mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Katsastuskonttorin vastuu?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Tarmo
Judge Mese

Roadrunner


Liittynyt: 05 Mar 2005
Viestejä: 1926
Paikkakunta: Box

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 8:37    Viestin aihe: Katsastuskonttorin vastuu? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt onkin jännä tilanne päällä... Harrasteautoni sain tänä vuonna katsastuksessa hylsyn, väljien alapallonivelien takia.

Noh, tilasin Englannista uudet alapallot hiluineen, ja kustannuksia kertyi
asennustöineen noin 800€. Hakiessa autoa pajalta, sain mukaan lähes uudenveroiset vanhat alapallot, ja evästeeksi ettei niissä ollut mitään vikaa.
Alapallon rakenne on sellainen että siinä kuuluu olla väljää kun sen päällä ei ole painoa.

Eihän ne tietenkään konttorilla voi kaikista maailman autoista tietää kaikkea, vaikkakin toisaalta pitäisi, sehän on niiden homma. Mukana katsastuksessa oli kuitenkin tehtaan korjaamokäsikirja jota tarjottiin inssille tutkittavaksi, jos tulee jotain eoäselvää... ei ollut kelvannut.

Mikäs on katsastuskonttorin vastuu tämmöisessä tilanteessa?
_________________


A U T O F O O R U M I . F I
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Boss
Luupiä

ykkösnaapuri


Liittynyt: 14 Lok 2005
Viestejä: 6283

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 8:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Itsellä ollut joskus aivan samankaltainen tilanne, en sitten jaksanut sen ihmeemmin tapella vaan sanoin mitä asentaja oli sanonut että ei siitä sen kummempaa tule mutta laitetaan nyt sitten kiiltävää osaa.

Lopputulos oli se että uusintanäytössä autoa tiirasi lopulta kaikki 5 ukkoa, nyhtivät ja katselivat....lopuksi selitys että sinun parhaaksesihan me toimitaan että auto pysyy kunnossa. Jep. Ainoa hyöty taitaa olla että ehkä ensi kerralla samanlaiseen törmätessään se alunperin katsastuksen hylännyt vihreä tyyppi muistaa että ainiin tässä oli tämä homma.

Kannattanee tuota tietysti kysellä, ottaa se päähän jos turhaan vaihdetaan uuden tilalle uutta osaa.
_________________
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NicNac
Hemmittäjä



Liittynyt: 12 Mar 2005
Viestejä: 2942

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 8:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En tiedä vastuusta,mutta joskus kun ollaan oltu sitä mieltä että osa on kunnossa että vika on inssin päässä niin ollaan vaan laitettu uus pultti/mutteri ja puhdistettu vanha osa....yleensä on sen jälkeen kelvannu Rolling Eyes Tämä sen jälkeen kun vaihdoin välyksettömät takaraidetangot uusiin...penkissä vääntelin ja kääntelin niin totesin että en mä kyllä näistä väljiä saa millään...
_________________
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Boss
Luupiä

ykkösnaapuri


Liittynyt: 14 Lok 2005
Viestejä: 6283

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 9:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

NicNac kirjoitti:
En tiedä vastuusta,mutta joskus kun ollaan oltu sitä mieltä että osa on kunnossa että vika on inssin päässä niin ollaan vaan laitettu uus pultti/mutteri ja puhdistettu vanha osa....yleensä on sen jälkeen kelvannu Rolling Eyes Tämä sen jälkeen kun vaihdoin välyksettömät takaraidetangot uusiin...penkissä vääntelin ja kääntelin niin totesin että en mä kyllä näistä väljiä saa millään...


