Onko kukaan tulostellut itse mittaripohjia? Lähinnä ajattelin tuota tulostusmateriaalia, että mikä olisi hyvä siihen tarkoitukseen. Itselle tuli mieleen joku mattapintainen tarra Nurkasta löytyi vanha satalankun mittaristo, josta nyppäsin mittarintaustat irti ja skannasin ne + invertointi. Pitää vielä photoshopilla työstää kuvat niin, että niihin tehdään layerit, jotta saa helposti halutessa muutettua itse taustaväriä, asteikkoa ja fontteja. Ehdotuksia tulostusmateriaalista otetaan vastaan. Tulostus suihkarilla vai laserilla? Pintaan joku suojakerros?
Viimeksi muokannut Marco, 27.9.2007 17:57. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Marco kirjoitti:. Tulostus suihkarilla vai laserilla? Pintaan joku suojakerros?
Nyt tulee mutua, mutta kyllä laserin värit kestää paremmin. Miltähän ne pohjat näyttäs valokuvapaperille tulostettuna? Mutta varmaan joku muu paperi kuin perinteinen huokoinen tulostuspapru on tuohon ehken se paras, jos ja kun haluaa hyvät.
Valokuvapaperi saattaa olla liian kiiltäväpintaista tuohon hommaan. Ja paperi ylipäätään hieman hirvittää tässä hommassa, koska ollaan kuitenkin kosteuden kanssa tekemisissä. Siksi sitä tarraa ajattelin.
Paperina olen kokeillut molempia, mattapintaista tarraa ja valokuvapaperia. Vähän makuasia kumpi on parempi, kiiltävä tai sitten matta. Valokuvapaperin kanssa oli sellainen ongelma etten kai liimannut sitä tarpeeksi hyvin, paperi meni kurtulle ajan kuluessa. Varmaan pysyisi kun liimaa hyvin. Tarrapaperista oli kyllä helppo tehdä, on pysynytkin ilman ongelmia. Mitään suojaa ei ole päällä.
Eräs idea minkä voisi kokeilla jos jaksaisi: tulostaa kirkkaalle kalvolle peilikuvana mittariston asteikot, sitten sille "väärälle" puolelle ( samalla kuin tulostus) maalaa pohjat minkä väriseksi haluaa...Itsellä oli joskus tarkoitus noin kokeilla auton värisiä mittarin pohjia, mutta eipä noilla normi tulostimilla saa tarpeeksi vaaleaa tulostettua, tarkoituksena oli jotkut hopeat mittarin asteikot tehdä.
Btw...tässä lähipäivinä on pohjat valmiina ja jos joku niistä psd fileet haluaa, niin se järjestyy. Mittaripohjissa, kilsat 220, kello(ei kiekkamittaria) ja polttoaine\lämpö\öljynpaine. Ja em. siis dieselistä. Eikös bensakoneisissa ole jotain eroa dieselin mittareihin? Economy?
Marco kirjoitti:Btw...tässä lähipäivinä on pohjat valmiina ja jos joku niistä psd fileet haluaa, niin se järjestyy. Mittaripohjissa, kilsat 220, kello(ei kiekkamittaria) ja polttoaine\lämpö\öljynpaine. Ja em. siis dieselistä. Eikös bensakoneisissa ole jotain eroa dieselin mittareihin? Economy?
Niin taitaa olla ja on noissa näköjään riisselin mittareissakin eroja. Itellä on noiden em. lisäksi kiekkamittari.
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Valkoiset pohjat olis nyt valmiit. Alla hieman mallia.
Lataa valkoiset täysikokoiset TÄSTÄ (hiiren oikealla "save target as" tai tallenna kohde nimellä"). Kannattaa tulostaa nuo "oikean" grafiikkasoftan kautta(Photoshop, Paintshop tai vastaava), että niistä tulee oikean kokoiset. Kuva on A4-kokoa. Kannattaa testata tulostusta ensin tavalliselle paperille ja varmistaa, että koko on varmasti oikea.
EDIT: Nyt myös "jalopuu"-mittarinpohjat.
Lataa TÄSTÄ -->hiiren oikea, save target as tai tallenna nimellä...
Ken tahtoo pohjat muilla väreillä, niin kertokoon mulle, niin koitetaan järjestää. Ja jos joltain löytyy irtonaisena kello\kiekkamittaripohjaa, niin onnistuuko skannaus\lähettäminen mulle skannattavaksi?
Mun pitää kysyä sitä kello/rundari pohjaa..
Tuon meidän tenevatähden mukana piti tulla toinen mittaristo, mutta
kaveri ei ollu löytänyt sitä mukaansa kun toi auton..
Mutta minäpä pirautan sille että onko valoa tunnelin päässä näkyny..
..tai siis mittaristoa..
On olemassa kahdenlaisia ihmisiä...
Ne joilla on mersu ja ne jotka aikovat hankkia sellaisen...
lahopuun jos muokkaa tuolla classic fonttiin ja poistaa viivotukset
vauhtimittarista eli tuon 50-60 välissä olevan ja sitten siinä sisäkehällä olevat niin oisko heano
Voisiko joku tehdä Lämppärin säätimille valkoiset tai harmaan pohjat,
Itselläni on tuo w202. mutta eikö noi mersun super rumat veivattavast säätimet ole ollutt joka mallissa. Huomenna tulee harmaat plasmapohjat postiin, mutta kyllä ne lämmönsäätö vivustot on olatav sävy sävyyn
kari.j kirjoitti:mitenkäs w201 saa tuon nopeusmittarin taustan irti?
Irroitat nopeusmittarin viisarin varovasti! Esim: haarukalla kampeamalla tai pienet sivuleikkurit sinne ja kampeat ylöspäin. Sen jälkeen pienellä talttapäisellä meiselillä irroitat kaksi tummanpuhuvaa ruuvia ja tausta on irti!
Takaisin viisari menee painamalla ja muista laittaa oikeaan asentoon ,muuten näyttää liikaa!
kari.j kirjoitti:mitenkäs w201 saa tuon nopeusmittarin taustan irti?
Irroitat nopeusmittarin viisarin varovasti! Esim: haarukalla kampeamalla tai pienet sivuleikkurit sinne ja kampeat ylöspäin. Sen jälkeen pienellä talttapäisellä meiselillä irroitat kaksi tummanpuhuvaa ruuvia ja tausta on irti!
Takaisin viisari menee painamalla ja muista laittaa oikeaan asentoon ,muuten näyttää liikaa!
joo, pitää laitaa noin -20km alle nollatapin ja sit nostaa tapin päälle. alkuperäisen asennon näkee kun ennen irrotusta nostaa viisarin tapin yli jolloin se hakeutuu jousen vapaakohtaan. kokemusta kantapeän kautta!
Korjailin 190 mittaristoa viikonloppuna kun oli jo mulle tullessaan matkamittari pysähtyny ja sain sitten siinä samalla vision että voisi tehdä valkoiset pohjat kun kerran mittaristo palasina oli. Nyt löytyis sitten ne kierrosluku/kello sekä economy mittarit.