Mission Impossible: Hiluxin herkistelyä
Mission Impossible: Hiluxin herkistelyä
Homman nimihän olis nyt se, että tulee ostajat hakemaan tuon mun Hiluxin ensi viikonloppuna, jos saan ennen viikonloppua käynnistettyä sen ja kerrottua, jotta se myös toimii. Rehellisenä miehenä näin haluankin tehdä, enkä tuottaa oharia ostajille, jotka eepeeltä asti ovat lähdössä Hiluxia hakemaan. Nythän myös nähdään, onko Toyotasta vastusta Mersulle, eli jos tuo kerrasta tärähtää käyntiin, niin minä vaihdan mersuni 2.4 koneella olevaan Hiace-bussiin
Eli lähtötilanne:
- Hiluxi seissyt kohta kaksi vuotta
- Akut finaalissa, eli hehkutus niin ja näin
- Startti rikki, ei inahdakaan
- Öljyt ainakin 2,5 vuotta vanhat
- Viimeksi käytetty 1,5 vuotta sitten kesällä (kun edellinen ostajaehdokas sille oli )
- Jarrut takuulla jumissa
- Tankki puolillaan talvilaadun naftaa (tosin sekin sen 2 vuotta vanhaa)
Ja Hiluxi pitäisi siis saada käyntiin mieluusti niin, etteivät männänrenkaat katkeile ja kiertokanget kurkistele lohkon kyljestä. Eli raaka hinausstarttaus ei varmaankaan ole se järkevin vaihtoehto? Mitä teen, jotta ennen käyntiin hinausta varmistan koneen pyörivän notkeasti ja uskallan nykäistä sen mersulla käyntiin? Uusi (tai siis 2 vuotta vanha, mutta käyttämätön) öljynsuodatin löytyy, uutta öljyä ei Ostaja sanoi kyllä tekevänsä sille täyden remontin, mutta lupasin silti, etten niillä vanhoilla tervoilla täräytä käyntiin..
Onko tämä Mission Impossible Aika näyttää ja paljon on kiinni teidän arvokkaista vinkeistänne! Täydellistä koneremonttia en ennen myyntiä ala kuitenkaan tekemään Budjetti hommalle on siis max 30 euroa, koska jos ei se lähdekään pelaamaan, niin se jää edelleen ruosteen raiskattavaksi tuohon pihalle Tai vaihtoehtoisesti hinaan sen Tehinselälle ja jään odottamaan kevättä
Tarvikkeita ja työkaluja, joita valmiina löytyy, eli joihin ei tarvitse budjettia tuhlata:
- Tuo yllämainittu öljynsuodatin
- 1 litra Valvoline MaxLifea, joka jäi yli Nissanin öljynvaihdosta
- Hinausköysi
- Akkulaturi mallia Biltema
- 2 tonnin "halli"tunkki
- Sekalainen valikoima tavanomaisia työkaluja
- Isohko leka
- 5 vuotta vanha pullo jotain starttiapusumutetta
- Työvalo
- Paineilmakompura + tarvikkeita
Ja joka keksii sen nerokkaimman keinon, jolla saan nuilla tarvikkeilla ja tuolla budjetilla hoidettua homman kotiin, eli Hiluxin pois rumentamasta pihaa, tullaan palkitsemaan, kuten tällä foorumilla on ollut tapana Ja huomaa, että palkinnon arvo kasvaa, jos tuosta yllämainitusta budjetista jää jotain yli
Aika alkaa nyt ja ehdotuksia otetaan vastaan tasan 3 vuorokautta
Eli lähtötilanne:
- Hiluxi seissyt kohta kaksi vuotta
- Akut finaalissa, eli hehkutus niin ja näin
- Startti rikki, ei inahdakaan
- Öljyt ainakin 2,5 vuotta vanhat
- Viimeksi käytetty 1,5 vuotta sitten kesällä (kun edellinen ostajaehdokas sille oli )
- Jarrut takuulla jumissa
- Tankki puolillaan talvilaadun naftaa (tosin sekin sen 2 vuotta vanhaa)
Ja Hiluxi pitäisi siis saada käyntiin mieluusti niin, etteivät männänrenkaat katkeile ja kiertokanget kurkistele lohkon kyljestä. Eli raaka hinausstarttaus ei varmaankaan ole se järkevin vaihtoehto? Mitä teen, jotta ennen käyntiin hinausta varmistan koneen pyörivän notkeasti ja uskallan nykäistä sen mersulla käyntiin? Uusi (tai siis 2 vuotta vanha, mutta käyttämätön) öljynsuodatin löytyy, uutta öljyä ei Ostaja sanoi kyllä tekevänsä sille täyden remontin, mutta lupasin silti, etten niillä vanhoilla tervoilla täräytä käyntiin..
Onko tämä Mission Impossible Aika näyttää ja paljon on kiinni teidän arvokkaista vinkeistänne! Täydellistä koneremonttia en ennen myyntiä ala kuitenkaan tekemään Budjetti hommalle on siis max 30 euroa, koska jos ei se lähdekään pelaamaan, niin se jää edelleen ruosteen raiskattavaksi tuohon pihalle Tai vaihtoehtoisesti hinaan sen Tehinselälle ja jään odottamaan kevättä
Tarvikkeita ja työkaluja, joita valmiina löytyy, eli joihin ei tarvitse budjettia tuhlata:
- Tuo yllämainittu öljynsuodatin
- 1 litra Valvoline MaxLifea, joka jäi yli Nissanin öljynvaihdosta
- Hinausköysi
- Akkulaturi mallia Biltema
- 2 tonnin "halli"tunkki
- Sekalainen valikoima tavanomaisia työkaluja
- Isohko leka
- 5 vuotta vanha pullo jotain starttiapusumutetta
- Työvalo
- Paineilmakompura + tarvikkeita
Ja joka keksii sen nerokkaimman keinon, jolla saan nuilla tarvikkeilla ja tuolla budjetilla hoidettua homman kotiin, eli Hiluxin pois rumentamasta pihaa, tullaan palkitsemaan, kuten tällä foorumilla on ollut tapana Ja huomaa, että palkinnon arvo kasvaa, jos tuosta yllämainitusta budjetista jää jotain yli
Aika alkaa nyt ja ehdotuksia otetaan vastaan tasan 3 vuorokautta
Heti ensitilassa hehkut irti ja lurauta sylintereihin dieseliä. Irrottaa hyvin jumiutuneet paikat. Kannattaa sitten ennen käyntiin hinausta pyöritellä konetta jonkun aikaa ilman hehkuja että sylintereistä lentää ylimääräinen dieseli pois. Muuten saattaa kiertokanki mennä solmuun kun männän päälle tulee nestelukko. Ei kai se tojota muuta tarvi? Ne on varmoja pelejä.
No lataa se akku toki ja kaada vähän tuoretta öljyä moottorin yläkertaan öljyntäyttöaukosta.
PS: ootkos jo selaillu nettiautosta haisuja?
EDIT: Lataa myös mersun akku niin saat antaa siitä lisävirtaa mikäli tojon patterit ei suostu heräämään.
No lataa se akku toki ja kaada vähän tuoretta öljyä moottorin yläkertaan öljyntäyttöaukosta.
PS: ootkos jo selaillu nettiautosta haisuja?
EDIT: Lataa myös mersun akku niin saat antaa siitä lisävirtaa mikäli tojon patterit ei suostu heräämään.
I drive an Opel. What's your excuse?
"...öljynsuodatin löytyy, uutta öljyä ei Ostaja sanoi kyllä tekevänsä sille täyden remontin, mutta lupasin silti, etten niillä vanhoilla tervoilla täräytä käyntiin.. "
Joutunet uhraamaan osan 30 eurosta öljyyn ?
Jos ja kun moottori pyörii, hinaamaan vaan.
Melitoksen kertoma dieselöljyllä liotus on hyvä idea.
Akku pitää olla virroissaan jotta hehkutus toimii.
Googletellaan porukalla sitten niitä Hiaceilmoituksia.
Joutunet uhraamaan osan 30 eurosta öljyyn ?
Jos ja kun moottori pyörii, hinaamaan vaan.
Melitoksen kertoma dieselöljyllä liotus on hyvä idea.
Akku pitää olla virroissaan jotta hehkutus toimii.
Googletellaan porukalla sitten niitä Hiaceilmoituksia.
oulaistenliikenne.fi
Eipä noille tojotan koneille ole ikinä tehty muuta kuin kaadettu pikkasen lisää öljyä ja ilmattu varmuuden vuoksi seisonnan jälkeen, joka voi käsittää useita vuosia. Annettu virtaa ja startattu. Vaihtoehtoisesti jos startti ei ole toiminut on kylmästi nykäisty käyntiin yllämainittujen toimenpiteiden jälkeen. Se jopa lähtee sillä heti pyörimään vaikka kuulostaakin ensin sepelimyllyltä
Gti masta seka riisseli tatsuni.