No pitäähän konttorinkin jollain tienata, uusintanäytöistä saa aina sen muutaman kympin kätevästi kassaan eikä mene kovin paljon aikaa.
Siltä minusta ainakin välillä tuntuu että on oikein ohjeistettu löytämään olemattomia vikoja, kiireisimpään aikaan taas kun vie niin menee harvempikin lossi läpi ettei mitään.
_________________
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NicNac
Hemmittäjä



Liittynyt: 12 Mar 2005
Viestejä: 2942

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 9:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No kun uusintanäyttökin on tääläpäin joka konttorilla ilmaanen...tai en ainakaan tiedä missä se maksaas.Ei oo viimevuosina muualla tullu asioitua kuin tuossa Lapuan omalla konttorilla....
_________________
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jiitek
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 2333
Paikkakunta: Oulunseutu

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 9:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Boss kirjoitti:
NicNac kirjoitti:
En tiedä vastuusta,mutta joskus kun ollaan oltu sitä mieltä että osa on kunnossa että vika on inssin päässä niin ollaan vaan laitettu uus pultti/mutteri ja puhdistettu vanha osa....yleensä on sen jälkeen kelvannu Rolling Eyes Tämä sen jälkeen kun vaihdoin välyksettömät takaraidetangot uusiin...penkissä vääntelin ja kääntelin niin totesin että en mä kyllä näistä väljiä saa millään...


No pitäähän konttorinkin jollain tienata, uusintanäytöistä saa aina sen muutaman kympin kätevästi kassaan eikä mene kovin paljon aikaa.
Siltä minusta ainakin välillä tuntuu että on oikein ohjeistettu löytämään olemattomia vikoja, kiireisimpään aikaan taas kun vie niin menee harvempikin lossi läpi ettei mitään.


Kyllä katsastusmiehet pyrkivät pääsääntöisesti saamaan autoon leiman. Korkeat hylkäysprosentit eivät hyödytä ketään.

Itsellä oli edellisen työmaan aikana samanlainen juttu Hiacen kanssa. Maahantuoja lupaa yläpallolle päittäisvälystä 1,0mm. Katsastusinssi mittasi käsikopelolla välykseksi ainakin millin ja todennäköisesti enemmän - siis hänen mukaansa. Väitin vastaan ja sovimme sitten asian siten, että käyn mittaamassa heittokellolla välyksen ja tuon mittauspöytäkirjan allekirjoitettuna ja firman leimoilla varustettuna hänelle jolloin leima irtoaa, kuten sitten kävikin. Välys oli muuten 0,4mm.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tarmo
Judge Mese

Roadrunner


Liittynyt: 05 Mar 2005
Viestejä: 1926
Paikkakunta: Box

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kävin konttorilla, ja ihan asiallisesti suhtautuivat. Halusivat luonnollisesti tsekata, ja kuulemma väljää oli vähemmän kuin ennen, en vain miten se on mahdollista... eipä sillä väliä, pääasia että sai leiman ja auton ajoon. Very Happy
_________________


A U T O F O O R U M I . F I
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
NicNac
Hemmittäjä



Liittynyt: 12 Mar 2005
Viestejä: 2942

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo se uusinta näyttöjen otto ei mitenkään hyvää pisnistä konttoreille oo ja kyllä sen ymmärränkin.Monesti vaan on sellaaanen pärstäkerroon olemas...joku vanhempi kentlemani kun astuu konttorille sisään ja lausahtaa että "Minun mercedes-benz pitäisi määräaikais katsastaa?" niin tuntuu että leima laitetaan kattomatta...itte kun astun konttorille sisään kevyiden amis viiksien kera ja tokaasen "mullolis tuallaan kakssataariisseli limattavaksi?" niin kyllä sitten joka paikka kolutaan ka koputellaan...
_________________
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jamppa



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 319
Paikkakunta: järvenpää

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 20:40    Viestin aihe: väljyys Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kävi tuossa männä syksynä VOLGA -63,lapussa luki etupäässä väljää.
Soitin konttorille,kun ei mielestäni ollut mitään ylimääräistä klappia.
Sanoivat ,että täytyisi oööa maahan tuojan todistusvälyksistä.
No vedin pyörän laakerit kireälle,ja auto sai leiman.

Tapaus B
Vaimon 124 300d -89 joka katsastus,taka vasen etu alatuki väljää,
olen vaihtanut sen 4kertaa,välys on takakelkan kiinnityksessä

c
Sprintteristähän ei paljon etupään välyksiä katota ,kun raidetangon päät.
Saa olla välystä sen verran ,ettei viitsi ajella

Jamppa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lucky-Dog
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 7701
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

 LähetäLähetetty: 01.8.2007 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katsastuskonttorin vastuu on se, että asiakkaan täytyy its
e tietää esim. tuo Tarmon tarina.

Kossina kävin 207:kan takajarruja näytämäs 5 kertaa ennenkuin kelepas Laughing
Sittemin oon sillointällöin käyny kysymäs "Notta mihinä se välys ny o ?"...."Jaanotta ei ookkaa. No ei munkaa mielestä".
Silloon kun kakkoslankun alapallot pomppiivat kupiistansa piti käyrä "kurssittamas" insinööriä notta kuinka se välys kattotaha. Hinuri toi kohtuu tuore leimaasia autoja pihaha joire toine eturengas kattoo mihin kattoo ja toinen oli suoras Laughing

Toki pääsääntöösesti ongelmia ei oo ollut puolin tai toisin.
Kyllä katsastus asiantuntevaa ja palavelevaa nykypäivänä mielestäni on.
_________________
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3712
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 02.8.2007 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lucky-Dog kirjoitti:

Kyllä katsastus asiantuntevaa ja palavelevaa nykypäivänä mielestäni on.


Kyllä minunkin mielestä. Joissakin autoissa tosiaan on poikkeuksellisen suuria välyksiä nivellissä jotka kuitenkin ovat normaaleja. Esim. Nissan Primeran Multi-Link-etuakselistolle löytyy maahantuojan lausunto että minkälaiset välykset siellä saa olla, eikä tarvi alkaa turhaan vaihtamaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25771

 LähetäLähetetty: 03.8.2007 6:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Sprintteristähän ei paljon etupään välyksiä katota ,kun raidetangon päät.
Saa olla välystä sen verran ,ettei viitsi ajella


Joo, alapallot saa Sprinterissä olla aika väljät...

Kävi tuossa viime viikolla Vito nelipyöräsuuntauksessa, tapani mukaan kysyin onko nivelet varmasti kunnossa - "Toissapäivänä se on katastettu, tiiä sitte..."
Sovittiin että varmuudeksi kuitenkin tutkitaan alusta ennen suuntausta.

Toisessa alapallossa oli väljää niin että renkaan etureunasta heiluttaessa rengas liikkui noin 4 cm eli nivel ihan sökö.
Hyvä oli kun tarkistettiin, sekä suuntauksen että muutenkin turvallisuuden kannalta.

(Ei ollut Ylivieskassa katsastettu)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapio89
ohjelmoija

