Hiace vs. Transporter

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Hiace vs. Transporter

Viesti Kirjoittaja tupru »

Ajelin tässä menneenä viikonloppuna semmosen 1300km seuraavanlaisella autolla: Toyota Hiace -06 d4d 4wd

Kokemuksesta voi sanoa, että ihan hirvittävä pettymys oli, siihen nähden kuinka uudesta autosta on kyse.. Söi semmosessa normaaliajossa 10-12 litraa/100km, ja kyyti ei todellakaan ollu mistää kotosi.. Kulukupuoli ei ollu kohillaan,,ohituskaistoja sai katella jos meinasi rekanki ohi päästä :lol: !!
Toki kyseessä on pakettiauto, mutta mutta..

Ajelin myös Uusimmalla Transporterilla jonku satakunta kilometriä. Matka ei ollu pitkä ja pää asiassa semmosta pyörittelyä + jonku verran maantieajoa. Täytyy sanoa, että uus portteri on jo ihan auton tuntunen ja viihtys sen ratissa varmaan pitemmänki aikaa. Kyyti oli hiljainen, ohjaustuntuma tarkka, sisustus laadukkaan oloinen, jne...

Vitolla en ole ajanut joten siitä en pysyt mitään sanomaan, pitäs kuitenki kokeilla joskus ihan huumorimielellä!!

Ei silti,,mersumiehiä tässä ollaan henkeen ja vereen... :P
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Itsekin kerran ajelin 750km yhden päivän aikana Hiacella, ja oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. Auto oli joku 2000-luvun alun malli. Onhan se luotettava ja muutenkin kestävä, mutta ei minulla riittäisi hermot ajaa sillä matka-ajoa.. Huono ajettava, selkä ja perse kipeänä ihmellisistä penkeistä, meluisa ja todella laiska(vapari).

Vitoon verrattuna eroa on kuin yöllä ja päivällä. Vitolla ajaa mielellään, kuin henkilöautolla ajaisi mitä nyt hieman korkeammalta... Harmi vaan kun kestävyydessäkin taitaa olla eroa kuin yölä ja päivällä 8)
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

juu mullaki on kokemuksia hiacen uudesta pakusta ja eipä kyllä ole kehuttavan olonen ajettava!! muistaakseni siinä oli pienehkö kantavuuskin jos isompa kuormaa joutuu kulettaan...

transportteri tosiaan on ihan hyvän olonen auto ja on melkein kuin henkilöautoa ajelis ja menee pitemmälläkin matkalla.. rivakka kiihtymäänkin!

päätettiin sitten kuitenkin ostaa firmaan tuomonen 40C17 iveco..vm07. siinä ei ajettavuus ole suuren kokonsakaan puolesta niin hyvä kuin transportterissa mutta vetää painavaakin kärryä kiitettävästi ja kuorma-autohan tuo onkin..

ainoa vika puoli että kokematon säikähtää ko rajotin tökkää jo nelosella puolen kaasun jälkeen vaikka vaihteita olis 6 käytettävissä!! 88kmh :evil:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Huomioitavaa vielä portterista.!!
Kuuslovisella lootalla oleva se n. 140hv diesel,,on ihan messevä kiihtymään nuin pakuksi.. (oli muuten minibussi se jolla ajelin, mutta kuitenkin)

Laatikossa myös pitkät välitykset, kutosta et saa loppumaan ikinä ja siksi matka-ajossa kulut pysyy kurissa kun kone ei tyhjää hurraa..

Hiacella oli 110km/h:n vauhissa koneessa kierroksia vähän reilu 3000,,liikaa on, liikaa on...
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

No ei se hiace nuin kauhia oo, hyvänen aika :!: Työkone on työkone sen pitää kestää, siihen pitää pystyä luottamaan :pappa:

Entäs kun painavan kuorman/kärryn kans pitää talavella päästä johonki :shock: ei palijo etuveto auta ku eturattaat huitoo ilimassa :lol:

Tuttu on töissä firmassa jossa on 6 pakua 2 volkkaria, 2 tojotaa, 2 viiattia. tojotan huolto/remontti kustanukset 3 kertaa pienemmät mitä volkkkarissa :!: viiatti on kuulemma vielä volkkariakin kalliimpi pitää :shock: Muilla on jäänyt matka kesken mutta talon kaksi vanhinta autoa (tojotat) eivät ole tien poskeen jättäneet :wink: Nyt on kuulemma muutama auto menossa vaihtoon, mutta tojotat jää taloon 8)

Hyvinhän hiacellakin voi talvi luikkaalla ajaa 120km/h mutkasta tietä 8)

TOYOTA LUOTU KESTÄMÄÄN
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

Harju kirjoitti:Entäs kun painavan kuorman/kärryn kans pitää talavella päästä johonki :shock: ei palijo etuveto auta ku eturattaat huitoo ilimassa :lol:
hehe tosihan se tuokin on... meän firmassa aiemmin ollu boxereita jumppereita etc. ja voin vakuuttaa että nuita ei ainakaan kannata ostaa... on sen verta löyhiä vehkeitä.. nyt on tuomosia ivecoita parikipaletta!! muutenhan se olis kiva ajella pikku pakulla mutta pittää olla massaa ko vetää 2500kilosta asennus konetta ympäri suomea perässä... häätyyp olla kuorma auto! :roll:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Varmasti jos minullakin olisi joku kuljetusyritys ja olisin pomona niin tojotia ostaisin. Eri asia sitten jos joutuu itse ajamaan 8)
Hieman pakua nyt itselleni katsellut ja joskus kun lopetan köyhtymisen voisi ostaa 4x4 transuportterin.Siis jonkun 90-lukumallisen, ei nyt mitään uusia :roll:
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

onhan ne toki halpoja ja kestäviä eipä sillä,,oli vaan kyse mukavuudesta ainai mulla.. Tuolla matkalla nyt hajoa vielä mikää, eikä sillä ollu ajettu ku 63000 km ja sillai..

Mutta, mutta...rengit rattiin ja tojotia piha täyteen 8)
Avatar
puuhapena
Viestit: 680
Liittynyt: 25.7.2006 20:47
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

nyt täytyi heti tulla ylistämään omaa Vivaroa.. :lol: Haisusta ei oo itelläni kokemusta mutta vivarolla oon nyt ajellu kaks vuotta,ostin sen uutena ja nyt on mittarissa 40 tuhatta.pari viikkoo sitten jäin tienposkeen kun hajos ahtopaineen anturi.maksoi töineen 150e. muuten on palvellut todella hyvin. uutta klonkswagen pornstarteria(vai mikä se oli :roll: ) pääsin kokeileen samalla reisulla mutta en kyl mieltynyt yhtään siihen.kytkin oli mallia kenguru,jarrut mallia nenä lasiin risteyksissä,vaihdekeppi jotenkin klonksahteleva.. nää nyt on toki makuasioita mut ite pidän vivaroo paljon miellyttävämpänä ajaa. siinä on semmonen ranskalaisen auton pehmeys ja mukavuus.. kannattaa käydä kokeilemassa jos on pakua hankkimassa,itekin joskus totesin että ikinä ei tuu enää ooppelia mun pihaan ja taas tuolla semmonen seisoo.. :shock:
Oi mikä ihana mies. Naisten ja eläinten ystävä ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

AM kirjoitti:Varmasti jos minullakin olisi joku kuljetusyritys ja olisin pomona niin tojotia ostaisin.
Höpsistä. Toyotassa aukeaa takaovi väärään suuntaan kuljetusyritystäsi ajatellen. Vai joko ovat Japanissa saaneet keksittyä sivulle aukeavat ovet, lastaamistyön helpottamiseksi?

Uusi Hiace on karmea peli uudeksi autoksi, oli se kuin luotettava tahansa :shock:
124.023
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hemingway kirjoitti:
AM kirjoitti:Varmasti jos minullakin olisi joku kuljetusyritys ja olisin pomona niin tojotia ostaisin.
Höpsistä. Toyotassa aukeaa takaovi väärään suuntaan kuljetusyritystäsi ajatellen. Vai joko ovat Japanissa saaneet keksittyä sivulle aukeavat ovet, lastaamistyön helpottamiseksi?

Uusi Hiace on karmea peli uudeksi autoksi, oli se kuin luotettava tahansa :shock:
No niin, minusta siis OLISI kuljetusfirman pomoksi, osaan ajatella vain rahapussilla ja tuollaiset "pienet" käytännön seikat unohtuvat.Eikös se niin yleensä mene :lol: Ja karmea se on...tiedän.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Transportteri on meikäläiselle (186cm) liian pieni.Hiaceen mahtuu paremmin.Joku viikko sitten koeponnistin 2007 mallin 4wd hiacen ja kun istuin koppiin niin repesin nauramaan ääneen;kattovalo on tismalleen samanlainen kuin 1976 toyota dynassa! Mitäs sitä hyvää muuttamaan.Jos omilla rahoilla uusi paku pitäisi hankkia olisi se ehdottomasti hiace.Peruskauraa ynnä jälleenmyyntiarvoa sekä takaveto!
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7252
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hiase se olis minunki valinta. :D
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Meillä on ollut vuodesta 2001 uutena ostettu T4 1.9 TD. Takuuaikana oli muutama sähköhäikkä ja pahempi ongelma oli hehkun särkyminen poikkeuksellisen kylmänä aikana joulukuussa. Takuuajan jälkeen on pitänyt vaihtaa jokin letku, mutta mitään vakavaa vikaa ei ole ollut. Auto on hyvä ajettava moottoritienopeuksissakin ja huippunopeudellakin voi ajaa yhdellä kädellä rennosti. Ergonomiassa ei ole muuta valitettavaa kuin vitosvaihteelle vaihdettaessa joutuu kurkottelemaan. Mitä olen Hiaceja katsellut niin niiden ohjaamot näyttävät vanhanaikaisilta, oikein legendaarisilta japsiautoilta. Kylmä tosiasiahan on lisäksi se, että ne kuluttavat perinteisesti paljon polttoainetta ja ovat huonoimpia ajettavia kaikista pakuista. Lisäksi ne ovat kalliita ostaa.

Mihin tarvitaan nelivetoista Transporteria tai Hiacea? Minua kiinnostaa kovasti, koska joidenkin mielestä neliveto on aivan ehdoton esim. maatalousautossa. On itsekin tullu ajeltua tuolla VW:llä kaiken maailman pelloilla ja ryteiköissä ja ainoan kerran ku on pitäny toisella autolla vetää oli pehmeä nurmikko kotipihassa :lol:

Täältä siis ääni VW:lle. Joku raja siinä työkalumaisuudessakin pitää olla!

OT: Pakujen hinnat ovat karanneet ihan käsistä! :amis_selittaa: Enää ei saa ostettua ilmastoimatonta pienellä koneella varustettua kunnon työkalua, vaan täytyy laittaa heti melkein 30t€ peliin. :nocando:
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Mihin tarvitaan nelivetoista Transporteria tai Hiacea? Minua kiinnostaa kovasti, koska joidenkin mielestä neliveto on aivan ehdoton esim. maatalousautossa.
Niin... Ite oon toisinaan uksinu samaa, että tarviiko sitä oikeasti nelivetoa, eli että onko siitä vastaavaa hyötyä. Tuskin ko. laitteilla missään maataloustouhuissakaan ajellaan niin pahoissa paikoissa että nelivetoon tarvii turvautua. Hiacen ainaki luulis kuormattuna kulkevan, on kuitenki takaveto (japaneesit jotain älynny)! :)
Ja eihän niitä oo pelloille tarkotettu. Se joka haluaa taluttaa auton pellolle, niin vois harkita unimoggia, siinä ois jormakas kampe vaikka karhihtuuhommiin :lol: :lol:

Toki neliveto puoltaa paikkaansa esim. talvella liukkaissa paikoissa ja muutenki lumisissa olosuhteissa. Kesällä tuskin tarvetta kuitenkaa?!? :roll:
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Nojoo, tuttu naureskeli että on se kun joutuu hangessa hinaamaan nelikko ransulla nelikko haisua perässä. Eikä haisu tosiaankaan ollu tyhjä. Joten se siitä haisun nelivedosta, mitä nelikko ransun kyyissä istunu niin uskomattoman hyvin se etenee.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

C-Klasse kirjoitti: Mihin tarvitaan nelivetoista Transporteria tai Hiacea? Minua kiinnostaa kovasti, koska joidenkin mielestä neliveto on aivan ehdoton esim. maatalousautossa. On itsekin tullu ajeltua tuolla VW:llä kaiken maailman pelloilla ja ryteiköissä ja ainoan kerran ku on pitäny toisella autolla vetää oli pehmeä nurmikko kotipihassa :lol:
Jos ei pihassa pääse nurmikolla niin eikös se kerro siitä että neliveto olisi ihan kiva :wink: Itse ainakin ostan nelivedon kun pakua tässä hieman suunnitellut. Tosin sanotaanahan niinkin että neliveto mahdollistaa vaan pahempaan paikkaan kiinni jäämisen...On se vaan mukava tuo neliveto nykyisessäkin lava-autossa, esim. maanäytteitä ottessa voi pehmeämmälläkin pellolla ajella ja ovesta vaan tökätä maanäytteet mukaan 8) Etuvedossa on sekin huono puoli että trailerin vetäminen talvella on aika karmeaa touhua... No voi olla että etuvetokin tulee ostettua, mutta etusijalla neliveto.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Mihin tarvitaan nelivetoista Transporteria tai Hiacea? Minua kiinnostaa kovasti, koska joidenkin mielestä neliveto on aivan ehdoton esim. maatalousautossa.
Jos otetaan tyhjä takavetopaku, puolenkuntoiset Bridgestonen kesäpyörät ja märkä savipohjainen alusta, niin siksi. :D Transporter on jo huomattavasti parempi.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10908
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hemingway kirjoitti:Höpsistä. Toyotassa aukeaa takaovi väärään suuntaan kuljetusyritystäsi ajatellen. Vai joko ovat Japanissa saaneet keksittyä sivulle aukeavat ovet,
Niin pitkään kuin minä muistan on Hiaceen saanut pariovet taakse.

Katsotaan hinnastoa...
"Pariovet taakse, pitkä 490,-"

Pitkä neliveto hiace, isommalla D4D koneella
"2.5 D-4D 117 5ov pitkä 4WD 33 230€"

Lähde:
http://www.toyota.fi/Images/Hiace6_07_tcm304-360429.pdf

Mitä tulee nelivedon tarpeeseen niin moni varmaan ostaa nelivedon sen vuoksi kun sillä nyt saa kiskoa "vähän" isompaa kärryä perässä.

Setä osti viime talvena uuden neliveto hiacen. En ole vielä koeajanut kyseistä autoa, mutta tuntuuhan tuo siitä tykkäävän. Kuulemma hyvä marjareissuilla ja kalareissuilla.

:)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Fetisisti kirjoitti:Nojoo, tuttu naureskeli että on se kun joutuu hangessa hinaamaan nelikko ransulla nelikko haisua perässä. Eikä haisu tosiaankaan ollu tyhjä. Joten se siitä haisun nelivedosta, mitä nelikko ransun kyyissä istunu niin uskomattoman hyvin se etenee.
Kaveri vaihtoi 4wd hiasen etuvetoseen portteriin ja on nyt 2v ajojen jälkeen sitä mieltä että ei toi 2veto volsu nyt kovinkaanpaljoa helpomminjää kiini?

Mitä vikoihin tulee niin volsussa on pikkasen enempi ollut semmosia pikku vikoja mutta kulutus ero takaa sen että ei kuulemma ihan heti palaa hiaceen vaikka niillä kaikki henkilö autot on tojotia ja tulee oleen :?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuskin ko. laitteilla missään maataloustouhuissakaan ajellaan niin pahoissa paikoissa että nelivetoon tarvii turvautua.
Ei ajella - ellei ole nelivetoista autoa. 8)
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

dealer kirjoitti:
Tuskin ko. laitteilla missään maataloustouhuissakaan ajellaan niin pahoissa paikoissa että nelivetoon tarvii turvautua.
Ei ajella - ellei ole nelivetoista autoa. 8)
Traktorilla me yleensä tehdään maataloustöitä :shock:
124.023
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29487
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin, käytäntö kyllä opettaa mihin "minkäkinvetoisella" vehkeellä pääsee - ja ennenkaikkea sen mistä sillä pääsee pois. :D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hemingway kirjoitti:
Traktorilla me yleensä tehdään maataloustöitä :shock:[/quote]

Juu, nelivetoinen sekin 8)
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Tuttu kävi tänään katsastamassa vm-98 hiacen ajettu n.300tkm. Mitään remonttia/huoltoa ei ole tehty sinä aikana kun auto on talossa ollut eli noin vuosi ja 75tkm, no on siihen öljyt ja puhistimia vaihettu. Auto on metsäkoneurakoitsijan työmiehellä käytössä, eli auto on kovassa käytössä. Leima tuli yhdellä huomautuksella, jarruletku pitäs lähiaikoina vaihtaa.