Jarrut täytynee "herkistellä" ennen kuin hinaa, ei lähde käymään jos renkaat ei pyöri.
Käymään se varmaan lähtee ilman hinaustakin jos startti pyörittää, eli akkua lataukseen. Ja veikkaisin että ilmaamisen tarvetta saattaa olla. Tosin yksi käsiinjäänyt haisu lähti kyllä laakista käymään n.2,5 vuoden seisomisen jälkeen kun heitti akun paikalleen ja starttasi. Jarrut tuottikin sitten muutaman tunnin tuskaa, totaalisen jumissa. No ei se ihan laakista lähtenyt mutta ilman kummempia poppakonsteja. No tuossa ylhäällä onkin jo hyviä neuvoja...
Käymään se varmaan lähtee ilman hinaustakin jos startti pyörittää, eli akkua lataukseen. Ja veikkaisin että ilmaamisen tarvetta saattaa olla. Tosin yksi käsiinjäänyt haisu lähti kyllä laakista käymään n.2,5 vuoden seisomisen jälkeen kun heitti akun paikalleen ja starttasi. Jarrut tuottikin sitten muutaman tunnin tuskaa, totaalisen jumissa. No ei se ihan laakista lähtenyt mutta ilman kummempia poppakonsteja. No tuossa ylhäällä onkin jo hyviä neuvoja...
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Ei siihen tarvita oikeastaan muuta kuin toimiva akku ja hinausta.
Öljyt voi olla ihan hyvä vaihtaa. Uusi suodatin voi olla hyvä poikkeuksellisesti täyttää öljyllä. Lähtee aineet nopeammin kiertoon.
Muuta sille ei tarvitsekaan. Moottori ei ruostu jumiin vaikka seisoisi 20 vuotta, kunhan siihen ei vain joudu vettä.
Toissa kesänä olin käynnistämässä 25 vuotta seisseen Scania 111 sora-auton. Helposti lähti omalla startilla. Ainoa ongelma oli kiinni ruostunut kaasu. Moottori huusi täysillä kierroksilla aika kauan ennen kuin ongelma saatiin ratkaistua. Kun se lopulta suostui käymään myös tyhjäkäynnillä huomattiin, että kone käy todella nätisti, ei savuta tippaakaan, eikä mistään kuulu mitään sivuääniä. En olisi ikinä uskonu kun aloin sitä metsässä seisovaa ruostekasaa herättelemään käyntiin.
Eli ei huolta. Uudet aineet koneeseen ja käyntiin. Hinauskäynnistys on oikeastaan hyvinkin hellävarainen. Veikkaan, että lähte melko helposti käyntiin, jos jarrut ei ole jumissa, eikä polttoaine puolella ilmaa. Käsipumpullahan voi pumppailla varmuuden vuoksi. Mitään ruuvejahan siitä ei tarvitse aukoa.
Öljyt voi olla ihan hyvä vaihtaa. Uusi suodatin voi olla hyvä poikkeuksellisesti täyttää öljyllä. Lähtee aineet nopeammin kiertoon.
Muuta sille ei tarvitsekaan. Moottori ei ruostu jumiin vaikka seisoisi 20 vuotta, kunhan siihen ei vain joudu vettä.
Toissa kesänä olin käynnistämässä 25 vuotta seisseen Scania 111 sora-auton. Helposti lähti omalla startilla. Ainoa ongelma oli kiinni ruostunut kaasu. Moottori huusi täysillä kierroksilla aika kauan ennen kuin ongelma saatiin ratkaistua. Kun se lopulta suostui käymään myös tyhjäkäynnillä huomattiin, että kone käy todella nätisti, ei savuta tippaakaan, eikä mistään kuulu mitään sivuääniä. En olisi ikinä uskonu kun aloin sitä metsässä seisovaa ruostekasaa herättelemään käyntiin.
Eli ei huolta. Uudet aineet koneeseen ja käyntiin. Hinauskäynnistys on oikeastaan hyvinkin hellävarainen. Veikkaan, että lähte melko helposti käyntiin, jos jarrut ei ole jumissa, eikä polttoaine puolella ilmaa. Käsipumpullahan voi pumppailla varmuuden vuoksi. Mitään ruuvejahan siitä ei tarvitse aukoa.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Väliaikatiedotus. Putsasin Hiluxin päältä ja edestä lumet pois, jotta on helpompi ja mukavampi lähteä hinaamaan..
- akut ovat umpijäässä, yllättäen
- öljy oli yllättävänkin notkeaa, eli riittänee turaus uutta öljyä sekaan
- jäähdytysneste kirkasta ja oikein terveen näköistä. Ei ole edes vuotanut mihinkään ja muistaakseni se ei sitä vienytkään silloin ajossa ollessaan..
- vaihteet tuntuivat pelaavan noin ainakin paikallansa ja käymättä
Koputtelu startin päähän ei auta. Sitä harrastettiin niin pitkään jo silloin ajossa ollessaan, kunnes ei enää sekään auttanut
Tenavat ovat käyttäneet tuota liukumäkenä - kuomun päältä katon, tuulilasin ja konepellin kautta maahan tuulilasinpyyhkijä on hiukan vääntynyt. Taivuttelin jotakuinkin kohdilleen
Eli nyt pitäisi noiden akkujen suhteen tehdä jotain. Ei riittäne, että tuo sisälle lämpiämään ja alkaa sitten latailemaan. Pitänee käydä hakemassa pari hyljättyä akkua jonkun autokorjaamon lavalta. Eiköhän niissä sen verran virtaa ole, jotta tuohon tarkoitukseen kelpaa..
P.S. Ei vielä voittajaehdotusta ole tullut. Hei camoon, vähän luovuutta peliin Vai pitääkö nuista edelläolevista valita
- akut ovat umpijäässä, yllättäen
- öljy oli yllättävänkin notkeaa, eli riittänee turaus uutta öljyä sekaan
- jäähdytysneste kirkasta ja oikein terveen näköistä. Ei ole edes vuotanut mihinkään ja muistaakseni se ei sitä vienytkään silloin ajossa ollessaan..
- vaihteet tuntuivat pelaavan noin ainakin paikallansa ja käymättä
Koputtelu startin päähän ei auta. Sitä harrastettiin niin pitkään jo silloin ajossa ollessaan, kunnes ei enää sekään auttanut
Tenavat ovat käyttäneet tuota liukumäkenä - kuomun päältä katon, tuulilasin ja konepellin kautta maahan tuulilasinpyyhkijä on hiukan vääntynyt. Taivuttelin jotakuinkin kohdilleen
Eli nyt pitäisi noiden akkujen suhteen tehdä jotain. Ei riittäne, että tuo sisälle lämpiämään ja alkaa sitten latailemaan. Pitänee käydä hakemassa pari hyljättyä akkua jonkun autokorjaamon lavalta. Eiköhän niissä sen verran virtaa ole, jotta tuohon tarkoitukseen kelpaa..
P.S. Ei vielä voittajaehdotusta ole tullut. Hei camoon, vähän luovuutta peliin Vai pitääkö nuista edelläolevista valita
Kyllä kai tuo nyt vetämällä käyntiin lähtee, kun ennenkin lähtenytHannu kirjoitti:hae jostaki hiluksiin toimiva startti ku ei sitä kumminkaan saa vetämällä käyntiin.
ja jarrut lähtee varmaan irti ku saat sen käyntiin ja ajat vähän ja kolistelet niitä.
Alkaa pikkuhiljakseen helpottamaan. Kone pyörii kevyesti, lähti ilman mitään nykäystä pyörimään, kun papukaijapihdeillä pyöritti viskon akselilta. Eli siinä mielessä hyvä tilanne. Lohkolämppärikin toimii, joten saadaan ainakin lämpöiseksi jo konetta. Naftaputket lämmittelen kuumailmapuhaltimella
Huomenna yritän käyntiin. Yritin nykäistä liikkeelle, jotta näkis, onko jarrut pahasti jumissa, mutta eihän se mihinkään liikahtanut. Köysi vain katkesi. Taitaapi renkaat olla vain jäätyneet maahan kiinni, koska kyllähän tuon nyt pitäisi ainakin raahautua mersun perässä. Noo, renkaat irtoaa, kun kuumailmapuhaltimella sulattelee
loistoidea Täytyypä emäntä käskeä kantamaan huomenna muutama sangollinen vettä per rengasHVM kirjoitti:Alottelisin kumien irrottelun kuumalla vedellä, vai onko kovakin pakkanen sielläpäin?
Jaa, kilpailuaikakin on näköjään päättynyt.
Ja meikäläisellä tuli Hiacen osto eteen
Ostin purkaamolta startin ja kaksi akkua. Meni hiukan budjetista yli, mutta eipähän tarvinnut naapureita kiusata hinaamalla Hiluxia ympäri korttelia Ja sitä paitsi sain osien hinnan verran tingattua lisää ostajalta
Noo, startti veks ja uusi tilalle, samaan aikaan akut latauksessa. Akkuja sovittelemaan paikalleen ja samalla lohkolämppäri päälle. Ja kun kaikki on paikoillaan ja tilanne varmistettu, kuskinpukille jännittämään. Virtaa tulee, hehku toimii. Naks, hehku män pois päältä. Käännetäänpä avainta - hyrryrryrryr - Hiluxi lähti kertalaakista käyntiin ja yhtään nikottelematta Ja kävi uskomattoman nätisti. Mistä nää Hiluxit on tehty
Olisikohan pitänyt kertoa tämä jo aiemmin:
http://www.bbc.co.uk/topgear/prog28/toyota.shtml
Hiluksit eivät kuole millään, ei mereen upottamalla, ei polttamalla, ei ajamalla portaita edestakaisin. Kaikkein paras oli kun tuo nostettiin korkean kerrostalon katolle ja talo räjäytettiin alta. Ja hiluksi starttasi nätisti...
http://www.bbc.co.uk/topgear/prog28/toyota.shtml
Hiluksit eivät kuole millään, ei mereen upottamalla, ei polttamalla, ei ajamalla portaita edestakaisin. Kaikkein paras oli kun tuo nostettiin korkean kerrostalon katolle ja talo räjäytettiin alta. Ja hiluksi starttasi nätisti...
I drive an Opel. What's your excuse?
Muistan katsoneeni tuon viimeisen joskus....Hiluksi never dieMelitos kirjoitti:Olisikohan pitänyt kertoa tämä jo aiemmin:
http://www.bbc.co.uk/topgear/prog28/toyota.shtml
Hiluksit eivät kuole millään, ei mereen upottamalla, ei polttamalla, ei ajamalla portaita edestakaisin. Kaikkein paras oli kun tuo nostettiin korkean kerrostalon katolle ja talo räjäytettiin alta. Ja hiluksi starttasi nätisti...
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Kovia vehkeitähän nuo, mutta niin työkalun pitääkin...
Ei näistä nykyajan kikottimista ole mihinkään noiden rinnalla...
Btw...
Ei näistä nykyajan kikottimista ole mihinkään noiden rinnalla...
Btw...
Eihän tuohon enää rempattavaa sitten jäänytkään... Risa lava tuskin inssiä kauheasti haittaa kunhan runko ja kiinnitykset ovat ehjät. Akut ja startti tuli uusittua, ja pari kertaa kun lekalla leipoo vanteita navan kohdalta on jarrutkin herkistelty...veppe kirjoitti:Kunnostettavaa tuossa riittää jonkin verran, jotta leiman saa (ei rekisterissä):
- lava hitsattava (molemmin puolin alaosa uusiksi ainakin)
- startti kunnostettava
- jarrut herkisteltävä
- akut uusittava (seissyt yli vuoden)
- venttiilinvälykset säädettävä (vai oliko näissä hydrauliset nostajat, anyway, naputtaa jonkin verran)
Tämä Sjtv:n vastaus osoittautui lopulta palkitsemisen arvoiseksi Ainut poikkeama toteutuneeseen oli se, ettei se toki sepelimyllyltä kuulostanut, vaan kävi aivan nätisti Ikävä kyllä budjetti jouduttiin ylittämään, mutta toisaalta sain lähes koko summan tingittyä ostajalta, joten liki nollabudjetilla tuo homma hoitui kotiin Sjtv, pistäpäs osoitetiedot yv:llä, niin eiköhän täältä jotain palkintoa saada lähtemäänSjtv kirjoitti:Eipä noille tojotan koneille ole ikinä tehty muuta kuin kaadettu pikkasen lisää öljyä ja ilmattu varmuuden vuoksi seisonnan jälkeen, joka voi käsittää useita vuosia. Annettu virtaa ja startattu. Vaihtoehtoisesti jos startti ei ole toiminut on kylmästi nykäisty käyntiin yllämainittujen toimenpiteiden jälkeen. Se jopa lähtee sillä heti pyörimään vaikka kuulostaakin ensin sepelimyllyltä
Jos olisi ollut mersusta kyse, niin ehkä olisikin tarvittu liuotteluja ja muita poppakonsteja, mutta eipä Hiluxin tapauksessa tarvittu. Näin jälkeenpäin Hiluxin luonteen ymmärrettyäni naurattaa omat epäilykseni Hiluxin käyntiinlähdön suhteen
Kunniamaininta HVM:lle renkaiden liuotteluvinkistä Jopa emäntäni sai kyseisen homman tehtyä. Lisää yhtä helppokäyttöisiä vinkkejä, niin saadaan talouksien naisimmeisetkin mukaan autoja rassaamaanHVM kirjoitti: Alottelisin kumien irrottelun kuumalla vedellä, vai onko kovakin pakkanen sielläpäin?
- Vilenin Herttua
- MIESASIAMIES
- Viestit: 879
- Liittynyt: 22.12.2005 15:06
Vaikuttavin videonpätkä aikoihinMelitos kirjoitti:Olisikohan pitänyt kertoa tämä jo aiemmin:
http://www.bbc.co.uk/topgear/prog28/toyota.shtml
Hiluksit eivät kuole millään, ei mereen upottamalla, ei polttamalla, ei ajamalla portaita edestakaisin. Kaikkein paras oli kun tuo nostettiin korkean kerrostalon katolle ja talo räjäytettiin alta. Ja hiluksi starttasi nätisti...
Tuo asia nähdään, kunhan ehdin kokeilla käyntiin w115 220D:tä, joka on ollut käynnissä viimeksi kevättalvella 2002.veppe kirjoitti:
Jos olisi ollut mersusta kyse, niin ehkä olisikin tarvittu liuotteluja ja muita poppakonsteja, mutta eipä Hiluxin tapauksessa tarvittu.
Veikkauksia kehiin miten käy! Öljyjä en tod. ala vaihtamaan, korkeintaan katson onko siellä vielä sitä..
Tietenki se lähtee, sitä varten se on autoks ruvennujarski kirjoitti:Tuo asia nähdään, kunhan ehdin kokeilla käyntiin w115 220D:tä, joka on ollut käynnissä viimeksi kevättalvella 2002.veppe kirjoitti:
Jos olisi ollut mersusta kyse, niin ehkä olisikin tarvittu liuotteluja ja muita poppakonsteja, mutta eipä Hiluxin tapauksessa tarvittu.
Veikkauksia kehiin miten käy! Öljyjä en tod. ala vaihtamaan, korkeintaan katson onko siellä vielä sitä..
Pikkusen sormikoukunvetua nupin kans, ja raksutus alakaa
Länsi-Suomen lääninhäirikkö
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
W201 190 D -85
W123 220 D -77 eläkeläinen
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät tuskaa tunne...
Ja pysyvät myöskin hyvin pinnalla.
No jos tuo lähtee ekalla yrittämällä käymään, niin minä tuon nisukan sitten vaihdan pystäriin Tosin nisukkahan on tähän mennessä lähtenyt kelillä kuin kelillä hetkessä käyntiin.. meninköhän taas puhumaan ohi suunijarski kirjoitti:Tuo asia nähdään, kunhan ehdin kokeilla käyntiin w115 220D:tä, joka on ollut käynnissä viimeksi kevättalvella 2002.veppe kirjoitti:
Jos olisi ollut mersusta kyse, niin ehkä olisikin tarvittu liuotteluja ja muita poppakonsteja, mutta eipä Hiluxin tapauksessa tarvittu.
Veikkauksia kehiin miten käy! Öljyjä en tod. ala vaihtamaan, korkeintaan katson onko siellä vielä sitä..
kylläkai se siitä lähtee. miks ei lähtis...jos on vaan tuoresta tiisseliä ja virtastajarski kirjoitti:
Tuo asia nähdään, kunhan ehdin kokeilla käyntiin w115 220D:tä, joka on ollut käynnissä viimeksi kevättalvella 2002.
Veikkauksia kehiin miten käy! Öljyjä en tod. ala vaihtamaan, korkeintaan katson onko siellä vielä sitä..