Martti, vähän niinku tartti mut ämmällä
pakkasukko


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1672
Paikkakunta: Yyleäporg

 LähetäLähetetty: 26.11.2007 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Konttoreilla on suuria eroja, esim. pappani meni katsastamaan muistaakseni 80-luvun lopun konttimersua. Inssin kanssa tuli kärhämää kontin hyväksymisistä, takertui kaikkeen mahdolliseen. Inssi ei saanut mistään kontille tyyppihyväksyntätietoja, joten hylsy tuli. Auto muuten oli hyväkuntoinen. Kontti oli muistaakseni mersun tekemä? Mutta inssi ei myöntynyt muuhun kuin että piti käydä hyväksyttämässä kontti suomalaisella koripajalla. Kontti oli ollut auton päällä uudesta asti.. Rolling Eyes
Oman coupeni katsastin Karstulassa, koska kyseinen viitasaaren inssi on vieläkin kv-intoilija. Mersusta oli murtunut matkalla ölpainemittarin öljyputki, vuoti jonkunverran. Pihaan oli tullut lätäkkö kun inssi lähti testaamaan, ja montulla vuoti inssin päälle Twisted Evil Ei mainintaa mihinkään.. Kv-vaihdon runkonumero ruostunut tiehensä, tuumasi että ei nyt pe iltana jaksa meissata enää ja v-mainen paikka joten meissaa ite ja tuu näyttämään. Toki kaikki turvallisuuteen vaikuttavat jutut katsoi yms. mutta muuten oli aika lepsua.. Laughing
_________________
Tähdellisen parantola
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 26.11.2007 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kaverilla oli penarissa kaasut vtuillaan ja inssi komensi lamttan vaihtoon. No kuoma vaihatteli lampadan eikä arvot muuttuneet miksikään, syyllinen löytyi ns. hiekkapaperi-ilmansuodattimesta. Syynikonttorin ukko antoi sitten lampta-anturin hinnan kokoisen lahjakortin putiikkiinsa väärästä tuomiosta.
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aki P
Mersuvelho

Tuonti & Tuho


Liittynyt: 06 Mar 2005
Viestejä: 6078
Paikkakunta: Überwiesca

 LähetäLähetetty: 03.12.2007 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mielstäni nykyään päästetään turhankin herkästi autoja leimaan. Joku 124:n hieman väljä alapallo ei haittaa. Vuoden sisällä se kuitenkin lähtee irti jos kaveri ajaa autoa yli 20tkm Shocked
Sama homma jarruletkujen kans.
Esim. mersun väljiä narinaheloja ei tarvi leimalle vaihtaa koska välys ei tunnu konttoreilla olevalla 4-pilari nostimella kovin herkästi Wink
Se on sitten toinen asia pitäisikö ne kuitenkin vaihtaa...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 03.12.2007 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eukon koslaa (W201) syynäytin tuossa, ja inssi tuumasi että: "Taka-alatukivarsien uloimmissa heloissa ei tuo pultti ole ihan keskellä, mutta ei tässä kyllä mitään välyksiä tunnu että..." Sama viime vuonna Embarassed . Pitäsköhä noita alkaa vaihtelemaan? Rolling Eyes
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jarno.V
Opel - spesialisti



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1021
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

 LähetäLähetetty: 22.12.2007 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Kaverilla oli penarissa kaasut vtuillaan ja inssi komensi lamttan vaihtoon. No kuoma vaihatteli lampadan eikä arvot muuttuneet miksikään, syyllinen löytyi ns. hiekkapaperi-ilmansuodattimesta. Syynikonttorin ukko antoi sitten lampta-anturin hinnan kokoisen lahjakortin putiikkiinsa väärästä tuomiosta.


Eipä niiden kyllä kannattaisi/pitäisi konttorilla alkaa diagnooseja tekeen, tai mitään tuomitteen. Ei mene kuin rahat kaikilta siinä hommassa.

Sanoo vaan että kaasut on vituillaan, korjaa ne ja tuu näyttään.
_________________
Jos ei kulje niin kromaa se.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3712
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 25.12.2007 1:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mistä voi tavallinen kuluttaja tietää kaikkia katsastukseen vaikuttavia välyksiä? Auton oston mukana annetaan minimaalinen informaatio käyttöohjekirjan mukana. Siitä selviää lähinnä polttoainetankin tilavuus, rengaspaineet ja muuta sellaista ajoon vaikuttavaa asiaa. Jos pitää katsastukseen alkaa selvittelyjä auton omistajalla tekemään, niin menee kyllä melko salapoliisityöksi.

Katsokaa tuota Hyundain alapallonivelen rakennetta. Jos ei tiedä edes katsastusmiehet sitä niin miten sitten tavallinen auton omistaja, kun käyttöohjekirjassa ei siitä varmasti mainita mitään.

