Mikä siihen nyt tuli?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Mikä siihen nyt tuli?

Viesti Kirjoittaja tupru »

:shock: Ajelinpa tuossa töihin. Tankissa löpöä oli semmosen pikkusen jälellä, niin kuitenki ettei ollu vielä painunu R-merkin kohalle ja opiskelijavalo ei palanu! :roll:

Eihän siinä mittää. Melekein kerkisin perille, ku muutamasta risteyksestä käännyin ja koitin tehä rivakkaa kiihytystä, niin OHOH, EIPÄ LÄHETÄKKÄÄ!! Turrasi vaan, höki pikkusen ja mittari nousi aika hiljan.. Saavuin työmaalle, kuuntelin kutosen murinaa,,joka kuulosti siltä, ettei kaikki ois ollu mukana.

Siispä käytin auton sammuksissa ja käynnistin uuvemman kerran. Lähti käyntiin ihan hyvin, mutta niinku ois ollu joku pytty pois pelistä. Painoin oikean puolimmaista poljinta ja niinhän se rupes sitte tasasesti käymään..

Siinäpä sitte... Lehmiä lypsäessä :oops: mietin syntyjä syviä, että mikä sillä mesedesillä nyt oikein vaimaltaa? Aattelin kuitenki positiivisesti, että tuskin mikää - löpö vaan lopussa.. :roll:

Niinpä niin...

Lypsyt tuli lypsettyä ja lähin kulukeen kohti kotia ja lähintä huoltoasemaa, meno oli vaikeaa.. Alamäessä ja loivassa myötäleessä, sekä tasamaalla meni niinku ennenki, mutta vastamäet tuotti tuskaa.. Meno niissä vaan hyyty ja vetoja ei ollu olleskaa! Laatikkoki siinä jo pienempää pukki pesään että sekö siinä.. Mutta ainaku koitti pysäkille ottaa, niin eiköhän mersu virkustunu! :D

Ei muutaku tankki täyteen ja matka jatkuu.. Meno tasaantu muuten, mutta ei edelleenkää lähteny minnekkää!! Nyt oon ajanu täyvellä tankilla pikkusen vajaa 100km, ja eipä oo virkustunu..!!

Käy kyllä kaikilla ja lähtee hyvin käyntiin. Ajossa menee kevyesti ja pintakaasulla sen 80-100km/h ihan iloseen. Mutta MUTTA!! :twisted: Sitte ku koittaa ottaa kiihäriä ja laatikko pukkaa pienempää pesään,. 1-vaihe, ei ongelmia ja sitte mennäänki jo kakkosella..vauhtia liki 80km/h ja automaatti nakkaa kolomesen pesään. Aluksi kiihtyvyys jatkuu ihan normaalisti, mutta 100km/h:n tuolla puolen alkaa empiminen. Välillä vetää, välillä ei, eli tuntuu niinku jotai "suoskua" ois jossai polttoainesysteemeissä. Nelosellakaa ei jaksa ottaa nopeutta ku 150km/h ja sillonni tuntuu että välillä jaksaa/välillä ei jaksa mennä.. Sillai humpaa niinku vähä.. Rasittava tuommone!!! :(

Mikähä siinä sitte ois? Suuttimissa törkyä? Polttoainesuodatin p*skanen? jostai saa ilimaa? Mersu muuten vaan äkkäilee?

Voiko ajaa huoleti kuitenki, vai pitääkö jättää seisomaan, ku huomenna ois kuitenki töihin meno!! Mimmone homma nuo suutinten vaihto, vai pitääkö ajaa ylivieskaan PPD:lle? Neuvokaa nyt kuitenki tyhmää, että mitä saapi tehä ja mitä ei.. nyt aluksi jos tämmösen pyynnön toteuttaisitte!!

Koitin selata voorumia, mutta en löytäny vastaavaan ongelmaan ratkasua!!

Auto on tosiaan -86 300d autom.

Nöyrällä mielellä kyselevi: Murheenmurtama, kyttyräselkäinen mersumees!! :?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

No oisko se polttoainesuodatin tukossa, imasi sonnat fitteriin ?
Tankilta tuleva letku / putki kannattaisi kokeilla puhaltaa tankillepäin, että onko auki.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla on ässässä sellanen vika että se imaisee joskus tankista imuputken tukkoon. Oireet juuri samat. Eli ei saa polttoainetta.

Paineilmalla puhaltaa putken auki tankkiin niin taas toimii.

