jo tiukempi sovite, juurikin sen takia että kammen kaula kuluu.

Tiedän monta tapausta jossa on vasta kuukausien päästä stefa asettunut uuteen paikkaansa-> vuodot loppui.

eli jos vaan oottelet ? vai tuleeko ihan solkenaan...
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Noissa stefoissa kannattaa ottaa huomioon asennusvirheen mahdollisuus. Se pitäisi painaa paikalleen hyvinkin tasaisesti ja stefan tulee olla jokapuolelta yhtäsyvällä. Asennuksessa pitäisi käyttää vaseliiniä tai silikonisuihketta liukasteena, öljyllä asennettaessa saatttaa tiiviste palaa ensikäynnistyksessä.

Nämä asiat olen oppinut ensin kantapään kautta ja sitten ammattilaisten opissa. Meni nimittäin muutama stefan asennus opetellessa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7097
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ompa sellainenkin tullut vastaan että se alumiinikoppa siinä stefan ympärillä vuotaa läpi. Eli on joskus murtunut.
Avatar
JoonasH
Viestit: 43
Liittynyt: 13.11.2005 19:22
Paikkakunta: Waasalandia

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

epk kirjoitti:eli jos vaan oottelet ? vai tuleeko ihan solkenaan...
Yön yli seistyään, parkkipaikalle jää semmonen tuopinpohjan-kokonen läntti.
Stefan vaihdosta kulunu n.8t.km. Ittee se merkkaus niin hirveesti haittaa, niin ku sitä katsastusmiestä, joka laitto lappuun korjauskehotuksen.
Perttu K kirjoitti: Asennuksessa pitäisi käyttää vaseliiniä tai silikonisuihketta liukasteena, öljyllä asennettaessa saatttaa tiiviste palaa ensikäynnistyksessä.
No tossahan se vitsi vissiin sit piileeki. Pyöräytin sormella öljyä stefaan, että menis paremmin paikalleen. :evil: Ei muuta kun aamulla Käyttöautoon uutta hakemaan. (stefaa)

Murtumia en havaannu, mut kohtahan sen näkee, ku asentelen uutta paikalleen...

Kits pali :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”