---> http://www.ake.fi/pdf/Sonatanalapallonivel.pdf
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8048
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 25.12.2007 1:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Näinhän se nykyisin valitettavan usein on, että inssi ei tunne autoa ja tulee väärä tuomio. Vaan äkkiä ne oppii...
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jarski
W123-Spesialisti

Lievä eskorahkonen


Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 585
Paikkakunta: Karstula

 LähetäLähetetty: 25.12.2007 17:02    Viestin aihe: .. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli mieleen.. Kuun alussa käytettiin yhtä w201:stä leimalla, ei mitään sanomista, toki tutkin välykset ennen sitä itsekin. Reilun kahden viikon päästä vaihdettiin paremmat renkaat alle, samalla huomasin että kuskinpuolen raidetangon ulompi pää on aivan väljä Shocked
_________________
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MattiS



Liittynyt: 22 Lok 2007
Viestejä: 524
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 03.6.2008 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitenkäs konttorin vastuu sellases tilantees kun syyläri levahti päästöjä ottaes. Poika antoo autolle kenkää ja kun selekäni käännän niin syyläri tiputtaa vettä ja höyry nousi konehuaneesta. No, sanoon että nyt on ongelma. Poika tuli ratin takaa viereeni ja sano et täytys varmaan sammuttaa Shocked älä Exclamation Hyäkkäsin ratin taakse, ja sammutin. Lämpömittari oli tapis... Eikö näitte inssie tartte seurata lämpömittaria siinä ku antaavat kenkää HÄ Question Exclamation No toivottavasti päästään syylärin vaihrolla joka sekään ei ilimaane oo. Mut jos se kansi kerkes... Evil or Very Mad

Noo laitetaan syyläri ja kokeellaa. Sit käsijarru kuntoho ja syättöä piänemmälle jos menis päästööstä läpi..
_________________
Leikki ikä ---> koko ikä Ei riemulla rajaa ku takavedolla ajaas

2x Toyo
4x Toyo -EX
Can-Am -EX
MB -EX
Nissan -EX
VW -EX
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nehe
kivenpyörittäjä

Pelle Peloton


Liittynyt: 30 Maa 2008
Viestejä: 2207
Paikkakunta: Nivala

 LähetäLähetetty: 04.6.2008 8:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

noitten venäläisten katsastamisessa on ollut kohtuullisesti hupia,viimeski pullaa näytettäessä inssi kysyi ,et kuinka tää toimii Shocked joutuu oleen hiema takaalalla kyseisen toimituksen aikana,ettei pääse röhönaurut päin näköö.
_________________
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Diosol



Liittynyt: 27 Tam 2008
Viestejä: 138
Paikkakunta: Tampere-Jalasjärvi

 LähetäLähetetty: 07.6.2008 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olis hienoa omistaa joku uusi TVR, kun sen sisälle pääseminenkin on jo ohjekirjan takana. Mennä vain kylmän rauhallisesti kaffeelle ja antaa avain inssille. Samalla voi vinkata että sivuklasin alla on nappi mistä ovi aukeaa, mutta jättää kertomatta mistä käynnistyy tai pääsee autosta ulos Twisted Evil
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Uula



Liittynyt: 31 Lok 2005
Viestejä: 276

 LähetäLähetetty: 07.6.2008 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aki P kirjoitti:
Mielstäni nykyään päästetään turhankin herkästi autoja leimaan. Joku 124:n hieman väljä alapallo ei haittaa. Vuoden sisällä se kuitenkin lähtee irti jos kaveri ajaa autoa yli 20tkm Shocked
Sama homma jarruletkujen kans.
Esim. mersun väljiä narinaheloja ei tarvi leimalle vaihtaa koska välys ei tunnu konttoreilla olevalla 4-pilari nostimella kovin herkästi Wink
Se on sitten toinen asia pitäisikö ne kuitenkin vaihtaa...

