Nestettä häviää vähän, mutta minne?
Nestettä häviää vähän, mutta minne?
Eli ongelmana tässä syksymmällä tullut vastaan, että häviääpi nestettä tuommosella 3 viikon- kuukauden sisällä noin paisuntasäiliön verran ja se on toistunu pari kertaa tässä syksyn aikana kun on tullu nää kylmemmät kelit. Eli onkohan se viimeinkin antautumassa se kannentiiviste vai vuotaako jostakin letkusta tms. No sen verran olen tossa seuraillut ja maistellut että saattaisi vuotaa tuolta paisuntasäiliön kulmilta, mutta mistä kun olen maistellut nestettä ku jättäny tohon katoksen kulmille semmosta pientä länttiä sieltä kulmalta eli aluksi maistui makealta joten irroitin umpion. Noo eihän sieltä oikeen hirveänä näkynyt mitään vuotavaa paitsi se lampunpesimen letku vuoti kun vähän väännätti, mutta ei tullut selkoa onko se juuri sitä nestettä mitä valuttanut vai rupesiko se nyt vuotamaan sitten pesurin letku ku ei enää maistu makealta vaan siltä lasinpesunesteeltä tai ei ota oikeen selvää ja oon aevan päessään....
Semmonen tuli mieleen, että voisikohan vuotaa tuolta väliltä polttoaineen esilämmitin - lasinpesunesteen lämmitys. Koitin tuolta letkua pesunestesäiliöstä ja molemmat olivat kylmiä, joten ilman systeemin toimintaa tietämättömänä saattaisi olla siellä jossakin vika? Joku jos vois kertoa tuota periaatetta niin tietäis, että kierrättääkö se sitä syylärinnestettä aina sitä kautta vai voiko se olla poies kierrosta? Mitä sieltä löytyy sieltä auton vänkärin kulmilta puskurin sisältä kun siellä oli hieman märkää tais olla jäähdytinnestettä?
Täytyy seurailla tilannetta ja katsella jos sitä viikonloppuna pääsis tarkemmin tunkeutumaan tonne auton sisuksiin. Esilämmitimen vaihdoin tuossa pari vuotta sitten ku rupes sieltä vuotaan. Neuvoista otetaan vaari ja ei se auta ku seurata tilannetta ku muuhunkaan ei oo nyt aikaa
T.Sankari
Semmonen tuli mieleen, että voisikohan vuotaa tuolta väliltä polttoaineen esilämmitin - lasinpesunesteen lämmitys. Koitin tuolta letkua pesunestesäiliöstä ja molemmat olivat kylmiä, joten ilman systeemin toimintaa tietämättömänä saattaisi olla siellä jossakin vika? Joku jos vois kertoa tuota periaatetta niin tietäis, että kierrättääkö se sitä syylärinnestettä aina sitä kautta vai voiko se olla poies kierrosta? Mitä sieltä löytyy sieltä auton vänkärin kulmilta puskurin sisältä kun siellä oli hieman märkää tais olla jäähdytinnestettä?
Täytyy seurailla tilannetta ja katsella jos sitä viikonloppuna pääsis tarkemmin tunkeutumaan tonne auton sisuksiin. Esilämmitimen vaihdoin tuossa pari vuotta sitten ku rupes sieltä vuotaan. Neuvoista otetaan vaari ja ei se auta ku seurata tilannetta ku muuhunkaan ei oo nyt aikaa
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
tullee semmonen haitariputki tms. parilla uukkarilla sinne alle sieltä ihmepömpelistä niin en tiedä liittyykö se sitten tohon automaatti-ilmastointiin tms. Niin onkos kenelläkään minkäänlaista tietoa tai kuvia siitä jäähdytinjärjestelmästä niin sais hieman etsiä, mikä sieltä vois vuotaa. Meneekö lampun alta tai sieltä päin paisuntasäiliöön letkua tai sieltä jostain sumarin läheltä. Meinaan siis lampun alla olevan pellin alta... käytän tuossa illalla varmaan niitä lasinpesunestesäiliöön meneviä letkuja irtä tms että saa nähdä tullooko nestettä.
