om 603 huohottaa aika lailla

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
anttikoski
Viestit: 7
Liittynyt: 04.3.2007 9:10
Paikkakunta: rovaniemi

om 603 huohottaa aika lailla

Viesti Kirjoittaja anttikoski »

oli tuossa viikolla kansi sulkeiset ku kansi huollon tein ja tiivisteet vaihdoin siinä toivossa että pirssi kävis vähän tasaisemmi ja läähätys vähenisi mutta ei mitään vaikutusta koko hommalla. Sitten aloin pähkäillä että josko sitä kehtais rengastaa ja laakeroida koko motin vai ostaisko alakerran kokonaan uuden. Paikoillaan olevan moottorin kilometrejä en tiedä mutta hooni jälkiä siellä pytyissä näkyny mutta ei myöskään olkaa sen merkkinä että olis kauheasti kulunu. Renkaat ja laakerit ei nyt mahoton maksa ja sen alakerran löytyminen ja hinta olis se mikä mietityttää. Mitä mieltä arvoisa raati on asiasta, eli mitä pitäis tehä? :ttu:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jokatapauksessa joudut irrottamaan kannen, senjälkeen mäntien irrottamisessa ei ole kovin suuri työ joten mielestäni kannattaa purkaa ja katsoa miltä paikat näyttää.
anttikoski
Viestit: 7
Liittynyt: 04.3.2007 9:10
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttikoski »

Siinäpä se just se juttu on, ku käytin jo kannen pois mutta en laittanu muuta kun sen kannen kuntoon mutta se alakerta jäi laittamatta niiltä osin ja sitten tuli mieleen että olisko halvempi uus alakerta vai laakerointi ja rengastus. Moottorissa ei niinkään näkyny että se olis loppuun kulunut mutta huohotus taas sanoo ihan toista.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos itse teet niin varmasti on halvempi rengastaa ja laakeroida.
Uusi alakerta maksanee hirveitä, mutta kunnostettuunkin verraten.

Kuluttaako öljyä ? Jotain muuta ongelmaa toiminnassa ?
anttikoski
Viestit: 7
Liittynyt: 04.3.2007 9:10
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja anttikoski »

Ei syö öljyä sen vaihtovälin aikana eli n.10000 km ku puolilitraa, mikä on hämmästyttänyt minua myös ,mutta kone ontuu yhtä pyttyä eli eli ku pakoputkesta kuuntelee niin kone ei kuulosta käyvän kaikilla pytyillä. suihkut on tarkistettu ja ne on ok.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mittautappa puristukset....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7097
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vaikuttaisi että yhdestä pytystä on renkaat poikki.

Onko huohotus öljykorkista sellainen tupsutteleva vai tasainen puhallus?

Puristuksien mittaus tosiaan kertoo paljon.
väpelö
Viestit: 93
Liittynyt: 28.2.2007 20:02

Viesti Kirjoittaja väpelö »

multa löytyis karvan vaille 500tkm ajettu vapari om603 alakerta ilman kantta ihan joutilaana :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

kone ontuu yhtä pyttyä eli eli ku pakoputkesta kuuntelee niin kone ei kuulosta käyvän kaikilla pytyillä
No tuommosessa ensimmäinen homma on tarkistaa millä pytyllä ei käy ja seuraavaksi selvittää miksei käy.

Suottahan sinä olet kannen laittanu takasi paikalleen josei siitä löytyny selevää venttiilivikkaa ... joka taas ei puolestaan huohotusta aiheutakkaa. :?

Anteeksi, jäläkiviisauttahan tämä. :(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”