Tosi on!
Minun 202 meni väljällä alapallolla ja loppuun ajetuilla iskareilla monesta katsastuksesta läpi. Valitettavasti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veppe
Mekka-master



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 1720
Paikkakunta: Tikkakoski

 LähetäLähetetty: 08.6.2008 7:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onkin pitanyt kertoilla naista paikallisista "katsastuksista", tahan topicciin taitaa mahtua pienella OT:lla Wink Meinaan taallahan ei autoja tarvi vuosikatsastaa lainkaan Shocked Ja sen kylla valilla huomaa, kerrankin ohitse kolisteli menemaan Nissan, jossa varmaan joka mahdollinen nivel ja iskarit oli loppuunkuluneita Laughing Eli tuolla on liikenteessa melkoisia pommeja, ja nailla liikennemaarilla ei mikaan ihmekaan, etta sattuu niin paljon kolareita... huh

Paastoja taalla kylla katotaan, mutta nekin paasaantoisesti vain, kun auton omistaja vaihtuu. Vuosittain auton rekisterointi pitaa kylla uudistaa. Se maksaa reilun satasen, ja tulee uusi tarra rekisterikilpeen, eli vastaa Suomen kayttomaksua.

Kyllahan taalla tietysti laki velvoittaa pitamaan auton kayttokunnossa, mutta kun noita autoja kaytannossa taalla katselee, niin kylla se Suomen katsastuskaytanto on vain hieno homma Exclamation
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25771

 LähetäLähetetty: 08.6.2008 8:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä oli hylätty käsijarrusta edellispäivänä ... paikkahan on sellainen ettei sitä välttämättä ole helppoa huomata alhaaltapäin, mutta oli miten oli niin takakelkka on irti :

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nehe
kivenpyörittäjä

Pelle Peloton


Liittynyt: 30 Maa 2008
Viestejä: 2207
Paikkakunta: Nivala

 LähetäLähetetty: 09.6.2008 15:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ja tuo vielä ilmeisesti ajamalla tuotu korjaamolle Shocked Shocked Shocked ollu sokia inssi.
_________________
*itut se oo vinossa..ite oot kallellaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
ProZero



Liittynyt: 06 Tou 2008
Viestejä: 192
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 24.4.2014 0:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Tämä oli hylätty käsijarrusta edellispäivänä ... paikkahan on sellainen ettei sitä välttämättä ole helppoa huomata alhaaltapäin, mutta oli miten oli niin takakelkka on irti :



vanha topikki , mutta pakko kommen toida.

Itellä oli juurikin saman lainen homma! käsi jarrusta pomppas ja uusia kilikeitä siinä asentelin paikaleen ja huomasin kuvassa ollen puslan olevan aivan sökö. käytännössä jo irti ja viellä molemin puolin Shocked onkohan noi pahat ihte vaihtaa vai jotuuko sitä koko taka kelkan pujottaan lattialle että saa vaihdettua Crying or Very sad
_________________
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2357
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 24.4.2014 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja itselläni meni tänä keväänä Rellun Grand Espace -04 läpi, inssi vieläpä kehui, miten alusta on harvinaisen timmissä kunnossa. Vein seuraavalla viikolla sattumalta jakopääremppaan, jossa samalla vilkaisivat muutoinkin autoa. Löysivät molemmista etualapalloista ajokieltoon oikeuttavan määrän välystä, sekä toisen takajousen poikkinaisena... Ei se hyvä näinkään päin ole, että päästetään läpi kun ei pitäisi. Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
ProZero



Liittynyt: 06 Tou 2008
Viestejä: 192
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 24.4.2014 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

noh ei todellakaan jos autossa oikiasti on vikaa niin sekään oikein ole.. ja ite viellä kysyin että oliko perä päässä välystä kun toisinaan kolautaa aika pahankuulosesti terävissä kuopissa.. inssi tähän: varmaan tuo sun pako putki hakkaa runkoon jostain kohti kun ei ole aivan originelli.
_________________
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Takuu- ja kuluttajansuoja-asiat sekä autoverotus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit