Terve,
Lämmöt nousee tyhjäkäynnillä 100 tuntumaan-enempää ei ole päästetty. Vauhdissa lämmöt on n.90 ja pysyy hyvin samassa tasossa. Meidän toisessa vastaavassa autossa lämmöt pysyy aina samalla kohtaa paikalla-olo tyhjäkäynnillä ei vaikuta lämpöjä nostavasti.
Olisiko visko voinut hajota. Lämpimästä moottorista voi käsin pysäyttää tuulettimen siiven ja se on ihan löysä. Onko tuo selvä merkki viskon viallisuudesta? Onko viskon irrotus samanlainen homma kuin W123 300 D:ssä-eli ahtaasta välistä 4:llä pultilla? Onko viskon merkitys juuri tuossa tyhjäkäynnillä noin merkittävä, että lämmöt nousee 100 asteeseen? Onko visko laite, jota ei voi korjailla?
W124 300d-lämmöt nousee tyhjäkäynnillä. Visko??
Olisiko visko voinut hajota. Lämpimästä moottorista voi käsin pysäyttää tuulettimen siiven ja se on ihan löysä. Onko tuo selvä merkki viskon viallisuudesta?
Visko joko on rikki tai ei ole saavutettu sen kytkeytymislämpötilaa.
Ei, yksi ruuvi edestäpäin ... 8mm kuusiokolokanta.Onko viskon irrotus samanlainen homma kuin W123 300 D:ssä-eli ahtaasta välistä 4:llä pultilla?
Onko viskon merkitys juuri tuossa tyhjäkäynnillä noin merkittävä, että lämmöt nousee 100 asteeseen?
Tyhjäkäynnillähän siipeä tarvitaan jos jossain.
Ei voi korjata.Onko visko laite, jota ei voi korjailla?
Kiitos pikaisista neuvoista. Viskon etupuolella tuntuu olevan säleikössä likaa ja sontaa. Taidan ensin puhdistaa sen.
Vielä viskon irroituksesta. Tarviiko mitä muuta purkaa ennenkuin viskon kuusikolon saa auki/siihen pääsee käsiksi Onko se noin helppoa? Kuusiokolokantaruuvikin lähtee helposti auki? Lastenleikkiä?
Vielä viskon sielunelämästä. Kun siellä on sisälllä nestettä jonka tilavuus muuttuu lämmön vaikutuksesta-senhän pitäisi olla ikuinen ellei neste vuoda ulos. Tai kait siellä sitten jumiutuu joku osa kiinni sisältä ja sivet ei lukkiudu. PS: uusi osa 160 euroa kl/merteil ja 90 euroa motonet. Taitaa olla eri valmistajan tekemiä?
Vielä viskon irroituksesta. Tarviiko mitä muuta purkaa ennenkuin viskon kuusikolon saa auki/siihen pääsee käsiksi Onko se noin helppoa? Kuusiokolokantaruuvikin lähtee helposti auki? Lastenleikkiä?
Vielä viskon sielunelämästä. Kun siellä on sisälllä nestettä jonka tilavuus muuttuu lämmön vaikutuksesta-senhän pitäisi olla ikuinen ellei neste vuoda ulos. Tai kait siellä sitten jumiutuu joku osa kiinni sisältä ja sivet ei lukkiudu. PS: uusi osa 160 euroa kl/merteil ja 90 euroa motonet. Taitaa olla eri valmistajan tekemiä?
Irrotin viskon ja puhdistin. Ei vaikutusta asiaan. Saako viskon normaalisti pysäytettyä 90 asteisena käsin ja sitä voi pyöräyttää kevyesti jopa vastapäivään? Jos sisälämpöä avaa vähänkin niin lämpö pysyy 87.ssa myös paikallaan tyhjäkäynnillä. Jäähdytin 19 vuotta vanha, mutta lämmin kuitenkin joka puolelta-tarkoittaako välttämättä, että on ehjä?. Eli termostaatti tai visko on viallinen? Haluan että lämpötila pysyy koneessa siinä 80 pinnassa kuumalla ilmallakin tyhjäkäynnillä ja sisälämmöt off-tilassa.
Ehjä visko on sellainen "tahmea" liikkeissään kylmänäkin ja kyllä minä ainakin paksut hanskat laittaisin käsiin ennenkuin käyvästä koneesta alkaisin viskoa pysäytteleen. Sähkökytkimellä varustettu tuuletinsiivikko on sitten eri asia, sehän ei edes pyöri kunnolla ennen kytkeytymislämpötilaa.
Syylärin lämpeneminen kauttaaltaan kertoo nestekierrosta ja siitä, että termostaatti vaikuttaisi olevan kunnossa, toisaalta silloin hyvinkin vähän pyörivä siivikko pitäisi antaa tarpeeksi ilmankiertoa. Tyhjäkäynnillä kun kone ei todellakaan anna paljoa lämpöjä mutta riittääpä se tietenkin vähäinenkin jos se ei kerta pyöri kunnolla.
Visko vaihtoon.
Syylärin lämpeneminen kauttaaltaan kertoo nestekierrosta ja siitä, että termostaatti vaikuttaisi olevan kunnossa, toisaalta silloin hyvinkin vähän pyörivä siivikko pitäisi antaa tarpeeksi ilmankiertoa. Tyhjäkäynnillä kun kone ei todellakaan anna paljoa lämpöjä mutta riittääpä se tietenkin vähäinenkin jos se ei kerta pyöri kunnolla.
Visko vaihtoon.