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Näkyiskö tuolta http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Elikkäs meneekös tuo kuvassa
oleva letku nro 41 juuri tuolta alakautta tuohon säiliöön? Eli periaatteessa vois tuolta vuotaa kun jättää sitä länttiä tuohon auton etukulmaan tohon vänkärin puolelle Vaikuttaa vähän siltä, että pääsee tuota keulaa purkamaan . Tuolta en löytänyt kun pikaisesti katsoin niin sitä pesunesteen kierrätyshommaa en saanut silmiin tai en saanut itselleni päähän että missä se olisi tuolla, mutta täytyy etsiskellä kunhan kerkeää, mutta jos joku tietää niin kertokoon tai ikuisiksi ajoiksi vaetkoon! viitsi vitsi
T.Sankari
oleva letku nro 41 juuri tuolta alakautta tuohon säiliöön? Eli periaatteessa vois tuolta vuotaa kun jättää sitä länttiä tuohon auton etukulmaan tohon vänkärin puolelle Vaikuttaa vähän siltä, että pääsee tuota keulaa purkamaan . Tuolta en löytänyt kun pikaisesti katsoin niin sitä pesunesteen kierrätyshommaa en saanut silmiin tai en saanut itselleni päähän että missä se olisi tuolla, mutta täytyy etsiskellä kunhan kerkeää, mutta jos joku tietää niin kertokoon tai ikuisiksi ajoiksi vaetkoon! viitsi vitsi
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Tuo kuva ei ole samanlainen kuin 290:n letkutus.
Kiertovesipumppu on siinä ilmanputsarin kotelon alla. Sieltä lähtee pieni putki keulan kautta lasinpesusäiliölle. Paisunta säiliöltä laskee letku kiertovesipumpun imupuolelle. Painepuolelta menee lohkoon.
Wepaston letkuja pitää seurailla itekkin. Pitää laittaa omaan rönttään oma pumppu vepalle,
Niin ja se webasto on edelleen siellä vänkärin puolen etunurkassa. voi se vuotaa sieltäkin.
Kiertovesipumppu on siinä ilmanputsarin kotelon alla. Sieltä lähtee pieni putki keulan kautta lasinpesusäiliölle. Paisunta säiliöltä laskee letku kiertovesipumpun imupuolelle. Painepuolelta menee lohkoon.
Wepaston letkuja pitää seurailla itekkin. Pitää laittaa omaan rönttään oma pumppu vepalle,
Niin ja se webasto on edelleen siellä vänkärin puolen etunurkassa. voi se vuotaa sieltäkin.
Noh onkelmana on vaan se ettei tosa röntäsä oo vepastoa niin ilmeisesti se ei voi sitten vuotaa, vai onko joku sinne piilottanu sen eli onkos siellä sitten jokin automaatti-ilmastoinnin jutska tmsMika.T kirjoitti:Niin ja se webasto on edelleen siellä vänkärin puolen etunurkassa. voi se vuotaa sieltäkin.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
jaa mitähän helvett*ä eihän tuossa oo minkäänlaista kelloa/muuta namiskuukkelia mistä sais sen päälle tms. ja onkos se nuissa ruottin taksimalleissaki sitten Nyt kyllä menee mielenkiintoiseksi tää homma sit ku oon ihmetelly ku ei ollu sillon ku toin maahan niin minkäänlaista lohkolämmitintäkään, kuitenki pajalassa ollu toi auto tai siinä lähettyvillä. Alkujaan toi on ollu uppsalan taksina niin sillä ajattelin, että ei olis varustettu vepastolla tms. Nooh näin sitä sitten oppii päivä päivältä enemmän, mutta siltikään en usko että siinä vepastoa olisi
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
ei pöhise ei, mitäs nyt tehrään Mitäs kannattaa ekana tarkistaa vai lähenkö kaverin tykö hajottamolle kyselemään vaihdokkia? Saakos tuohon kellosarjaa ja montakos tonnia se maksaa?
