Koeajo Chrysler 300c 3.0 v6 crd

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Koeajo Chrysler 300c 3.0 v6 crd

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Serkulla oli tollainen ajossa ja kokeilin miekin sitä 8)
Siinähän on mersun tekniikka ja kovin siltä kuulosti käyntiäänikin.
Tosi mahtava auto ajaa esim.stereot on sellaiset,ettei niitä tartte enää parannella mielestäni.
Ajossahan toi 510nm vääntö oli poikaa 8) kyllä lähti kun kaasupoljinta painiskeli...muskelia muskelia oujee :halm:
Viimeksi muokannut EzKo, 20.1.2006 8:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mitäs noissa on hopoja? Vääntävän näyttäis numeroiden valossa aikalailla. :shock:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Chrysler 300C 3.0 V6 CRD

MOOTTORI
Tyyppi 3.0 V6 CRD
Iskutilavuus (cm3) 2987
Sylinterit (kpl) 6
Suurin teho (kW/hv/rpm) 160/218/3800
Suurin vääntömomentti (Nm/Rpm) 510/1600-2800
Sylinterin halkaisija/iskunpituus (mm) 83.0x92.0
Puristussuhde 18.0:1
Polttoainejärjestelmä Suoraruiskutus, korkeapaine-common-rail, pietsokeraamisin suuttimin
Polttoaine Diesel
Polttoainesäiliön tilavuus (l) 71
Jakopään rakenne ketju

SUORITUSKYKY
Huippunopeus (km/h) 230
Kiihtyvyys 0-100 km/h 7,6
Polttoaineen kulutus
(maantie/kaupunki/yhdistetty l/100 km) 6.6/10.1/8.1


Ei muuten yhtään paskempi, kyllä kelpais.
300:n koppaki o nii leuhka.
Pro HVM
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Chrysler 300 farkkuna on sarjassa autoja, jonka ostaisin heti, jos ei rahapussista olis kiinni 8) Aina, kun tuollainen esim. työpaikan ikkunan alta kulkee, niin perään jään katsomaan. Kerrankin pomon kanssa jutellessa taisi pomo ihmetellä, kun olin niin poissaolevan näköinen ja katse seurasi pitkin Rantaväylää.. :lol:
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Eli moottori on ihan sama 3-litrainen kuin uusissa 320-numeroisissa CDI-mersuissa. ML:ssä tuntui ainakin oikein onnistuneelta moottorilta ominaisuuksien ja voimavarojen puolesta, joskin käyntiäänet ovat luonnollisesti muuttuneet edeltävän rivikuutosmoottorin vastaavia heikommiksi.

Varsin munakkaan ja rehvakkaan hyvän näköinen laitehan tämä uusi kraisu. Harvoja uusia autoja, jotka todella säväyttää 8)

Jos olisi varallisuutta ja tarvetta tuon tapaiselle uudelle autolle, niin harkitsisin vakavasti... tai kävisin ainakin tekemässä vakavamielisen perusteellisen koeajon :wink: Kraisu on vielä 15 t € halvempi kuin vastaava uusi W211-mersu ja farkku on saman hintainen limousinen kanssa. Aika paljonhan siinä on mersun palikoita käytetty vähän joka puolella, mm. vaihdelaatikko on 210:n 5-vaihteinen ja etu- ja taka-akselistot ovat myös hyvin pitkälle sovellettu 210-väyrysestä :shock:

Jos serkkusi tuommoiseen päätyy, niin patistele valitsemaan lisävarusteista ne paremmat stereot, kattoluukku ja nahkasisustus. :D :wink: 8)
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Leka kirjoitti:
Jos serkkusi tuommoiseen päätyy, niin patistele valitsemaan lisävarusteista ne paremmat stereot, kattoluukku ja nahkasisustus. :D :wink: 8)
Se käy keskusteluja tällä hetkellä myös samasta autosta,mutta bensakoneella kun ei noita kilsoja sille niin kerry.
Mutta kummiskis dieselin vääntö on murskaava :shock: siihen ei kyllä kyllästy.
Ite ostaisin tollaisen heti jos varat antais myöden,siinä on auto jossa on munaa isolla m:llä ja sitä paitsi kauas ei puusta putoaisi kun auto on mersun tekniikalla kokolailla :D
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10588
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuo on hieno auto isolla hoolla. Saman tyylisen munakkaan säväyksen tekee myös pt cruiser.
Jenkkilässä kun pojat on tuollaisia vähän tuunanneet... Voi voi.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

EzKo kirjoitti: Mutta kummiskis dieselin vääntö on murskaava :shock:
Hemissä on vielä ripaus enemmän vääntöä. Lisäksi siinä on tehoakin jolla se auto oikeasti liikkuu... Jaaniin, ja ne veekasin saundit.

Hemi:
340hv / 525Nm
0-100 6,4 sek

CRD:
218hv / 510Nm
0-100 7,6 sek

8)
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Serkku teki kaupat 300c Touring 2.7 v6 farkusta :halm: .
Kyllä sekin kiva oli mitä sillä tuli ajeltua :D
:halm: Chrysler :halm:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Meleko rauhallinen taitaa olla tuolla koneella? Mutta eipä sitä cruisaillessa Craislerilla niin välttämättä voimaa tarttekaan. Minkävärinen on?
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Mariini kirjoitti:Meleko rauhallinen taitaa olla tuolla koneella? Mutta eipä sitä cruisaillessa Craislerilla niin välttämättä voimaa tarttekaan. Minkävärinen on?
Ei se mikään räyhäkäs ollu,mutta ihan riittävä.
Väriä en tiedä,täytyy kysellä.
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Avatar
styke
sunni-meseläinen
Viestit: 234
Liittynyt: 01.10.2005 12:50
Paikkakunta: Wanda/Backas

Viesti Kirjoittaja styke »

Töissä tulee tuollaisella ajettua ihan liikaa..
Onhan se hieno auto ja pöllitty paljon juttuja mersusta kuten esim.stereot ja skobet...Ja jos olisi rahaa valita niin se hemiversio tai dieselversio tulisi kysymykseen ja nimenomaan farkkuna...
Yks päivä myytiin musta 300C farkku Hemi-koneella hautausautoksi :arrow: Sillä vois jo iteki mennä kuoppaan :lol:
Chevrolet Corsica -92
Plymouth Duster -73
Kuva
Avatar
SamuliS
Käkisalamen Kuatro
Viestit: 1291
Liittynyt: 11.10.2005 13:18

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Ai että, tossa on sitä Munaa. Auto joka ekaa kertaa vastaan tullessa sai nikamat naksumaan ja "MÄ HALUAN TON" reaktion. Ja nyt vielä aidolla mersun dieselillä.
Jenkkilässä parhaan näköinen tuunaus mitä näin (oikeasti paransi ulkonäköä) oli Bentley grill eli maskiverkko tyyliin Bentley (kundi jonka autoa ihmettelin kertoi kävelleensä nähtyään auton suoraan liikkeeseen ja ostaneen auton siltä istumalta).
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

no kyllä viime aikojen uusien autojen lookkiin on juuri jotain tällästä kaivannukki...jenkithän ei oo saanu aikaan millään mitään räväkkää ja kaiken maailman neon tuunaukset vasta pers* onkin...mutta nyt tuli takaveto ja se legendaarinen HEMI niin on muuten munaa...V8 säväyttää aina...uusissa ja vanhoissa....
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

tuo on kyllä meleko miehekkään näkönen/muotonen auto-uudeksi autoksi. erottuu kyllä edukseen 8)
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Melitos kirjoitti: Hemissä on vielä ripaus enemmän vääntöä. Lisäksi siinä on tehoakin jolla se auto oikeasti liikkuu... Jaaniin, ja ne veekasin saundit.

Hemi:
340hv / 525Nm
0-100 6,4 sek

CRD:
218hv / 510Nm
0-100 7,6 sek
Melkoinen tehoero, reilu 50% Hemin hyväksi - tai 35%, kummasta lukemasta nyt lasketaan :lol: , mutta kiihtyvyyden parantuminen on silti lähestulkoon akateeminen. Taitaa siis väännöstäkin jotain apua tuossa kulkupuolessa olla :shock: No, kyllä 1.2 sekuntia tuntuu myös selkänojassa jonkun verran.
Mutta jos normaalia ajoa ajattelee, ei seikalla liene merkitystä - tai on, viimeistään tankille ajettaessa. Siis ehdottomasti valinta olisi diesel, jonka äänentoistolaitteisiin syötetään sitten kasin soundit :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
[jimi]
Oulun Hendrix
Viestit: 959
Liittynyt: 14.11.2005 12:42
Paikkakunta: Himanka

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

Kaapo kirjoitti:
Melitos kirjoitti: Hemissä on vielä ripaus enemmän vääntöä. Lisäksi siinä on tehoakin jolla se auto oikeasti liikkuu... Jaaniin, ja ne veekasin saundit.

Hemi:
340hv / 525Nm
0-100 6,4 sek

CRD:
218hv / 510Nm
0-100 7,6 sek
Melkoinen tehoero, reilu 50% Hemin hyväksi - tai 35%, kummasta lukemasta nyt lasketaan :lol: , mutta kiihtyvyyden parantuminen on silti lähestulkoon akateeminen. Taitaa siis väännöstäkin jotain apua tuossa kulkupuolessa olla :shock: No, kyllä 1.2 sekuntia tuntuu myös selkänojassa jonkun verran.
Mutta jos normaalia ajoa ajattelee, ei seikalla liene merkitystä - tai on, viimeistään tankille ajettaessa. Siis ehdottomasti valinta olisi diesel, jonka äänentoistolaitteisiin syötetään sitten kasin soundit :lol:
aikanaan spinneri-nimisen lehden mukana tuli lahjuksena yks levyllinen pelkkää veekasi murinaa... sitte ku kyslerin laitat niin voin lähettää.. :wink:
Avatar
Jarno.V
Opel - spesialisti
Viestit: 1021
Liittynyt: 30.9.2005 18:12
Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.V »

Kaapo kirjoitti: , mutta kiihtyvyyden parantuminen on silti lähestulkoon akateeminen. Taitaa siis väännöstäkin jotain apua tuossa kulkupuolessa olla :shock: No, kyllä 1.2 sekuntia tuntuu myös selkänojassa jonkun verran.
No on se nyt tuosta ajasta melkoinen melko paljon 1.2 sekkaakin pois, valovuosi etten sanois. Tosin dieselin aika on itsessään jo tosi kova, liekö mersulla samalla koneella paljoa eroa?
TM:ssähän tuommoinen oli ja kehuivat että tuo "vanha" 5-v laatikko pelaa mukavammin kuin mersun uusi 7-pykäläinen. Taksiksi oiva peli, kun ei hirveän hintainenkaan..
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Mersuforumin puolella raportoin puoli vuotta sitten kun ajelin pari viikkoa 300C:llä. Sääli, että juttu on poistunut Offtopic-puolelta, sillä se olisi ollut hyvä kopioida tähän.

300C:ssä on ulkonäkö kohdallaan. Samoin on hinta. Ainakin USA:ssa. Missä se maksaa jotakuinkin puolet E-Mersun hinnasta.

Mutta sen kyllä sanon, että älkää suotta 300C:llä ajelevia kateilko. Mikä tahansa ryhdikäs E-Mersu viimeisten 20 vuoden ajalta tuottaa paljon pidempikestoista omistamisen iloa kuin 300C.

300C on muovinen sisältä. Kuka on keksinyt laittaa turkoosit, yksinkertaisesti halvan näköiset mittarivalot tähän ulkoisesti aika vakuuttavaan autoon? Ja miten uudessa, muka-hyvässä autossa voi olla 4-pykäläinen automaatti, jonka keppi liikkuu muovisesti rämisevässä kulississa?

300C:ssä on todella pehmeä alusta, mikä on mukava suoralla ja pitävällä tiellä. Mutta odotapas, kun uutuuden viehätys on karissut ja alat pelätä puskemisen kautta holtittomaan yliohjautuvuuteen liukeavaa ajokäytöstä jokaisessa moottoritien liittymässä. Talviajoa en uskalla kuvitellakaan. Ajokäytöksessä uskon että SRT-8 on eri maata. Ainakin johonkin rajaan saakka. Mutta SRT-8 maksaakin sitten jo USA:ssakin E-Mersun verran. Eli tuplaten perusmalliin verrattuna.

300C on ehdottomasti yksi parhaista Amerikkalaisista sedaneista. Mutta se ei ole maailmanlaajuisesti kovinkaan suuri voitto. Onhan se iso. Mutta se ei riitä. Itse ajaisin paljon mieluummin kivasti varustellulla ja ryhdikkäällä reilut kymmenen vuotta vanhalla kuutosbensakakkosnelosella. Siihen saa myös 4-pykäläisen automaatin, jos haluaa, mutta eipähän sentään kuulu räminää, kun kepin siirtää P:ltä D:lle.

Niin, ja perusmallin 2.7 on auttamattomasti vajaavääntöinen kokonaisuuteen nähden.
-T

Kuva
Avatar
Mariini
Herrasmies
Viestit: 1018
Liittynyt: 02.10.2005 17:17
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Eerola: Köh, köh :wink:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eerolalle tiedoksi että täältä ne eivät katoa, meillä kun ei offtopikkia tunneta. :D Olisimme erittäin otettuja jos kertoisit koeajokokemuksistasi täälläkin, asiantuntevat, kansantajuiset ja helppolukuiset raporttisi ovat hyödyllistä ja viihdyttävää luettavaa. :D
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

HVM kirjoitti:Eerolalle tiedoksi että täältä ne eivät katoa...
Ah, tällähän serviisi on pelannut hienosti! Kiitokset Mariinille! :D
-T

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”