Pitäs jaksaa käyttää tankki pois. :D
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Nii-i mikälienee?! Kiitos nyt kuitenki Lucly-Dogille ja Mika.T:lle mielenkiinnosta ko. asiaa kohtaan.. Löytyy jonku verran jeesiapua ja se on hyvä.. :lol:

Tänään ajelin autolla taas 400km,, alussa pelasi hyvin, mutta viimene 80 kilsaa oli täyttä p*skaa! Jonku kilometrin pääsi aina kerrallaan eteenpäin ku taas rupesi hökeltelemään., taisi välillä sammuakki! :? Ilmeisesti ilimaa saapi jostai syystä polttoainejärjestelmään tai sitte suodatin tukossa?

Huomenna ois tarkotus ruveta purkamaan ja tutkimaan, että miksi se mese ei oikein pelovaa..!!

Semmosta vielä kuitenni utelisin, että minkä tähen hehkurele lämpenee? Siis se laatikko johon tulee ne sähköjohot hehkuilta! Varsinki siinä laidassa oleva se sulake on aivan sairaan kuuma ja jotai vaaleata siihen alla olevaan muoviin piirrellykki! :shock:
Mikä lie sitte sen nelinapasen mötikän sen violetin johdon tarkotus, ku oli nimittäin irti se kokonaan!?! Kyseessä siis hehkureleen sisällä oleva 4-napainen mötikkä!?


Ei se muuten oo hääviä ku peukalo on keskemmällä kämmentä ja intoa ei yhtää näihin remmonttihommiin (huoltoahan tämä vain :roll: ), mutta pitää kait se ruveta. Käsien sotkemista en oo kyllä ikinä pelänny, mutta en oo ollu mikää himoporkkaajakaa!!! :lol: :lol: :lol:
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

No niim..

Suodattimet vaihettu, putket testattu ja kaikki mitä hoksin niin on tehty..

Putket oli auki ja polttoaine virtasi hyvin. Esisuodatin oli melekein tukossa ja pääsuodatin sylyki jonku verran paskaa pihalle, ku tyhjensin sen polttoaineesta. Käynti muuttu ja tuossa pikkumutkan kävin hurauttamassa niin hyvinhä tuo vielä pelasi.

Toivottavasti vika korjausi ja ei tarvi sen kummempia ruveta räpeltään.. Se hehkurelehomma kaipaa vielä informaatiota, että mikä siinä lie, vai onko mikää. Edellisestä viestistä voi lukea, että mitkä on oireet.!! :shock:

OT: Mikä on takajarruvaloille tulevan johdon väri? Autossa on paikallaan lisäjarruvalo, jolta tulee johtoki, mutta sitä ei oo kytketty. Sama ois tässä vapaapäivinä laittaa se toimimaan. Maskin tässä lähen maalaileen seuraavaksi. :D
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
Bliz
Grynderi
Viestit: 1727
Liittynyt: 09.5.2006 14:39
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Bliz »

heitämpä OT:n kun mieltäni askarruttaa yksi kysymys koskien w124 2.5d moottoria. mistähän mahto johtua kun pitkän ajon keskellä yhtäkkiä käväsi hehku-valo päällä ja hehkutteli noin 30 sekunnin ajan :shock:
e30 320i -88
e89 3.0i -04
e91 335i -07
w176 180cdi -14
Ex S212 350cdi -10
Ex BMW 650i -06
Ex W203 220 cdi -02
Ex W201 2.6i -93
Ex W124 250D -90
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Bliz kirjoitti:heitämpä OT:n kun mieltäni askarruttaa yksi kysymys koskien w124 2.5d moottoria. mistähän mahto johtua kun pitkän ajon keskellä yhtäkkiä käväsi hehku-valo päällä ja hehkutteli noin 30 sekunnin ajan :shock:
Hehku palanut tai sitten johdossa jossakin heikko kosketus niin valo sytty kesken matkan. Tai sitten hehkurele touhuilee ihan omiaan. :D
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Mika.T kirjoitti:
Bliz kirjoitti:heitämpä OT:n kun mieltäni askarruttaa yksi kysymys koskien w124 2.5d moottoria. mistähän mahto johtua kun pitkän ajon keskellä yhtäkkiä käväsi hehku-valo päällä ja hehkutteli noin 30 sekunnin ajan :shock:
Hehku palanut tai sitten johdossa jossakin heikko kosketus niin valo sytty kesken matkan. Tai sitten hehkurele touhuilee ihan omiaan. :D
Mikä lie se violetti johto joka tulee sinne vilkkureleelle.,oli irti ja laitoin sen kiinni. TEINKÖ väärin! Ja kuuluuko sen hehkureleen sulakkeen lämmetä?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”