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Saa toki kellosarjan,siihen tulee uusi tuhkakuppi jossa kello laite piileksii.Niin hinta oli veholla vuosi sitten kun kysyin niin n.500e ja lempisellä tampereella enempi mut en muista paljonko.Kannattaa kysyä muutamista paikoista.asennus ei ole muistaakseni mikään paha homma kun piuhat löyty kuskin puolelta jalkatilasta sivu verhouksen alta.Paremmin muistavat varmasti tarkentavat ja korjaavat muisti virheeni
Kävisikös käytetty sarja siihen jos löytyis tuolta kevarilta hajottamolta? Ei oikeen toi opiskelijaputjetti antais ainakaan tuon vehon hintaa periksi... niin ja onkos niitä toimvuustestejä käsipelillä vai pittääkö viijä testeriin?
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
kone kylmänä käyntiin. Lämmityslaite kuumalle. Puhallusta ei tartte laittaa isolle.
Sulake nro 25 pois ja vaikka 10sek päästä takaisin paikoilleen. Silloin pitäs vepan vikamuisti nollautua.
Jos vepan käynnistyminen epäonnistuu kolmekertaa peräkkäin niin se menee vikatilaan eikä taas yritäkkään tulille ilman nollausta.
Sulake nro 25 pois ja vaikka 10sek päästä takaisin paikoilleen. Silloin pitäs vepan vikamuisti nollautua.
Jos vepan käynnistyminen epäonnistuu kolmekertaa peräkkäin niin se menee vikatilaan eikä taas yritäkkään tulille ilman nollausta.
joo joo, mikäs sieltä mennee ylleensä rikki vai eikö siellä oo minkäänlaisia tyyppivikoja?
Unohtui tuohon alkuun laittaa, että tätähän ei ole kesällä tapahtunut vaan viime syksynäkin "söi" nestettä samalla tavalla näin nollakeleillä ja pienemmillä pakkasilla, mutta ei syönyt sitten kun tuli kunnon talvi. Kesällä siis ei ole tarvinnut vielä koskaan laittaa nestettä lisää niin en usko, että kansi olisi halki... eihän sitä koskaan tietenkään tiedä ennenkuin vika löytyy.
T.Sankari
Unohtui tuohon alkuun laittaa, että tätähän ei ole kesällä tapahtunut vaan viime syksynäkin "söi" nestettä samalla tavalla näin nollakeleillä ja pienemmillä pakkasilla, mutta ei syönyt sitten kun tuli kunnon talvi. Kesällä siis ei ole tarvinnut vielä koskaan laittaa nestettä lisää niin en usko, että kansi olisi halki... eihän sitä koskaan tietenkään tiedä ennenkuin vika löytyy.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Ei oo oikein saanu selevää ku ei oo tullu laitettua mittään ihmeellistä sinne auton alle eikä kuitenkaan oo hirveenä nytten ennää vuotanukkaan , mutta semmosen havainnon tein, että paisuntasäiliön reunoilla oli nestettä siinä urassa, vähän niinkuin kansiosan ja sen säiliön sivujen saumassa semmoinen ura. En tiiä selventikö tää yhtään saas nähräjovihava kirjoitti:Maahan?
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
InsaneMe ei kuule hienon putkiston kalkatukselta sitä wepaston pöhinää...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
nyt se rupes pöhisemmään se webasto ja makia ajella, käytin sen sulakkeen poies ja tuolla levillä rupes sitte pöhisemmään ihan olin hämilläni et mitä ihimettä. Noo nestettähän ei oo ennään tarvinut lissäillä ja ei mahdu minun pieneen mieleen tuo homma ku muistelen tässä viimesyksyistäkin niin taisipa olla sama homma. Nyt taas mennään tuonne ens syksyyn tuolla nestemäärällä tod näk. ku ei oo hävinny ennää yhtään nestettä ja pinta on pysyny samalla tasolla evt. joskus näinkin päinmeze1 kirjoitti:InsaneMe ei kuule hienon putkiston kalkatukselta sitä wepaston pöhinää...
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro