Laatuvaikutelma? / Veronkiertoa häkäpöntöllä?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Laatuvaikutelma? / Veronkiertoa häkäpöntöllä?

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Mikä on laatuvaikutelma?

Kaikki autolehdet viljelee ko. sanaa,rupeaa kohta ottamaan pannuun koko sana,eli mitä on "laatuvaikutelma"?

Materiaalit on laadukkaan oloisia käteen mutta pitkän päälle eivät sitten olekaan?

Onko nyt p*ska laitettu eri pakettiin,vai mitä tämä nyt on? :ää: Kertokaa minulle!!! :ää:

Nimim:Oma autoko laadukas?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eiköhän se laatuvaikutelma oo sama ku ns. pihaviräs hevooses....eli nuan äkkiseltähän hjuva :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Laatuvaikutelma on just sitä miltä kuulostaakin. Kun uutta automallia koeajetaan, sen laadukkuudesta ei ole vielä mitään takeita, joten pitää vain arvioida vaikutelmaa laadusta. Toisissa autoissa se laatu sitten pitää, toisissa vain aluksi vaikuttaa siltä :lol: Nykymersutkin kyllä niin kovasti näyttävät laadukkailta, mutta... :shock:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kuva
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Hah, no tuo vanha mainoshan oli oikein hyvä esimerkki, miten sillä pystytään hämäämään. Nykyään mainos kai menisi näin päin: "vedä tämä ovi reilulla kädellä kiinni ja tunne miten ovi tömähtää kiinni. Se kertoo laadusta, että ovetkin joutuu paiskaamaan kiinni"

Näinhän se on. Toisella aikaa on laatua se, että ovi sulkeutuu kevyesti, toisella aikaa on laatua se, että sen oven joutuukin hartiavoimin vetämään kiinni. Näin ainakin 124:ssa :lol:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

veppe kirjoitti:Näinhän se on. Toisella aikaa on laatua se, että ovi sulkeutuu kevyesti, toisella aikaa on laatua se, että sen oven joutuukin hartiavoimin vetämään kiinni. Näin ainakin 124:ssa :lol:
Minulle ainakin kertoo laadusta hyvin paljon tuo oven sulkeutumisääni. Säädin omasta kakkosnelosesta pari viikkoa sitten kuskin oven kun piti kaksin käsin vetää että sai kiinni, "PAM-KRÄRLLLÄÄNGG" vain kuului. :x Nyt ei tarvitse kuin sormella kevyesti liipaista ovea, kiinni menee vaivatta vaimean "tumps"-äänen saattelemana. 8) Muut ovet odottelevat vuoroaan. :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mitä häh? :shock: Eikö se olekaan 12nelkun vakiovaruste, se hartialihasten kiinteytyslaite? Miten nuo säädetään niin, että riittää kevyt töytäisy sormilla? Vai onko sinulla hormoonisormet :roll: :lol: Äkkiä mekkaan säätöohjetta :!:
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

veppe kirjoitti:Äkkiä mekkaan säätöohjetta :!:
Pitääpä kokeilla kirjoittaa :)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Juu, oven säätö on tärkeä pointti. Lukkovärkit oikeassa asennossa ja hyvin voideltuna se menee puhaltamalla kiinni, myös 126:ssa ja varmasti muissakin malleissa. Appiäijän 124-farkun kuskinovea sai myös takoa kiinni, mutta huoltotoimin sekin pelaa kuten muutkin, todella keveästi.

Ensi kertaa kun Kaapo kullipoikana istui Mersuun, oli muuten W110 190D, ovi tuli vedettyä kiinni reilusti. No se pomppasi takaisin. Vielä toisen kerran ja taas kimmahti uudestaan auki. Sitten kuski totesi, ettei näitä tarvi paiskoa kuin Ladassa - hienovarainen pieni veto riitti sulkemaan veräjän pienen tupsauksen säestyksellä.

Jos ilmanpoistokanavat takana ovat jumissa, voi silti joutua paiskomaan, kun tiivis kori ei päästä liikoja vastapaineita pihalle. Sama juttu on Kuplassa - joka muuten oli spartalaisuudestaan huolimatta laadukas laite.

Laatuvaikutelma on aika tavalla kokonaisvaltainen kokemus. Kun tosiaan nuo ovet toimivat kassakaappimaisesti, penkki on tukeva, koneen ääni ei juuri kuulu sisälle, rengasäänet ovat vähäiset, sisusta ja kojelauta ei natise, hallintalaitteet toimivat kevyesti ja niks naks -täsmällisesti ja saumat eivät irvistele sekä kaikki näyttää silmään siistiltä, niin siitä se vaikutelma koostuu.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Wikke kirjoitti:
veppe kirjoitti:Näinhän se on. Toisella aikaa on laatua se, että ovi sulkeutuu kevyesti, toisella aikaa on laatua se, että sen oven joutuukin hartiavoimin vetämään kiinni. Näin ainakin 124:ssa :lol:
Minulle ainakin kertoo laadusta hyvin paljon tuo oven sulkeutumisääni. Säädin omasta kakkosnelosesta pari viikkoa sitten kuskin oven kun piti kaksin käsin vetää että sai kiinni, "PAM-KRÄRLLLÄÄNGG" vain kuului. :x Nyt ei tarvitse kuin sormella kevyesti liipaista ovea, kiinni menee vaivatta vaimean "tumps"-äänen saattelemana. 8) Muut ovet odottelevat vuoroaan. :)
Tämä sulkeutumisääni on hyvä myyntivaltti edelleen. Ford ja jotkut japanilaiset autotehtaat ovat kuunteluttaneet yleisöllä mm. ovensulkeutumisääntä ja kyselleet mikä niistä kuullostaa ja antaa parhaa laatuvaikutelman. Joissain japanilaisissa autoissa ovensulkeutumisen laatuvaikutelma tulee kaiuttimista. Niissä olisi kiva sulkea ovi kun akku on irti :twisted: :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ovelin tapaus on viime kesältä, kun kyyditsin eukon isoäidin ystävää teatterireissulta kotiin. Muorilla on ikää siinä 70 v. ja kun hän veti takaoven kiinni, niin totesi.... ai jaahas, mites uusi tämä auton on... on tässä ainakin vielä nämä kassakaappiovetkin :shock:
No matkalla sitten selvisi, että muorin tytär asuu Berliinissä ja on muori muutenkin matkannut vanhemman polven - ja uudemmankin - Mersuissa enemmänkin. Mutta kai niissäkin ovisoundit ovat edelleen samat... luulisi näin olevan.

Pahimman omaan autoon osuneen oviäänen haltija on Pontacin FF. Siinä sulkemisvaikutelma oli kuin heittäisi neliömetrin aaltopeltilevyn hartiavoimin asfalttiin :x Oven sisällä lienee paljon huonosti kiinnitettyä sälää ja karmiton ikkuna rämäjää hommaan oman lisänsä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Pakko myötää, että nautin suunnattomasti kun laitan W109 koppasen oven kiinni....tsup :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Aku P
Perniön Pulitzer
Viestit: 1204
Liittynyt: 30.9.2005 13:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Lucky-Dog kirjoitti:Pakko myötää, että nautin suunnattomasti kun laitan W109 koppasen oven kiinni....tsup :lol:
Samoin meillä W111:ssa -- lukosta kuuluu vaimea "kloks" ja kovempaa käskettäessä mukaan tulee vielä sarkofagimainen bassosoundi pohjalle. W123 ei pärjää ihan tässä suhteessa, ja W124 ei alkuunkaan -- ainakaan meikäläisen autossa, missä ovitaskut ovat täynnä mitä lie levyjä, visspullon korkkeja, polttimoita, paristoja, työkaluja....you name it!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

Väyrysen ovista kuuluu tunnetusti rahina kun ruosteet hankaantuu käytettäessä.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Boss kirjoitti:Väyrysen ovista kuuluu tunnetusti rahina kun ruosteet hankaantuu käytettäessä.
Ja rahinan lisäksi sellainen löysä humps, kun ruosteiset karmit laseineen ottaa asentoa.
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Kaapo kirjoitti:Juu, oven säätö on tärkeä pointti. Lukkovärkit oikeassa asennossa ja hyvin voideltuna se menee puhaltamalla kiinni, myös 126:ssa ja varmasti muissakin malleissa. Appiäijän 124-farkun kuskinovea sai myös takoa kiinni, mutta huoltotoimin sekin pelaa kuten muutkin, todella keveästi.
Ja melutaso pysyy alhaisena?

Koetin eilen säädellä ovia, ja en löytänyt sopivaa kompromissia. Alunperin karmin vastakappaleet olivat aika sisällä = melutaso pieni, mutta oven sulkemiseen vaadittiin reipasta repimistä. Sitten, hivuttelin pikkuhiljaa vastinkappaletta ulospäin: sulkeutuvuus parani selvästi, mutta sopivalla sulkemisvoimalla melutaso ei ole hyväksyttävän rajoissa. Tiivisteiden uusinta? Tuskin tarpeen?

Joten: onko tuossa ovessa ja sen lukossa muita varteenotettavia säätöjä kuin sen vastinkappaleen siirtely karmissa? Ohjeita voisi tosiaan joku laittaa tulolleen. Jännä juttu on se, että takaovet menevät kiinni ja loksahtavat kuin pyramidin viimeinen kivi, kun niihin päin pieraisee reippaammin. Liekö etuovet sitten vaan niin paljon kuluneemmat. Säädöt jatkuvat, eikä periksi anneta.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Kun hätä on suuri on apukin lähellä:

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... C3%A4minen


Heikki :D
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

heikki5 kirjoitti:Kun hätä on suuri on apukin lähellä:

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... C3%A4minen


Heikki :D
Oi joi joi!

Mahtavat ohjeet, jo pelkästään luettuna! Rintaten sitten vaan.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Tästä luatu"vaikutelemasta" sen verran, että mm. Jaguar X-typessä tämä "vaikutelma" on todellakin kohdillaan. :shock: Sisusta on hieno kuin mikä, ja siten myös tuntuukin laadukkaalta. Vähän ajankuluttua laite sitten alkaakin tuntua jotenkin "teennäiseltä", eikä materiaalien todellisesta laadustakaan voi oikein vakuuttua. :? Mutta sisustus on hieno ja sehän riittää. 8) :lol:
Tämä meikeläisen tarkastelema x-type yksilö oli muutenkin mielenkiintoinen, nimittäin perältä kuului peruuttaessa outoa rahinaa, autolla oli sitten ajettu alle 10:nen tonnia. :lol: Mutta eikös se voort-konsernin laite olekkin. :? :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vilenin Herttua kirjoitti:
heikki5 kirjoitti:Kun hätä on suuri on apukin lähellä:

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... C3%A4minen
Oi joi joi!

Mahtavat ohjeet, jo pelkästään luettuna! Rintaten sitten vaan.
Tämäpä kiva yllätys. Täytynee itselläkin käydä paiskomassa ja säätämässä ovia. Kuskin ovesta kuuluu semmoinen mukava "tumps"-ääni mutta takaovista kuuluu ikävä rämähdys. :( Toisesta takaovesta kerran säätelin lukon vastinkappaletta, kun yläkarmi oli jotenkin koholla. Lienenkö säätänyt sen pilalle. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Boss
Luupiä
Viestit: 6283
Liittynyt: 14.10.2005 8:58

Viesti Kirjoittaja Boss »

J.T.S kirjoitti:Tästä luatu"vaikutelemasta" sen verran, että mm. Jaguar X-typessä tämä "vaikutelma" on todellakin kohdillaan. :shock: Sisusta on hieno kuin mikä, ja siten myös tuntuukin laadukkaalta. Vähän ajankuluttua laite sitten alkaakin tuntua jotenkin "teennäiseltä", eikä materiaalien todellisesta laadustakaan voi oikein vakuuttua. :? Mutta sisustus on hieno ja sehän riittää. 8) :lol:
Tämä meikeläisen tarkastelema x-type yksilö oli muutenkin mielenkiintoinen, nimittäin perältä kuului peruuttaessa outoa rahinaa, autolla oli sitten ajettu alle 10:nen tonnia. :lol: Mutta eikös se voort-konsernin laite olekkin. :? :lol:
Mondeo.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Vaikuttaa laadukkaalta :!:

Sama syy miksi ostin mersun, koeajolla ja muutenkin. Ei kalissut, kilissyt, narissut eikä konehuoneen äänet kuuluneet normaaliajossa sisälle. Se siis vaikutti (ja vaikuttaa muuten edelleen :wink: ) laadukkaalta.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Roisto kirjoitti: Tämäpä kiva yllätys. Täytynee itselläkin käydä paiskomassa ja säätämässä ovia. Kuskin ovesta kuuluu semmoinen mukava "tumps"-ääni mutta takaovista kuuluu ikävä rämähdys. :( Toisesta takaovesta kerran säätelin lukon vastinkappaletta, kun yläkarmi oli jotenkin koholla. Lienenkö säätänyt sen pilalle. :D

t.
Risto
Nuo Wiken kirjoittamat ohjeet saivat kauhean säätöinnon päälle, kehutaan nyt vielä kerran että erittäin asiallisesti kirjoitetut! Nyt kun ehtisi säätämään noita ovia. Pitääköhän perua viikonlopulta muut projektit kiireellisempien edeltä...

Miten tuossa muuten sitten malttaa lopettaa tuon säätämisen, menee kuitenkin siihen että ovista yrittää saada imuovet kuten W140:ssä ja ei kuule ulkoa huutavan puhetta kun autossa istuu... :D
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Juu tak tak :) Jos näyttää, että ovi on alaosastaan takaoven tasalla, mutta oven karmi jää hieman ylös verrattuna viereiseen oveen, voi karmia taivuttaa VAROVASTI ikkuna alhaalla sisäänpäin. Pitää tuuliäänet paremmin loitolla.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Wikke kirjoitti:Juu tak tak :) Jos näyttää, että ovi on alaosastaan takaoven tasalla, mutta oven karmi jää hieman ylös verrattuna viereiseen oveen, voi karmia taivuttaa VAROVASTI ikkuna alhaalla sisäänpäin. Pitää tuuliäänet paremmin loitolla.
Ei uskalla, koska [huudettuna säröytyvällä äänellä] "MENEE JENGA!" (Ns. yleispelko, vaikei tuossa olekaan siitä pelkoa :D )
Avatar
HÄRSKI
Yleismies
Viestit: 190
Liittynyt: 21.10.2005 9:40
Paikkakunta: Bionmäki, Vuoksenniska Las Vegas

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

Wikke kirjoitti:Juu tak tak :) voi karmia taivuttaa VAROVASTI ikkuna alhaalla sisäänpäin. Pitää tuuliäänet paremmin loitolla.
Tätä muuten tekevät Tojjotankin huollossakin, mikäli asiakas on oven suhinoista
valittanut. Paras kuulemma tehdä silloin kun asiakas ei ole paikalla. :wink:

Tämä tarina on muuten tosi. Hyvä ystäväni nimittäin työskentelee Tojjotan
merkkihuollossa ja häneltä aikoinaan kuulin kyseisen "kikan". :P
TÄSSÄ HALPAA MAINOSTILAA MYYTÄVÄNÄ.

Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

HÄRSKI kirjoitti:
Wikke kirjoitti:Juu tak tak :) voi karmia taivuttaa VAROVASTI ikkuna alhaalla sisäänpäin. Pitää tuuliäänet paremmin loitolla.
Tätä muuten tekevät Tojjotankin huollossakin, mikäli asiakas on oven suhinoista
valittanut. Paras kuulemma tehdä silloin kun asiakas ei ole paikalla. :wink:

Tämä tarina on muuten tosi. Hyvä ystäväni nimittäin työskentelee Tojjotan
merkkihuollossa ja häneltä aikoinaan kuulin kyseisen "kikan". :P
Juu-u, ja kyseinen kikka mainitaan ihan mersun huoltomanuaalissakin. :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Näin talvella autossa ja etenkin mersussa pienenpieni asia henkii laatua;nimittäin kun lämpimän auton jättää parkkiin pakkasella niin laadukas auto pitää sitä lämpöä sisällään hiukan pitempään.Ja kyllä mielestäni W124 on sisältä laadukkaamman oloinen kuin esim. viimeviikolla testaamani peugeot
joka vaikutti ekat 10-15 kilometriä että "tänhän vois ostaa,tää on terhakka ja kiva ajettava" mutta pikkuhiljaa illuusio särkyi ja muovinen kylmä todellisuus
astui kuvaan..
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

No joo, tuli tänään ajettua taas "laatuvaikutelmaa". Xsara -00 jarrut täristää ja moottorin kumityynyt loppu.:biggun: Cordoba -01 ihan OK siihen asti kunnes nopeus nousi suomalaisiin moottoritie nopeuksiin->korvatulpat olis kiva.:biggun: Peugeot 206 -00 ei kiihdy mihinkään,ääni vaan kovenee,etupää kolisee.:biggun: Nämä kaikki siis diisseleitä aj. n.150-250 tkm.

Toivottavasti velipojalle saadaan Mersu vaikka 500tkm ajettuna ja vähän vanhempanakin...
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

On muuten mielenkiintoista lukea kymmenen vuoden ikäisiä autolehtiä. TM mm. kehuu vaikka minkalaisia räpsyjä luotettaviksi ja laadukkaiksi. Sitten kun palaa nykypäivään, niin voi todeta, ettei niitä ole edes juuri liikenteessä ja nekin harvat ovat jo täydellisiä roskaläjiä. Yleisellä tasolla voisi mainita fiatit ja suuren osan ranskanpullista. Sitten voikin hypätä tuplasti vanhempaan, lähes 600tkm ajettuu mersuun, siinä kun tuntuu sitä laatua vieläkin.

Ps. Kääntyvä, ei amerikkalainen auto, jossa vaikuttaa ensin olevan punaiset takavilkut, mutta jarruvalojen sammuttua paljastuu että siinä on ihan normaalit vilkut, jaksaa aina vain ilahduttaa. :D
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”