Uuden pakoputken suojakäsittely

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Uuden pakoputken suojakäsittely

Viesti Kirjoittaja rolle »

Meni tuosta 300D:stä pakoputken etuosa poikki ja nyt pitäisi laittaa uusi putken etuosa alle. Kävin jo hakemassa KL:stä Eberspächerin putken ja tarkoitus olisi laittaa käyrä alle viikonloppuna.

Tuli mieleen, että kannattaisko putken hitsisaumat tai vaikka koko putki käsitellä lämmönkestävällä maalilla tai esimerkiksi jollain sinkki-pohjaisella aineella? Kaikenmaailman sinkkisprayta ja Zinc-182:sta on olemassa, mutta liekkö noista hyötyä ja pysyvätköhän putkessa? Kaippa tuossa jonkinmoinen sinkitys on jo, mutta nyt kun putki on vielä käsissä, niin helppohan siihen olisi pyyhkäistä pintaan jotain...
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Etupäässä putkea voisi joku Horna :pappa: pysyä kun ei ole niin kiveniskuille alttiina.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no itte ostin coupee eberin pakoputken, ni on pysyny uuden näköisenä ainaki viimiset 5 vuotta. Sinkitys on hyvälatuinen.

Hornalla maalasin Coupen pakosarjan ja katin etupäähän asti putken ni ei se siellä pysyny kauaa. Se ei ole vedenpitävä maali. Kun se o kuuma ja siihe vesi roiskuu ni lähtee pois noinvain.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mää oon ollu sellasessa käsityksessä että pakoputkien ruostuminen alkais sisältäpäin :nocando:

Ulkonäköseikat on sitten erikseen, maalasin minäkin aikoinaan Matikin takapöntön kuumankestävällä mustaksi, varastorasvojen puhdistuksen jälkeen. Kyllähän se maali siinä kesti niin kauan kuin putkikin... :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Wolfie
Viestit: 688
Liittynyt: 11.2.2011 5:14

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Kunnollinen 2-komponentti kuumankestomaali taikka sitten yksi mikä on näyttänyt pysyvän yllättävän hyvin on AT:n Rosterispray. Löytyy ainakin motonetistä ja olikohan 5.90e. Sillä kun käy ainakin hitsisaumat lävitte niin kestää mätänetin putkenpätkätkin pari vuotta pidempään ennenkuin mätänee puhki :lol: Tuommoseen kunnolliseen putkeen saattaa tuoda kummastikin lisäaikaa.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Sergey kirjoitti:no itte ostin coupee eberin pakoputken, ni on pysyny uuden näköisenä ainaki viimiset 5 vuotta. Sinkitys on hyvälatuinen.

Hornalla maalasin Coupen pakosarjan ja katin etupäähän asti putken ni ei se siellä pysyny kauaa. Se ei ole vedenpitävä maali. Kun se o kuuma ja siihe vesi roiskuu ni lähtee pois noinvain.
Entiä onko toi horna just sellasta uunin "kakluuna" maalia mut rattorista ollaa putki sellasella hopeella maalattu ja punasena hehkuu putki ko vejättää linkoessa/kyntäessä jne ja ei maalit lähe mihinkää vaikka lunta ja vettä lentäski siihen.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Tu-84
Viestit: 596
Liittynyt: 03.1.2012 15:28
Paikkakunta: Sodankylä/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Tu-84 »

Mopon putkiston käsittelin http://kuvasto.maston.fi/product/604801 ... c-musta-1l

Hyvin on väri pysynyt vaikka alkukäyrä välillä saattaakin käydä punaisena :twisted:
Suzuki GSX-R SRAD
Avensis T22 D4D - Arkivankkuri
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ite löysin kerran alumiini kuumankestoa, olikohan at:n valmistamaa, se on pysyny mielestäni parhaiten tähän asti pakoputkessa ja suojannukki hyvin. :)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

AT:n rosterisuihke

Viesti Kirjoittaja rolle »

Ostin nyt kokeeksi AT:n rosterisuihkeen, 6.90 e oli hintaa motonetissä. Pitänee sillä käsitellä hitsisaumat.

Kiinnitystarvikkeiksi ostin normaaleja Würthin M8-pultteja, muttereita ja jousirikkoja. Entisissä ei kyllä ollut minkäänlaisia rikkoja, mutta ajattelin nyt laittaa jousirikat, niin pysyypä ainakin kiinni. Pitänee vielä laittaa kuparitahnaa kierteisiin, jospa sitten lähtisi pultit nätisti irti seuraavassa putkenvaihdossa.
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

jovihava laittaisi kuparitahnaa.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

:pappa:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”