C 270 cdi?

Vastaa Viestiin
smatu
Viestit: 21
Liittynyt: 02.1.2007 17:08
Paikkakunta: Kirkkonummi

C 270 cdi?

Viesti Kirjoittaja smatu »

Tälläista meno peliä tekis mieli,farkkuna kylläkin.Mutta mitkä ovat auton
huonot puolet?Mitä pitää tarkkailla autoa ostettaessa?
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Täällä taannoinen koeajoraporttini vastaavasta autosta.

Ihan rehellisesti voin sanoa, että jos S203 korimallina miellyttää, mitään dramaattisia huonoja puolia ei juurikaan ole.

Kaksi normaalia vikakohtaa on:

-Ilmastoinnin säätötangot menevät pre-facelift-mallissa rikki. Rikkoutuneet korvataan kestävämmällä versiolla. Lapsellisen pieni ja halpa osa, mutta ikävässä paikassa korjauksen kannalta.

-Tukivarsien kuluminen.

Muita ongelmia ovat:

-Omistajat, jotka uskovat automaattilaatikon todellakin olevan huoltovapaa. Ei sen elinkaari siitä ainakaan lyhene, jos sinne aina joskus vaihtaa uudet öljyt. :wink:
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Harkitsin pari kertaa, että sanonko vai en, mutta lisäänpä edelliseen listaan vielä kaksi "Makuasiat"-kategorian asiaa.

-270CDI-moottorin melko raaka käyntiääni.
-Joihinkin muihin 203-korin moottorivaihtoehtoihin nähden raskasliikkeisen tuntuiseksi viritetty kaasupoljin.

Nämä siis eivät missään tapauksessa ole vikoja, vaan ihan puhtaita ominaisuuksia. Ja molempiin varmasti tottuu tuossa tuokiossa.
-T

Kuva
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Lisäänpäs minäkin pari juttua.

Tässä korimallissa 270cdi moottori on koko ajan sitä "vanhempaa painosta", eli OM612, 1350bar.
Onko se hyvä, vai paha, siihen en ota kantaa.
Ehdottomasti tuolle moottorille automaatti, kerron sitten myöhemmin miksi, kunhan ensin nielet koukun kunnolla.

Muuten cdi- moottoreiden hankalista kohdilta on täälläkin jo reilusti asiaa, en nyt lisää niitä enää tähän.
Ajoissa - pienellä tarkkailulla, suuri säästö kun mitättömät pikkuvaivat korjuuttaa vielä kun ne ovat halpoja.

Muuten samaa mieltä eerolan kanssa.
Alustan osat on oikeastaan ainoat, joita on niinikuin vian takia vaihdettu.
Nytkin epäilisin, että jompikumpi alatukivarsi alkaisi olla finaalissa, kun sopivassa kohden tietä alkaa ohjausta nypyttämään, niinkuin renkaat alkaisi pikkuhiljaa kulumaan epätasapainoon.

Elikkä 160tuhatta:
2Xnarinahelat.
1Xetupyörän laakerit.
2xraidetangon pää.
1Xkoiranluu eteen.
Ja seuraavaksi varmaan alatukivarsi eteen.
Osa mennyt takuuseen.
Loput on olleet halpoja.
Ihme kyllä, takapäässä ei mitään -> alitehoinen auto ?
JIs
Viestit: 40
Liittynyt: 01.4.2007 20:41

Viesti Kirjoittaja JIs »

Eerolan ja Tuikun kommentit ominaisuuksineen ja vikoineen pitää varsin hyvin paikkaansa näin vajaan puolentoista vuoden kokemuksella.

Koneesta voisi mainita sen että kun autolla on massaa melkein 1700kg niin se ei ole enään mikään raketti kiihtymäään vakiotehoilla, se vain kelaa nopeutta. Toisaalta jo tuo vakio 400 Nm tekee auton melko tunnottomaksi kuormalle, ohituskiihtyvyys on sama yksin ajaessa kuin täydellä kuormalla. :)

En tiedä olemmeko Tuikun kanssa samasta syystä automaatin kannalla, mutta ehdottomasti automaatti. Oma syyni johtaa manuaalin koeajoon joka oli jonkin sortin järkytys, manuaalin matalien kierrosten OLEMATON vääntö! :oops: Autot ovat aivan erilaiset riippuen laatikosta, ero ei selity automaatin 30 Nm:ä suuremmalla väännöllä.
smatu
Viestit: 21
Liittynyt: 02.1.2007 17:08
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja smatu »

Kävin eilen koeajamassa 200cdi,ajettu 95tkm,nahat ja muut herkut,mutta manuaali,mersun pitää ehottomasti olla automaatti.
Tuolla järvenpäässä,kävin vielä koeajamassa 270cdi,farkun.
Automaatti,nahat ja muut lelut...ajettu 150tkm.Loistavassa kunnossa,muuta eihän se todista esim laakereiden tai pallonivelen kuntoa.
Loistava ajettava,vakaa,ju mulle tarpeeksi tehokas auto,kiihtyy ja
vääntö on omaa luokkaansa.Kyllä mersu on mersu.
Huono puoli onkin sitten tuo käsiraha,pitää vissiin pihistää remontti lainasta?Meillä jäi tuossa keväällä kuolinpesäsästä opel käsiin,joten se
vaihettiin v40 volvoon,dieseliin.Onhan tuo ihan kiva,ja varsinkin halpa
auto ajaa,mutta se on manuaali,ja vaan "volvo".
Muuten,tuo 270cdi on Järvenpään autotalossa,löytyy mm.nettiautosta.
pirun nätti on.Jännän sinivihreä.
Sitten,tuusulan autokeskuksessa olis myös 270cdi,harmaa,ja ajettu vain
105tkm,33000e.........onhan tuo 3000 paljon rahaa,samasta autosta.
Tuolla rahalla tekee enemmän ajettuun kunnon rempan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”