Talossa on myös vm-02 volkkari transporter (car sport) saman verran ajettu
ja ihan vaan oman perheen käytössä. Ruostetta on enemmän, jarruihin meni justiinsa liki 500€, joku kolisee alustassa eikä koneen käyntikään kuulosta aivan terveelle. Kone on joku laiska vapari joka kuluttaa saman kuin hiace.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

AM kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti: Mihin tarvitaan nelivetoista Transporteria tai Hiacea? Minua kiinnostaa kovasti, koska joidenkin mielestä neliveto on aivan ehdoton esim. maatalousautossa. On itsekin tullu ajeltua tuolla VW:llä kaiken maailman pelloilla ja ryteiköissä ja ainoan kerran ku on pitäny toisella autolla vetää oli pehmeä nurmikko kotipihassa :lol:
Jos ei pihassa pääse nurmikolla niin eikös se kerro siitä että neliveto olisi ihan kiva :wink: Itse ainakin ostan nelivedon kun pakua tässä hieman suunnitellut. Tosin sanotaanahan niinkin että neliveto mahdollistaa vaan pahempaan paikkaan kiinni jäämisen...On se vaan mukava tuo neliveto nykyisessäkin lava-autossa, esim. maanäytteitä ottessa voi pehmeämmälläkin pellolla ajella ja ovesta vaan tökätä maanäytteet mukaan 8) Etuvedossa on sekin huono puoli että trailerin vetäminen talvella on aika karmeaa touhua... No voi olla että etuvetokin tulee ostettua, mutta etusijalla neliveto.
Joo, no lava-autot onkin huonoja kulkemaan ilman nelivetoa. Meillä oli T4:sta ennen puolen vuoden ajan Mitsubishi L200 4WD. Sillä nyt jää kiinni vaikka keskellä kesää kuivaan peltoliittymään jos ei oo neliveto päällä :lol: . Talvella sillä huomasi helposti mustat jäät kun perä lähti arvaamattomasti alta ainakin takavedolla ajettaessa. Tuo Transporterin pihaepisodi tapahtui joskus ennen pääsiäistä kun nurmet olivat pehmoisia. Parempi vetää pois kuin suditella/heijata :idea:

Toki kiinnijäämisalttiuteen vaikuttaa kuskin nolousaste. Maataloushommissa on kehittynyt aika hyvä pelisilmä (täytyy hieman miettiä, kun on esim. 20 tonnin vehnäkuorma) eikä tule kokeiltua kaikkia paikkoja millään ajopeleillä.

Kaikki värkit saa kyllä kiinni ja perusteellisesti , kun vaan tarpeeksi tarmokkaasti sudittaa!
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Vastataan nyt vaikka ihan vit... *köh* kuriositeettimielessä että M-B Atego 815 on tavarankuljettimena täällä.
Hyvä peli, vaikee saada ylinopeussakkoja. :idea:
Pro HVM
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Hiukan OT:a

Ikuna ei ole auton myynti ollut niin helppoa kuin Wanhan Hiacen (-89) kohdalla. Laitoin sen toissailtana yhdentoista jälkeen Nettiautoon hinnalla 1800,- jonka arvioin jo aikalailla hitsatun ja "pintavaurioituneen" pakun bruttoarvoksi.

Ensimmäinen soitto tuli aamulla kuuden jälkeen. Kaupat oli jo tulla puoli kahdeksalta kunnes etelästä soittanut kaveri tajusi missä Muhos on. :lol: Neuvoipa hän kuitenkin ottamaan auton myynnistä ja nostamaan hintaa tonnilla, menevät kuulemma kaupaksi vaikka kilvettömänä ja aivan sama millainen romu on kyseessä!! Itsekkin hän kauppiaana olisi vain välittänyt auton eteenpäin mukavalla voitolla.

Seuraava ehdokas soitti melkein samantien ja laittoi varausmaksun tilille ja kauppa oli sillä selvä, ennen kahdeksaa aamulla.

En ehtinyt koneelle ennen kymmentä ja siihen mennessä ainakin kolme tai neljä huonoa suomea puhuvaa henkilöä ehti soittaa ja olisivat halunneet väkisellä ostaa auton. Yksikin tarjosi 2500,- ja kehotti vain perumaan jo tehdyt kaupat. :roll:

Kuka tässä on kaheli?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mulla on tuommonen -90 vuosimallinen poromiehen chevyväni (hiace) ja kyyti on melkeen niinku w140 korisessa :lol:
Ja kaasun kans saa olla varovainen ettei jää marshallit tiehen ku nostaa kytkintä :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Hemingway kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Tuskin ko. laitteilla missään maataloustouhuissakaan ajellaan niin pahoissa paikoissa että nelivetoon tarvii turvautua.
Ei ajella - ellei ole nelivetoista autoa. 8)
Traktorilla me yleensä tehdään maataloustöitä :shock:
http://www.murtola.com/galleria/display ... m=47&pos=0

:lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”