Rupesi naputtamaan...

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
joooti
Viestit: 40
Liittynyt: 06.2.2007 22:42
Paikkakunta: espoo

Rupesi naputtamaan...

Viesti Kirjoittaja joooti »

w124 200d -87 Nyt jännittää, kansi meni vuosi sitten, sillon nakutti voimakkaasti muutaman viikon ennen kuin laukes kovaa ääntä pitäen, kierrokset tapissa lahden tielle, sanokaa nyt ettei se taas ole kannentiiviste. :cry: Ajoin hetki sitten töistä kotia, käännyin viimesestä risteyksestä aika jyrkästi ja kuulu klonks moottorista tai alustasta tai jostain edestä. Sit huomasin vauhdin hiljentyessä että kuuluu suht voimakasta naputusta, kirkas ja tasainen ei kovin tiheä ääni. Moottorista on luulunu vihellystä jo jonkin aikaa, voisko liittyä siihen, olisko ollu imuilmavuoto ja sit ottanu ilmaa jne. Moottorin kannakkeista toinen on kolissu, joten luulin et klonks olis kuulunu sieltä, mut miten nakutus? Olkaa ystävällisiä ja autelkaa, oon huomenna lähössä reissuun samaisella autolla.
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Nostimet ne sielä vaan nakuttelee.. Oo huoleti.. 8)
Eihän se ny kansikaan voi olla kun se vuosi sitten laitettu huolella kuntoon :)

No jaa.. kuulukos se tyhjäkäynnillä minkälaiselta.. ja meneekö kierrosten vai vauhdin mukaan..?

Elämäss' on kiva olla vähä jännitystä.
joooti
Viestit: 40
Liittynyt: 06.2.2007 22:42
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja joooti »

No jaa.. kuulukos se tyhjäkäynnillä minkälaiselta.. ja meneekö kierrosten vai vauhdin mukaan..?

Kyllä se kierrosten mukana muuttuu, se rupes naputtamaan tänään, ennen ei vuoteen.
Tamzu
Viestit: 37
Liittynyt: 05.4.2007 18:59

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Nostimet siellä taitaa naputtaa. Itellä alkoi kanssa nakutus ihan yht'äkkiä ja meni juurikin kierrosten mukaan.
joooti
Viestit: 40
Liittynyt: 06.2.2007 22:42
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja joooti »

Tamzu kirjoitti:Nostimet siellä taitaa naputtaa. Itellä alkoi kanssa nakutus ihan yht'äkkiä ja meni juurikin kierrosten mukaan.
Oisko mitään muita vaihtoehtoja vai onkse niinku aika varma, et ne on nuo nostimet? Mitähän maksaa, jos vie korjaamolle ja onko nopee homma?
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Aika kummallista että nostajat ny yhtäkkiä alkais rapsuttamaan.Mitä sanoo öljynpaineet??
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
joooti
Viestit: 40
Liittynyt: 06.2.2007 22:42
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja joooti »

Öljynpainemittari seilaa kyllä jonkun verran, 1l ja 2l välillä, ennen on ollu tasaisempi, öljypohjan tiiviste vuotaa, niin oon lisäilly välillä, mut riippuu ajosta, mitä mittari näyttää, mitä lämpimämpi kone ja mitä kovempaa ajaa esim kehällä, niin kyllä huomattavasti laskee mittari. Mut normaali kaupunkiajossa pysyy 2l tuntumassa.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Joo kyllä paineiden pitäisi olla normi ajossa täysissä.

Mittari näyttää paineen välillä 0-3bar.Normi ajossa pitäisi olla öljynpaine mittari pohjassa.Tyhjäkäynnillä paine saa laskea 0,3baariin.En nyt tarkkaa käsitystä saanut mitä ne öljynpaineet on,mutta nakuttaminen saattaa johtua öljynpaineistakin.Kai sielä ny on varmasti öljyä? :lol:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
joooti
Viestit: 40
Liittynyt: 06.2.2007 22:42
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja joooti »

Taisin käyttää väärää yksikköä, eihän se litroja näytä, ku baareja :oops: Kyllä siellä öljyt pitäs olla kohdallaan, mut tarkistan heti aamulla. Se mittari rupes "seilaileen", ku ilmat lämpeni. Eikse mittari näytä 1-3 baariin, kolmosta ajossa ja 2-3 välillä pitäs olla tyhjäkäynnillä?
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Tehdas ilmoittaa että vähintään 0,3bar pitää olla tyhjäkäynnillä,että kaikki sen yli on plussaa :lol:

Nää mittarit saattaa seilailla ihan huvikseenkin.Sen takia hankala mittarin seilailuista johtopäätksiä tehdä.Nostajat sielä luultavasti naputtaa.Tiedäppä sitten miksi :roll:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

NicNac kirjoitti:Nostajat sielä luultavasti naputtaa.Tiedäppä sitten miksi :roll:
Roska nostajassa? Tai sitten kansipahvi fuskaa öljynpaineet, tai laakeri karkuuttaa paineet, tai...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

... tai se laakeri naputtaa. :(
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

Niinpä....mahdollisuuksua on monia :lol:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
joooti
Viestit: 40
Liittynyt: 06.2.2007 22:42
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja joooti »

Mä taidan huomenna kiikuttaa sen tutulle korjaamolle ja sanoa, että tehkää parhaanne, kun en noista paljoa ymmärrä :roll: Aikaa on vain huominen päivä, ku reissuun pitäis lähteä 8)
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Appiukko kilautti omansa tuossa männäviikolla viimeisen kerran. Kyllähän sekin oli naputellu, taisi vaan ääni tulla alipainepumpusta.
Lopputulos lienee arvattavissa.
joooti
Viestit: 40
Liittynyt: 06.2.2007 22:42
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja joooti »

Joo, nakutus on nykyään sellasta, et loppuu välillä ja taas alkaa, varsinkin, jos ajelee vähän kovempaa. Korjaamolla sanoivat että venttiilin nostajat ne siellä riemuitsee, että anna olla, ei se mitään haittaa :lol: Mut olkoon niin kauan, ku alkaa pitää semmosta meteliä, et on pakko laittaa. Vai mitä mieltä ootte?
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

joooti kirjoitti:Joo, nakutus on nykyään sellasta, et loppuu välillä ja taas alkaa, varsinkin, jos ajelee vähän kovempaa. Korjaamolla sanoivat että venttiilin nostajat ne siellä riemuitsee, että anna olla, ei se mitään haittaa :lol: Mut olkoon niin kauan, ku alkaa pitää semmosta meteliä, et on pakko laittaa. Vai mitä mieltä ootte?
Mulla on naputellu ja roklotellu kohta 100 tkm. :lol:
Ääni on ehkä koventunu tossa ajan mittaan mutta stereoita vaan kovemmalle ja kovaa ajoa 8)
® Mesen linttaklubi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Naputtanu on meidänkin autossa nostimet, ainakin sen ajan kun oma on ollut. Kilometreissä mitattuna ~80tkm. :shock:

Viime kesänä vaimeni tosin tikitys aika tavalla kun vaihdoin uuden kansipahvin. Enää rapisee yksi tai kaksi nostajaa kylmänä. Ennen pahvin vaihtoa raplatteli lähestulkoon koko ajan noin 2000rpm kierroksille asti.

Myös moottoriöljyn vaihdolla on aina muutaman tuhannen km kestävä vaimentava vaikutus. Olen noita ajatellut vaihtaakin, mutta ei toistaiseksi ole saanut aikaiseksi...
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
joooti
Viestit: 40
Liittynyt: 06.2.2007 22:42
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja joooti »

Joo, pitää vaan tottua, toisaalta ihan sama, kun ei kiinnosta korjailla enää, on noita vanhoja autoja ollu, eli varmaan tiedätte mitä tarkoittaa. Kattoo nyt, miten se toimii ja silleen...Kiitoksia kommenteista :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”