230te ruiskun lämpötila-anturi

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

230te ruiskun lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Eli kysymys kuuluu missä ruiskun lämpötila-anturi on? Onko se heti ilmasuodattimen kotelon edessä sylinterikannen kyljessä vai onko se vesipumpun kyljessä kiinni. Samasta johtonipusta menee johto molempiin. Minun mielestä se voisi olla sylinterikannen kyljessä kiinni. Samassa paikassa vissiin 3 reikää ja keskimmäinen tulpattu. Onkohan se anturi jossa kiinni 2 johtoa?
Ajattelin vaihtaa koska auto ei saa tarpeeksi polttoainetta kylmänä.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: 230te ruiskun lämpötila-anturi

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Siis ilmeisesti moottorin lämpötilan anturi. Vanhemmissa se on semmoinen anturi, johon tulee kaksi erillistä pyöreää liitintä. Toinen johto menee suihkun boksille ja toinen syttyboksille. Uudemmissa siihen tulee semmoinen pyöreä liitin, jossa on neljä nastaa. Onkohan se toinen edestäpäin katsottuna, v-kopan vieressä.

Vanhemmasta vastus mitataan navan ja rungon väliltä, uudemmissa kahden ristikkäisen navan väliltä.

Jos sinulla on yleismittari, niin mittaa, mitä se sanoo. 80 asteessa vastusta pitäisi olla noin 300 Ohmia, 20 asteessa noin 2,5 kOhmia ja nollakelillä noin 6 kOhmia.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Terve,
Minulla on se vanhempi malli jossa 2 erillistä liitintä. Löytyy myös se uudempi malli mutta se menee kabiiniin, niin mä luulen että se menee lämpömittarille. Yritän ehtiä tutkailla lisää viikonlopulla.
Kiitos vastauksesta! :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Minkä ikäinen auto sinulla on?
-Vanhempi anturi.
-Uudempi anturi.
Injectionstw kirjoitti:Löytyy myös se uudempi malli mutta se menee kabiiniin, niin mä luulen että se menee lämpömittarille.
Hmm. Lämpömittarin anturi on yleensä ollut yksinapainen. Tähän tyyliin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Minulla on kyllä se uudempi malli. Mittasin lämpimänä noin 280 ohmia ja kylmänä (pari astetta plussaa) noin 3800 ohmia. Taitaa olla anturi kunnossa. Vaihdoin bensasuodin ja se tuntuu auttavan. Pitäis ajaa enemmän ennenkuin tietää oliko se koko totuus vai löytyykö muuta vikaa.
Kori on vuosimallia 1991 mutta paperit sanoo 1996. Kuulemma tekniikka vm. 1996 hautausautosta. Mutta niinkuin kerroit loppui M102 1992. Voisitko kertoa mistä katsoa moottorilohkon numerot? Korinvaihdot vissiin tällaisia.... :?
Injectionstw
Viestit: 116
Liittynyt: 11.9.2007 10:18
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Eli rumba jatkuu. Sinäänsä harmi ettei joka kerta kylmänä oireilee. Löytyisikö kylmästarttiventtiilin arvoja? Ajon kyllä laittaa pakokaasutesteriin. Ehkä näkyisi jotain. Lambdaa olen myös miettinyt.

Eli oireet ovat tällaisia. Joskus vähän vaikea saada käyntiin kylmänä ja herkkä sammumaan. Tuntuu selvästi ettei saa tarpeeksi polttoainetta. Meillä on pari kilsaa soratietä ennen valtatietä. Pysähtyessä STOP:in ääressä valtatielle ja pyrkiessä lähtemään niin se tahtoo sammua ja nykii hetken ennen kuin lähtee menemään. Lämpimänä ei engelmia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”