Niin, mitäpä öljyjä arvon raati suosittelee käytettäväksi otsikon mukaisessa autossa?
Moottori-, perä- sekä automaattilaatikon öljyt pitäis vaihtaa. Mitään huippukallista en halua ruveta käyttämään vaan ihan sellasia riittävän hyviä perusöljyjä joilla Suomen oloissa pärjäilee. Auton mukana tulleissa papruissa ei mitään mainintoja öljysuosituksista.
Miten tuo laatikko- ja peräöljyjen vaihto onnistuu tallin lattialta käsin? Olisiko järkevämpi teettää huoltamolla? Mitä tuon operaation suorittamiseen (noin) menee ajallisesti?
Mikä muuten on tämän 20V koneen öljynvaihtoväli? Laatikko ja perä on 60 tkm, mutta moottorin öljynvaihtovälistä ei ole aavistustakaan...
Mitä öljyjä E 250 TD 20V???
Niin, mitäpä öljyjä arvon raati suosittelee käytettäväksi otsikon mukaisessa autossa?
Moottoriin jotain moottoriöljyä ei se niin nuukaa ole.
Itse käytän mitä milloinkin; Total Quartz , Mobil 1RF, Castrol, Mobil Delvac 1 ...
Jos on ASD-perä niin öljy joko Veholta tai KL:stä, on huippukallista ja sille ei voi mitään.Moottori-, perä- sekä automaattilaatikon öljyt pitäis vaihtaa. Mitään huippukallista en halua ruveta käyttämään vaan ihan sellasia riittävän hyviä perusöljyjä joilla Suomen oloissa pärjäilee. Auton mukana tulleissa papruissa ei mitään mainintoja öljysuosituksista.
Lukottomaan perään peräöljyä jossa MB-lisäaineistus.
Ellei myyjä tiedä että Mersu "vaatii" oman peräöljynsä jätä ostamatta kyseisestä paikasta.
Laatikkoon ... no, automaattivaihteistoöljyä.
Esim. Mobil ATF on edullista.
Huonosti, ei kannata. Laatikkoon pitää vaihtaa myös suodatin.Miten tuo laatikko- ja peräöljyjen vaihto onnistuu tallin lattialta käsin?
Tunteroinen.Olisiko järkevämpi teettää huoltamolla? Mitä tuon operaation suorittamiseen (noin) menee ajallisesti?
Josko kymppitonnin välein vaihtelet ... mikäli kilometrejä tulee nopeassa tahdissa niin 15000:kaan ei ole liian pitkä vaihtoväli.Mikä muuten on tämän 20V koneen öljynvaihtoväli? Laatikko ja perä on 60 tkm, mutta moottorin öljynvaihtovälistä ei ole aavistustakaan...
Itse juuri vaihtelin kaikki öölit montussa landella, kyyryssä piti olla kun ei oo monttu tarpeeks syvä. Seuraus: kaikki paikat kipiänä hankalan työasennon takia
Hommaa ei ainaskaan helpottanu tomaatin öljypohjan proppu joka ei lukusista yrityksistä auennu ihme ja kumma kun en saanut aikaseks öljylähdettä montun pohjalle
Totalit tuli laitettua koneeseen ja laatikkon...perään mesen oma asd öljy.
Hommaa ei ainaskaan helpottanu tomaatin öljypohjan proppu joka ei lukusista yrityksistä auennu ihme ja kumma kun en saanut aikaseks öljylähdettä montun pohjalle
Totalit tuli laitettua koneeseen ja laatikkon...perään mesen oma asd öljy.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi